handdator

Visa fullständig version : Hårborttagning


Jaeric
2008-11-19, 22:46
Hallå boys and girls!

Nu till denna ändliga fråga. Hur tar ni bort ert könshår, pubishår, etc.

Rakar? Vaxar? Funkar de me sån där hårborttagnings-creame?

Och hur förhindrar man irriterade hårsäckar?

Har provat massa men hittar inget som jag har fallit för.

Så var inte rädda!

Spread your tips!

PowPow
2008-11-19, 22:50
Till dina två sistnämnda omnråden hade jag nog hållt till mekanisk hårborttagning. Rakhyvel, exempelvis. Men det är ju bara jag. Har använt hårborttagningsmedel på andra, ickeintima, delar av kroppen tidigare, och det är inget jag frivilligt skulle stoppa innanför byxlinningen.

Irriterade hårsäckar (i ansiktet) hade jag jättemycket problem med tidigare. Testade allt jag fick tips om, men det enda som hjälpte var att gå över från hyvel till rakapparat. Det hjälpte direkt, och varje gång.

Catstyle
2008-11-19, 22:52
*cupid**cupid**cupid**cupid*
Den har mer eller mindre eliminerat större all hårborttagningsbesvär bortsett från skägget.


http://www.productdose.com/images/custom/shavers/Philips_Bodygroom.jpg

Ozma
2008-11-19, 23:21
Funkar de me sån där hårborttagnings-creame?

Och hur förhindrar man irriterade hårsäckar?


1: Skräp enligt mig, provade på bröstet och efter man tagit bort kräm (veet for men) och hår med skrapan blev det stubb kvar, hyvel funkar bättre.

2:Att skölja med iskallt vatten efter man rakat kan hjälpa.



Irriterade hårsäckar (i ansiktet) hade jag jättemycket problem med tidigare. Testade allt jag fick tips om, men det enda som hjälpte var att gå över från hyvel till rakapparat.

Hade också problem med irriterade hårsäckar förut (ansiktet jag med) sen började jag med rakborste och riktig rakcreme / tvål. MYCKET bättre på alla sätt och vis jämfört med vanligt "kladd", men även ganska dyrt. Det funkar ju säkert på intim områden också, men kanske lite overkill för det *rolleyes*

Catstyle
2008-11-19, 23:42
Rakar man med hyvel i ansiktet är en riktigt bra pre-shave olja ett måste!
Kan rekommendera; http://www.gents.se/products/The-Art-of-Shaving-Pre-Shave-Oil-Unscented

Använd rakgel/lödder/kräm/två utan alkohol och parfym.
Kallt vatten och en parfym/alkoholfri raklotion.

Om det inte hjälper prova rakapparat, den tar inte lika nära.

mela
2008-11-20, 00:16
Ska du ta bort pubis ska du använda engångsrakhyvlar och en parfymfri tvål, gör det i duschen när håret är mjukt. Använd bara hyveln en gång.