handdator

Visa fullständig version : Joggning / powerwalk


slowjamz
2008-11-22, 00:17
tja jag har deffat nu i ca 1 månad vägde 73 kg och nu väger jag 69 kg är 170 lång och är 19 år gammal. jag har promenerat i 1 månad och fått rätt bra resultat men det jag verkligen undrar är vad är skillnaden mellan att promenera och jogga ? drar fettet sig in mkt snabbare el ? någon som vet kanske :)

Scratch89
2008-11-22, 00:49
Vad menar du?

Skillnaden mellan att promenera och jogga är att du alltid har en fot i marken när du går, men att du ibland har noll fötter i marken när du joggar. Du förbrukar även mer energi per minut när du joggar (om du joggar snabbare än vad du går).

Nelli
2008-11-22, 01:23
Vad menar du?

Skillnaden mellan att promenera och jogga är att du alltid har en fot i marken när du går, men att du ibland har noll fötter i marken när du joggar. Du förbrukar även mer energi per minut när du joggar (om du joggar snabbare än vad du går).

stortskont! jag satte nastan frukosten i halsen LOL

martikainen
2008-11-22, 17:57
Skillnaden är att vid jogging så kommer du förbränna mer då kroppen får arbeta hårdare, MEN det är ju lättare att gå 2h powerwalk jämfört mot att jogga i 2h vilket kanske gör att du totalt bränner mer på den mängd energi det krävs att powerwalka 2h, mot att jogga 1h.
Det är alltså lättare att bränna mer på promenader då du oftast orkar hålla på längre, har man dock bra kondition och är vältränad redan så klarar man säkert att jogga tillräckligt länge för att lägga sig på ett bra underskott för att tappa vikt ändå.