handdator

Visa fullständig version : Nybörjare


MizzJ
2008-11-23, 20:39
Hej. Jag heter Sara, är 21år och bor i skåne. jag är rätt ny på träning & kost. jag började träna i juni med NOLL kunskap om träning och kost. jag vill gå upp i vikt på ett hälsosamt sätt och de på gymmet informerade mig inte ett dugg hur jag skulle gå tillväga. så det slutade med att jag gick ner 3kg och fick totalpanik. Nu kan jag väl litegrann, men det känns som att alla säger olika saker till mig.

Jag vill gå upp i vikt på ett hälsosamt vikt, bygga mer muskler. Jag vill få basic kunskaper i kost & träning men samtidigt ha någon som vet jättemycket om sånt här som kan stötta mig.


Jag vet dock inte om man får posta msn här men jag gör det ändån
simj87@hotmail.com

Kräket
2008-11-23, 20:48
Hej.

Tar mig friheten att posta mina synpunkter. Förslagsvis kan du läsa i denna tråd lite om olika övningar m.m.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454

Gällande mat så skulle jag tippa att det bästa är att frekventera detta delforum;

http://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=5

Lite allmänt, från någon som definitivt inte vill påstå sig kunna "jättemycket", är att i början fokusera på att ha roligt. Hitta träningsglädjen. Hellre stirra sig blind på denna än alla detaljer som ofta och gärna dryftas i detta forum.

Är man nybörjare skulle nog jag iallafall anse att man inte behöver "fippla" med så mycket annat än att man ser till att lära sig övningarna korrekt. Samt att man ser till att äta mat (eller likvärdig näring) efter träningstillfället.

Har du svårigheter att gå upp i vikt så bör du rimligtvis försöka äta mer. Svårt att ge mer handfasta råd när du inte beskriver vad du äter och hur livet ditt ser ut i övrigt.

Johan_S
2008-11-23, 21:09
Jag är nyfiken på din längd och kroppsvikt dagsläget. Utövar du någon form av aktivitet på fritiden eller har ett yrke där du aktiverar kroppen? Jag tycker du hamnar rätt då det finns många duktiga människor här på Kolozzeum som gärna hjälper andra! Just viktuppgång är enligt mig den roligaste fasen!

rille...
2008-11-23, 21:35
Hej. Jag heter Sara, är 21år och bor i skåne. jag är rätt ny på träning & kost. jag började träna i juni med NOLL kunskap om träning och kost. jag vill gå upp i vikt på ett hälsosamt sätt och de på gymmet informerade mig inte ett dugg hur jag skulle gå tillväga. så det slutade med att jag gick ner 3kg och fick totalpanik. Nu kan jag väl litegrann, men det känns som att alla säger olika saker till mig.

Jag vill gå upp i vikt på ett hälsosamt vikt, bygga mer muskler. Jag vill få basic kunskaper i kost & träning men samtidigt ha någon som vet jättemycket om sånt här som kan stötta mig.


Jag vet dock inte om man får posta msn här men jag gör det ändån
simj87@hotmail.com

Fick du ingen genomgång eller intruduktion när du började på det gymet??
På de flesta gym tror jag nog finns instruktörer som iaf kan visa dej hur maskiner mm skall andvändas.
Kan dom inte lägga upp ett bra program till dej så finns det riktigt bra nybörjarprogram i övningsbanken här på kollo.

MizzJ
2008-11-23, 21:40
Fick du ingen genomgång eller intruduktion när du började på det gymet??
På de flesta gym tror jag nog finns instruktörer som iaf kan visa dej hur maskiner mm skall andvändas.
Kan dom inte lägga upp ett bra program till dej så finns det riktigt bra nybörjarprogram i övningsbanken här på kollo.


Nej jag fick ingen genomgång överhuvudtaget. Korpen i Landskrona. need i say more? det var bara att tuta och köra enligt dom, och de visste att det första gången jag tränat överhuvudtaget i mitt liv.

MizzJ
2008-11-23, 21:40
Jag är nyfiken på din längd och kroppsvikt dagsläget. Utövar du någon form av aktivitet på fritiden eller har ett yrke där du aktiverar kroppen? Jag tycker du hamnar rätt då det finns många duktiga människor här på Kolozzeum som gärna hjälper andra! Just viktuppgång är enligt mig den roligaste fasen!


Längd 171cm
Vikt 53 kilo

rille...
2008-11-23, 21:51
Nej jag fick ingen genomgång överhuvudtaget. Korpen i Landskrona. need i say more? det var bara att tuta och köra enligt dom, och de visste att det första gången jag tränat överhuvudtaget i mitt liv.

Då hade jag nog rekomenderat dej att ta en introduktion och kanske några pass på ett annat gym och få lite hjälp att komma igång.
Det är väl inte direkt att rekomendera att "bara köra igång"