handdator

Visa fullständig version : Kärringen knuffade mig och gav mig fingret Del 2! Revenge of the Sith!


Stoltz
2008-11-19, 13:36
Först: Jag har själv svårt att tro på den här historien, det känns så ofattbart. Jag svär dock att allting är sant och skedde för en timme sedan.

Med det sagt, innan ni läser den här tråden, är det ett måste för att förstå sammanhanget, att ni läser den här tråden först! (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=2763206#post2763206)


Det var en fin dag. Vädret var för jävligt, och jag kände ett behov av att trösta mig själv med lite RisiFrutti från ICA Malmborgs i Lund. Jag öppnar mitt kylskåp och upptäcker till min förfäran att där inte finns några RisiFrutti kvar överhuvudtaget! Lite utgången Cottage Cheese håller inte länge en dag som denna..!

Med det sagt så springer jag iväg till ICA för att fylla på förrådet av min favoritsnack, och där var relativt lungt i affären idag, så jag oroade mig inte för mycket. Jag svängde av vid de frysta grönsakerna för att nå den laktosfria kylavdelningen, och när jag väl kom fram kunde man lätt ha hört änglar sjunga och ett ljus från himmelen skina rakt ner på de fyra kvarvarande laktosfria RisiFruttina.

Ingenting kan hindra mig. Jag tar ett steg närmre. Ett steg till... sträcker mig efter behållaren som är fylld med smaskigt innehåll... Jag tar tag i den lite nätt, med vördnad... PANG!

Behållaren slits ur handen på mig och jag hajar till, plötsligt lite illa till mods och vänder mig om för att se vad som hände. Följande scenario skedde i ultrarapid. Jag vänder mig om... tittar lite snett neråt... och utbrister, högt nog för de runt om att höra...
"...Åh fy faaaan..."

Det är kärringen som gav mig fingret för flera månader sedan! Samma kärring som knuffade mig i ryggen, gav mig fingret och förolämpade mig!

"...Jag hade tagit den där" sade jag, helt osäker på hur jag skulle hantera situationen.
"Nej, det har jag" svarar hon och tittar på mig ilsket.

Här kunde jag svära att en tumbleweed rullade förbi oss och jag funderade på att slita RisiFruttin ur hennes hand men tänkte samtidigt att där fanns ju tre kvar. Det är lungt men fy fan... Kärringen är snabbare än mig - Innan jag hinner sträcka mig efter dem så har hon snattat åt sig allihopa, rakt ner i hennes varukorg. Där brister det.

"Jag hade tagit den där och jag skulle verkligen uppskatta om du gav mig tillbaka den." sade jag till att börja med, och ett gäng yngre killar som stod i närheten tittar på hela scenariot och kan inte låta bli att skratta i förvåning av vad som händer.

"Nej, jag tog den!" svarar tanten och stampar en gång i golvet, som om det borde ge eftertryck åt hennes handlande. Personligen flippar jag nästan.
"Ja, du tog den från min hand för helvete! Du kan ta de andra tre men jag ska fan i mig ha den jag redan tagit!"
"NEEEEEEEEEEEEJ!" skriker kärringen och börjar gå där ifrån. Jag försökte lugna mig själv, men jag andades häftigt och var förmodligen helt vild i blicken. Jag vände mig mot killgänget som stod i närheten.

"Ni såg vad som hände precis va?" frågar jag dem, och allihopa hade sett allting. Lysande, jag springer ikapp kärringen. Nu jävlar ska jag hämnas.

Jag sliter åt mig fyra Cottage Cheese förpackningar på vägen och när jag väl kommit dit så halvspringer jag rakt in i hennes varukorg som hon ställt på golvet. Allt ramlar ur och folk tittar, medan jag ber så hemskt mycket om ursäkt och hjälper kärringen att samla upp sina grejer igen, sedan rör jag mig snabbt mot kassan.

Vad gagnade detta mig? Jo, när jag hjälpte henne att kasta i hennes grejer i korgen igen, så kastade jag ner all RisiFrutti i min påse, medan jag istället slängde fyra laktosfria Cottage Cheese i hennes korg, som vid snabb titt ser tillräckligt lika ut för att hon inte skulle upptäcka något i tumultet :D

Fatalist
2008-11-19, 13:41
Börja bära runt på en dold kamera. Genialiskt.

Mighty
2008-11-19, 13:42
Hahaha Fy faaan vilken skön revansch!! :D

Greg
2008-11-19, 13:42
Du är min hjälte.

Krampus
2008-11-19, 13:43
YES!!:laugh::bow:

spoonchest
2008-11-19, 13:45
Bond, eller Mcgyver hade inte kunnat göra det bättre!

Nordenator
2008-11-19, 13:45
VARDAGSHJÄLTEN! Fy fan vad skönt att läsa. :D

AJO
2008-11-19, 13:50
Dina historier alltså.. hahahahaha

Kaew
2008-11-19, 13:51
Dina fabricerade historier är alltid lika roliga! jag tror jag dör av skratt.

Timme
2008-11-19, 13:54
Bra där. vilket svin till tant.

miss_incorrigible
2008-11-19, 13:55
Det är helt otroligt vad folk riskerar höftbrott för på sina gamla dar. RisiFrutti är inte ens speciellt gott...

Svedberg
2008-11-19, 13:56
Hahahaha :cool:

mystic[-_-]
2008-11-19, 14:00
Haha hade varit roligt att se

Dav0d
2008-11-19, 14:04
HAahhaa, klockren! Du är borde spelat nya bond filmen, då skulle den varit fan mycket bättre.

tp_88
2008-11-19, 14:07
Klockrent gjort, du bör nog passa dig för henne i fortsättning dock. Hon sitter antagligen och smider ondskefulla planer as we speak!


mangs, kom igen nu!

Kwon
2008-11-19, 14:10
OMG HERREGUD STOLTZ!

Hur stor är chansen!!!??

Att du FÖRST stöter på Tanten-med-fingret IGEN och inte bara detta, utan att hon nu sliter saker ur din hand!

KÄNNS NÄSTAN SOM HON ÄR ANLITAD FÖR ATT GÖRA DITT LIV SURT!

Först fingret och nu detta! It is meant to be..

She's after you Stoltz! :D

---

Det bästa vore ju om hon kom förbi din videobutik för incident nummer tre inom snar framtid....

lanzal
2008-11-19, 14:22
Dagens garv, tack :D

ikariotis
2008-11-19, 14:49
HAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAH i detta vinter (höst) mörker fick jag mig ett rejält skratt...vilken skön historia, tack så mycket.
Fenomenet "kärringjävlar" finns; de ska lägga sig i, och skapa intriger vart dom än befinner sig. Har själv råkat ut för dom.

martikainen
2008-11-19, 14:57
Fy fan va underbart :D

mangs
2008-11-19, 15:57
Yes, äntligen, jag har längtat efter denna dagen. Gamla sura kärringar skall inte få bete sig hur som helst. Dessutom kan jag informerar er alla om att sura gamla kärringar i andra länder är likadana. Har överjväligt ont i mina knäskålar sedan min förra flygresa eftersom en 1.50 tant framför mig var tvungen att köra sin stol i maximalt bakåtläge utan att kolla bak, detta upprepade sig ett antal gånger, när jag sedan hjälpsamt hjälpte henne med kudden hon tappat på golvet gav hon mig en blick som kunde döda, precis som jag stulit kudden för henne. Sedan satt hon och stötte bak sätet nästan hela tiden så att min knän var helt blåa. hade lust att köra ner kudden i halsen på fanskapet.

Jävligt egoistiska typer. Jag njuter i fulla drag av att läsa denna berätelsen, Idioter finns i alla åldrar.

Baan
2008-11-19, 16:03
Skillz och snabbtänkt av dig.

Einar
2008-11-19, 16:10
Haha! Fy va skön historia Stoltz. Jag brukar också handla på Malmborgs i Lund men jag har inte mött några satkärringar ännu. Jag är lyckligt förskonad :D

Morrris
2008-11-19, 16:16
Så... Hon är både snabbare och starkare än dig? Tur att listen segrade tillslut!

Kwon
2008-11-19, 16:18
Låter otroligt att tanten kunde slita varan/varorna ur handen på Stoltz, men säger Stolts att det hände så gjorde det.

Är man oförberedd så tar man ju inte i precis. Inte så man förväntar sig att en tant skall slita bort paketen/varorna man håller i affären.

Nitrometan
2008-11-19, 16:23
Så... Hon är både snabbare och starkare än dig? Tur att listen segrade tillslut!
Ja, det verkar som om Stoltz har tappat lite av sina wrasslin'-skillz. "Den gamle" Stoltz hade bjudit tanten på en pile-driver innan hon hade hunnit greppa RisiBisiTuttiFruttin!




Härlig historia ur "the life of Stoltz"! *popcorn*

Troll
2008-11-19, 16:25
:laugh:

Jag längtar efter att höra om nästa gång ni möts!! Och då har hon ju anledning (enligt henne själv) att göra livet surt för dig!!!




Skulle nog skaffa ögon i nacken om jag var du!! :angel:

Troll
2008-11-19, 16:30
Glömde tillägga att blodet kokar när man läser historierna om tokkäringen!
Coolt att kunna behärska sig och grundlura henne så som du gjorde!! :thumbup:

Ramrod
2008-11-19, 16:44
The old switch-a-roo, bra jobbat! :D

Inge Enveten
2008-11-19, 16:46
Hahaha riktigt roligt

Matte-
2008-11-19, 16:49
HAHA, vilken jävla kärring :laugh:

eleni
2008-11-19, 16:52
Sorry Krampus, Kurash, Einar och alla andra skånekoloiter. Jag ska enbart hänga med Stoltz när jag kommer hem till Lund igen.

Ryska_raketen
2008-11-19, 16:53
Mytomannernas legend strikes again! BOOOYACASHA!

Stoltz
2008-11-19, 17:12
Tro det eller ej, jag är inte den ende som råkat ut för henne. En kursare till mig berättade om samma (Eller ja, jag tror det med tanke på beskrivningen) tant som hade jävlats med honom när han pratade i telefon i kön till Malmborgs, och min bästa polare som var på besök i Lund hade också en historia om en galen liten tant som hade börjat skrika åt honom vid stationen för att han hade stått ivägen och sedan börjat knuffa honom :D

Dina fabricerade historier är alltid lika roliga! jag tror jag dör av skratt.

Mytomannernas legend strikes again! BOOOYACASHA!

Som jag sade, jag förstår att folk kommer tro detta :) Jag vill dock säga att ljuga på nätet gör man inte när folket på forumet vet vem man är :D

Plus, min livskodex mot assholes kan summeras i följande citat från bash:

<Anonymous> Now, I’m sure many of you have encountered little shits in supermarkets. Little kids running about and knocking things over, being rude, walking all over their parents, you know the kind. But the worst are the biters. Yes, those little cunts that feel it is okay to bite you whenever they feel like it.
<Anonymous> Okay, here’s the best part. A biter got me today when I was grocery stopping. He broke the fucking skin, too. This was when the gears started turning, the moment I saw a tiny sprickle of blood on the little shit’s teeth as he was grinning at me like the little cunt he is. I made my eyes get wide, and started screaming “SHIT! SHIT!.” Now, my good friend, Tom we’ll call him, was there too, and he instantly picked up on it. He started shouting “FUCK! MAYBE HE DIDN’T GET IT! FUCK!.” By now, the kid is scared shitless and starts crying, and instantly, Mizz Mom appears out of nowhere and starts getting pissy at us for yelling at her kid.
<Anonymous> Here’s the kicker, I look her straight in the eye and say, “Mam, get your son tested as soon as possible, he just bit me and I’m… I’m FUCKING HIV POSITIVE.”
<Anonymous> And now there is silence. Not a peep in the entire store. The brat knows he just fucked up big time because his mom isn’t defending his ass. She just stares at me wide eyed. I walk away from them, buy my shit from the wide eyed cashier, all the while blood is dripping from my calf, making a nice little trail on the floor. And, just s we leave, we start to hear the mother sobbing. Sobbing like the cunt she is.
<Anonymous> I have never felt any more satisfaction than the moment I heard that sob.


:D

WizKid
2008-11-19, 17:22
Applåder till dig min bäste herre. Makalöst roligt!!!

CVN
2008-11-19, 17:23
Mytarn nr 1 xD testa att skriva på www.fragbite.se

Krampus
2008-11-19, 17:25
Sorry Krampus, Kurash, Einar och alla andra skånekoloiter. Jag ska enbart hänga med Stoltz när jag kommer hem till Lund igen.

:(

Alexlindgren
2008-11-19, 17:28
hahahah så jävla klockrent gjort, eloge till dig!

eleni
2008-11-19, 17:30
:(

Fast Stoltz verkar inte vilja hänga med mig så jag tar tillbaka det där.

Stoltz
2008-11-19, 17:38
Fast Stoltz verkar inte vilja hänga med mig så jag tar tillbaka det där.

Klart jag vill *cupid*

Kurash
2008-11-19, 17:38
Fast Stoltz verkar inte vilja hänga med mig så jag tar tillbaka det där.

Stoltz har berättat att du stalkar honom utanför videobutiken. Kan nästan sätta en spänn på att det är du som är kärringen.

tjabon
2008-11-19, 17:48
Underbar historia !!...........:D:hbang:

chrilla
2008-11-19, 17:51
hahaha så jävla snabbtänkt handling :)

Wille005
2008-11-19, 18:05
Du skulle hällt risifruttin i håret på kärringjäfeln och du skulle manat på grabbgänget att råna henne. Fast det du gjorde har ungefär samma effekt på gamla åbäken, dom får ont i hjärtat vad man än gör fel. Det finns äldrehem av en anledning.

hahavaffan
2008-11-19, 18:20
<Anonymous> Now, I’m sure many of you have encountered little shits in supermarkets. Little kids running about and knocking things over, being rude, walking all over their parents, you know the kind. But the worst are the biters. Yes, those little cunts that feel it is okay to bite you whenever they feel like it.
<Anonymous> Okay, here’s the best part. A biter got me today when I was grocery stopping. He broke the fucking skin, too. This was when the gears started turning, the moment I saw a tiny sprickle of blood on the little shit’s teeth as he was grinning at me like the little cunt he is. I made my eyes get wide, and started screaming “SHIT! SHIT!.” Now, my good friend, Tom we’ll call him, was there too, and he instantly picked up on it. He started shouting “FUCK! MAYBE HE DIDN’T GET IT! FUCK!.” By now, the kid is scared shitless and starts crying, and instantly, Mizz Mom appears out of nowhere and starts getting pissy at us for yelling at her kid.
<Anonymous> Here’s the kicker, I look her straight in the eye and say, “Mam, get your son tested as soon as possible, he just bit me and I’m… I’m FUCKING HIV POSITIVE.”
<Anonymous> And now there is silence. Not a peep in the entire store. The brat knows he just fucked up big time because his mom isn’t defending his ass. She just stares at me wide eyed. I walk away from them, buy my shit from the wide eyed cashier, all the while blood is dripping from my calf, making a nice little trail on the floor. And, just s we leave, we start to hear the mother sobbing. Sobbing like the cunt she is.
<Anonymous> I have never felt any more satisfaction than the moment I heard that sob.:laugh:

Ajin
2008-11-19, 18:20
Haha, bra där. :thumbup:

Dreas
2008-11-19, 18:39
Stoltz du är fan underbar :) Haha, varför händer allt dig?

Hades
2008-11-19, 18:55
Så sjukt roligt gjort :D

Biceps
2008-11-19, 19:13
Respekt!!!!

gäller att vara kreativ i såna situationer

joriice
2008-11-19, 19:41
Detta händer bara dig. : )

Nelo322
2008-11-19, 20:24
hahahhahahahhahahahha

tobbo
2008-11-19, 20:32
Haha wtf, du måste sparkat ganska hårt på den där varukorgen på golvet för att den skulle kunna tippa.

Whistler
2008-11-19, 20:40
Stoltz, du är min hjälte! Jag kommer lätt köpa dina memoarer när ditt liv lackar mot sitt slut! :D

Läste bash-citatet imorse faktiskt, lite kul slump att du postar det idag. Hysteriskt kul!

Häromdagen fick jag en sur kommentar för att jag korsade en gågata sittandes på cykeln, en gubbe som fnyste "GÅÅÅgata!" och blängde på mig. Jag tänkte "Vad skulle Stoltz gjort?" och skämdes för min brist på handlingsförmåga.

Stoltz
2008-11-19, 20:42
Detta händer bara dig. : )

Som Mini sade - Många som jobbat inom serviceyrkan känner igen sig i mina videobutiksberättelser, så det enda speciella där är egentligen mitt käftande :D
Vad gäller pensionärer... ja, f*ck knows why, men något är det :D

Haha wtf, du måste sparkat ganska hårt på den där varukorgen på golvet för att den skulle kunna tippa.

Sparkade till så att främre delen av skon fastnade precis under där handtaget i korgen sitter fast :D

kberg
2008-11-19, 20:53
det blir inte bättre:thumbup:

Lexidos
2008-11-19, 22:07
Hahha så jädra bra! Tror jag måste börja hänga där du handlar, där verkar det hända saker :)

Fredriiik
2008-11-19, 22:21
så jävla bra!
Grymt att du vågade stå på dig också i situationen, man skulle väll blivit helt paff:P
Låt dina vardagshändelser fortsätta här på forumet, dom är grymma!!:thumbup:

Mazr
2008-11-19, 22:35
Kvällens garv! Tack Stoltz, good work! ;)

shadowfire
2008-11-19, 22:36
Jag förväntar mig att du gör film av ditt liv sen.

Robbin
2008-11-19, 22:41
Hade det inte varit lättare att säga kärringjävel som den ungjävel du är och sen ta tillbaka risifruttin eller alla fyra för bättre effekt? Fast det blev ju en bättre story nu =)

MasterChief
2008-11-19, 22:59
Gillar kärringen. Fan vilken tåga det måste vara i henne för att mucka med en man stor som ett jävla träd. :)

Men självklart är jag nöjd över Stoltz seger i slutändan.

stevebc
2008-11-19, 23:02
Fint jobbat. Civilkurage - elak tant, 1-0.

Synd att man aldrig handlar på Malmborgs :/

Raschmus
2008-11-19, 23:21
Fan vad bra gjort! Hade (tyvärr) själv inte kunnat behärska mig i samma situation och troligtvis tagit den ur handen på henne och bett henne dra åt helvete efter att ha klartgjort hur jävla ful hennes hatt är och så förbaskat sur hennes rynkor måste ha gjort henne. Du gjorde rätt, bra!!
:thumbup:

Mytarn nr 1 xD testa att skriva på www.fragbite.se

*jorgen*

Deceiver85
2008-11-19, 23:32
Tredje gången ni möts kommer utgången bli blodig!

stevebc
2008-11-19, 23:40
Hahaha som Peter and the chicken.

Durre
2008-11-19, 23:56
FYFAN vilken gud du är haha :D

Jajje
2008-11-19, 23:57
Som jag har skrattat åt den här berättelsen. Tack för kvällens underhållning Stoltz! :bow:

L-Sami
2008-11-20, 00:06
Hahahaa så jävla bra :laugh:

Nejv
2008-11-20, 01:32
haha, har inte läst kolo på någon vecka nu, och kommer in och får fatt i det här guldkornet

helt underbart

du borde posta en bild på kärringen på något sätt, hade varit så jävla gött om man hade råkat se henne på stan :D