handdator

Visa fullständig version : Växjö som stad och marknadsföring som utbildning!


Forz
2008-11-22, 13:04
Tjena.
Jag tänkte plugga marknadsföring i Växjö nästa HT. Har en del funderingar kring Växjö som stad och utbildningen i sig.

Någon som har pluggat marknadsföring och vill dela med dig lite info kring jobb/plugg etc?

Någon som går/gått på Växjö universitet och kan berätta lite om de?

Är där något bra gym i Växjö för en relativt billig slant? betalar nu 650 per termin på ett bra gym som har allt.

Hur är Växjö som stad? uteliv, brudar själva mentaliteten kring folket?

Hade uppskattat om ni som kan kunde svara lite och berätta om er upplevelse i Växjö, tack.

o.z.z
2008-11-22, 13:16
Tjena.
Är där något bra gym i Växjö för en relativt billig slant? betalar nu 650 per termin på ett bra gym som har allt.

Hur är Växjö som stad? uteliv, brudar själva mentaliteten kring folket?

Hade uppskattat om ni som kan kunde svara lite och berätta om er upplevelse i Växjö, tack.

BK Biceps, billigt källargym som ligger nära campus. Länge sen jag tränade där, men det är nog billigast i växjö. http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?Vkiid=6MybAc4ZH1bgrUI+nJW93g% 3d%3d&Vkid=10641820&SearchType=4&UCSB%3aWflWhite=1a1b&UCSB%3aWflPink=4a&UCSB%3aTextBoxWho=teleborg+centrum&UCSB%3aTextBoxWhere=

Växjö är en håla, men campus är helt ok.

Forz
2008-11-22, 13:19
BK Biceps, billigt källargym som ligger nära campus. Länge sen jag tränade där, men det är nog billigast i växjö. http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?Vkiid=6MybAc4ZH1bgrUI+nJW93g% 3d%3d&Vkid=10641820&SearchType=4&UCSB%3aWflWhite=1a1b&UCSB%3aWflPink=4a&UCSB%3aTextBoxWho=teleborg+centrum&UCSB%3aTextBoxWhere=

Växjö är en håla, men campus är helt ok.

Hur ser gymmet ut där?
Antar att det finns hantlar, vikter och skivstänger. Har de latsdrag, rodd, dipsställning, smithbänk och cablemaskin? Kanske har förändrats sen du var där, men är det ett komplett gym liksom?

o.z.z
2008-11-22, 13:38
Hur ser gymmet ut där?
Antar att det finns hantlar, vikter och skivstänger. Har de latsdrag, rodd, dipsställning, smithbänk och cablemaskin? Kanske har förändrats sen du var där, men är det ett komplett gym liksom?

Är ett ganska litet gym, så om det är mycket folk som tränar samtidigt så blir det ganska trångt. Ja det är ett komplett gym, det enda som saknas är många olika konditionsmaskiner, tror de har en motionscykel. Men det är helt klart ett prisvärt gym, man kan dessutom träna dygnet runt om man köper kortöppnare.

shadowfire
2008-11-22, 13:44
Växjö som stad = urtrist, ligger mitt inne i skogen och det är aldrig en käft som har vägarna förbi osv. Ligger lite isolerat och du har iaf minst 1 timmes resa för att komma till havet osv.

Växjö som studentstad = riktigt nice, ett riktigt trevligt campus och allt därtill. Många studenter håller sig enbart på campus och upplever aldrig Växjö som stad i sig.

BK Biceps = brutalt gym ;) ... riktigt källargym och lite mer hardcore bodybuilderstuk o lite mindre bodypump typ. Vill du träna aerobics så kanske inte BK Biceps fyller dina behov. Gymet är litet, men fördelen som student är att du kan ju träna när som helst på dygnet.

shadowfire
2008-11-22, 13:45
Utelivet för övrigt i Växjö är begränsat till ett enda ställe, mer eller mindre (Grace). Brudar? Mja, i själva stan så neh, men ute på campus flödar det av dem ju. Som student lär du troligtvis röjja mer på campuspubarna än inne i stan också.

o.z.z
2008-11-22, 13:48
320 kr for a whole year, 220 kr for a half year. Girls pay half price. Teleborgs fritidsgård.

priser enligt http://www.siv.vxu.se/page921eng.php

Forz
2008-11-22, 13:48
Är ett ganska litet gym, så om det är mycket folk som tränar samtidigt så blir det ganska trångt. Ja det är ett komplett gym, det enda som saknas är många olika konditionsmaskiner, tror de har en motionscykel. Men det är helt klart ett prisvärt gym, man kan dessutom träna dygnet runt om man köper kortöppnare.

Dum fråga kanske men vad är en kortöppnare? :S

o.z.z
2008-11-22, 13:50
Dum fråga kanske men vad är en kortöppnare? :S

kort som öppnar dörren till gymmet via en kortläsare.

shadowfire
2008-11-22, 13:50
Dum fråga kanske men vad är en kortöppnare? :S

inpasseringskort för kodlås :)

Forz
2008-11-22, 13:51
Växjö som stad = urtrist, ligger mitt inne i skogen och det är aldrig en käft som har vägarna förbi osv. Ligger lite isolerat och du har iaf minst 1 timmes resa för att komma till havet osv.

Växjö som studentstad = riktigt nice, ett riktigt trevligt campus och allt därtill. Många studenter håller sig enbart på campus och upplever aldrig Växjö som stad i sig.

BK Biceps = brutalt gym ;) ... riktigt källargym och lite mer hardcore bodybuilderstuk o lite mindre bodypump typ. Vill du träna aerobics så kanske inte BK Biceps fyller dina behov. Gymet är litet, men fördelen som student är att du kan ju träna när som helst på dygnet.

Kommer från en förort till Lund, liten by på 7-8000 skulle jag tro. Älskar livet här, är ingen storstadsmänniska så som du beskriver så kmr det nog passa mig perfekt.

Låter riktigt gött om jag ska vara ärlig. Är det mycket korridorsfester?

Forz
2008-11-22, 13:52
inpasseringskort för kodlås :)

Låter perfekt, underbart att träna när man vill. Musik på anläggningen?

o.z.z
2008-11-22, 13:58
Låter perfekt, underbart att träna när man vill. Musik på anläggningen?

ja, tror tom att du kan köra din egen musik om du fjäskar för personalen. :thumbup: