handdator

Visa fullständig version : Bästa kosttillskottet ni använt?


slinkan
2008-11-19, 16:57
Om ni får välja tre kosttillskott ni inte vill vara utan för det är det bästa jäkla skit ni testat, vilke tre skulle det vara och in vilken ordning skulle ni ranka dom?

motivera gärna era svar!

Mina är:
1. ON whey 100 - tar säkert 4-5 shakar om dagen och räddar mitt proteinintag

2. Kreatin - Får för mig att jag "sväller" lite när jag tar det och i like it that way!

3. San Fierce -Blir laddad och taggad tsom satan när jag tar dett ainnan träning och jag svettas och får pump och orkar många fler reps än när jag inte tar det!

Fatcan
2008-11-19, 17:16
Om ni får välja tre kosttillskott ni inte vill vara utan för det är det bästa jäkla skit ni testat, vilke tre skulle det vara och in vilken ordning skulle ni ranka dom?

motivera gärna era svar!

Mina är:
1. ON whey 100 - tar säkert 4-5 shakar om dagen och räddar mitt proteinintag

2. Kreatin - Får för mig att jag "sväller" lite när jag tar det och i like it that way!

3. San Fierce -Blir laddad och taggad tsom satan när jag tar dett ainnan träning och jag svettas och får pump och orkar många fler reps än när jag inte tar det!

4-5 vassledrinkar om dan?:MrT:. Snacka om överdrivet, käkar du inget mat eller?

Känner ingen "direkt effekt" av något kostillskott, men om jag ska välja ut ett favorittillskott så är det protec (70% kasein och 30%vassle) som jag dricker innan jag lägger mig.

ChrisDEFC
2008-11-19, 18:17
kreatin - är min absoluta favorit, får mig att hålla motivationen uppe och får känslan av att jag bara kan fortsätta pumpa trots att jag borde va slut och blir inte sådär hängig i slutet av passet som jag blir utan.

purewhey - whey 80 - billigt och bra protein som gör att jag lättare får i mig så mycket protein jag behöver!

rage - känner mig lite extra laddad med detta, bruken tog slut igår och idag körde jag utan men va iofs rätt tänd idag ändå men kanske för att jag värmde upp med att byta till vinterdäck på bilen samt drog esa-pro+kreatin före träningen.

ChrisDEFC
2008-11-19, 18:18
4-5drinkar? varför inte ta 1-2 normala portioner för det ska väl räcka om du äter föda i övrigt. iofs har jag hört att det är bra att fördela ut proteinet över dagen men 5 är väl att ta i?

calleballe123
2008-11-19, 21:04
1. Kreatin som klar etta. Svårt att få i sig den mängden genom att äta kött...

2. Proteinpulver. Äter man tillräckligt med protein i maten så behövs det inte förstås.

Tar inget annat.

Hobbes
2008-11-19, 21:40
Kreatin - fungerar kusligt bra på mig, känner verkligen av effekten!

Cissus - Jag har sett ljuset, detta fungerar verkligen!!

Madame
2008-11-19, 22:37
Trimatrix evolution från Reflex - kanonbra preworkoutprodukt
vassleprotte cookies&cream från ON eller Three in One Jordgubb från Dalblads - gottgottigottgott
Carbo 136 skogshallon från Dalblads - föredrar just detta carbo enbart för smaken, helst ihop med jordgubbsprotte.

actiwe
2008-11-19, 22:54
4-5drinkar? varför inte ta 1-2 normala portioner för det ska väl räcka om du äter föda i övrigt. iofs har jag hört att det är bra att fördela ut proteinet över dagen men 5 är väl att ta i?


han lär ju ta små doser


ont: själv har jag bara testa gainer och whey 80, tycker whey 80 är bra

simme-
2008-11-19, 23:03
Gainer Pro - Har ökat bra i vikt! gillar det
Rage - Gillar stickningarna och känner mig pigg!
Whey80 - protein helt enkelt!

AmericanDragon
2008-11-19, 23:09
Ingen speciell ranking men.

Bästa PWO: Nano Vapor
Bästa Protein (godaste): gnc pro performance 100% whey choklad
Bästa Kreatin: vet ej, känner ingen signifikant skillnad mellan kreatin x och kreatin y

Pepz
2008-11-20, 00:18
Viper x!

klockren booster/PWO innan träningen

slinkan
2008-11-20, 08:50
4-5drinkar? varför inte ta 1-2 normala portioner för det ska väl räcka om du äter föda i övrigt. iofs har jag hört att det är bra att fördela ut proteinet över dagen men 5 är väl att ta i?


Nja alltså jag suger hårt på att käka frukost så till frukost blir det oftast bara en liten macka, en banan och en (nr1)proteindrink 25gr vassle.

Nr2 kommer direkt efter lunch då det oftast inte känns som om jag får i mig mer än 15-20gr protein på lunchen så då tar jag 25gr vassle till som komplement.

Nr3 intas vid 15-fikat till en banan eller nån annan frukt.

Nr4 Ett par timmar efter träning och middag

Nr5 Precis innan jag går ocjh lägger mig.

Sen käkar jag rätt mycket till middag och tar Esa-Pro + Kreatin innan och efter träning.

Jag vet att det är ganska mycket tillskott men jag är 2 meter lång och väger 108kilo så jag antar att jag behöver rätt mycket protein varje dag.

Sen har jag sjukt svårt att bygga muskler och sneglar jag på farsan har jag verkligen inte generna på min sida...

Langster
2008-11-20, 09:03
Kreatin - fungerar kusligt bra på mig, känner verkligen av effekten!

Cissus - Jag har sett ljuset, detta fungerar verkligen!!

Håller med, Kreatin och Cissus är nog de som verkligen ger effekt och gör en märkbar skillnad.

Kischen
2008-11-20, 09:11
Eaa.

Perfekt för mig som inte har nån jätteförbrukning eftersom jag bara sitter på jobbet och väldigt sällan kör cardio. Äter med andra ord inga jättemängder per dag utan ligger mellan 2.500 och 3000. Sparar gärna in på kcal så mycket jag kan för att få äta något istället för att dricka det.

ChrisDEFC
2008-11-20, 11:27
Sen har jag sjukt svårt att bygga muskler och sneglar jag på farsan har jag verkligen inte generna på min sida...

välkommen till klubben 201cm/91kg. långsmal far...

tycker ändå det låter som du tar i lite i överkant med proteinet men om du vill lägga på dig mer vikt så kvittar det väl men jag skulle ändå föredra att äta en extra gång och kanske dra ner till 3drinkar per dag. en till frukost, en 2h efter träning och en före sänggående sen esapro före och efter träning. tror det räcker och blir över redan där men men. se till att äta ordentliga portioner och väger du 108 så är du väl skapligt stor. finns tom folk som tycker jag är stor och då ligger jag 17kg efter dig.

Martin Löwgren
2008-11-20, 11:41
WNT Triple protein
Rage
EsaPro

Guddi
2008-11-20, 11:45
Jag har ju knappt testat så många kosttillskott och deras effekt kan jag inte svara på då min träning inte är så ordentligt uppstyrd utan skiljer sig mycket både i träningsform och intensitet från vecka till vecka, men EsaPro har en märklig förmåga att få mig laddad inför ett pass. Den "speciella" smaken är en ordentlig trigger för mig....

Fatcan
2008-11-20, 12:00
Jag vet att det är ganska mycket tillskott men jag är 2 meter lång och väger 108kilo så jag antar att jag behöver rätt mycket protein varje dag.

Muskler eller fett? Tänk också på att der krävs mer än proteintillskott för att lägga på sig muskelmassa. Du måste ligga på ett litet energiöverskott åtminstone.

slinkan
2008-11-20, 14:14
Muskler eller fett? Tänk också på att der krävs mer än proteintillskott för att lägga på sig muskelmassa. Du måste ligga på ett litet energiöverskott åtminstone.

Nja jag har väl ganska bra med muskler och deffinition på armar, rygg och bröst men sen har jah inga rutor på magen direkt.

Sen har jag råkat ut för inpinchment på vänsteraxeln så jag får inte träna axlar och bröst nu på ett par månader minst...

Så jag kommer få köttig rygg iallafall...

Ok så en generell uppfattning verkar vara tt dra ner på proteinshakarna till 3 istället och käka mer mat. då lyssnar jag på er och testar det.

har bara problem med att få i mig något bra och inte allt för dyrt till 15fikat istället för banan och proteinshake...

Fatcan
2008-11-20, 14:47
Ok så en generell uppfattning verkar vara tt dra ner på proteinshakarna till 3 istället och käka mer mat. då lyssnar jag på er och testar det.

har bara problem med att få i mig något bra och inte allt för dyrt till 15fikat istället för banan och proteinshake...

:thumbup:

Du lär ju få i dig rätt mycket sötningsmedel av 4-5 drinkar om dan också.
Till fikat kan du ju köra t.ex två mackor med nått köttpålägg och en flaska mjölk, som du tar med hemifrån.

wwraver
2008-11-20, 23:13
EsaPro och Koffein, utan tvekan.

Jag kan omöjligt säga om jag fick ut mer av kreatin eller inte, inte heller av de PWO jag provat (Brutal & Shotgun). Stim-förmågan är ju mest koffeinets förtjänst och pump - hur jävla gött det än är - motverkar min prestation snarare än tvärtom.

Sedan har jag hittils bara använt FX-serien när det gäller proteindrinkar och gainers - Mass FS och Pro FX. Billiga som tusan och smakar godis.

EsaPro ja... herregud, i början fick jag slag varenda gång jag skulle dricka skiten, nu klarar jag mig inte utan. Kör mer än gärna runt det i munnen innan jag sväljer då det nu faktiskt är riktigt läskande. Det är starten på ett pass för mig, helt klart.

Koffein (tar 400mg ca 1h innan passets start) gör så att orken finns och gör tusan så mycket mer än något annat på just den fronten - för mig.

kExet
2008-11-21, 01:57
Koffein & Whey 80 är det jag kör på och det som hjälper mig mest. Med koffein blir man aldrig hängig under passet så att säga.

En fråga dock angående vassle protein. Hur bra är det egentligen inta vassle protein utanför träningen? Hur mycket tas upp av kroppen egentligen? Har läst att man i princip pissar ut det om man dricker whey 80 innan läggdags till exempel.

AmericanDragon
2008-11-21, 02:54
Koffein & Whey 80 är det jag kör på och det som hjälper mig mest. Med koffein blir man aldrig hängig under passet så att säga.

En fråga dock angående vassle protein. Hur bra är det egentligen inta vassle protein utanför träningen? Hur mycket tas upp av kroppen egentligen? Har läst att man i princip pissar ut det om man dricker whey 80 innan läggdags till exempel.

Du tar väl upp lika mycket protein på en vilodag som en dag du tränar.
Varför skulle man pissa ut det bara för att man går och lägger sig direkt efter? Finns mycket myter.

EPT
2008-11-21, 07:39
Whey och Slow FX
Kreatin
Nån PWO (gillar att testa lite olika former)

Patrik`x
2008-11-21, 08:20
EAA
Full Blown Extreme
Synerlin

Halldin
2008-11-21, 08:55
Håller med, Kreatin och Cissus är nog de som verkligen ger effekt och gör en märkbar skillnad.
Hur har Cissus hjälpt dig?

lectris
2008-11-21, 08:59
Ja men det är väl bara att titta på min avatar så har ni svaret :D

Ch4rles
2008-11-21, 09:15
Om man som jag alltid tränar innan frukost är EAA uppskattat

kExet
2008-11-21, 10:15
Du tar väl upp lika mycket protein på en vilodag som en dag du tränar.
Varför skulle man pissa ut det bara för att man går och lägger sig direkt efter? Finns mycket myter.

Ok så det spelar inge roll när jag drar i mig lite vassleprotein, effekten blir densamma? Trodde att maximal effekt gavs efter ett träningspass. Där ser man.

Sniggel
2008-11-21, 10:56
Grönt té - bra akut prestationshöjare, akut hungerdämpare, akut allergilindrare, akut astmalindrare, fettförbrännare samt ska påverka hälsan positivt på olika sätt och vis.
Fiskolja - hjälper mig att förbättra min fettsyreprofil och påverkar hälsan positivt på olika sätt och vis, hjälper förmodligen även mot astma och allergi på lång sikt.
Aminosyror i olika form (;)) - Hjälper mig att höja mitt proteinintag och att stimulera proteinsyntesen lite extra.

stevebc
2008-11-21, 12:19
Om jag bara får välja ett blir det väl inkapslad fiskolja då. Billigt och smidigt.

C.E.J.
2008-11-21, 12:24
Ja men det är väl bara att titta på min avatar så har ni svaret :D

Jäkligt fin avatar det där :D

AmericanDragon
2008-11-21, 13:58
Ok så det spelar inge roll när jag drar i mig lite vassleprotein, effekten blir densamma? Trodde att maximal effekt gavs efter ett träningspass. Där ser man.

Det sa jag inte och det var inte det du frågade.

Godfella
2008-11-21, 14:23
ProTec:Utan att ens tveka. Jag är säker till 100% att ingen konsumerar mer ProTec än vad jag gör :D Eiselts produkter öht ligger mig närmast om hjärtat. Smak och kvalitet är världsklass.

Frixos
2008-11-21, 15:22
Double X: Det enda kosttillskottet som behövs. Uppfyller dagligen behovet av alla vitaminer, mineraler samt fytonutrienter. Resten (kolhydrater, protein, fett) får jag i mig i "naturlig" väg. Dvs riktig mat.

kExet
2008-11-21, 18:18
Det sa jag inte och det var inte det du frågade.

Ok, säg att det är såhär. Det är en lördag och jag tränar inte den dagen. Jag tar en portion whey 80 klockan 15.00 (25g protein typ). Är dessa 25g lika bra att ta som om jag skulle ta en portion efter ett träningspass?

Har läst att vassleprotein inte är så bra utanför träningen nämligen..därför jag undrar. Förlåt om jag formulerar mig konstigt, ganska svårt att förklara verkar det som.

AmericanDragon
2008-11-21, 18:50
Ok, säg att det är såhär. Det är en lördag och jag tränar inte den dagen. Jag tar en portion whey 80 klockan 15.00 (25g protein typ). Är dessa 25g lika bra att ta som om jag skulle ta en portion efter ett träningspass?

Har läst att vassleprotein inte är så bra utanför träningen nämligen..därför jag undrar. Förlåt om jag formulerar mig konstigt, ganska svårt att förklara verkar det som.

Vassleprotein finns i bland annat mjölk vilket de flesta konsumerar varje dag. Att det inte skulle "vara bra" att inta en dag man inte tränar förstår jag inte.

Om du tar 25 g whey 80 en vilodag så har du fått i dig 25 g protein, precis som du får i dig en dag du tränar. Visserligen finns diskussionen om kroppen kan ta upp mer än 15 g vassle åt gången, men det struntar vi i nu.

Ang. proteinsyntes så vet jag inte om vasslet stimulerar den mer effektivt om det är efter träning eller ej, det får någon annan svara på. Men jag skulle nog våga säga att kroppen använder proteinet bättre vid intag före/efter träning än vid någon annan tidpunkt.

Jorgen
2008-11-21, 18:55
OT kamrater. Tillbaka till ämnet nu.

Fatcan
2008-11-21, 19:36
Double X: Det enda kosttillskottet som behövs. Uppfyller dagligen behovet av alla vitaminer, mineraler samt fytonutrienter. Resten (kolhydrater, protein, fett) får jag i mig i "naturlig" väg. Dvs riktig mat.

...vilket du automatiskt får i dig om du äter en normal kost.

OnT: Kom på ett annat "kostillskott" som jag gillade skarpt. Synerlin, innehöll ephedra, koffein och grönt te. Satan vilken energi man fick av det.

RassK
2008-11-21, 19:58
Om jag bara skulle välja 3 så hade det varit:


Koffein
Protein (Vassle)
Kolhydrater (Maltodextrin)


Cuz' shit works.

jaosef
2008-11-21, 20:16
Kreatin - känner styrkeökning
Gainer - gör det den ska

Anton Fräs
2008-11-22, 07:17
Om jag bara skulle välja 3 så hade det varit:


Koffein
Protein (Vassle)
Kolhydrater (Maltodextrin)


Cuz' shit works.

Lägg EAA och du har min röst *flex*

Mass-Tech
2008-11-22, 10:46
Gainer Pro- Billig och god gainer

Animal Pak: Kännde mig helt klart bättre när jag tog dem.

Nano Vapor: Den bästa pre-workout drink som jag har testat.

Frixos
2008-11-24, 18:33
...vilket du automatiskt får i dig om du äter en normal kost.

Inte tillräckligt! Tester har visat att många lider av vitamin/mineralbrist, främst elitidrottare då det inte räcker med en normal kost.

Frillan
2008-11-24, 18:58
Shotgun V3.

Kolo eaa

proteinpulver

Greven_2008
2008-11-24, 19:01
kreatin.

L-Sami
2008-11-24, 19:12
1. Mega Pro Caffeine Alert
2. Olika kreatin-monohydratsorter

Hank
2008-11-24, 22:51
Rage är det bästa som har hänt min träning.

stevebc
2008-11-24, 23:18
Vassleprotein.

Billigt, gott, smidigt, nyttigt, högt BV.

Annars kanske fiskoljekapslar, men jag äter fet fisk varje dag så frågan är hur stor effekt dessa har, tar ungefär bara en, ibland två per dag.

Andreas Lelli
2008-11-25, 00:11
Rage - Då det är ett av de få jag KÄNT att det funkat
Vassleprotein - Gott, Billigt och bra komplement till maten :)

Mescreant
2008-11-25, 00:14
Rage är orsaken till att jag tränar.

Elfsberg
2008-11-25, 00:46
Koffeintabbar

kalle_banan
2008-11-25, 19:57
I somras när jag cyklade som mest (varannan dag om jag inte tränade på gym imellan) använde jag mig av EAA, och jag kände en tydlig skillnad på de dagar jag cyklat och inte intagit EAA och de dagar jag gjorde det, både på återhämtning och uthållighet, så jag slår ytterligare ett slag för EAA.
Utöver det har jag provat koffein två gånger i samband med löpning i terräng och då funkade 200mg ypperligt, fast 3-400mg ska vara optimalt för den ergogena effekten.
Utöver det har jag inte kört med några tillskott.

Scratch89
2008-11-25, 20:08
Esa Pro och koffein. Tveklöst.

TjeckRacer
2008-11-25, 20:47
Kolo EAA och koffein. Tveklöst.

Fixed Your Post ;)

Fatcan
2008-11-25, 23:24
Inte tillräckligt! Tester har visat att många lider av vitamin/mineralbrist, främst elitidrottare då det inte räcker med en normal kost.

Ok, vilka tester? Och inte tillräckligt för vad?

nickodemus
2008-11-25, 23:46
Probiotika.
Så sanslöst bra resultat.

johansson
2008-11-26, 12:02
Rage är orsaken till att jag tränar.

håller med fullt ut :D

Frixos
2008-11-30, 20:46
Ok, vilka tester? Och inte tillräckligt för vad?

Magnus Nylander, forskare på IHT har genomfört tester som han berättar om i sin bok, "Riktigt näringsintag med fytonutrienter - En förutsättning för bästa hälsa". Där visar han att det man äter inte räcker för att uppnå den mängd man behöver dagligen för att kunna prestera till sitt egentliga max. Om man nu är seriös med sitt idrottsutövande är det viktigt att alltid kunna prestera till sitt max, eller iaf så nära sitt max som man kan.