handdator

Visa fullständig version : Bjj i Umeå


killenigrillen
2008-11-22, 19:42
Hej på er alla koloiter
Jag har kört Bjj i snart ett år nu och kommer förmodligen inom ett år att vara bosatt pga studier i Umeå.
Har kollat runt lite på nätet och det verkar vara två olika klubbar, en som tillhör gracie barra och en på iksu som tillhör dynamix fighting sport (klatschigt namn för övrigt).
Finns det någon eller några här på kolo som tränar eller har tränat på något av dessa ställen som kan ge mig lite information om hur det är att träna där?

Zippo
2008-11-22, 23:49
Hej på er alla koloiter
Jag har kört Bjj i snart ett år nu och kommer förmodligen inom ett år att vara bosatt pga studier i Umeå.
Har kollat runt lite på nätet och det verkar vara två olika klubbar, en som tillhör gracie barra och en på iksu som tillhör dynamix fighting sport (klatschigt namn för övrigt).
Finns det någon eller några här på kolo som tränar eller har tränat på något av dessa ställen som kan ge mig lite information om hur det är att träna där?

Jag skulle nog gå då på den säkra vägen, då man har hört mer om gracie barra än den andra klubben. Men vem vet det kan vara lika bra på vilken du änn väljer. Det är iaf black belts som lär ut och de vet mycket. Man får själv lägga ner lite krut i att lära sig också. GO ON har du tävlat något?

Har lirat 2 år

killenigrillen
2008-11-23, 00:01
Låter ju vettigt det du säger, det verkar som att båda klubbarna är bra.
Har inte tävlat än, skulle blivit nu på iksu fighten den 6:e dec faktiskt men jobbet kommer i vägen.
Själv då? Har du tävlat?

Zippo
2008-11-24, 20:51
Har lirat, Grapplers Paradise två gånger båda gångerna 4:de plats nu vill jag vara med i kval inför Abu Dahbi Combat Club ADCC, tryoutsen är här i stockholm

GLC
2008-11-24, 20:59
Annars finns MMA på Renyi, ligger centralt i stan.

Sparven från Minsk
2008-11-25, 08:04
Tränade shootfighting i ume för nått år sedan. Vet inte om de är kvar, men de var bra annars *flex*

killenigrillen
2008-11-25, 18:31
Ojoj nej jag är för rädd om mina anletsdrag för att köra mma eller liknande...
Nej men skämt åsido så har jag förälskat mig i bjj, så det blir nog det plus kanske lite SW emellanåt.

Nån annan som har några tips?