handdator

Visa fullständig version : En starkare och uthålligare thazzy!


thazzy
2008-11-23, 14:46
Halloj!

Jag har varit medlem här på kolozzeum ett tag och läst massor av journaler och fått inspiration från höger och vänster, så jag tyckte att det var dags att starta en egen.

Jag började träna för att jag tyckte själv att jag började bli lite väl fet och att jag behövde göra någonting åt det. Skaffade ett träningskort i början på dec 2007, men kom väl inte igång ordentligt förrän i mars 2008. Jag vägde då 86 kg utan en muskel på kroppen. :)

Innan har jag tränat fotboll sen jag var 4 år fram till att jag var ca 20år. Har på senare år tagit upp det lite igen, dock på väldigt låg nivå.

Det närmaste målen jag har i nuläget är Göteborgsvarvet under 2 tim, samt 75 kg kroppsvikt.

Tränar idag styrketräning tre ggr i veckan. Har ett push/pull-schema som jag rullar runt på. Händer att jag lägger in ett extra pass ibland, så jag går runt hela kroppen två ggr istället för 1.5. Jag springer två ggr i veckan för tillfället, ca 7-8 km per gång. Efter nyår så kommer jag kliva på marathon.se's träningsschema för halvmaran under 2 tim. Ev får något styrkepass stryka på foten då
http://www.marathon.se/traningsprogram/vecka.cfm?Pro_ID=23&Ph_ID=13&Rac_ID=129


Ålder: 26
Längd: 178cm
Vikt: 79kg efter passet i fredags

Stats (Har aldrig maxat, så det blir repsmax)
Bänkpress: 4x6x60kg
Knäböj: 6x80kg
Marklyft: 4x6x110kg
Midnattsloppet: 55:07 (10km. Enda tävlingsloppet hittils)

Har säkert glömt något, så om ni undrar nåt. En bra anledning att kommentera. ;)

thazzy
2008-11-23, 14:53
Kan ju inte starta journal utan att lägga in ett pass. Så det får bli fredagens press-pass:

Militärpress:
10xStång
3x10x30kg
Har aldrig kört den först i ett pass, så jag tror det är PB.

Hantelpress:
3x10x18kg

Dips:
kvx8,7,6
Tror jag har gjort 9 som mest i första setet, annars är det har nog den bästa serien jag gjort.

Pushdowns:
3x10x22.5kg

Frontböj:
4x10x45kg
Bålen orkar inte riktigt med högre vikter än, men benen klarar definitivt mer än såhär.

Sittande vadpress:
3x15x40kg

Situps i nedåtlutad bänk:
15xkv
2x10xkv+5kg

Dagens musik: INGEN! Glömde iPoden på kontoret, katastrof..

Ett rätt bra pass får man tycka. Tog ca 50min

stoney_king
2008-11-23, 17:27
Fan va kul!

Denna db har jag väntat länge på...

Jag kom just på att jag inte postat på kolo på aslänge...

Dax att uppdatera min stats i signaturen tror jag :) va inte mycket som stämde där.

Lars Brinkhoff
2008-11-23, 17:35
Det närmaste målen jag har i nuläget är Göteborgsvarvet under 2 tim, samt 75 kg kroppsvikt.

Lycka till med springandet!

Luttis
2008-11-23, 17:49
Kul med ny journal! :thumbup:

thazzy
2008-11-23, 21:20
Fan va kul!

Denna db har jag väntat länge på...

Jag kom just på att jag inte postat på kolo på aslänge...

Dax att uppdatera min stats i signaturen tror jag :) va inte mycket som stämde där.

Ja det har varit lite tjat, men nu fick det bli dags! ;)

I'll make you proud! *flex*

thazzy
2008-11-23, 21:21
Lycka till med springandet!

Kul med ny journal! :thumbup:


Tack så mycket!

thazzy
2008-11-23, 21:23
Ikväll så provade jag på nåt nytt! Jag följde med flickvännen på ett boxpass på SATS. Riktigt skoj, så det blir nog att fortsätta med det på söndagskvällarna, när det funkar. Jag är skapligt slut nu faktiskt, ska bli kul att se var jag får träningsvärk någonstans imorrn.


Imorrn blir det marklyft! Ska leta fram nån rolig musik. :hbang:

thazzy
2008-11-24, 20:20
Dragpass på SATS kista. Jag brukar vanligtvis träna på luncher, men pga massa möten så fck jag träna på kvällen. Hade inget att äta innan, så jag hade lite dåligt med energi.

Det var knökfullt! Jobbigt att behöva ändra ordning på övningar och sånt, bara för att jag inte orkar vänta.. Var en hel del ordentligt grova killar där som jag inte sett förut.

Vart trots allt ett skapligt pass.

Breda Latsdrag till bröstet
35x15
55x10 (Lite lätt)
65x6 (Lite tungt)
60x8 (Lagom)

Hantelrodd
3x10x22kg
Prövade att köra med helt platt bänk istället för lite upplutad. Kändes lite bättre.

Marklyft
10xStång
10x60kg
4x100kg Tappade helt formen på sista, så jag avbröt setet för säkerhetsskull.
3x6x100kg

Omvända flyes (liggande på bänk)
3x10x6kg

Stångcurl (Rak stång)
3x10x22kg

Sittande Lårcurl
3x10x55kg

Dagens musik: Testament - Formation of damnation och Soilwork - Steelbath suicide. Gillar nya Testamentplattan skarpt. Den låter.. Testament

Gårdagens boxpass gav rätt skaplig träningsvärk i axlarna. Lite i låren av alla knäböj.

Veckans träning kommer förmodligen se ut såhär:
Tisdag: Löpning på rullband. Får se hur det går, avskyr det verkligen. Men inte så mycket att göra, går ju inte att löpa utomhus.
Onsdag: Press, Bänk
Torsdag: Löpning på band/Badminton. Beror på om min kompis kan spela eller inte.
Fredag: Drag, styrkevändningar
Söndag: Box, eller vila. Beror på dagsform..;)

stoney_king
2008-11-25, 06:57
Bra pass!

Fortsätter du såhär kommer du bli värsta träningsgurun.

Satsa på seriös byggning kanske? :)

thazzy
2008-11-25, 07:56
Bra pass!

Fortsätter du såhär kommer du bli värsta träningsgurun.

Satsa på seriös byggning kanske? :)


Tack tack!

Nja.. Just nu är ju tanken att löpningen ska vara det primära, iaf til göteborgsvarvet. Efter det så får vi se!

Har bestämt mig för att köra 6or rakt över på nästa pass, så många reps blir ju jobbigt..

thazzy
2008-11-25, 22:24
Löpning på SATS Sundbyberg!

Inhandlade en Nike+ fotsensor och skulle inviga den idag. Tji fick jag! Joggade 400m på rullbandet och trodde det skulle kalibrera den, men det gick åt h-vete. Får läsa manualen till på torsdag, så jag kan inviga den då istället. Vart tyvärr ingen badminton den här veckan..

Uppvärmning:
400m, ca 2:30

5km, 26:10
Jag är helt säker på att jag åldrades det dubbla. Rullbandslöpning är sjukt tråkigt.

Dagens musik: Abramis Brama- Rubicon. Asbra.

Får se hur det blir med morgondagens träning, vi har tyvärr möten hela dagen i morgon också.. Scrums baksida.

thazzy
2008-11-26, 12:29
Morgonträning på SATS Kista!

FIck träna innan jobbet idag för att inte komma hem så sent ikväll. Det var lite segt, passet gick långsammare idag. Fick stryka magövningen för att hinna i tid till jobbet.

Bänkpress:
10xStång
10x40kg

4x6x55kg
Vågar inte riktigt köra tyngre utan passare och med Kistas kassa bänkställning. Ställningen är precis för hög för att jag ska kunna lägga mig i position och sen lyfta av utan att förstöra positionen. Får försöka lösa det på något sätt, för det här börjar bli för lätt.

Sittande axelpress (Utan ryggstöd)
10x11kg

5x15kg (För tungt, men 13 var upptaget)
2x6x13kg

Liggande tricepsextension runt huvududet
3x6x27kg

Hantellyft åt sidan (Raka armar)
3x6x8kg

Knäböj
10xStång
10x40kg

4x6x75kg
Gick förvånansvärt bra, trodde jag skulle vara segare i benen efter rullbandstjofräset igår.

Stående vadpress
3x12x60kg
6 reps passar sig inte i vadpress för mig, så jag kommer nog köra vidare så här ett tag.

Ingen mage idag!

Dagens musik: Black Debbath - Naar vi döde rocker och El Caco - Solid rest. Norskt idag..

Imorrn blir det rullbandshelvete igen. Är inte vintern slut snart? Sommaren brukar ju hålla ungf en vecka..

stoney_king
2008-11-26, 13:20
Finns det inget powerrack?

Bra pass...!

Norskt är bra!

thazzy
2008-11-26, 14:04
Finns det inget powerrack?
Nej, men det finns en sånhär:
http://www.integritystrength.com/images/free-weight/HF310.jpg

Har iofs inte prövat, men jag misstänker att sidogrejerna blir för höga.

Norskt är bra!
Jepp! Ska införskaffa ett par plattor till med El Caco.

stoney_king
2008-11-26, 21:43
Men den ser ju ut att funka, kör du bänk i den?

Hur högt är det till första pinnen?

thazzy
2008-11-26, 21:45
Men den ser ju ut att funka, kör du bänk i den?

Hur högt är det till första pinnen?

Nej kör inte bänk i den. Knä och frontböj däremot. Har ingen riktig koll på hur högt det är, men min gissning är att skydden är för höga för att jag skulle komma ner till bröstet. Men jag kan pröva nästa gång.

stoney_king
2008-11-26, 21:48
Nej kör inte bänk i den. Knä och frontböj däremot. Har ingen riktig koll på hur högt det är, men min gissning är att skydden är för höga för att jag skulle komma ner till bröstet. Men jag kan pröva nästa gång.

Ahh ok... kan så vara, vi har ju en som man kan flytta de parallella skydde på.
Det är smutt.

Vafan ere för gym som inte har en vanlig bänkställning :)

thazzy
2008-11-26, 22:45
Vafan ere för gym som inte har en vanlig bänkställning :)

Jag vet, det är crap.. Saknar mitt gammla gym lite, där hade vi både ordentliga bänkställningar och fegbur. Men det är lite långt att åka in till stan på lunchen. :/

thazzy
2008-11-27, 23:15
Badminton i Sundbybergs Rackethall!

Spelade en timme badminton på två. Var asjobbigt. Fick stryk de tre första seten, vann två raka, sen fick jag stryk i ett set tll 11. Intressant att något kan vara så kul fast vi är så dåliga. Tyvärr har folk lite mycket liv, så vi spelar alldeles för sällan. Vi är fyra st som brukar försöka spela en gång i veckan. Eller snarare, försöker få ihop något varje vecka. Blir närmare var tredje vecka i snitt.

Imorrn blir det dragpass med bla styrkevändningar. Dessutom ska jag lära mig att jonglera och ev laga någon bugg i xbmc. På arbetstid! Ska bli skoj. :)

Lyckas ja lära mig jonglera halvhyfsat ska jag köpa mig ett par jonglerarbollar så jag kan visa hemma.

thazzy
2008-11-28, 16:53
Lunchpass på SATS Kista

Gick rätt bra idag, skönt att köra lunch igen..

Stela mark: (I smith)
3x58kg

Alla stänger var upptagna, så jag fick lägga om schemat lite. Gillar inte riktigt iatt köra i smith. Men nöden har ingen lag.

Styrkevändningar:
10xStång
10x40kg

6x45kg
3x6x50kg
Lyckades få blåmärke på nyckelbenet. Ska försöka komma ihåg att ta av mig halsbandet nästa gång.. :)

Stångrodd:
3x6x50kg

Chins superset med rackchins
3 + Max (Tror det vart runt 5-6)
2 + Max
1 + Max
Jag är sjukt dålig på chins. Idag körde jag en specialvariant. Jag satte stången längst upp i smithmaskinen, körde så många chins jag klarade av (eller är det pullups?), drog ner stången till lite över hälften, satte upp fötterna på en bänk och körde så många som jag klarar av. Jobbigt var det iaf.

Alternerande hantelcurl
3x6x11kg

Omvänd skivstångscurl
3x6x17kg
Disco! Jag har aldrig kört två bicepsövningar i samma pass förut, får se hur det känns i morgon. :)

Rätt nöjd med passet. PB i Styrkevändningarna och jag tror inte jag har gjort tre chins förut heller. Kör sällan chins, eftersom jag är så dålig på det. Men jag tänkte försöka göra ett ryck nu!

Dagens Musik: Entombed - Serpent saints och Everytime I Die - The Big Dirty. ETID är asbra. Entombed är bra, men LG är tyvärr kass. Förstår inte alls hans storhet.

Jongleringen har gått halvbra, jag har lyckats komma upp i 10 sek eller nåt sånt. :)

Nu blir det vila i helgen!

stoney_king
2008-11-30, 10:01
Bra pass!

Disco? Haha... tre brukar man väl iaf köra /pass? :)

Chins
http://exrx.net/WeightExercises/LatissimusDorsi/AsChinup.html

Pullup
http://exrx.net/WeightExercises/LatissimusDorsi/AsPullup.html

Ser inte skillnaden riktigt, kan det vara vinkel på kroppen?

Han hänger rakt i pullup.

thazzy
2008-11-30, 23:17
Bra pass!

Disco? Haha... tre brukar man väl iaf köra /pass? :)

Har aldrig gillat finlir. Jag kör biceps på ryggpasset, så jag tycker de får tillr'ckligt med smörj ändå.

Chins
http://exrx.net/WeightExercises/LatissimusDorsi/AsChinup.html

Pullup
http://exrx.net/WeightExercises/LatissimusDorsi/AsPullup.html

Ser inte skillnaden riktigt, kan det vara vinkel på kroppen?

Han hänger rakt i pullup.

Jag har fattat det som så att skilnaden är hur man håller händerna, den ena har man handflatorna från kroppen och den andra mot kroppen. VIlken som är vilken glömmer jag alltid bort. :)

Däremot så tycker jag att det ser ut som om han har händerna lika på bägge de där videorna...

Imorrn är det måndag! Ny sprint på jobbet och nytt presspass i gymmet. Blir förmodligen badminton på kvällen också, ser ut som att vi blir alla fyra den här veckan.

Jag har inhandlat ett par nya löpskor! Var ner på Runners Store och fick hjälp att plocka ut ett par. Jag köpte ett par New Balance:
http://www.runnersstore.se/Main/Articles.asp?ArtGrp=201&ArticleId=3413&hgid=2&articlename=New+Balance+MR859+EU+D&Page=5&SortFilter=&PriceType=

Provade även ett par Asics som kostade 1800:-, de var assköna men jag trampade in litegrann på dem. Så egentligen tjänade jag 500:- på att välja de billigare skorna. :)

thazzy
2008-11-30, 23:26
Jag har fattat det som så att skillnaden är hur man håller händerna, den ena har man handflatorna från kroppen och den andra mot kroppen. VIlken som är vilken glömmer jag alltid bort. :)

Skulle tillägga att jag kör med skapligt smalt grepp med handflatorna mot mig när jag kör oassisterad. Orkar mer då. I rackchinsen kör jag istället med brett grepp och handflatorna från mig. Variation förnöjer.

thazzy
2008-12-01, 14:08
Lunchpass SATS Kista

Militärpress
10x15kg
10x25kg

3x6x32kg
Fick ta en färdigstång och hänga på 2st 2.5or på den. Alla andra stänger var upptagna..

Hantelpress
8x18kg
8x20kg
2x6x22kg

Dips
8,7,6

Triceps pushdown
3x6x25kg
Fick lägga till den övningen efteersom squatracket var upptaget..

Frontböj
10xStång
10x40kg

6x45kg
3x6x50kg
Riktigt nöjd med böjen idag. Kändes som att jag hade en mycket bättre form och kom mycket djupare än vanligt. Enda negativa var att handlederna kändes som att de skulle gå av. Men det är smällar man får ta. Idag kändes det som att det fanns lite mer att ta av.

Mage
Hakade på mina arbetskamrater på deras magövningar istället för att vadpressa. Vart väl tre set crunches på boll, tre set viktade situps på lutande bänk och tre set vridningar med vikt. Prövade på att köra lite med hjulet också, men det gör alldeles för ont i ländryggen.. Sjukt jobbigt vart det iaf.

Dagens Musik: Refused - The shape of punk to come. Kan vara världens bästa gym-skiva.

Nöjd med passet idag, ökade både i militärpress, hantelpress och frontböj. Lär svida rätt bra i magen imorrn också.

stoney_king
2008-12-02, 07:23
Ja, det va ett bra pass indeed.

Jag tror att när du kommer upp emot en 80kg i frontböj kommer du bli tvungen att byta grepp.
Det blir för hård belastning på handlederna annars. Eller så är det bara jag som är stel som fan.

thazzy
2008-12-02, 09:05
Ja, det va ett bra pass indeed.

Jag tror att när du kommer upp emot en 80kg i frontböj kommer du bli tvungen att byta grepp.
Det blir för hård belastning på handlederna annars. Eller så är det bara jag som är stel som fan.

Tack tack.

Ja risken finns väl för det, men jag hoppas att jag kan köra det här greppet så länge som möjligt. Skulle inte skada att få upp lite rörlighet.

Igår vart det badminton. Tyvärr fick jag tväront i ländryggen efter ca halva passet, så jag fick avbryta. Det är andra gången jag får såhär ont, så det kanske börjar bli dags att undersöka det. Jag har inte alls ont så länge jag sitter helt rakt i ryggen eller står upp, men så fort jag böjer mig lite framåt så gör det ont. Segt som fan, jag som hade tänkt att inviga mina skor idag. Men nu får det bli vila ett par dar istället. Blir eventuellt ett läkarbesök nån gång snart också.

stoney_king
2008-12-02, 18:09
Tack tack.

Ja risken finns väl för det, men jag hoppas att jag kan köra det här greppet så länge som möjligt. Skulle inte skada att få upp lite rörlighet.

Igår vart det badminton. Tyvärr fick jag tväront i ländryggen efter ca halva passet, så jag fick avbryta. Det är andra gången jag får såhär ont, så det kanske börjar bli dags att undersöka det. Jag har inte alls ont så länge jag sitter helt rakt i ryggen eller står upp, men så fort jag böjer mig lite framåt så gör det ont. Segt som fan, jag som hade tänkt att inviga mina skor idag. Men nu får det bli vila ett par dar istället. Blir eventuellt ett läkarbesök nån gång snart också.

Spänd muskel?

Är det nedre delen av http://exrx.net/Muscles/ErectorSpinae.html som spökar?

thazzy
2008-12-02, 20:17
Spänd muskel?

Är det nedre delen av http://exrx.net/Muscles/ErectorSpinae.html som spökar?

Ja precis, de är inte så att det värker hela tiden. Men den är stel och gör ont när man böjer på sig. Det är bättre idag, fast inte helt ok. Ska tigga lite massage ikväll efter ett varmt bad och se om det hjälper.

stoney_king
2008-12-02, 22:39
Ja precis, de är inte så att det värker hela tiden. Men den är stel och gör ont när man böjer på sig. Det är bättre idag, fast inte helt ok. Ska tigga lite massage ikväll efter ett varmt bad och se om det hjälper.

Jag har precis tränat fotboll och har så sjukt ont i benhinnorna så jag orkar inteskriva mer. :(

thazzy
2008-12-02, 22:43
Jag har precis tränat fotboll och har så sjukt ont i benhinnorna så jag orkar inteskriva mer. :(

Haha.. Tigerbalsam brukar jag tycka är skönt.

thazzy
2008-12-04, 22:46
Löpning på lunchen, SATS Kista

Löpband igen.. Det är väl sådär, men ganska praktiskt.
Det gick bra idag! Nya skor och nya prylar motiverade väll. Lyckades dock inte kalibrera Nike+n idag heller..

500m uppvärmning
40 min uppdelat såhär:
30 min 11.5km/h
5 min 12km/h
3 min 12.5km/h
2min 13km/h

total 7.82 km

Nöjd idag. Kände att jag hade en hel del kvar att ge, även fast det är ganska höga hastigheter för att vara mig. Inte så mycket skoskav heller, bara lite i hålfoten på högerfoten.

Dagens Musik: In Flames - A sense of purpose. Hitigt.
Dagens TV: Everybody Loves Raymond. Annorlunda att kolla på tv när man springer..

Blir ett lunchlöp imorrn med, har bestämt mig för att låta bli styrkan den här veckan för ryggens skull.

stoney_king
2008-12-05, 07:21
Dagens Musik: In Flames - A sense of purpose. Hitigt.


Hits for kids!

Bra kutat.

thazzy
2008-12-05, 14:15
Hits for kids!
Hehe..


Lunchlöp på SATS Kista

Lyckades inte med den där satans Nike+en idag heller. Blir nog till att läsa manualen ändå..

500m uppvärmning

Passet:
30min 12 km/h
5min 12.5km/h
3min 13km/h
2min 13.5km/h
tot: 8.09km


Fick pressa mig lite hårdare idag! Var ordentligt slut efteråt, så det här var nog närmare max. Ska köra vidare med det här upplägget ett tag. Det är alltså inga pauser emellan höjningarna, utan jag bara höjer farten eftersom.

Dagens Musik: Mustasch - The latest version of the truth
Dagens TV: Våra värsta år.

Nu blir det vila med löpningen tills på tisdag. Imorrn blir det badmintonturnering med grabbarna och på måndag kör jag styrka igen.

thazzy
2008-12-08, 13:23
Lunchpass SATS Kista

Segt pass idag, kroppen har inte riktigt hämtat sig från lördagens fylleslag.. Men det var iaf asskoj i lördags! Vi vann inga pengar på stryktipset, men jag vann iaf tillbaka det jag hade lagt ut på spel i pokern..:) Badmintonen var en succe och vissa hade problem att ta sig upp ur soffan dan efter..;)

Tillbaka till idag!

Styrkevändningar:
6xStång
6x40kg

4x6x50kg
Har ett riktigt snygg blåmärke på nyckelbenet, ska komma ihåg att ta av mig halsbandet nästa gång.. :smash:

Pullups supersettat med rackchins
4+MAX
3+MAX
2+MAX
Jag gillar den här specialaren, men jag kan tänka mig att det ser lite lustigt ut..

Skivstångsrodd:
3x8x50kg

Sittande Lårcurl:
3x8x 55kg(?)

Sen fick det vara nog! Fick ont i huvudet och var allmänt seg.

Dagens musik: Glömt iPoden.. Men gymmet körde nån sorts rockklassiker-skiva, så det var rätt ok.

Eventuellt badminton ikväll, annars blir det iaf löpning imorrn!

thazzy
2008-12-16, 08:15
Lunchpass SATS Kista (Måndag)

Har haft ett litet uppehåll pga magproblem, men nu är det full kula igen!

Ganska nöjd med dagens pass, även fast det vart lite konstigt..

Bänkpress
10xStång
6x40kg
6x50kg

6x60kg
6x60kg
3+1x65kg PB (Fick tag på en passare så jag tänkte jag skulle höja lite)
8x55kg
Grymt. Kul att pröva på lite tyngre. Fick hjälp på fjärde reppet på 65kg. Trodde jag hade den, men satt fast när det var ~10cm kvar..
Hade passare i 2:a och tredje set.

Axelpress (Utan ryggstöd)
3x8x12kg

Tricepsextension runt huvet
3x8x25kg

Nu skulle jag köra knäböj. Squatracket var upptaget, och han som använde sa att han skulle köra ca 10 min till. Så jag bestämde mig för att vänta och lallade runt lite med en tom stång och benpressen som uppvärmning. Självklart tog det bra mycket längre tid än så, men jag kunde ju inte ge upp när jag väl hade börjat vänta..

Knäböj
10x40kg
6x60kg

4x6x70kg
Körde väldigt långsamt och kontrollerat, allt fr att se till att jag inte fäller ryggen så mycket. Körde med en lite bredare stans idag och jag tror att det hjälpte litegrann. Har iaf sjuk träningsvärk i insida och framsida lår idag.

Dagens Musik: Bob Dylan - Freewhelin'. Karln är ju ett geni, men inte är det gymmusik inte. Så jag bytte rätt snabbt till Soilwork - Chainheart machine.

Det var allt! Vart ett lite mindre pass eftersom det försvann massa tid till att vänta.. Idag blir det bandlöpning. Hur det ser ut resten av veckan får vi se, har julbord både idag och imorrn..;)

Julbord + pokerturnering på jobbet ikväll.. :)

thazzy
2008-12-16, 13:56
Löppass på lunchen På SATS Kista.

Pisspass. Hade bestämt mig för att springa en halvmil och målet skulle vara runt 24min. Vart helt slut på en gång och jag gav upp efter 3km och ~15min. Ytterligare en anledning till att jag inte gillar löpband, alldeles för lätt att ge upp när det blir tråkigt..

Ikväll blir det julbord+pokerturnering, så det beror på dagsformen imorrn om jag tränar eller inte..;)

thazzy
2008-12-19, 15:01
Lunchpass SATS Kista

Halvkasst pass idag. Min ländrygg är långt ifrån ok.

Pullups supersettat med Rackchins
5 + Max
3 + Max
3 + Max
5 är PB, men jag har inte heller kört den som förstaövning förut.

Marklyft
10xStång
10x60kg
2x80kg
Sen kände jag av ländryggen och vågade inte fortsätta.

Stångrodd
6x40kg
3x6x60kg
6x55kg
Körde ett litet annat utförande idag, därav lite mer vikt än vanligt.
Nåt åt det här hållet på de tre första, fast jag använde nog benen lite mer.

http://www.youtube.com/watch?v=skbtAwiYdIw&eurl=http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=123183

Sista setet körde lite mer som vanligt, med stel rygg. Vågade inte riktigt köra mera rygg efter det, så det vart lite lallande.

Omvända flies
3x8x7kg

Sittande bicepscurl
3x8x12kg

Sittande lårcurl
3x8xIngen aning

Stretchade en del höftböjare och bröst efter det.
Jag börjar bli lite orolig över min rygg. Funderar på att ta mig till någon som kan kolla på den snart.

Dagens Musik: Mustach - Powerhouse

Nästa träning blir på måndag!

thazzy
2008-12-19, 15:47
Nåt åt det här hållet på de tre första, fast jag använde nog benen lite mer.

skbtAwiYdIw

Sådär skulle det vara!

thazzy
2009-01-02, 23:17
Dags att röra på julfläsket!
Min rygg är fortfarande hel. Tillbringade hela eftermiddagen av juldagen på akuten. Väntade i fyra timmar och blev hemskickad med två panodil och en ipren. Ryggskott.. Men men, har försökt kontakta en sjukgymnast. Så förhoppningsvis får jag reda på orsaken ill ryggproblemen snart.

Överkroppspass på Gym Uno i enköping!
Hade sällskap med stoney_king idag, det var riktigt skoj! Märktes att jag inte är van med att träna ihop med folk.. ;) Men jag fick lite tips och man sporrades lite extra av att ha en kompis med sig.

Vart lite av varje, mest för att komma igång lite

Bänkpress
10xStång
10x40kg
6x50kg

2x6x60kg
5+1x65kg (Reps PB)
4+2x65kg

De första två setten gick väldigt lätt, fick lite skäll för att jag slutade för tidigt..;)

Lutande hantelpress
4x8x20kg

Tror inte jag har kört så tungt innan, ens när jag har kört den som försaövning

Latsdrag
4x8x60kg

Första gången jag körde med sånhär handtag: D-----(|
Det var spännande.

Sittande rodd
4x8x40kg

Körde med stel rygg och rodde endast med armarna, vågar inte använda länden.. Har inte riktigt koll på antal reps, men nåt sånt där var det.

Z-Curl
4 set 25kg.
Vart lite olika många i varje set, och ett antal forced reps. Kände mig grymt svag.. :)

Sittande hantelpress
2x8x12,5kg
2x8x11kg

Sittande press bakom nacken
4 set 16kg

Har aldrig kört den innan, så det var ju lite skoj. Heeeeelt ärdig i axlarna dock. Skulle aldrig våga köra den själv.

Liggande tricepsextension runt huvet
4x8x23,5kg

Vikterna stämmer väl på ett ungf, men jag skulle inte ta gift på att de är rätt..;)
Rätt skapligt pass, inte överseriöst. Men det var skönt att komma igång lite. Kul att ha sällskap för en gångs skull också. Det får vi göra om!

thazzy
2009-01-07, 07:46
Igår startade halvmarathonschemat! Hoppar in på vecka tre.
http://www.marathon.se/traningsprogram/vecka.cfm?Pro_ID=23&Ph_ID=13&Rac_ID=129

6km lättdistans stod på schemat. Jag har en slinga som är 5.7-5.8 så den fick duga.

Hur segt som helst gick det! Det hade börjat snöa strax innan jag begav mig ut, så det var lite tungsprunget och halt. Men runt kom jag, väldigt långsamt dock. Ca 32min.

Dagens Musik: The Haunted - Versus. Apbra.

Nästa pass blir på lunchen idag. Blir nån form av överkroppspass tror jag, eftersom jag inte vågar använda länden än.

thazzy
2009-01-08, 09:17
Lunchpass SATS Kista, onsdag

Vart allmänt överkroppspass igår igen. Vet inte riktigt hur jag ska köra nu, men jag kör vidare på det som känns bra ett tag till.

Chins
5 + 3 negativa
4 + 3 negativa
4 + 3 negativa
Körde så många jag orkade, sen hoppade jag upp och höll emot så mycket jag kunde på nervägen. Grymt jobbigt.

Latsdrag
3x8x60kg

Liggande hantelrodd
10x12kg
10x14kg
2x8x16kg
Låg med magen på en bänk och rodde mot bröstvårtorna. Fick med väldigt mycket baksida axlar, skön övning!

Skivstångscurl
3x8x25kg

Hantelpress
3x8x22kg
4x22kg
Hårdfail på femte, umpf!

Sittande hantelpress utan ryggstöd
3x8x12kg

Lutande hantelflies
3x8x14kg
Har aldrig kört förut. Testade mest för stretch och variation. Kommer förmodligen köra vidare med så länge jag har ont i ryggen..


Liggande tricepsextension runt huvudet
3x8x22kg

Helt ok pass, för att inte ha nån bestämd plan.

Dagens Musik: Down - Nola

Ikväll, torsdag, blir det löpning. Lättdistans 6km. Kommer bli grymt kallt!

thazzy
2009-01-09, 12:55
Lättdistans 6km på schemat.

Vart samma runda som sist. Nästan lika tungt också, var helt galet trött när jag kom hem.

Halt var det, funderar på att skaffa broddar som man spänner fast på skorna. Min mor pratade om några som fanns på runnersstore, ska kika på det nån dag när jag kommer ihåg.

Dagens Musik: Bob Dylan - Higway '61 Revisited. Hur bra som helst på alla sätt och vis. Behaglig musik att springa till också.

Nästa pass blir förmodligen efter jobbet idag, fredag. Ska försöka få till nåt sorts helkroppspass.

thazzy
2009-01-12, 08:07
Har slarvat lite med att rapportera här i helgen.. Får bli en sammanfattning.

Fredag: Helkroppspass efter jobbet på SATS Kista.

Chins
4 + 3 Negativa
4 + 3 Negativa
2 + 3 Negativa
Gick inte alls bra.

Liggande hantelrodd
4x8x15kg

Bänkpress
10xStång
10x40kg

4x8x50kg
Körde lite lättare, kändes rätt slött överhuvdtaget.

Hängvändningar (halva styrkevändningar)
3x8x40kg

Flies
3x8x14kg

Benpress
4x10x100kg+Släde

Ganska slött pass, fredagseftermiddag.. Kommer inte ihåg vad för musik jag lyssnade på heller..


Lördag: Löppass med gånginslag, 60 min.

Vart två varv runt sjöarna, ca 11km. Det tog ca 63 min, med 4st ~2min gångpauser. Sjukt jobbigt, men rätt nöjd att jag kom runt iaf.. :)

Musiken: Bob Dylan - John Wesley Harding

Jag är lite skeptiskt till det här med gångpauser, jag är med på att det gör att jag kan hålla på längre och det är väl bättre såklart. Men det gör att jag får svårare att pressa mig om jag vet att jag får gå om jag vill. Blev särskilt tydligt på slutet tyckte jag. Ska testa om det blir bättre att bestämma innan hur många pauser jag får ta.

Idag blir det lunchpass tror jag, beror på om det blir Sprintplanering eller inte..

thazzy
2009-01-14, 15:01
Vart inget träningspass i måndags, jobbet kom i vägen..

Tisdag: Lättdistans 7km
Gick ganska lätt den här gången, skönt. Mätte upp sträckan på google earth i efterhand till 7.15km, så det var perfekt! ca 40min tog det. Samma sträcka på torsdag!

Musik: The Quill - Vodoo Caravan.

Ikväll blir det ett helkroppspass på S.A.T.S Sundbyberg med min kära. Förmodligen lite extra mage.

thazzy
2009-01-15, 09:22
Kvällspass på S.A.T.S Sundbyberg

Fick sällskap idag. Vart ett riktigt bra pass faktiskt, nöjd med bänken.

Bänkpress
10xStång
10x40kg
6x50kg

4x6x60kg
5x65kg (Tror att jag klarade den 5:e helt själv, isf är det en mer än jag klarat innan :D)

Bänken gick sjukt lätt. Vart tvungen att dubbelkolla så att stången verkligen vägde 20kg, och det gjorde den. Så det vart ett bonusset.. :)

Sittande hantelpress utan ryggstöd
3x8x12kg

Lutande hantelflies
3x8x12kg

Rotatorcuff utåtrotation
2x10 per axel

Pullups
4 + 3 Negativa
3 + 3 Negativa
2 + 2 Negativa

Liggande hantelrodd
3x8x14kg

Benpress
4x10x100kg + Släde

Mage
Några set liggande benkast, lite crunches och annat smått och gott.

Bra pass! Vart lite längre än tänkt, fick vänta på chinsstången så det vart lite flies och rotatorcuff. Tänkte köra på med helkroppspass ett tag till, jag kommer förmodligen inte orka med att köra 3 pass i veckan medans jag kör mitt löpschema. Så då tror jag att det blir bättre med helkropp.

Musik: Refused - The Shape of Punk to Come. Världsrekord i bäst.

Ikväll blir det löpning, samma runda som sist.

thazzy
2009-01-16, 12:07
Vart ingen löpning igår. Var och hämtade föräldrarna på arlanda, så det hanns inte med..

Sitter och skissar lite på ett nytt helkropps-schema. Min tanke är att det ska vara tre helkroppspass med lite inbördes variation. Anledningen till att jag vill köra helkropp är att det inte ska spela alldels för stor roll om det bara blir två pass på en vecka, nu när det blir så mycket löpning.

Såhär har jag tänkt mig.

Pass 1:
Bänkpress
Axelpress
Frontböj / Benpress
Skivstångsrodd
Lårcurl
Ryggresningar
Mage

Pass 2:
Marklyft
Chins
Hantelrodd
Militärpress
Hantelpress
Benpress
Mage

Pass 3:
Knäböj
Lutande hantelpress
Skivstångsrodd
Latsdrag
Raka mark
Vadpress
Mage

Jag kommer kör 3x8 på allt utom knäböj, bänk och mark, då jag kommer köra 4x6.

Det bygger såklart på att min rygg blir hel, så jag kan köra alla roliga övningar..

Börjar med detta schema idag, om ca en halvtimme med pass 2. Ska känna litegrann på marken, köra med tom stång som uppvärmning tänkte jag. Smärtan får sätta gränser. Rapporterar ikväll!

thazzy
2009-01-17, 13:34
Luncpass fredag.

Vart ett litet förvirrat pass, kom inte ihåg schemat. Var såklart inte smart nog att skriva ut det.. Det vart iaf en hel del stretch och pisslätta marklyft.

Marklyft
4 set 40kg

Kändes bra, det var stelt som fan men gjorde inte ont. Varvade med Sheo's Squat stretch.

Skivstångsrodd
4 set 40kg

Kändes bra även det här, var lite rädd att det skulle göra ont. Blir att öka på vikterna lite nästa gång och köra vidare.

Militärpress
3x8x30kg

Liggande hantelrodd
3x8x16kg

Plan hantelpress
3x8x22kg

Sittande lårcurl
3x8x? 55kg tror jag..
Här skulle det varit benpress egentligen.. Men men, det var nog lika bra att köra lite baksida iaf..

Situps på lutande bänk
15xkv
2x10xkv+5kg

Ett rätt ok pass. Skönt att det inte gjorde ont och det gör inte ont ida, dagen efter. Ska Vara väldigt försiktig med marklyft och knäböj och sakta jobba upp vikterna. Ska samtidigt jobba med teknik och rörlighet.

Dagens Musik: High on Fire - Blessed Black Wings. Oljud och mangel. Bra sådant.

thazzy
2009-01-17, 13:41
Långpass med gånginslag.

Samma runda som förra veckan, två varv runt sjöarna. Blir ca 11km.

Den här gången så hade jag bestämt innan hur många gångpauser jag skulle ha, var dom skulle vara och hur långa. Gick mycket bättre. Nu vart det så att jag fick en gångvila lång innan jag vart helt slut och kunde därför hålla ett jämnare tempo överlag. Dock tror jag att mitt overalltempo vart lägre den här veckan. 61 min totalt. På schemat står det 65min, men man skulle se till att man sprungit 55 min totalt. Och med mina tre 2minpauser så gjorde jag precis det.. :)

Nästa långpass står det 70min, så då får jag lägga till ett varv runt lötsjön till. På tisdag börjar intervallerna, det ser jag fram emot.

Dagens Musik: Sparzanza - Into the sewers. En liten blast from the past. Tycker inte att det är lika bra längre.. Efter den vart det Svarte Pan, det var dock lite bättre än jag kom ihåg. Men sången är fortfarande rutten. De låter lite som Abramis Brama, fast snäppet sämre.

Tror det blir ett helkroppspass på måndag. Beror lite på andra omständigheter.

thazzy
2009-01-19, 14:45
Lunchpass S.A.T.S Kista.

Lyckades komma ihåg schemat idag. Skönt pass! Kunde köra massa roliga övningar helt obehindrat. Tog det lite lugnt i böjen och raka mark, annars var det full kula. Skönt att kunna träna på riktigt igen, jag var duktigt slut efter passet.

Knäböj
4x8x60kg

Körde ett antal uppvärmningsset också, men jag orkar inte skriva upp dem längre. Vart en del stretch också. Körde med bredare stans än vanligt och stången lite högre upp. Kändes bra och ryggen var inga som helst problem.

Raka mark
3x8x50kg
Körde ganska lätt, men det tog rätt bra ändå, var ett tag sen sist.

Skivstångsrodd
3x8x55kg

Tuungt..

Latsdrag
3x8x55kg

Lutande hantelpress
3x8x18kg

Stående vadpress
3x8x65kg

Har snygga märken på axlarna nu..

Nedåtlutande situps
20xkv
2x10xkv+5

Nöjd med dagens pass. Tog lite längre tid än vad det brukar, blev lite mycket uppvärmning och stretch i böjen. Men det får vara så ibland.

Dagens musik: Grand Magus. Var länge sen nu, men faaan vad bra det är..

Ikväll blir det Mammut-premiär och imorrn blir det intervaller!

thazzy
2009-01-23, 09:28
Har varit dålig på att uppdatera nu. Blir två pass i samma post.

Onsdag kväll på S.A.T.S Sundbyberg med U.

Bänkpress
2x6x65kg PB!
2x4x65kg
Nöjd som fan. Skönt att det börjar gå framåt i bänkpressen.. :)

Sittande hantelpress (utan ryggstöd)
3x8x14kg

Frontböj
3x8x40kg
Inte ett dugg ont i ryggen. Asskönt!

Skivstångsrodd
3x8x55kg
Det här nog favoritövningen för tillfället. Helt slut..

Ryggresningar
3xNästan MAX xkv+5kg

Lårcurl
315xLätt vikt
Bara för att få lite blodgenomströmning och att få bort den ohyggliga träningsverken jag hade i hamstrings. Det hjälpte inte..

(Bonusövning medans jag väntade på att U skulle bli klar för magträning)
Stångcurl
3x8x27kg

Liggande benlyft/nerkast
3xMAX
Grymt jobbig övning det här. Man tar snabbt slut..

Ingen musik, iPoden hemma..

Torsdag
Lunchlöpning Kista.
Var ute på en runda i kista + Ursviksskogen. Kul att göra lite annorlunda ibland. Det var lite halt i spåren, men rätt skönt att inte springa på asfalt för en gångs skull. Det ska göras om.

På schemat stod det 6km 35min
Jag sprang i 33min men vet inte hur långt det vart. Förmodligen strax över 6km.

Dagens musik: The Haunted - The Dead Eye. Emo-Dolving är bäst - Ingen protest!

Idag blir det lunchpass i Kista!

stoney_king
2009-01-23, 09:39
Jag har glömt din tråd :(

Men det går ju framåt... bra jobbat!

thazzy
2009-01-23, 15:35
Lunchpass i Kista!

Marklyft
4x6x90kg
Lätta lyft, men inget ont i ryggen. Kändes skönt..

Militärpress
8x35kg
5x35kg
5x35kg
Tungt.. tror att 35kg är pb..

Chins
4,3,3
Körde ett par negativa också.

Hantelrodd
3x8x22kg

Plan Hantelpress
3x8x19kg

Benpress
3x10x100kg+släde

Ett ok pass. Men det känns skönt att jag kan köra det stora övningarna igen. Nästa pass blir långpass imorrn. 70min.

Dagens Musik: Mustasch - Above All. Lite kluven, är den här eller true sound bäst?

thazzy
2009-01-26, 17:42
Blir dubbla pass den här gången med. Har varit lite lat på sistone.. :)

Lördag:
Långpass med Gånginslag.
Vart ett varv runt sjöarna, sen upp till Ursviks motionsgård, 2,:an och sen hem. Vart ca 11km. Var alldeles för halt så i Ursviks bergsklättrarbackar så var det bara att gå.. Var ute i 68min, vilket vittnar om ett lågt tempo. Fast det är inte nu det ska gå fort!

Musiken: Refused - Shape of punk to come. A classic never goes out of style.. (Pun intended :thumbup:) Och Fu Manchu - California Crossing. Inte någon av deras bästa, men den fick duga.


Måndag:
Lunchpass i kista.

Var nästintill folktomt, förutom snubben som använde sqautracket förstås. Så jag fick vända lite på övningarna..

Lutande hantelpress
8, 6x22kg
8x20kg

Hade jobbarkompisen breve mig som körde samma övning fast mycket tyngre. Vart tvungen att slänga på lite extra.. :)

Dips
8,6,5xKv

Tror att det är den högsta totala mängden dips jag har gjort!

Knäböj
4x6x70kg

Nu kör jag samma vikt som jag gjorde innan ryggen pajja. Gick hyfsat lätt. Ska pröva höja litegrann nästa vecka.

Raka marklyft
3x8x50kg

Skivstångsrodd
3x8x55kg

Latsdrag
3x8x55kg

Situps
3set

Superset med

Liggande benlyft
3 set

Bra mör i magen nu...

Ingen musik idag, iPoden blev kvar på kontoret. Men jag måste erkänna att jag är ganska nöjd med passet ändå.. :)

Ikväll blir det badminton med grabbarna! Länge sen sist.

thazzy
2009-01-27, 07:59
Badminton i Kista racketcenter.

Vi spelade alla fyra den här gången, så det vart dubbel. Två tre-setare hann vi med. Jag var med och vann den ena med 2-1 och förlorade den anda med 2-1. En månads uppehåll var verkligen inte för oss. Ruskigt dåligt spel. Inte för att vi är så mycket bättre när vi spelar bra.. ;)

Hallen var sådär, halt och kändes trångt. Vi som inte är så bra flänger ju runt en hel del, och då känns väggarna i vägen. :D

Kul var det hursomhelst! Hoppas att vi börjar spela lite mer regelbundet igen.

thazzy
2009-01-29, 08:12
Två pass börjar bli en vana..

Tisdag:
Fartlek!
Nytt pass för mig, så det var spännande. Såhär i efterhand så var det ett riktigt bra pass, gillar att göra slut på mig själv riktigt ordentligt. Så det här passade mig bra. Började med att köra 3 min snabbt, hur snabbt vet jag inte, men så att det kändes att det gick fort. 1 min joggvila, 2 min normal 6km-fart. Körde det två ggr, sen vart det lite mera på känn.

10 min uppvärmning
20 min fartlek
10 min nerjogg

Börjar bli ruskigt sugen på en Forerunner 405. Blir förhoppningsvis en sån till nästa löning..

Onsdag:
S.A.T.S Yoga i Sundbyberg
Första gången! Det var riktigt skönt det här, var länge sen jag tänjde på min stela kropp. Kände mig riktigt mjuk efteråt. Var lite svårt att hänga med i rörelserna, vart mest stirrande på instruktören, men det är väl sånt som kommer med ett par ggr. Vi ska försöka köra det här på onsdagarna i framtiden. Vem vet? Jag kanske blir lite vig?

thazzy
2009-02-01, 19:48
Massiv uppdatering..

Torsdag fick bli träningsvila. Va på Backyard Babies-konsert med lillebror istället. Det var väl en rätt ok konsert om man hade gillat bandet, brorsan var helt lyrisk. Jag tyckte det var rätt kass, framförallt för att sångarn är så så fruktansvärt dålig. Men men.. Live-musik är ju alltid kul.

Fredag:
Helkropp i Kista
Körde ett lunchpass. Ett rutinpass. Frivändningarna gick bra men bänken var sådär. Jag kommer inte överens med ställningen de har där..

Frivändningar
4x8x40kg
Försökte jobba lite med tekniken och verkligen fånga den sittandes, men det var nog mest styrkevändningar följt av en frontböj. Men kul iaf, och sjukt jobbigt.

Skivstångsrodd
3x8x55kg

Bänkpress
2x6x60kg
2x6x55kg
Saknade trycket, var helt färdig efter andra på 60kg.

Sittande hantelpress utan ryggstöd
3x8x13kg

Situps
20xkv
10xkv+5kg

Det var det det. Inget spektakulärt pass, men inget dåligt pass heller. Ingen iPod, kan vara de som fallerade..;)

Lördag
Långpass med gånginslag 80 min på schemat. Det vart ett ordentligt pass. Sprang två varv runt sjörna med ett extravarv runt vardera sjö, vilket borde hamna på ~14km. Tog endast en gångvila efter 40 min, för att byta skiva. Hela sträckan tog 76min. Jag är helt sjukt nöjd, har aldrig sprungit så långt innan! Skönt att inse att jag inte behöver gångvilan för att hålla ut så länge..

Dagens Musik: Abramis Brama - När tystnaden har lagt sig.. och Bob Dylan - Desire.

Söndag
Skulle egentligen inte ha tränat idag, men U skulle dit så jag hakade på. Vart ett sorts överkroppspass. Ville ta det lite lugnt med benen eftersom jag är rätt mosig i dom efter långpasset igår. Marklyft är skoj.

Marklyft
4x5x100kg
Orkade inte köra 6 reps med bra form, så det fick bli 5. Klarade det bra på första setet, så jag körde vidare med det. Skönt att köra lite tunga marklyft igen.

Skivstångsrodd
3x8x50kg

Militärpress
8,6,2x32.5kg
6x30kg
Helt tvärslut i axlarna! La på ett bonusset för att jag vart sur efter bara 2 reps i sista.

Plan hantelpress
3x8x18kg

Lutande hantelflyes
2x8x11kg
Bonusövning medans U blev klar för magövningarna.

Situps
10 hela, 10 korta, 10 långsamma U special, sjukt jobbigt.. :)
2x15xkv+5

Liggande bensläng
3xMAX

Ett rätt lagom pass idag. Marklyften och rodden var grymt tungt, annars var det ganska slött. Ingen musik idag heller..


Imorrn blir det lunchpass i Kista. Ska fundera lite på vad jag ska köra. Beror lite på dagsform.

Dessutom, jag är anmäld och klar till Kungsholmen Runt den 6e Maj! Blev inget Göteborgsvarv eftersom jag slarvade med anmälningen, men det blir iaf en halvmara en vecka tidigare. Ser fram emot det!

thazzy
2009-02-01, 23:17
Dags att göra en summering av Januari 2009! Har aldrig gjort en sån förut så det är dags nu:

Januari 2009

Löpning:
Antal Pass: 10 st
Sträcka: 85.5 km
Sträckan baserat på uppskattningar och mätningar på Google Earth, så den är inte så väldigt exakt.

Styrketräning:
Antal pass: 10 st

Övrig träning:
Badminton: 1 st
Yoga: 1 st

Antal Träningsdagar: 21 st
Antal vilodagar: 10 st

Min målsättning för februari är att öka på antalet badmintonpass med minst två ggr, mest för att det är skoj att träffa grabbarna, och förlänga sträckan (Passera 100km vore fräckt). Yogan kommer förhoppningsvis bli regelbunden, så den borde öka med ett par. Rimligtvis så borde antalet vilodagar då minska, om vi inte ska förlänga månaden.. :smash:

Hoppas på en Forerunner snart så att löpningssummaryn kan vara lite mer detaljrik.. :thumbup:

thazzy
2009-02-02, 15:16
Sak väl lägga till att det blev 1215 min tränade i januari.

Lunchpass S.A.T.S Kista!

Tungt pass idag! Delade Squatracket med en snubbe som skulle ockupera det i 45 min, så det var trevligt med lite sällskap. Blev lite högre tempo än vanligt tror jag.

Knäböj
2x8x70kg
2x6x75kg
Jag kan mycket väl ha räknat fel, det vart väldigt många småvikter. Nöjd med böjarna idag, det tråkiga var att han plockade av två 5or och körde militärpress istället.. :/

Raka Marklyft
4x65kg
Tuuuuungt.. Har nog inte kört på mer än 50 innan. Kommer inte kunna gå imorrn. Bra segt för underarmarna också, tappade nästan stången på sista reppet. Skulle egentligen bara köra 3 set, men det vart 4 av bara farten.

Skivstångsrodd
2x8x50kg
2x8x55kg
Samma här, vart ett extra.. :)

Lutande hantelpress
5x22kg (Hybris)
2x8x20kg
Trodde jag var lite starkare än jag var. Rätt nöjd med 20kg ändå.

Dips
9,6,5

Ett bra pass! Körde ordentligt tungt.

Dagens Musik: In Flames - Soundtrack To Your Escape

thazzy
2009-02-02, 15:42
Raka Marklyft
4x65kg


4x8x65kg ska det vara såklart..

thazzy
2009-02-03, 22:22
Fartlek på schemat!
Gillar de här passen. Skönt att testa på att springa lite fortare, känns bättre för mina benhinnor också att sträcka ut stegen lite mer.

10 min Uppvärmning
Lätt jogg med en del stretchstopp, indianhopp och lite allmänt kasta loss..

20 min Fartlek
1 min fort/1 min jogg, 2 fort/2 jogg, 3 fort 3/jogg. Det var förbestämt, sen vart det lite mer på känn. Vart lite mer än hälften i det höga tempot iaf. Avslutade passet med en 30sek rush upp för en backe. Skönt med lite syra!

10 min nerjogg.
Nerjogg hem, allmänt lågt tempo bara.

Skönt pass! Inte alldeles för slut när jag väl kom hem, men direkt efter backen var det tungt. Kvalitetspassen är för tillfället roligast i löpningen. Det måste ju vara positivt på något sätt.

Dagens Musik: Halfway to Gone - s/t. Rätt bra till och från. Covern på Black Night är iofs rätt kass.

Jag ska vara med i Kista Entré Iron man! Tre-mannalag kör 1km rodd, 2km löpning och 3km cykel. Det ska bli jäkligt skoj. Jag fick roddsträckan, så jag måste nog köra ett testlopp snart, tävlingen är på torsdag. :/

Imorrn ska jag med U till SATS, blir ett mindre styrkepass och sedan Yoga. Ska bli jäkligt skoj!

thazzy
2009-02-05, 16:53
Igår var det Yoga! Den här gången var det lite jobbigare, när jag inte behövde tokstirra på instruktören hela tiden. Skönt att få lite stretch och mjuka upp ryggen lite. Nästa vecka blir det inte något däremot. U ska bort.. :(

Vi hade tänkt att vi skulle styrketräna efter passet, men det var dömt att misslyckas. Nästa gång blir det eventuellt ett kort pass. Vart dock 4x8x50 kg på frontböj innan vi bestämde oss för att ge upp. Sjukt jobbigt var det iaf.

Provade på att ro 1km innan Yogan, som test inför dagens Ironman. Det var en spännande upplevelse. Jag rodde på 3:35 och mina kollegor sprang 2km på 6:51 och cyklade 3km på 9:40. Vi var nöjda allihopa efteråt iaf. Kl att se Friskis&Svettis också.

Ikväll blir det Lätt distanslöpning och tvättstuga. Inte helt nöjd med vädret dock..

thazzy
2009-02-09, 08:58
Löpning igår torsdag.

Kände för att pressa mig litegrann, så jag körde ett lite högre tempo än vanligt på torsdagspassen. Det resulterade i en rätt bra tid. 29.20 med klockan påslagen hemma. Tror min förra bästa tid var 31 min på sommarväglag, så det är ju helt ok. Nästa pass blir långpass ute på landet. Ska bli skojsigt.

Lunchpass på Sats Kista Fredag.

Marklyftsdags! Och bra gick det, inga som helst känningar i ryggen så jag lassade på lite extravikt.

Marklyft:
5x100kg
5x110kg
3x120kg PB!
2x120kg
5x110kg
Coolt, kände mig grymt stark.. :) Tror jag kan dra lite till med lite optimalare uppvärmning.

Skivstångsrodd
4x8x55kg
Dags att öka här. Ska pröva på 60kg nästa gång. Fick sällskap av samma snubbe som sist. Han körde frivändningar och jag rodde.

-----------------------------------------------------------------------------------
Sådär långt hann jag skriva i fredags, måste ha kommit något viktigare i vägen.. :) Fortsätter updaten idag, måndag, istället.

Lutande hantelpress
3x8x19kg

Dips
9, 7, 5
PB! 9:an i första är nytt PB, gjorde nio förra veckan, men nån slags vila efter åttan. Så det här får räknas som PB. :)

Situps med vridningar
3xMAXx KV+5kg
Sjukt jobbig övning. Upp, vänster, höger.

Lördag!

Långpass. Var ute på landet i helgen så veckans långpass blev längs åkrar runt Slagtebo/Torsvi. Väldans mysigt. Hittar tyvärr inte däromkring. Jag hade tänkt att hålla mig på en sträcka som jag har koll på, men när jag var nästan hemma märkte jag att det skulle bli lite för kort. Så jag bestämde mig för att ta en liten omväg, och sprang lite vilse.. Vart ingen katastrof passet blev 90 min istället för 80. Hade ett par min vill efter 80 min för att försöka lokalisera mig.. Utöver det så sprang jag hela vägen. Mätte upp den sträckan jag hade tänkt springa till 11.5km. Den hade jag hunnit på ca 65min. Så jag uppskattar rundan till ca 15km. Långt och jobbigt. :)

Dagens Musik: Massa Black Debbath. Fy fan vad bra.

thazzy
2009-02-09, 17:21
Lunchpass!

Helkropp med Knäböj idag. Sjukt jobbigt pass, kommer förmodligen ha lite problem att gå imorgon. Speciellt eftersom det är badminton ikväll.

Knäböj
6x70kg
3x4x80kg
Tuungt..

Frivändningar
3x6x50kg
Försöker köra sittvändningar, lyckas ibland. Men oftast blir det styrkevändning och frontböj. Det tar nog en hel del det med.

Raka mark
3x8x60kg
Kommer göra ont imorrn..

Militärpressar
3x8x30kg
Sjukt vad jag känner mig svag i den övningen..

Hantelpress
3x8x20kg
Rätt nöjd

Situps med rotation
3xMAX med 7kgs medicinboll

Bra pass. Känner mig ganska nöjd över att jag börjar komma upp lite i vikt på knäböjen. Frivändningar är bra skoj. Ikväll blir det badminton, är lite mör i benen så det blir nog rätt jobbigt. Imorgon blir det kvalitetspass. Bra skit.

Dagens Musik: Down - II. Schwääng..

thazzy
2009-02-12, 12:04
Har missat ett par dar nu..

Tisdag! Intervaller!
dagens pass bestod av 500meters-intervaller. Gillar intervaller, det är skönt att göra slut på sig själv ordentligt. Tanken med detta pass är att det ska någon sorts test, så jag ska komma ihåg sträckan jag sprang så man ser om det blivit någon förbättring.
Tider:
2.07
1.59
2.06
2.06
2.10
Vart lite förbannad efter femte, så det fick bli ett bonuslopp.
2.11 - Vart ju inge bättre jue..

Ska bli spännande att se om jag blir någe bättre! Jag var alldeles lagom slut efteråt iaf, inte så slut att jag inte skulle orka en till. Men trött.

Musik: AC/DC - High Voltage. Jag vill se dom i globen..

Onsdag:
Lunchapss i SATS Kista. Helkropp med bänkpress.

Fick sällskap i bänken av min jobarkompis idag, det gick väl sådär. Kände mig väldigt svag, men det vart ett PB iaf.

Bänkpress:
6x60kg
4+1x65kg
2+1x70kg PB
3+1x65kg
2+1x65kg
Kände mig grymt svag, ligger på diet nu, så jag skyller på det. Coolt med pb, men jag är lite besviken över att det vart så få.

Axelpress
2x8x13kg
8x12kg

Frontböj
4x6x50kg

Stångrodd, brett grepp mot bröstet
2x8x40kg

Stångrodd, omvänt grepp mot magen
2x8x50kg
Körde varannat set med dessa två roddar. Skönt med lite variation. Gillade den med omvänt grepp mest.

Latsdrag
3x8x50kg

Situps med vridningar
3 set med 5kgs platta

Lekte lite med balansplattan medans jag väntade på min jobbarkompis. Skoj.
Fick lite variation idag iaf, kändes skönt. Ett rätt mediokert pass i övrigt. Trots PB.

Musik: High on Fire. Härligt oljud.

Vart ett pass badminton på kvällen. Spelade med en kompis jag inte sett på länge, var väldigt trevligt. Och jag vann.. :hbang:

thazzy
2009-02-21, 16:17
Det här har varit en dålig träningsvecka. Körde helkropp med knäböj i onsdags, backlöp i tisdags och på onsdagen körde jag lite marklyft och Yoga. Har varit krasslig hela veckan, men i onsdags bestämde jag mig för att vila och har gjort så sen dess. Jag hoppas på att kunna springa på tisdag.

Det är väldigt frustrerande att inte kunna träna. Men jag hoppas på att förkylningen försvinner fortare om jag låter bli. Så förhoppningsvis kan jag börja på tisdag igen!

stoney_king
2009-02-23, 23:12
Fan va du ökar, bra jobbat som fan!

Jag är på G jag mé.!

thazzy
2009-02-24, 22:16
Fan va du ökar, bra jobbat som fan!

Jag är på G jag mé.!

Tack!

Såg att du var igång igen! Nu när lägenheten är mer eller mindre klar så får du väl hoppa på ett såntdär seriöst schema igen? Gick ju bra sist, så det är väl bara att hoppa på't igen? *popcorn*

thazzy
2009-02-24, 22:25
I'm Back!

Har varit ute och kutat lite ikväll. Kort backe stod på schemat.

Hittade en backe på ca 100-120m som passade utmärkt att springa i, förutom att man fick korsa en T-korsning med skymd sikt och att det var snöblask hela vägen upp. Och dessutom hade jag glömt ta på mig reflexvästen. *screwy*
Ena halvan av vägen saknade nästan helt snöblask, men där vågade jag inte springa, då man riskerade att få möte utan någon som helst sikt i korsningen. Så jag valde den lite säkrare, blaskigare sidan. Det gjorde att det vart ännu jobbigare. Helt klart ett utav mina jobbigare kvalitetspass hittils! Pra skit..

12 backlöp vart det, på ca 20min. Lite lätt uppvärmning i ca 10 min och nerjoggen hem på runt 5 min.

Ett bra pass allt som allt, det är ju trots allt kul att göra slut på sig.

Imorrn så blir det ett lättare styrkepass samt yoga. Det ska tydligen vara en standin som kör passet de närmsta två veckorna. Vår vanliga instruktör sa att han kört en hel del Ashtanga yoga innan. Så det kan ju bli spännande, vad nu det betyder..

Dagens Musik: Rainbow - Rising. Världsrekord i bäst.

thazzy
2009-02-26, 14:50
Dubbelpass igårkväll!

Det skulle vara ett lättare styrkepass innan yogan, men det vart ganska tungt.

Frivändningar
4x6x50kg
Failade i bottenläget på 3e setet, det har jag aldrig gjort förut på nån av böjvarianterna. Så det var skönt att det inte var så läskigt. Bara att släppa stången framför sig. Bakböj är jag fortfarande lite nervös för att faila på.

Raka marklyft
4x8x60kg
Träningsvärk..

Latsdrag
3x10x55kg
Skön pump i underarmarna sen.

Plan hantelpress
8x18kg
6x22kg
4x22kg
6x19kg

Sittande axelpress (utan ryggstöd)
3x8x12kg

Stångcurl
3set@27 kg
Länge sen sist, fick lite pump.. :)

Sen var det dags för Yoga! VI hade en ny instruktör som vanligtvis kör Ashtanga Yoga, Så det vart lite nytt och lite jobbigare. Kul att få lite omväxling, även fast jag inte kört det vanliga passet tillräckligt många ggr för att ledsna på det.

Ikväll blir det skoj! Jag har köpt en Foreunner 305, ska hämta den efter jobbet och sen ge mig ut på en runda. Så ikväll blir det grafer!!!

thazzy
2009-02-27, 08:00
Nu är klockan invigd! Är grymt nöjd med nåde klockan och pass.

Det vart ett lite längre pass för att kompensera för förra veckans förlorade pass och för att det förmodligen inte blir ett långpass i helgen (men mest för att prova den nya leksaken.. ;)).

Distans: 10.2 km
Tid: 53:50
Medelpuls: 170 bpm
Medeltakt: 5.16 min/km
Högsta puls: 187 bpm
Högsta takt: 4.04 min/km

Nice! Pressade på lite extra och försökte hålla mig strax över min "comfort zone". Fick till en rätt bra spurt på slutet också. Väldigt skoj att hela tiden kunna veta hur fort jag springer, det vart så lätt att sporra sig själv. Ett helt klart godkänt tillskott i leksakslådan! Ska bara komma på hur man exporterar grafer som bilder så blir allting perfekt.. :)

Dagens Musik: Astral Doors - Of the son and the father. Nja..

Nu blir det vilohelg! Ska hälsa på kompisar i Uppsala och så är syster hemma i enköping i helgen så jag ska umgås med henne och resten av familjen. På måndag bär det av igen med ett styrkepass!

thazzy
2009-03-02, 18:37
Lunchpass i Kista!

Skönt att köra ett ordentligt pass igen, känns som att det var ett rag sen sist.

Knäböj
4x6x70kg

Chins Smalt grepp
9st PB!
6.5st (Var upp till ögonhöjd. :))
3st breda, 3st smala
Wohooo! Riktigt nöjd, jag är ca 5kg lättare än när jag körde chins sist. OCh det visade ju sig på resultatet.. :)

Skivstångsrodd
3x8x50kg

Lutande Hantelpress
8x18kg
3x6x20kg

Dips
9st
7st
5st

Situps med vridningar
kv + 10kg 3 set

Coolt med 9 chins! 4 bättre än förra pb.. :) I övrigt ett rätt ok pass. Prövade på att köra hjulet för magen också, men det jorde bara ont i ländryggen så det vart favoriten istället.

Ingen iPod idag, men gymmet spelade massa AC/DC och Mötley Crüe så det funkade rätt bra ändå. :)

Imorrn blir det löpning, lång backe. Första kvalitetspasset med garminen, skoj ska det bli!

thazzy
2009-03-08, 22:08
Den här veckan har jag varit dålig på att uppdatera min träning. Men träningsveckan har varit bra! Ska köra en liten snabb veckogenomgång iaf. :)
Måndag har jag ju redan berättat om, så det skippar vi idag.

Tisdag
Backintervaller! Vart 13x150m i skaplig backe. Körde ca 1:30min vila. Var heeeeelt slut efteråt.
Maxpuls: 184
Medelpuls:154

Onsdag
Körde ett lättare styrkepass med U på SATS Sundbyberg.
Ett helkroppspass med bänkpress. Bänkpressen gick sådär, gjorde en fyra på 65kg iaf. Körde lite böjvarianter med lallarvikter för att bli av med träningsvärken från backlöpningen.. :)

Torsdag
Sprang till jobbet med full packning. Vägde väskan efteråt och den vägde 7 kg. Sprang igenom Ursviksskogen och en sväng på ursviks motionsspår, sjuuka backar. Sög bra i benen med den extra packningen, snömodden och den tidiga timmen.. :) Lågt tempo, men ett lite annorlunda pass iaf.

Sträcka: 6,25 km
Tempo: 06:09 min/km
Maxpuls: 181 slag/minut
Snittpuls: 164 slag/minut

Fredag
Lunchpass i Kista. Helkropp med marklyft. Ett rätt bra pass. Det har jag fortfarande rätt färskt i minnet så jag raddar upp det.

Marklyft
4x3x115kg
Nöjd med det här, tungt som fan.

Frontböj
4x6x50kg
Tungt för ryggen.. Knäböjsställningen var upptagen så jag fick vända upp upp stången först.. :hbang:

Skivstångsrodd
3x8x50kg
Helt färdig efteråt.

Lutande hantelpress
10x18kg
3x22kg Hybris..
2x6x20kg

Dips
9,7,6

Situps med twist
3 set med 10kgs-skiva.

Ett rätt bra pass, vart lite extrafokus på ryggen.

Lördag
VILA! Vart en shoppingdag med U. Skönt..

Söndag
Långpass! Ett ordentligt sådant. Körde en fartökning de sista 4 kmetrarna och försökte hålla 5min tempo. Min snabbaste kilometer vart den 14e på 4:59. :)

Sträcka: 16,74 km
Tempo: 05:32 min/km
Maxpuls: 182 slag/minut
Snittpuls: 161 slag/minut

Väldigt nöjd, och det kändes som att det var lite mersmak. Skulle vilja klistra in en fin graf över hastighet och sånt, men jag hittar inte den funktionen i Garmin Training Center..


Är nöjd med träningsveckan. Skulle ha velat få in ett badmintonpass bara. Men det verkar som att det blir ett i morgon iaf!

Nästa vecka blir minst lika bra, den börjar med styrkepass imorrn i kista!

thazzy
2009-03-11, 09:28
Måndag
Styrkepass i kista på lunchen. Ett bra pass, var väldigt mör i benen efter lånpassen i söndags!

Frontböj
4x8x55kg
Plus massa uppvärmningsset. Squatracket var upptaget så jag snodde åt min ena bänkpresstången och körde med den, hade tänkt att köra vanlig knäböj annars.

Raka mark
3x10x60kg

Pullups
7,6,4

Plan hantelpress
3x6x22kg
3x22kg
Klarade inte riktigt sista setet..

Sittande hantelpress
3x8x12kg

Raka situps
3 set

Lite stretch..

Tisdag
Tempodistans på schemat. Målet var 5km på 22:30 i snöstormen. Klarade det nästan, 22:57 vart det.

Uppvärmning: 7min

Tempodistans 5km
Snittpuls: 173bpm
Maxpuls: 184bpm
Medeltempo: 4:35/km

Nerjogg: 10min

Nöjd som fan, kändes som att det gick asfort. :D Lite tråkigt att jag missade målet, men jag skyller på snön.. ;)

Tyvärr hade jag ställt in klockan så jag inte såg tempot, utan bara den kvarvarande distansen, men det gick bra ändå.

Onsdag
Ha kört ett Yogapass i Kista nu på morgonen, ska fira en kompis ikväll så ja hinner inte då. Halvgillade instruktören, hon förklarade inte så mycket så jag som är nybörjare hade lite svårt att hänga med.

Ska köra ett styrkepass på lunchen också. Återkommer i eftermiddag med uppdatering om det.

thazzy
2009-03-11, 17:37
Lunchpass!

Känner mig väldigt sliten i benen idag, så det blev inga ben. Körde lite biceps istället.. *flex*

Bänkpress
4,3,3+1x65kg
8x55kg
Fick passning på tredje setet på 65, så det vart en forced rep. Bästa bänkpasset på ett tag iaf.

Sittande hantelpress
3x8x13kg

Skivstångsrodd
2x8x45kg Breda mot bröstet
2x8x50kg smala omvända

Sittande rodd
3x8x60kg

Stångcurl
3x8x27kg

Situps med twist
2 set med 10kgs-skiva

Körde sedan tre set magmaskin, två vanliga raka och ett vridset.

Inte mycket att säga om passet, mellanmjölk...

Ikväll blir det fotboll på O'Learys med hamburgare och öl.. :D

thazzy
2009-03-14, 11:16
Fredagspass i Kista!

Ett rätt så bra lunchpass. Tycker jag skriver det om de flesta nu för tiden, dagas att göra ett riktigt bra pass kanske?

Marklyft
4x110kg
3x3x115kg
Coolt, marklyft är roligt. Synd att det tar sån förbannad tid bara. Körde säkert 5 uppvärmningsset innan.

Chins
5 Breda
5 Smala
4 Smala + 2 negativa
Tufft att köra riktiga. :)

Benpress
4 set 100kg

Lutande hantelpress
8x19kg
6x22kg (PB tror jag)
4x22kg

Dips
10 PB!
7
6


Vart få övningar igår eftersom marken tog sån tid..

Nu ska jag strax ut på ett långpass med fartökning. Sen bär det ikväll av till enköping och inflyttningsfest hos Stoney.. :)

thazzy
2009-03-16, 22:48
Långpasset gick bra. Vart 1.5mil men fartökningen gick det väl sådär med. Hade som plan att jag skulle hålla 6min tempo de första 5km och sen öka med 15 sek per 5km. Men riktigt så vart det inte..

Distans: 15.04km
Medeltempo: 5:32min/km
Bästa kilometertid: 5:18 (km 10 och 14)
Sämsta kilometertid: 5:53 (km 4)
Medelpuls: 162bpm
Maxpuls: 179bpm

0-5km: 28.5min ca 5:42min/km
5-10km: 27.5min ca 5:30min/km
10-15km: 26.7min ca 5:20min/km

Kan fortfarande inte få ut nån bild.. Ska lära mig programmet någon gång.

thazzy
2009-03-16, 22:54
Lunchpass i Kista!

Bendominerat helkroppspass idag. Trevligt!

Knäböj
4x4x75kg
Massa uppvärmning som vanligt. Skönt att höja lite i böjen för en gångs skull.. :)

Raka marklyft
3x8x60kg

Skivstångsrodd
3x8x60kg

Militärpress
8x30kg
6x35kg PB!
3x35kg
6x30kg

Lutande hantelpress
3x6x18kg

Lutande hantelflies
3set
Kände mig lite stel i axel/bröstmuskulaturen så jag la in lite flies för stretchen. Hoppade mage istället.

var ordentlig mör i axlarna efter passet, kändes riktigt bra.. :)

thazzy
2009-03-30, 21:38
Nu har jag slarvat med journalen ett bra tag. Dags att ta tag i den igen. Istället för att försöka minnas de senaste passen så gör jag en liten summering av de senaste två veckorna.
v.12
3 styrkepass
3 löpning, tot 29km

v.13
2 styrkepass
Mycket jobb och en helg i enköping satte stopp för den mesta träningen.

Men nu sätter jag fart igen! Idag var det lunchpass på SATS Kista. Invigde min nya EAA-X burk. Det smakade fan. På riktigt. I övrigt är jag jäkligt nöjd med passet, nästan kräkkänslor efter passet för att jag var så slutkörd. :)

Marklyft
3x110kg Frontgrepp, höll på att tappa stången på sista repet.
3x120kg PB! Mixat grepp.
3x120kg
2x120kg
3x115kg
Nice :D

Skivstångsrodd
4x6x60kg

Benpress
15x80kg
12x100kg
10x120kg
10x120kg
Här har vi stora anledningen till att jag kände mig så slut efteråt tror jag. :)

Lutande hantelpress
8x20kg
6x20kg
6x20kg

Dips
8,6,5
Kort vila, ville bara därifrån.

Grymt nöjd med passet, mest för PBt i marklyft och att jag körde på fast jag var så slut. Cred till mig! Tröck i mig en portion EAA-X efteråt också. Undrar om jag nånsin kommer vänja mig vid smaken?

Imorgon skulle jag egentligen gjort innebandypremiär med jobbet, men det kommer sprintplanering iv'gen tyvärr. Så det blir lite löpning på kvällen.

thazzy
2009-03-31, 22:12
Intervall-tisdag! Efter en lat vecka var det dags att sätta igång igen. På schemat stod det fartlek, men jag gillar inte riktigt det. Känns lite för ostrukturerat, har inte alls fastnat för det. Så det vart långa intervaller istället, 1000m med joggvila. Målet var att ligga under 4:30/km och joggvila i 3:30.

Total tid: 44:33
Total sträcka: 7,95km
Medelpuls: 167bpm
Maxpuls: 188bpm

Intervaller Tid - Medelpuls:
4:29 - 172bpm
4:17 - 178bpm
4:15 - 181bpm
4:29 - 180bpm
4:25 - 181bpm
Wehoo, klart godkänt! Det var ett ganska tungt pass, hade käkat tacos innan och fick håll efter ca 100m på varje intervall :D. Men det är första gången jag springer tusingar så jag känner mig ganska nöjd. Hade en hel del kvar att ge efter varje lopp, men det får jag ta ut nästa gång..;) Hade velat haft tempo på klockan istället för den sträckan jag hade kvar, kanske dags att sätta sig ner och läsa manualen?

NU är det bara 5 och en halv vecka kvar till Kungsholmen Runt.. Då jäklar!


Imorrn blir det lunchpass på Kista. Knäböj är det tänkt, men mina lår mår fortfarande piss sen igår. Så vi får se om jag stuvar om lite i schemat kanske.

thazzy
2009-04-01, 22:22
Ordentlig träningsdag idag! Lunchpass på SATS och badminton på kvällen. Jag har fortfarande helt sjuk träningsvärk i låren, så får se hur de mår i morrn efter det här..

Knäböj
3x3x80kg
2x12x60kg
Yeah! Jag har gjort en 6a på 80 för länge sen. Men jag har förbättrat min teknik avsevärt och böjer mycket djupare nu, så jag räknar dagens treor som PB! Efter den tredje trean så kände jag att jag behövde sänka, höll på att faila på tredje. Så jag bestämde mig för att pröva på lite högre reps. Spännande att se om hur träningsvärken blir imorrn..

Militärpress
8x30kg
2x6x35kg
6x30kg

Chins
7 PB!
4
5
Yeah igen! Körde nu bredare än axelbrett och handflatorna ifrån mig. Jag skulle kalla dem skapligt strikta, men förmodligen inte tävlingsgodkända. Lite pendling vart det allt. Vad sägs stenis? ;)

Maskinrodd med D-handtag
3x10x65kg

Plan hantelpress
3x6x20kg

Situps med twist
3 set med 10kgs-skiva

Ett grymt pass. EAAn smakade lite bättre idag tyckte jag. FIck min nya sats-väska idag också. :)

Badmintonen gick sådär, fick stryk i första femsetaren med 3-1 och vann sen en tresetare med 2-1. Askass spel från båda sidor. :)

Imorrn blir det löpning till jobbet om jag kommer upp.

thazzy
2009-05-10, 21:40
Har inte skrivit här på ett tag nu. Ledsnade lite, men träningen har fortgått!

I går var det Kungsholmen Runt! Nervös som få så åkte jag ner tillsammans med U och mötte upp min kompanjon vid Thorildsplan. När vi klev av T-Banan så upptäckte jag att jag hade glömt att ta med pulsklockan.. Så Det blir tyvärr ingen pulsgraf eller mellantider! Lite besviken vart jag, eftersom jag hade tänkt att förlita mig ganska mycket på klockan. Men det visade sig gå bra utan.

Starten var lite småtrång och jag fick kryssa mig fram ganska ordentligt med kompisen i bakhasorna. Men det var inga större problem att hålla ett vettigt tempo. Vi kunde småprata lie mellan varven, så allt var frid och fröjd. Vi konstaterade efter den första vätskekontrollen att vi nu kunde kalla oss elitlöpare eftersom vi hade druckit vatten ur plastmugg i farten för första gången. :)

Strax före varvningen så släppte min kompis iväg mig och jag började trycka på lite extra. Träffade på U två ggr vid varvningen så jag fick lite extra energi.

Jag hade bestämt mig för att öka tempot vid 14km-markeringen, men när jag väl kom dit var det inte alls på tal om det. Hade jag ökat där så hade jag nog gott in i väggen ganska fort. Istället sänkte jag tempot litegrann och "vilade" i en km. Det räckte. Sista 3 km så sprutade det mjölksyra ur öronen på mig, förmodligen det värsta jag gjort. Som tur var så sprang jag förbi både U och mamma inne i Rålis och fick lite välbehövliga hejarop, så jag kom i mål till slut. Försökte spurta ifatt en kille på målrakan men missade med en meter eller så.

Jag hade ju ingen klocka så jag hade ingen aning om hur det hade gått, men jag hade mina föraningar om att det hade gått ganska snabbt. Att U sa "Vad gör du här, du ska ju inte komma än på ett tag" det första hon sa efter målgången förstärkte den känslan litegrann också.. :) Men jag fick hålla mig på halster tills tiden kom upp på nätet..

1.49.14!!!!!!
Nästan sex minuter bättre än mitt mål. Kan ju inte annat än att vara supernöjd. Missänker att jag inte hade sprungit lika bra med klockan, så det var kanske ett genidrag att glömma den..;) Min kompis sprang in på 1.54, en minut bättre än hans mål. Så Det var ett nöjt gäng som flämtade i gräset med varsin gainomax efteråt.

NU är det bara att ösa vidare! Närmast inplanerade lopp är Midnattsloppet, sedan blir det Stockholms Halvmarathon i september.

Jag ska försöka börja rapportera här igen. Det är ganska kul, men jag har en tendens att glömma bort det. :)
Imorrn blir det pass i gymmet, fokus på överkropp med lite genomblödningsträning för benen för att få bort stelheten lite.

thazzy
2009-05-11, 08:48
Blir ingen träning idag.. Sprintplanering, så jag kan inte gå på lunchen och är upptagen med rep ikväll. Men det skadar nog inte med en vilodag till, fortfarande väldigt stel i benen..

Imorrn blir det iaf innebandy! Förhoppningsvis, om inte planeringen stoppar det också.. :(

thazzy
2009-05-12, 13:15
Innebandy vart det! Vi vart bara sex st, så det vart inte mycket vila för mina stela ben.. Gick rätt dåligt, men det var som vanligt kul.

Blir eventuellt ett lättare löppass ikväll mellan tvättarna. Annars är nästa träningspass styrka imorgon på lunchen.