handdator

Visa fullständig version : Byta ut koffeintabletter


Shark
2008-11-21, 14:29
Jag undrar vad ni kan rekommendera för något annat tillskott än rena koffeintabletter? Jag blir ganska nere efter passet på kvällen och kan inte somna även om jag tar en tablett tidigt (200mg). Jag vaknar upp flera gånger per natt och mår allmänt skit på dagen när jag tar dom. Jag dricker inte ofta kaffe så jag är inte van vid koffeinet.

Finns det något alternativ som jag kan testa? Innehåller alla de så kallade uppiggandetabletter koffein? Rage verkar populärt, några biverkningar av det?

CrazyJoeDavola
2008-11-21, 14:35
Finns koffeinfri rage, inga direkta biverkningar, många inkl mig själv får kass mage av rage och "NO" produkter i synnerhet eftersom de flesta har i stort sett samma innehåll. Dock i varierande mängd.

Danny Devito
2008-11-21, 14:35
Om du blir van med koffein så kommer nog sömnproblemen försvinna såsmåningom. Men jag förstår att det blir drygt "vägen dit".

Turbonisse
2008-11-21, 15:13
Får jag fråga varför du tar koffein om du så uppenbart inte mår bra av det?

Shark
2008-11-21, 16:58
Om du blir van med koffein så kommer nog sömnproblemen försvinna såsmåningom. Men jag förstår att det blir drygt "vägen dit".

Ja, det är ganska jobbigt! Känns inte så kul att behöva "kämpa" för att få tolerans mot en drog heller ;)

Får jag fråga varför du tar koffein om du så uppenbart inte mår bra av det?

Jag brukar inte ta koffeintabletter. Jag gjorde detta för ett halvår sedan några dagar och mådde dåligt direkt så jag slutade. Nu i måndags testade jag en tablett igen pga att jag ofta är seg och trött på gymmet och jag ville testa se ifall biverkningarna var en tillfällighet. Jag fick en grym pump och det passet var riktigt bra men biverkningarna följer tyvärr med.

Så, jag har nog kommit fram till att det inte är värt att ta dom där tabletterna och därför undrar jag ifall det finns något alternativ till produkter som primärt innehåller koffein.
Koffeinfri RAGE låter ju intressant.