handdator

Visa fullständig version : Axelont - sena?


bear.flowertwig
2003-07-07, 23:47
Har börjat känna av min högra axel

Har framförallt märkt hur regelbundet det kommer när jag tar morgonpromenaderna. Efter 15-20 min känns det som att det är en sena som går från sidan (nedre)hals över mitten på axeln och ner(mitt/främre) som börjar ömma. Ofta går det över efter nån halvtimme.

Kan få samma känsla i gymmet ibland också. Lite orolig då det känns mer och mer tydligt.

Nån som har nån ide om vad det kan vara? För dåligt stretchat efter bröst/axelpass?

Pez
2003-07-08, 02:47
Originally posted by bear.flowertwig
Har börjat känna av min högra axel

Har framförallt märkt hur regelbundet det kommer när jag tar morgonpromenaderna. Efter 15-20 min känns det som att det är en sena som går från sidan (nedre)hals över mitten på axeln och ner(mitt/främre) som börjar ömma. Ofta går det över efter nån halvtimme.

Kan få samma känsla i gymmet ibland också. Lite orolig då det känns mer och mer tydligt.

Nån som har nån ide om vad det kan vara? För dåligt stretchat efter bröst/axelpass?

Är det så att det blir värre sakta men säkert så ska du verkligen kolla upp det!

Man brukar säga att "ju längre du har det desto längre tar det att bli bra". Är det nån triggerpunkt eller dylikt så sätter den sig värre, är det en begynnande skada så är det fan så mycket bättre att förekomma än förekommas.

Naprapat, pronto. Basta!

/pez