handdator

Visa fullständig version : Helt sjukt


hemmos
2008-11-19, 12:55
Jag håller på och deffar. Men 11 November blev jag helt sjuk, jag fick ont i halsen, förkyld, ont i huvudet. Men nu är det så att jag hat gått från 100 kg till 94 på en vecka. Ska jag se det positivt eller negativt? Jag är faktist orolig. Jag har inte jobbat på 1 vecka eller tränat något har varit riktigt sjuk som sagt. Jag vaknar kl 8-9 tvingar i mig 2 mackor och te. Jag blir inte hungrig från kl 8 till kl 5 och även där så tvingar jag i mig grönsakssoppa och lägger mig runt 23:00. Jag käkar väldigt väldigt lite. Jag har försökt att stoppa i mig mat men jag får inte ner det.

Någon som vet vad jag ska göra?

Nelli
2008-11-19, 13:02
drick mycket vatten! Fokusera pa att bli frisk och at det du kan. Lagg deffen pa hyllan for tillfallet.

hemmos
2008-11-19, 13:05
drick mycket vatten! Fokusera pa att bli frisk och at det du kan. Lagg deffen pa hyllan for tillfallet.


Problemet är att jag inte kan få i mig mat så det spelar ingen roll om jag deffar eller inte.

Ch4rles
2008-11-19, 13:06
Hade du aptit innan du började gå ned i vikt?

WHITEFOLKS
2008-11-19, 13:21
Prova om du kan äta mjök, yoghurt, bifilus osv. Då gärna full-fett om möjligt. Kan ju slänga i sylt eller nåt annat gott för smak/energi.

Borde vara rätt lättätet och hyfsat näringsrikt.

vicarious
2008-11-19, 14:07
Ska jag se det positivt eller negativt?

Jag tycker inte du ska se det som något positivt egentligen. Med största sannolikhet har du förlorat muskelmassa och även en hel del vätska.. men säkert en viss del fett också.

Blev själv ordentligt förkyld för ett tag sedan och kunde inte träna på 4-5 dagar. Gick ner 2,5kg den veckan när jag siktar på att ligga kring 1 kgs viktnedgång per vecka. Det kändes även vid nästa pass då jag upplevde mig klenare än förut - klarade inte mina normala 3x12 på flertalet övningar.

Angel
2008-11-19, 14:32
Ta en näringsdryck.


När jag blir sjuk äter ja dubbelt så mycket som annars. Värdelöst.

roosm
2008-11-19, 15:33
Lösningen för att bli frisk är ofta att ha ett starkt immunförsvar, för att få det ät mycket.
Kan inte äta... Hmm... Mackor och grönsakssoppa låter jobbigare och tråkigare att äta än; Juice, mjölk, yoghurt, kokt ägg, hamburgare, pizza, coca-cola, glass, choklad osv...
Ät, ät, ät! =) Bli frisk och fortsätt deffen sen. Du behöver inte pressa i dig ett rejält överskott men åtminstone underhållsnivå och gärna något över det.
Och som sagt drick massor, samt ta vitaminer, mineraler kanske huskurer som vitlök, ingefära osv.