handdator

Visa fullständig version : Hur äta efter deff?


Kappman
2008-11-22, 09:56
Många trådar finns om deff- och byggdieter, men hur ska man sätta ihop kosten då man går från ett långvarigt underskott (>3mån) till en mer "normal diet" för att bibehålla vad man uppnått? Om man vill hålla formen helt enkelt.

Jag har lyckats bygga och jag har lyckats hitta en deff som funkar men så fort jag avslutat en deff så smäller jag iväg uppåt utan speciellt stora justeringar i träning eller kost. Vad beror detta på? Är det normalt? Vad ska man tänka på?

:confused:

Danny Devito
2008-11-22, 10:11
Om jag var du skulle jag försöka räkna kalorier i två veckor efter avslutad diet, och verkligen försöka hålla vikten. Vet att bl.a. Lyle Mcdonald rekommenderar energibalans i två veckor efter avslutad diet för att återställa vissa hormoner som "kraschar" under hård deff. Går man upp för fort under dessa två veckor lägger man sig enligt honom på sig mer fett och mindre muskler, just p.g.a. hormonella skillnader. Nu vet ju inte hur rätt han har i det, men det låter logiskt tycker jag.

Scratch89
2008-11-22, 10:27
Öka på maten eller minska på konditionsträningen, så att du äter ungefär så mycket som du tror att du förbrukar.

Alfred Nobel
2008-11-22, 10:33
Man får räkna med att kroppen kommer binda vatten och fylla glykogendepåerna när man avslutar sin deff, vilket kan kännas annorlunda i början. Så var icke orolig om du ökar några snabba kilo fast du äter balanserat.