handdator

Visa fullständig version : Webdesignfråga: Lägga counter bakom bild?


jahl
2008-11-22, 16:29
Någon som vet hur jag gör för att lägga min counter bakom tex. bilden som ligger i headern?

Ni kanske förstår vad jag menar om ni går in på hemsidan bottennappet.se

Så man döljer den bakom bilden "team bnt" som ni säkert förstår..

Tackar för alla svar och lösningar, gärna en simpel lösning =)

hahavaffan
2008-11-22, 17:26
Orkar inte kolla upp det, så jag gissar hej vilt. Men prova lägg till display: none; för diven som innehåller countern.

jahl
2008-11-22, 18:24
Jaa , jag fixade till det, gjorde som du skrev .tack ändå :d

daggermoon
2008-11-22, 18:26
Jag misstänker att om du sätter display:none kommer räknarbilden inte laddas överhuvudaget och då kommer inte räknaren att funka heller.
Du borde kunna göra nåt i den här stilen för att lägga räknarbilden bakom den andra bilden:
http://www.w3schools.com/Css/tryit.asp?filename=trycss_zindex2

jahl
2008-11-22, 19:12
Jag misstänker att om du sätter display:none kommer räknarbilden inte laddas överhuvudaget och då kommer inte räknaren att funka heller.
Du borde kunna göra nåt i den här stilen för att lägga räknarbilden bakom den andra bilden:
http://www.w3schools.com/Css/tryit.asp?filename=trycss_zindex2

Joda, den laddas =) så det fungerade bra hehe ..! tack ändå!

hahavaffan
2008-11-22, 19:44
Funkade mitt tips? Förstod aldrig med det där "ändå" på slutet ;)

jahl
2008-11-22, 20:47
Funkade mitt tips? Förstod aldrig med det där "ändå" på slutet ;)

Testade det aldrig, fick igång det första, la in display none så att säga. hehe :D men det fungerar säkert :D:D

reinholdsson
2008-11-22, 20:58
Testade det aldrig, fick igång det första, la in display none så att säga. hehe :D men det fungerar säkert :D:D

Är du full? ;) Det var ju hahavaffan som tipsade om det.

jahl
2008-11-22, 22:53
Är du full? ;) Det var ju hahavaffan som tipsade om det.

HAHA go e jag! skit i detta nu! display none funkade, tack hahavaffan! en polare sa det till mig innan men det stämde! jagä rinte full iaf :D men jävligt lost!