handdator

Visa fullständig version : Från Zero till Hero


Silverskiold
2008-11-17, 21:39
Allright, efter ungefär en och en halv månads ordentlig träning känns som det börjar bli dags att dokumentera för att se till att jag inte slackar till.
Förutsättningarna är som följer:

Längd: 181 cm
Vikt: 64.9 kg
Ålder 20 år

Låg vid årskiftet stundtals under 60 kg så bestämde för att göra något åt detta. Tränat någorlunda sen dess men är först senaste månaden som jag också börjat äta ordentligt. Finns ju som bekant bara en väg att gå från botten. Har under senaste månaden gått upp från 61.7 så trenden är iaf positiv. Upplägget kommer se ut på följande sätt:

Måndag: Rygg/Mage
Tisdag: Axlar/Triceps
Onsdag: Vila
Torsdag:Bröst/Biceps
Fredag: Ben
Lördag-Söndag: Vila

Kondition då?
För att citera den gode Sten Broman: "Är man tillräckligt begåvad behöver man ingen motion". Har dessutom 4.5 km cykelväg till gymmet så det får räcka.

Mål
Mål känns ju alltid lite trevligt så förhoppningsvis ska följande uppnås:
67 kg innan Jul

72 kg tills Mars

70 kg Bänkpress till Mars (Kan tänka mig jag maxar 55 eller dylikt för tillfället. Började även året med att maxa kring 30, vilket knappast får ses som godkänt...)

Hitta Protein i annat än kycklingfilé.

Fler mål lär följa ju längre tiden går...


Kost:
Kommer bestå mycket av kycklingfile då det är hyfsat enkelt att få i ordning och innehåller mycket protein. Annars så mycket som möjligt av det jag kommer åt.

Kosttilskott
Intages i form av Gainer Pro efter träningen och en liten portion Whey-80 till kvällsdrinken.

All sorts hjälp och feedback är givetvis välkommet!
Så, låt spelet börja!

Silverskiold
2008-11-18, 10:48
Första passet avverkat, blev dock något kort på grund av att dagens lektion började redan vid 8:15. Övningarna blev iaf följande:

Tisdag

Sittande Militärpress
1*8 25 kg
3*8 35 lg

Hantellyft åt Sidan
4*8 5kg

Dips
4*8

Pushdown
1*8 20 kg
1*8 22.5 kg
1*7 22.5 kg
1*8 20 kg

Stående Tricepsextension i Cable
3*8 17.5 kg

Blir fortfarande inte riktigt nöjd med axelträningen då det känns som jag behöver få in en till övning, ska nog satsta på en av gymmets maskiner också för att komplettera.