handdator

Visa fullständig version : Hur långt innan ska man deffa?


Qristian
2008-11-20, 14:29
Har aldrig deffat förut överhuvudtaget. Men har i år gjort en seriös satsning med styrketräningen och ätit och tränat som aldrig förr, vilket har givit mycket goda resultat.

Jag har också lagt på mig lite mer underhudsfett än jag normalt sett har haft tidigare. Inte så att jag på något sätt känner mig tjock men magmuskulaturen framträder inte lika tydligt.

Därför undrar jag om man har för avsikt att deffa bort 2-5 kg när bör man då börja. Eller rättare sagt hur långt innan bör man börja.

tack för svar.

Danny Devito
2008-11-20, 14:32
Lagom viktnedgång för dom flesta som är i okej form är 0.5-0.75 kg i veckan. Ska du bli av med 5 kg fett får du då räkna med kanske 7-8 veckors deff.

Qristian
2008-11-20, 14:40
Lagom viktnedgång för dom flesta som är i okej form är 0.5-0.75 kg i veckan. Ska du bli av med 5 kg fett får du då räkna med kanske 7-8 veckors deff.


Låter ju rimligt faktiskt. Hur mycket förbränningsträning i veckan är det som gäller, ska man behålla sin vanliga dos styrka? :)

King Grub
2008-11-20, 14:47
1. Upp till dig. 0 minuter och uppåt. Ett energiunderskott på (till exempel) 500 kcal ger lika stor fettförlust och viktminskning oavsett om du åstadkommer det genom att äta mindre, röra på dig mer, eller en kombination.

2. Det är en god idé.