handdator

Visa fullständig version : Triple-Pro 85


J.V
2008-11-18, 00:15
Är det här någon sorts mix av vanligt vasslepulver och EAA? Vad är i så fall poängen?
Någon som inte är helt lost som kan upplysa mig?Triple-Pro 85 har en avancerad sammansättning av högvärdiga proteinkällor; vassleproteinisolat, mjölkprotein, äggalbumin och peptidbundet glutamin. Triple-Pro 85 ger både en direkt ökning av aminosyror i kroppen samt en långtidseffekt från proteinkomponenter som absorberas långsamt. Produktens komplexa sammansättning har en betydligt bättre aminosyraprofil i jämförelse med enkomponentsprotein.** Aminosyror
L-Leucin 9,8
L-Isoleucin 5,9
L-Valin 6,3
Total mängd grenade aminosyror
L-Asparaginsyra 9,6
L-Glutaminsyra 18
L-Serin 5,2
L-Glycin 1,8
L-Histidin 2,1
L-Arginin 3
L-Treonin 5,6
L-Alanin 4,5
L-Prolin 6,4
L-Tyrosin 3,5
L-Metionin 2,6
L-Cystin 1,7
L-Fenylalanin 4
L-Lysin 8,5
L-Tryptofan 1,4
Ingredienser: vassleproteinisolat, mjölkprotein, äggalbumin från hönsägg, kakao (endast i chokladsmak) naturliga smakämnen emulgeringsmedel (sojalecitin (E 322)), rödbetspulver (endast i jordgubbsmak), glutamin peptider, sötningsmedel (sukralos, acesulfam K) antiklumpmedel (silikon dioxide (E551), trikalciumfosfat (E 341)) färgämne (I vaniljsmak) betakaroten (E160a)En jävla massa quotes.

WHITEFOLKS
2008-11-18, 06:19
Nej jag skulle säga att det är ett blandprotein. Vasseisolat, mjölkprotein (kasein+vassle, som i mjölk) och ägg.

Funkar antagligen alldeles utmärkt både efter träning och som mellanmålsprotein.

Handcuff
2008-11-18, 07:09
Du har ju själv postad innehållsförteckning+beskrivningen av produkten :confused:
Triple-Pro 85 har en avancerad sammansättning av högvärdiga proteinkällor; vassleproteinisolat, mjölkprotein, äggalbumin och peptidbundet glutamin

Ingredienser: vassleproteinisolat, mjölkprotein, äggalbumin från hönsägg

J.V
2008-11-18, 09:36
Nej jag skulle säga att det är ett blandprotein. Vasseisolat, mjölkprotein (kasein+vassle, som i mjölk) och ägg.

Funkar antagligen alldeles utmärkt både efter träning och som mellanmålsprotein.Spanks. Inget nytt egentligen alltså.Du har ju själv postad innehållsförteckning+beskrivningen av produkten :confused:No kiddin'.

Saken är den att jag inte vet vad allt är och innebär, och produktbeskrivningar är väl inte alltid det bästa att lita sig blind på, dära tråden.