handdator

Visa fullständig version : Tips och åsikter angående schema sökes.


nath
2008-11-20, 03:00
Hej. Jag är en tjej, fyller snart 21. Jag har tränat innan men har tyvärr tappat bort mitt schema, och dement som jag är kommer jag inte ihåg helt. Jag skulle vilja dela upp kroppen på två dagar, vilka muskelgrupper funkar bäst att träna ihop?

Jag vill helst köra dessa övningar för respektive muskelgrupp.

Axlar
Glömt namn (men som när man dansar kycklingdansen, fast man för armbågarna uppåt *skäms lite).

Ben
Benspark, Bencurl, Benpress

Vader
Stående vadpress, vadpress i benpress

Mage
Situps, snea situps.

Bröst
Peckdeck, bröstpress, bänkpress

Rygg
Ryggresning, sittande rodd, latsdrag (vad är skillnaden mellan att dra bakom nacken och fram till bröstet?).

Triceps
Dips, dips i maskin, latsdrag (armarna i 90graders vinkel, knogarna uppåt, och sen dra ner mot låren, glömt namnet på den med).

Biceps
Curl med stång, curl i cable, hantlar.


Är det tre övningar/muskelgrupp man ska köra? Vore tacksam om någon ville hjälpa mig att strukturera upp lite.

hasic
2008-11-20, 09:10
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=31071

nath
2008-11-20, 20:26
Jag har kollat där, upptäckte nu namnet på några jag inte kunde. Men jag undrar fortfarande...

1. hur delar man bäst upp kroppen på två dagar?
2. vilken är skillnaden på att latsdrag framför och bakom huvudet?

är det någon som vill svara på det? har kollat flera sidor med trådar här, men de flesta är tre-fem dagars.

Steerlinho
2008-11-20, 20:54
1. hur delar man bäst upp kroppen på två dagar?
2. vilken är skillnaden på att latsdrag framför och bakom huvudet?

är det någon som vill svara på det? har kollat flera sidor med trådar här, men de flesta är tre-fem dagars.

1. jag kör:
dag 1: axlar, triceps, bröst, vader
dag 2: biceps, rygg, ben, mage

sen kör jag dag 1 och dag 2, 2 gånger i veckan styck så det blir 4 gånger i veckan.

menar du att du ska dela upp kroppen och köra ena halvan 1 dag i veckan och andra halvan 1 dag i veckan? eller ska du köra 4 pass i veckan?

om du ska köra varje muskel 1 gång i veckan dvs 2 pass så tycker jag det ser bra ut, men ska du köra varje muskel 2 gånger i veckan så tycker jag att du ska köra 2 övningar per muskelgrupp per pass. Jag brukar bara köra 1 övning på mage men köra den varje pass dock..


lycka till

nath
2008-11-21, 00:10
Det kommer nog bli 3-4 pass i veckan, 2-3 när jag jobbar som mest. Ska kombinera det med spinning och poweryoga.

Tack för ditt svar, ska tänka på det med två övningar/muskelgrupp om man tränar oftare.