handdator

Visa fullständig version : Men herregud lyft då!!!


Muaytudd
2003-07-07, 21:27
Hejsan alla,

Tänkte lägga ut min träningsdagbok här. Har vilodag idag så jag tänkte att idag kunde vara en bra dag att skriva en liten presentation om mig själv.


Mitt namn är Christian, är 23 år gammal. Tänkte börja styrketräna lite mer seriöst. Hur länge har jag kört seriöst då? ja sen i söndags.. :D Okey är inte helt blå när det gäller träning. Har simmat/fridykt sen jag var 6 (eller var det 7), tröttnade på det när jag var 18-19. Började träna thaiboxning. Har kört det till och från tills i vintras. Och nu (tada!) så tänkte jag börja köra seriöst på gym. Okey vad har jag i bagaget då? ja en längd på 189cm en vikt på 84kg. Inga vackra siffror från en byggarsynvinkel, men ett ganska självklart resultat efter 17 år med konditionsträning.

Mitt upplägg:

tis: löp 5km
ons: bröst, framsida axlar och triceps
tors: löp 5km
fre: rygg, baksida axlar och biceps
lör: löp 5km
sön: ben och vader
Mån: vila

Okey ganska mycket konditionsträning, men det körs i intervallträning och är inte så lång effektiv träningstid. Dessutom ska det ätas ngt fruktansvärt :D Sen har jag fått för mig att jag ska köra lite thai igen till hösten och då vill jag ha lite kondis kvar för att inte bli helt mörbultat :D

Gympassen kommer att börja med 10-15 min uppvärmning på ngt passande konditionsredskap (typ rodd för rygg och den där handcykelmojängen för bröst). Sen är själva gymtiden på max 45 min. Varför har jag en sådan noja över den tiden? jo jag är som sagt smal och har en ämnesomsättning som inte är nådig.
Har fått för mig att de ska vara korta då.

Vad de oilka dagarna kommer att innehålla när det gäller övningar skriver jag de första dagarna.


Tänkte börja med att köra så här en tolvveckorsperiod och utvärdera för att planera nästa steg.

Okey kanske den viktigaste frågan.. Mitt mål:


Att inte stå still :D

Varför lägger jag ut detta här då? tyckte det verkade kul. Verkar finnas mycket kunskap och mycket djävla anama som man kan ha användning av så why not? friskt vågat hälften vunnit. Så imorgon kommer första träningsinlägget!

Peace Christian.

Visst ja bilder verkar alla intresserade av, det ända jag kan visa upp är lite revben och några spinkiga spaghettistrån till ben, men om ni så gjärna vill se dom så har jag beställt en webkamera till min nya dator som förhoppningsvis dyker upp nästa vecka :)

Oskis
2003-07-07, 21:30
Kör hårt :bpump:

911
2003-07-07, 21:56
Härligt att du ska träna :)

Kämpa på!

Muaytudd
2003-07-08, 19:37
Yes idag så var det löpardag.

Det fanns en hake. Körde ben i söndags. 5 set benböj och stela marklyft. Vader efter det. Har inte kört dessa övningar ordentligt innan. Vad hände? Körde kl 12 på söndagen. Kl 16 så började jag reda nkänna av ngt som liknade träningsverk. Igår kunde jag inte gå. Haltade rundor på jobbet. Idag likså. Men vadå man kan inte mesa rundor. Så efter jobbet idag haltade jag hem och smörjde in låren med ett direktimporterat thailiniment. Någon minut kände jag inte ngn träningsverk. Istället höll mina lår på att brinna upp. Gick avsedvärt rörligare till gymmet för att springa på bandet (föredrar det, får inte lika lätt problem med benhinnor och annat krams när jag springer på band) Ställde in bandet på 24min intervall med lutningar. Bandet gick i gång och jag började springa. Det gick förvånansvärt bra, is så så där 4 min. Sen började jag svettas som en gris och det kändes som ngt förstadie till influensa. Vad gör man? Jo man springer vidare. Efteråt så visstaj ga knappt vad jag hette. Vanligtvis brukar det programmet inte vara så svårt. Men benböjen hade satt djuuupa spår. :kickass: :kickass: Frågan är hur jag ska göra i framtiden, för det kändes ganska utslitande... hmm krävs lite tankeverksamhet på detta..

Okey snabb matgenomgång för idag.

Viktigt använder aldrig mått så jag vet aldrig exakt..

07:15 Frukost: en stor bunke havregryn, en halvlite mjölk rör tvåp varv med sked. Ät. Två apelsiner.

10:00 två skopor diet pro (star nutrition)

12:30 Detta mål kan jag inte riktigt bestämma över. Arbetar i Danmark och de är galna i mat som inte riktigt passar in som nyttig mat så man får plocka lite här och där.

Iaf: 6 skivor kassler och en hög med ris. Till det en stor hög grönsaker, som ärtor, morötter, sallad, linfrön etc.
Mjölk (gott)


16:00 samma som 10:00

19:00 En skål med branflakes o mjölk

19:30 träning

en gainer efter det.


Sen ska jag äta en röra gjord på ris och tonfisk och grönsaker kl21


I morgon blir det riktig styrketräning så det kanske blir lite mer intressant för er!!!

Nu ska jag vika lakan sen ska jag ska äta. Ha det!!

Pinglan
2003-07-08, 19:51
Det är ju helt enkelt lysande Muaytudd! Vilken vilja, vilket slit, vilket brutalt löppass på så onda ben. Bra gjort! :hbang: :bow:

Muaytudd
2003-07-08, 19:59
TACK! :em:

Muaytudd
2003-07-09, 18:41
Okey, idag tistag. Första officiella gymdagen.

Det var dags för Bröst, triceps axlar.

Så här blev passet:

Uppvärmningen 15 min i den där handcrowlmaskinen

Hantellpress i lutande bänk

8x4 med 26 kiloshantlarna.

Efter det någon butterflymaskin (man sitter i den). Vet inte vad den heter, men jag får bra kontakt med brösten och ett riktigt pump :D

8x4 65kg

Sen blev det axlar. Körde med stång stående press från bröst till utsträckta armar (ovanför huvudet då).

vet inte vad stången vägen men jag hittade den vid bänkpressen.
Men tror inte att den väger 20 som en vanlig.
Hade på 25 kg i vikter iaf.

8x4 25+ en stång

Sen blev det hantellyft sida

8x4 9 kg men då mer rak nästintill rak arm (läste att det var så man skulle köra).

Sen dips.

13x4


Slutligen

vanlig tricepsdrag med vajer för att ta det sista ur dom

8x4 30kg


Maten idag:


Fruggost: Havre me mjölk (as usual)

mellanmål: Dietpro

Tonfiskpastasallad med juice


Mellis Dietpro


Före träning: En hemmagjord hallonsmothie

efter träning: en gainer

Snart Pannkakor!!!! :D

I morgon blir det löpning


Om ngn ser ngt fedefel i upplägget så saj, annars kan man ju inte utvecklas :em:

Pinglan
2003-07-10, 09:37
Originally posted by Muaytudd
Om ngn ser ngt fedefel i upplägget så saj, annars kan man ju inte utvecklas :em:
Det jag funderar lite på är antalet övningar, två övningar på vardera axlar, triceps, bröst. Kan kännas lite snålt men samtidigt beror ju allt på målet man har med sin träning. Jag antar att ditt primära mål inte är att lägga på dig en massa muskler? Du vill börja köra thai igen till hösten och då är det väl ingen fördel att lägga på sig för mycket? Bara att köra på och stämma av under tiden ju! Heja, heja :bpump:

Muaytudd
2003-07-10, 11:15
hm ja asso varför jag har valt detta är att jag har sjukt svårt att gå upp i vikt. Det är därför jag valt övningar som jag tror tar mera brett så att säga och på det sättet hålle ner tiden på passen.

Jag har läst ngnstans att det är viktigt att hålla ner tiden på på passen spec om man är en hardgainer. Men det är ngt jag har läst. Så jag vet inte om det gör ng nskillnad i praktiken.
Vi får se.

:)

Muaytudd
2003-07-11, 17:55
Ja igår skrev jag inget. SParng och det gick bra, mat ungefär som vanligt.

Idag maten likadan

Träningen:


15min rodd uppvärmning

7x4 chins (skitsvag så det är pinsamt)


Latsdrag 8x4 65kg


med smal fattning 8x4 65kg


vanlig bicepscurl 8x4 14kg


curl med vajer 8x4 30 kg

slut

Chris
2003-07-11, 18:57
Tjena! Tänkte bara kolla om du e Muay-thai på B&Ks forum, för isåfall känner vi ju varandra därifrån... :kinky:

Kör på!

Muaytudd
2003-07-13, 20:56
Chris: Nope

hör hemma på http://www.frontiergym.org

men har inte varit där på ett halvår så jag vet inte om de fortfarande vill kännas vid mig :)

Idag Hade jag problem. Körde ben förra söndagen. Idag var de fortfarande inte riktigt hela. Måste lägga in flervilodagar känns det som. Så jag får prioritera bort ett löppass. Så på tis så blir det ingen löpning utan ihopmontering av min nya dator! Jipie!
Då ska det även läggas ut bilder.

Pinglan
2003-07-13, 21:05
Originally posted by Muaytudd
Då ska det även läggas ut bilder.
Det ser vi fram emot :thumbup:

Muaytudd
2003-07-20, 16:28
Japp, efter malariaangrepp och budgetkriser på jobbet före semestern så har det äntligen blivit tid för träningen...

Idag bar det ben.

Kommentarer för idag då? Damn vad jag svettades under benpasset idag. Det bara rann. Men efteråt var benen riktigt darriga. Skönt som satan när det känns att man tagit i.

Har gjort ett litet diagram. Kanske inte så kul att titta på nu, men om sju veckor så blir det nog intressantare.

Muaytudd
2003-07-20, 16:33
argh så litet det blev.. såg mycket bättre i full skala på en 20"


ja benböj 65kg 8rep
marklyft 50kg 8rep
vad i benpress 200kg 8 rep
donkey 55kg 8 rep

Muaytudd
2003-07-21, 12:04
Idag måndag så börjaar semmestern woohoo !! :D

En polare kom ner från trollhättan så vi körde en timme inlines vid stranden. Det var inte så mycket folk så man kunde åka riktigt snabbt. Kul att speeda förbi intet vetande cyklister som sen inte har en chans att komma ikapp hehe :devil:

Man är ju ett speedfreak :devil:


Annars var det skönt att få lite blodgenomströmning i bena efter gårdagens benpass.

Börjar bli så sugen på att köra lite thaiboxning.. hm får kanske palla mig ner till klubben ngn dag.

Men imorgon är det bröst, axlar triceps :D

Muaytudd
2003-07-22, 12:28
SÅ var det tisdag och då var det ju börst, axlar (utan baksidan) och triceps.


Det gick väll sådär idag. Vaknade i morse och pallade inte börja dagen så jag gick upp blandade havregryn o mjölk, halsade och la mig igen. Vaknade sen vid tolvtiden med ett avsevärt bättre humöt. Titta in på forumet och blandade enb mrp. Gick sen nert tuill gymmet för att pumpa. Började med crawlmaskinen för att värma upp överkroppen. Kände mig ganska degig. Började o köra lite uppvärmning på sne bänk. Gjorde sen några sexor med 26kilos hantlarna. Kände mig fruktansvärt seg och blev förbannad för att jag inte inte pallade mer. Gick till butterflymaskinen. Gillar den för att jag får jättebra kontakt med brösten bara om jag drar ihop skulderbladen. Körde myckeet negativt (heter det så) tryckte ihop och lät det ta tre gånger så lång tid att släppa tillbaka. Fick till en djävlig mjölksyra efter några sett, Inga ökningar här heller, men var nöjd iaf eftersom brösten kändes slut. Började köra stående militärpress. Samma sak där mycket negativt. Fick till en svinbra mjölksyra där också. Kände mig fortfarande degig och vid det här laget hade jag kommit på varför. ! hade inte väntat tillräckligt efter maten. 2 den där fun lighten ska man INTE ha i vattenflaskan när man tränar. Känns som om man har mat i munnen hela tiden bläää. Avslutade med hatellyft åt sidan. Körde hela tiden på agression iom att kroppen var B.

Skulle köra dip sen men körde i en fuskdipmaskin istället. körde på 10@85 tre rep

sen avslutade jag med triceps i vajer. Här kom det andra stora pluset förutiom att jag fick bra pump av de negativa prylarna. Hade läst Arnes dorsalinlägg i går. Testade det idag. Kände triceps myyycke bättre i vajern. Vet inte om det var psykologiskt, men is fall var det bra psykologisk kontakt och utmattning i muskeln.


Diagrammet blev inte så kul iom inga ökningar, men ändå ett givande pass.

Muaytudd
2003-07-23, 15:39
Jepp Idag var det självklart beach time. Och då följde rullorna med som ett måste.


Mycket trevligt blev det iaf.

Höjdpunkterna var:

SOLEN!!! (har ju saknat dig under vinterhalvåret)

Utvärdering av olika gluteus maximus (självfallet från en studiesynvinkel)

Sen blev det ett bra kondispass på ca 45 min på rullorna.
Så kul!!

Nu blir det :eating: i stora lass och en liten :sleep: i soffan.

Ibland e livet för härligt :D


Ha det!

Muaytudd
2003-07-23, 20:30
Shit blev så satans hungrig nu på kvällen, sprang ner till araben på hörnan, men hittade inget som kunda passa. Sprang hem igen.
Blanade en dl olja en halvliter mjälk två skopor protte och en hög havregryn. Blanda i hundskål. MMMMMmmmmm nu gurglar det skönt i kistan.


:eating: :eating:

shirunai
2003-07-23, 20:35
Beach rocks

edit: volleyboll alltså

Muaytudd
2003-07-24, 21:03
Yes idag var det torsdag. Efter en härlig dag som mest beståt av sol mat och siesta så var det dags för att pyumpa rygg och baksida axlar och biceps.


Kom in på gymmet kl 8:45 två människor förutom jag luften var sval. Det kändes som en kanonstart på ett bra pass!


Men före vi går in på passet. Har stött på lite problem.. VIll jättegjärna köra med det hör excellarket jag gjorde, problemet är att om man byter ut ngn övning ngn gång så blir allt fel.. argh.. jaja man får väll se det så här, jag tränar inte för att kunna hålla ett excellark, jag har ett excellark som hjälpmedel för att träna. Om det inte är ett hjälpmedel längre so F%ck it.

Till passet. Har ätit så sjukt mycket på senaste tiden. Så jag kände mig ganska tung (självfallet helt säkert bara psykologiskt) så jag hade verkligen ingen lust att köra chins. Jag började istället med kabelrodd. Fick direkt kontakt med ryggen och blev på ännu bättre humör. Körde tre set på 65kg 8 rep.

Gick över till latsdrag, även där bra kontakt med ryggen. samam vikter o allt.

Sen körde jag talsdrag med smalt handtag. Samma vikt och sånt här igen. Men detta kändes mycket tyngre. Efteråt kändes det som om jag hade två ballonger under armarna (tyvär så det antagligen inye ut så..) så bra pump. Mycket nöjd. Körde sen en övning för baksida axlar . Har ingen aning vad den heter, men man lutar sig i en omvänd bänk och kör mned hantlar. Brea med mjölksyra blev det. Tyvär e det klena hantlar, menmen. 8kg.


Sen var det bicepsculr med stång. ÖKNING blev det :) från 15+stång, till 20+stång. åttor tre set.

Efter det sittandes bicepscurl med hantlar. samma vikt som innan. 14 kg. men det blev en bra pump. Höll imot satan å nervägen så det blev en väldans mjölksyra.

Sen kom den enda floppen på passet. Skulle sträcka ut ryggen genom att hänga mig i armarna. Gjorde det och fick kramp i halva ryggen..... gjorde svinont. Jajaj gick över, men kändes lite snopet. Nu är gainern drucken och snart skäll det sista målet i magen och hopp i säng.

Visst ja måste säga en sak till. Fick ett tips att hälla olja i mina prottedrinkar för mer energi (e fede hardgainer). Svinbra :thumbup: Funkar hur bra som helst och det känns som om man har mer NRJ


Tills ngn annan gång, HA DET

shirunai
2003-07-24, 22:32
är det 20kg standardstänger eller ?

*Flash*
2003-07-24, 22:33
Tänkt fortsätta med thaien eller är det bara löpning och styrketräning som gäller?
Aja bara att rocka på :hbang:

Muaytudd
2003-07-25, 19:47
Originally posted by shirunai
är det 20kg standardstänger eller ?

Vet faktiskt inte. Jag ska fråga nästa gång jag är där (vilket är i morgon). Känns ganska dumt att inte veta när ngn frågar..

spas
2003-07-25, 20:25
sicka skumma diagram :) hehehe. Har man dem för att jämföra pass till pass?

Muaytudd
2003-07-25, 20:27
Originally posted by *Flash*
Tänkt fortsätta med thaien eller är det bara löpning och styrketräning som gäller?
Aja bara att rocka på :hbang:

Jag kör just nu en fededenial på thaien.
Är superlycklig just nu över att jag åstadkommit ngt som man nog kan kalla fett på min kropp för tillfället. Mao så borde jag kunna bygga då. Känns så iaf just nu att det går åt rätt håll.


Tror tyvär att det kommer att försvinna illa kvickt om jag skulle börja träna thai igen. Problemet med thaien är ju att du inte bara kan slinka ner och köra "litta grann" Man måste vara där regelbundet. Annars skadar man bara sig.

Så tills jag har kommit på en lösning så får det bli så här.

Har börjat att ösa på olja på varje måltid. Det kanske visar sig att det finns tillräckligt med utrymme då för thai från en kalorisynvinkel.

Måste vänta och se på hur kroppen reagerar. Vi får se, men jag vill verkligen, miss it :kickass: :kickass:

http://www.doc.ic.ac.uk/~anp/MuayThai/mtweapons3.jpg

Muaytudd
2003-07-25, 20:44
Originally posted by spas
sicka skumma diagram :) hehehe. Har man dem för att jämföra pass till pass?

ja det var det som var menaingen, att kunna se tendenser, från vecka till vecka. Skulle vara snyggt efter några månade och se hur det gick till så att säga. Men problemet var (och är) att man byter lite övningar då och då.. då blir det helt fel. Så ja har inte riktigt kommit på en lösning där heller... Argh..

Temporär denial på det området också.

Muaytudd
2003-07-25, 21:35
Denna dag som till mesta del utspelades i Det Danska riket blev en otrevlig katabol upplevelse (fast ganska trevlig ur andra synvinklar). Brist på mattillfällen och en vandring som aldrig ville ta slut gjorde så att min arma kropp blev kinkig och gav mig huvudvärk som bestraffning. Hoppas att det var det enda den gjorde och inte förbrände några muskelmolekyler.

Pga av denna horibla upplevelse sitter jag nu och vräker i mig en blandning av havregryn, mjölk och tonfisk ur en stor skål. Snart ska jag gå och lägga mig och drömma om mitt grymma benpass som jag ska böja in i min träningshistoria imorgon!!


Sov gott

no1fitness
2003-07-26, 01:58
Originally posted by Muaytudd



Är superlycklig just nu över att jag åstadkommit ngt som man nog kan kalla fett på min kropp för tillfället. Mao så borde jag kunna bygga då. Känns så iaf just nu att det går åt rätt håll.




Ja, du tänk om man hade det problemet...Att inte kunna bli fet...:rolleyes:
Min sambo höll på med thai boxning ett par år och han gillade det också. Jag tycker att du ska hålla på med nåt du verkligen känner är kul ! Du får helt enkelt dricka en liter olja om dagen, så blir nog du också lite fet till slut ...:D

:kickass:

Muaytudd
2003-07-26, 02:33
Originally posted by no1fitness


Ja, du tänk om man hade det problemet...Att inte kunna bli fet...:rolleyes:
Min sambo höll på med thai boxning ett par år och han gillade det också. Jag tycker att du ska hålla på med nåt du verkligen känner är kul ! Du får helt enkelt dricka en liter olja om dagen, så blir nog du också lite fet till slut ...:D

:kickass:

Tack så mycket, det ska nog gå.

Just nu är mitt stora problem att jag inte kan somna.. och jag som brukar kunna somna före jag landat på kudden.. :(

no1fitness
2003-07-26, 05:40
Jag slutar om 20 minuter. Jag jobbar natt på hotell. Superskönt att lägga sig när andra går upp till jobbet, men idag sover nog de flesta vid denna tiden förutom du...:( :sleep:

Muaytudd
2003-07-26, 12:14
Mycket glad Christian idag :D

Efter att ha gått ngt maratonliknande igår och bara fått fyra timmars sömn så var det dags för ben.


Bangare är man ju inte..

Hesitera ej,

Eskalera yey!

Började med att slänga på några riktigt progressiva basspår på stereon en halvtimme för det var dags att gå. Grannarna kved och jag blev mer och mer peppad.



Kom till gymmet körde cykel för att värma upp bena. Började sen med böjen. Värmde upp ordentligt.

Gick skitbra, allt var stabilt och ökningen var en självklarhet.

höjde med 15kg till 80kg gjorde 4 set 8rep.

Woohoo svinglad!! okey fortfarande flugvikter, men det är trenden som är det viktigaste :D Måste j ubörja ngnstans

Sen var det stela marklyft, även där ökning till 70kg. Samma reps etc.

I benpressen (för vaderna) tyckte jag att det skulle vara fyskam om jag inte höjde där oxo så det blev 230kg (30kg ökning).


Myyycke nöjd Christian.

Sen blev det donkey på 55 kg. Ingen ökning.

Gainern är redan halsad och nu är det dushtime.


Visst ja,
Oljetillägget i varje måltid känns fortfarande bara mer och mer stabilt.


Vi får även hoppas på sol så att man kan gå ut o hitta på lite hyss idag.

*Flash*
2003-07-26, 12:51
Ahhh:hbang:
Måste säga att jag verkligen diggar din inställning:kickass:
Otränad som jag är känner jag mig peppad att sätta igång och hårdträna nu, thank you:D

Pinglan
2003-07-26, 12:59
Grattis till ökningarna, härligt jobbat :hbang: :bpump:

Muaytudd
2003-07-26, 13:43
Pinglan Grattis till ökningarna, härligt jobbat


*Flash* Ahhh
Måste säga att jag verkligen diggar din inställning
Otränad som jag är känner jag mig peppad att sätta igång och hårdträna nu, thank you


Merci, merci :D värmer.

Muaytudd
2003-07-29, 18:52
Yes så var det dags för bröst, axlar, triceps.

JAg har kommit på att min sämsta muskelgrupp är helt klart bröst. Därför blev det en akut omstrukturering i mitt prog.

Jag tänkte testa två saker, dels ännu mindre disko och flera sätt som många här förespråkar.


Okey så här bled det iaf:


Kommentarer. Ja lyckades få ett sajukt pump u axlarna. Faktiskt så att det började göra rikitgt ont hehe.

Blev svagare i triveps efter alla pressar så dipsen var lide skrangliga. Men jag klarade av dom så jag var nöjd iaf. Okey det viktigaste då, brösten. Mja känns inte så mycket nu, fick punp under bröstsetten, men den försvann snabbt efter åt (tillskillnad från axlarna och triceps). Ja vi får se hurträningsverken visar sig.

Muaytudd
2003-07-29, 18:55
sen måste jag slänga upp en bild på min fina omelett som jag ska slänga i mig nu efter gainern *stolt*

spas
2003-07-29, 20:33
riktig elit omelett :thumbup: :eating: .

Muaytudd
2003-07-30, 08:04
tack så mycket, var så satans stolt, inte ofta jag lyckas göra ngt sånt fint i köket.


IDAG: FEDEträningsvärk i brösten MOHOHOOHhahahahaa!! :D

Den gamla bänken rockade

LunaSpice
2003-07-30, 08:37
ge mig receptet på den omeletten. Shit så hungrig jag blev nu. :)

Lycka till med träningen. Gillar din inställning.

BTW, vad lyssnar du på för musik? Detta kan nämligen spela stor roll för en ytterligare fråga. :)

Muaytudd
2003-07-30, 08:52
Originally posted by LunaSpice
ge mig receptet på den omeletten. Shit så hungrig jag blev nu. :)

Lycka till med träningen. Gillar din inställning.

BTW, vad lyssnar du på för musik? Detta kan nämligen spela stor roll för en ytterligare fråga. :)


Tack!

Hehe, argh nu kommer den inte impa lika mycket.. var ju inte spec avancerad :D

Det var 4 ägg, Två skivade färska tomater, Färsk skivad lök (mycke mindre och inte alls lika stark som vanlig lög), grovt hackad färsk basilika, lite peppar och havssalt :D

Äter den direkt ur pannan, Annars får man vänta för länge på att den ska stelna så blir den torr och sen när du ska lyfta ur den så går det åt helv iaf... (eller är det bara jag som lyckats med det?)



Musik, asso jag är en allätare. Bara det finns lite själ i det.

Exempel:

Soul R&B: The roots och Erykah badu.

Rap: Nas, Redman.

Progressive trance & minimalistiskt etc: Haldolium, Antix & Son kite.


Litta rock: Charta 77 och vem annars än THÅSTRÖM!!


Så jag har lite svårt att ge dig ett bra svar :(


Men MYCKET muik blir det!! Ett av livets goda ju..

LunaSpice
2003-07-30, 09:01
Okej, nice. Jag är modern psytrance totalt (Astrix, Alien Project, Talamasca Silicon Sound etc.) :)

Anledningen till att jag frågade är att jag har masswvis med polare i Malmö inom "techno"-scenen och undrade ifall du kanske umgicks i den kretsen (den är HUGE!). Markus Munklinde, Tobias Wiking, Fredrik Ringström? Inga du känner...? Iofs, malmö är ganska stort :D

Muaytudd
2003-07-30, 09:06
jo Viking, Sekas etc vet man vem det e. Nu är det så att jag har inte umgåts i de kretsarna på ett par år så jag e inte upp riktigt up to date me allt.

Har bara mest kvar musiken (mest proggen :love: :love: ) för träningstillfällen och när gamla polare tittar förbi för lite nostalgi. :D

LunaSpice
2003-07-30, 09:15
Originally posted by Muaytudd
jo Viking, Sekas etc vet man vem det e. Nu är det så att jag har inte umgåts i de kretsarna på ett par år så jag e inte upp riktigt up to date me allt.

Har bara mest kvar musiken (mest proggen :love: :love: ) för träningstillfällen och när gamla polare tittar förbi för lite nostalgi. :D

Sekas är så sjukt trasig i skallen...haha. Underbart rolig människa :)

Jag lyssnar också på hård prog under träningspassen. Eller linkin park...är jag på riktigt hårt humör så slänger jag i en Panteraskiva eller dylikt. Då höjs testohalten på gymmet med 200% och alla blir FUBAR!

Fantastiskt. :bpump:

Muaytudd
2003-07-30, 09:21
Bättre o slänga på ngt som Etnoscope, Flosiplascan elle Sonic Fusion, Crime in paradise.

Sen e det baa att köra!!! det enda som kan stoppa en är avslitna muskelfästen!!! hehe :devil:

Muaytudd
2003-08-01, 12:11
Japp skulle egentligen träna igår, men fick springa runt och skriva kontrakt på ny lägenhet etc så det blev aldrig av.

Tyvärr blev passet skit idag.

Fick reda på att de jag hyr från idag (andrahand) hämtar möblerna imorgon. ARGH!!

Panik städa och flytta ur etc.
Sprang ner till gymmet nu emellan. Varmt svettigt stressigt, skumma människor.

Nada motivation.

Blev två sätt rygg ooch en förbannad Christian.

Men jag ökade iaf på de två övningarna.

5 set cabelrodd a 70kg 8 rep

5 set latsdrag 70kg 8 rep



Jaja alla pass kan inte vara super, muttrar.

MEN jag ska flytta iaf weeeeeeee! :D

spas
2003-08-02, 11:26
Träna utan motivation är svårt. Specielt i värmen.

Muaytudd
2003-08-03, 18:51
Spas: ja det sög..


MEN idag var en ny dag :D


Eftersom jag jade hjälpt till att flytta igår (ganska tungt) så visste jag inte riktigt vad jag skulle köra.

Det blev bröst dagen iom att jag är svagast i bröst.

Sen fick jag för mig att jag skulle ändra ordningen på alla övningarna. DET var en bra idé!

Idag var det lungt och svalt på gymmet. Trevliga människor som tränar osv.


Värmde upp i crowlmaskinen.


Börja köra dips.

Gick skitbra.

5set och 16 rep (ökning)

Sen körde jag stående militärpress. Gillar verkligen den här övningen. Känns skitbra.

5set @27.5kg 8rep (ökning)

Därefter blev det hantellyft åt sidan

5set @8kg 8rep (ingen ökning)

Axlarna dunkade. Mycke nöjd Christian.

Gick sen för att köra bänk (min nya taktik för pattarna).

5set @ 65kg 8rep

sne bänk

5set @55kg 8rep (10kg ökning :D)

Sen körde vi frenchpress ala Arne.

kändes bra.

3set @ 15kg +v-stång 8rep

Sen triceps i cabeldrag.

3set @ 25kg 8rep

Svinsjönt pass.

Fick superpump och spec triceps och axlar var helt slut.

Brösten bättre än vanligt, men aldrig som de andra musklerna (men tendensen pekar uppåt :D)


Nu ska jag göra en fiskgryta och lite kylling till veckan.

Ha de!

Pinglan
2003-08-03, 20:06
Grattis till ett lyckat pass :cheers: Ökningar i massor av övningar ju, härligt jobbat :hbang: :bpump:

LunaSpice
2003-08-03, 20:13
Pinglan, kan du flytta till Linköping så kan vi gifta oss?

Pinglan
2003-08-03, 20:20
Originally posted by LunaSpice
Pinglan, kan du flytta till Linköping så kan vi gifta oss?
Ehhhh.... och den frågan ställer du till mig här i Muaytudds träningsjournal :confused: :laugh: Ja, ja alla sätt är ju bra utom de dåliga....:thumbup:

LunaSpice
2003-08-03, 20:29
Originally posted by Pinglan

Ehhhh.... och den frågan ställer du till mig här i Muaytudds träningsjournal :confused: :laugh: Ja, ja alla sätt är ju bra utom de dåliga....:thumbup:

Muaytudd är vacker...och jag känner mig trygg i hans träningsjournal.

:booty: !:D

Muaytudd
2003-08-03, 21:05
Jag känner mig hedrad!!


http://www.alwaysfavors.com/Wedding_Flowers/weddingflowers8.jpg


:love: till er båda :D

LunaSpice
2003-08-03, 21:07
Hur lång tid tog det för dig att leta rätt på den rätta färgen på blommorna? Du har letat bra länge va? :)

Du vet, jag klär ganska bra i rosa...

Puss :kinky:

Muaytudd
2003-08-04, 21:02
Idag, ben.


Körde med en polare. Fatsiken, tycker det inte e lika bra... Man blir beroende liksom. Suger.


Men det blev ökningar iaf.



Benböj 10set @ 90kg 8rep

Stela marklyft 7set @ 85kg 8rep


Vader i benpress 7 set 250kg 10rep



Tendensen är POSITIV!!!!


Nu är det sömn som gäller, peace.

EDIT: Benböj fel... Knäböj heter det ju!!!!

LunaSpice
2003-08-04, 21:22
Way to go dude. Keep it up!

Jag längtar enormt efter att få börja träna igen. :bpump:

Oskis
2003-08-04, 22:29
strongt med 10 set böj :hbang:

Henke
2003-08-05, 06:59
Högsetare...
Fick du träningsvärk av det? Brukar du alltid köra så många set ben?
Blev väl ett bra pass fast du körde med en kompis, utnyttja honom henne vid pass, för de där sista reppen,,,,,

MVH

Muaytudd
2003-08-05, 08:51
Originally posted by Henke
Högsetare...
Fick du träningsvärk av det? Brukar du alltid köra så många set ben?
Blev väl ett bra pass fast du körde med en kompis, utnyttja honom henne vid pass, för de där sista reppen,,,,,

MVH

Ja asso det kan nog vara bra med en polare, men ibland så kan det vara svårt o synka humör etc och då kan man känna sig lite bunden.

Ang setten. Jag har ju inte tränat så länge, så jag kan inte säga så här eller så där (kan kan man alltid...). Men jag har kört så ett litet tag nu, och jag ökar varje gång och får en sjuk träningsverk så jag knappt kan gå ut ur sängen så det känns bra iaf :D
Tycker mig urskilja lite skillnad rent synmässigt oxo :)

spas
2003-08-05, 13:37
Gött med så många set på bara 3 övningar. :thumbup:

Muaytudd
2003-08-06, 19:07
idag rygg o biceps

Skulle egentligen köra baksida axlar oxo, men de var fortfarande helt söndriga efter benpasset... de tar ju stryksom satan när du ska hålla ihop skulderbladen under lyften argh.

Yes jag har två problem just nu. Ett, jag får psyllumfrön under fötterna här hemma, det verka som de frödjävlarna hållar på att ta över lägenheten. Tur att jag ska flytta.

Två. det känns inte som om att ryggen gör samma framsteg som restan av kroppen...

Asso svinsvårt att få kontakt oc hverkligen trötta ut den. Nu när jag kom hen så kom jag på en sak jag ska köra nästa gång. Att inte flexa ut ryggen, skjuta ut skulderbladen. För när man gör ett ltsdrag i luften med skulderbladen ihop känns det mer "direkt" i ryggen.. Asso måste göra ngt drastiskt med den här dagen som jag gjort med de andra. Kanske för mycke disco?


hmm tål att tänkas på. Här kommer dagens resultat iaf.


chins 5set @ 5 repokey riktigt pinsamt, men pallade inte mer.

Jag har bestämt att detta ska bli min nya favoritövning iom att det är deffinetivt mina sämsta resultat.


kabelrodd 5set @ 75kg 8rep

latsdrag med bredfattning. 5set @70kg 8rep

smal fattning 5set @65kg 8rep

bicepscurl med stång 4set @ 20kg+stång 8rep körde riktigt långsmat o fixa en bra pump.

hantelcurl 4set@14kg 8rep

tog ut det sista i några omvända pyramid sed i cabelcurl.


argh kändes inte som om jag fick ut ens 50% av ryggen... detta måste förbättras.



nu e det mat som gäller.

Ha det

LunaSpice
2003-08-06, 19:17
Nice pass! Jag blir så sjukt sugen på att börja träna igen när jag läser din frickin tråd. Kommer växa om allihop härinnen när jag började käka mina hemmagjorda prottebomber från djupaste Småland. BEWARE AIGHT?!

Nåväl, kul att se att du reflekterar över träningen. Inte alla som gör det utan de kör på rakt av precis som de alltid har gjort. hur menar du att du flexar med ryggen? Så som JAG har förstått (vilket oftast är helt fel) så ska man skjuta fram bröstet när man kör lats drag? Är det det du menar att du gör? Du kanske gör det för mkt? Be nån filma dig...naken, insmord i olja när du kör latsdrag så ska vi nog kunna hjälpa dig.


:bpump:

Pinglan
2003-08-06, 22:44
Originally posted by LunaSpice
Be nån filma dig...naken, insmord i olja när du kör latsdrag så ska vi nog kunna hjälpa dig.
Jag är ganska bra på att filma om du behöver hjälp med det Muaytudd :naughty: Säg till bara :thumbup:

spas
2003-08-06, 23:35
Jag kan tänka mig att bli insmord när du ändå håller på pinglan :naughty:


Bra ryggpass oxo

Muaytudd
2003-08-07, 18:38
Originally posted by LunaSpice
Nice pass! Jag blir så sjukt sugen på att börja träna igen när jag läser din frickin tråd. Kommer växa om allihop härinnen när jag började käka mina hemmagjorda prottebomber från djupaste Småland. BEWARE AIGHT?!

Nåväl, kul att se att du reflekterar över träningen. Inte alla som gör det utan de kör på rakt av precis som de alltid har gjort. hur menar du att du flexar med ryggen? Så som JAG har förstått (vilket oftast är helt fel) så ska man skjuta fram bröstet när man kör lats drag? Är det det du menar att du gör? Du kanske gör det för mkt? Be nån filma dig...naken, insmord i olja när du kör latsdrag så ska vi nog kunna hjälpa dig.


:bpump:


Har varit flyförb sen förra passet
Om det går dåligt så är det ju inte pga av ngn annan förutom dig. Det är bara aatt anpassa sig och göra bättre.


Gick till gymmet idag och körde bara rygg.

Mycket lägre vikter, men tekniskt. Fick mycket bättre kontakt.


Nu är jag nöjd och kan gå vidare i mitt liv..

Muaytudd
2003-08-07, 18:39
Originally posted by Pinglan

Jag är ganska bra på att filma om du behöver hjälp med det Muaytudd :naughty: Säg till bara :thumbup:

till ;)

spas
2003-08-07, 20:02
resept på träingsvärk i latsen

1 gå till gymet, medtag magesian
2 gå till chinsräcket
3 gör 50 strikta chins på så få set du kan
4 kör lite rodd och lite latsdrag och sen lite mer rodd.
5 ät och vila.

efter det kommer du garanterat känna av ryggen.

Muaytudd
2003-08-11, 20:35
lite uppdatering.


I lördags blev jag lurad till att trampa trampbåt i kanalen.

Herregud, vet människorna som hyr ut dessa vilka djävulsmaskiner det är?


Benen höll på att dö iaf.

Så där hade vi mitt benpass.


Idag så blev det bröst, axlar o triceps.

Mycket disco blev det. En polare fick bestämma vad vi skulle köra.

Argh.. Ska nog köra bröst imorgon igen.


Visst ja, började lite med stenålderkost vilket slutade i att jag sprang runt konstant snorhungrig under helgen. Idag åch jag havregrynsgröt och ris. mmmmmm nöjd :eating:

spas
2003-08-11, 20:40
trampbåtarna ser mysiga ut. Vad kostar det?

Muaytudd
2003-08-11, 20:42
170kr för en och en halv timme tror jag det var, och sabbade droppar på lårmuskeln :)

Muaytudd
2003-08-13, 20:43
Var ben idag,

inte alls på humör när jag kom till gymmet idag.. har jobbat över i en och en halv vecka så man börjar känna sig lite sliten..


Började springa. Satte dom på riktigt tunggung och helt plötsligt sprutade adrennalinet ur öronen. Detta skulle bli ett supper pass!!


Började med böjen.


Körde på 100kg idag!! kändes så stabilt. Gick riktigt djupt.
10set blebv det. Inte alla på hundra, men de fleste :)

Körde sen stela marklyft. Även där. Kändes som en maskin. Super stabilt.

8set @95kg. Känndes som om jag kunde köra på mera, men mina händer klarade inte av det. OCh jag tänker INTE börja med remmat. Jag får helt enkelt bli starkare i händerna. Punkt slut.

Sen blev det vader. Körde de inte i benpressen som jag brukar göra, men blev riktigt trött i dom iaf.

Tänkte börja lägga in lite annan träning framöver oxo.

Det visade sig att en bekant är kanotinstruktör, så vi ska börja ro i k2(? heter det så? äsh) på söndagar sen ska jag äntligen sätta igång igen med thain. Men det blir bara lördagar så ngn träning kan man knappt kala det.


Så det blir
Mån Vila
Tis GYM
Ons Gym
Tors Gym
Fre Vila
Lör Thai
Sön Rodd


Vi får se om jag pallar med det eller om kroppen blir för sliten.


Yes yes ha det.

spas
2003-08-13, 23:14
2 vila doagar borde räcka om du käkar och sover bra skulle jag tro. Fast taiboxen kanske innehåller en manssa armhävningar och dyl?

Muaytudd
2003-08-14, 20:36
okey, idag var det dags för rygg.

De som läser min lilla dagbok vet att jag fick panik förra gången när jag körde rygg för att det gick så dåligt.

Som sagt, handling krävdes...



Gick till gymmet idag.


Började med chins (fick litta tips ju),

är så töntigt svag i detta så det måste bara bli bättre (!)

Körde 10 set chins. Blev exakt 50 rep.

inte många rep per set men vafatsiken, måste börja ngn stans..

5 set latsdrag med tyngdpunkt på teknik. Körde inte tungt med andra ord. 55kg på alla. Men med bra kontakt.


Sen blev det marklyft..


10set @ 70kg, första gången jag körde detta ordentligt. Vilken skön övning asso. Detta kommer att köras mer...


Sen blev det biceps.


10 set bicepscurl med stång vikter mellan 20 och 30 kg.

Sen gick jag hem och åt.

Kändes som ett riktigt ryggpass. Nöjd mao.


Ha de

spas
2003-08-14, 22:44
Gött pass, hoppas du har snor ont under armarna imorgonkväll :D :thumbup:

edit: Gött psyke att dra 10 set chins.

Muaytudd
2003-08-16, 18:14
Idag var det bröst och resten.


Hade varit på knutstorp och sett en bekant köra kval inför sm imorgon, gick ju skitbra för honom. Han kom etta i kvalet. Håller tummarna för honom i morgon!!

Baksidan var att maten blev lite lidande..

Var svinhungrig efteråt. Åkte till en liten håla i närheten med en konsumbutik och köpte en kall grillad kyckling. Slukade den och somnade i bilen på väg tillbaks till civilisationen.

Passet då. Gick bra förutom att ena axeln kändes lite skum.. inte ont eller ngt men skum.. tror att det blev så föra att första settet i sneda bänken blev lite konstig. hade stången för långt ner så att vinkeln blev skum.. jaja det går nog över tills man dör.



bänkpress 10set @ 75kg (ökning)
Sned samma 5set @ 60kg (ökning)
stående axelpres med stång 7set @ 37,5 (fedeökning :D)
Hantel åt sidan 5set @ 7kg (ett kg minus)
dips 4set @ 8 rep mindre än vanligt, men var tröööt efter de andra... brukar köra dips först annars. Måste variera ju..
frenchpress 5set @ 27.5kg plus z-stång (fedeökning :D)
Triceps i cabeldrag 5set@ 27.gkg (2,5kg minus... :insane:)


Var ett skönt pass. Mycket aggressivt. Skönt mao. Gymmet var nästan helt tomt förutom några "riktiga" tränande.

Nu är det mat i stora lass annars blir man ju bara kass hehe :D

Ha de

spas
2003-08-16, 18:20
Ökning i allt, nästan :bpump:

Pinglan
2003-08-16, 19:04
Vilket pass! :hbang: :hbang: Grattis till alla ökningar :cheers:

Muaytudd
2003-08-16, 19:05
tack ni två :love:

LunaSpice
2003-08-16, 19:05
Grattis...LIDE FETT! :bpump:

:D

Muaytudd
2003-08-19, 21:42
Idag var det en mörk dag i mitt träningsliv.

Det var svinstressigt på jobbet. Åt mina mellanmål etc, men när jag väl stegande in på gymmet kl 19:30 hade jag ingen energi i kroppen.


Skulle köra ben. Efter uppvärmning så började vi med böjjen. Kändes som om jag inte hade några muskler överhuvudtaget. Att man balanserade all vikt på ett skrangligt skellett. Fick direkt ont i vänstra knäet. Har haft problem med det innan när jag tränade thaiboxning. Jipiie körde bara 5 set. Gick sedan hem håglös och med ett värkande knä.



Hoppas det är bättre imorgon och att jag vaknar up med ett splirrans nytt knä.

Yesyes, Imorgon är det iaf thaiboxningsgala i köpenhamn OCH DET SKA BLI SÅ FÖRB KUL ATT SE!! :hbang: :hbang:



Ha det gott folk

spas
2003-08-19, 23:12
Bara att ladda om :hbang:

Muaytudd
2003-08-20, 20:25
Idag var det bröst.


kom till gymmet kl 19:45 hade laddat med ett extra mål mat precis före.

EXTRAEXTRAEXTRA Är ni trötta på grött? blanda ner lite funlight! mmmmm EXTRAEXTRAEXTRA


Det var bröstdag idag.

Började med dipsen.

körde 10 set. från 8rep till 18.


Efter det var jag nog lite mör, för jag klarade mycket mindre än vanligt i resten av övningarna.


körde 7 set bänk 8rep 70kg


snebänk 5 set 8rep 60kg

Sprang och körde tre sätt butterfly i maskin för att få ut det sista.

Stående militärpress 5set 30kg 8rep

hantellyft åt sidan 5set 8kg 8rep


triceps i cabeldrag 30kg 8rep


sprang tillbaka till butterflyen och körde två sätt till.


Kändes ganska som ett ganska bra pass med tanke på att jobbet e så slitigt nu.


Ska börja tugga Ala imorgon. Ska se om det hjälper.


Visst ja, var ju ingen thaiboxningsgala iadag... det var ju den 20 sep. Men då ska vi vara där!


Pratade med en polare oxo. Blev bjuden och börja på en annan thaiboxningsklubb. Ska dit o testa på måndag. Ska bli skitkul!


yes yes ha det

spas
2003-08-20, 20:31
Bra pass. Jag hatar gröt och är trött på fun light, vad gör man då? :)

Muaytudd
2003-08-21, 20:06
Originally posted by spas
Bra pass. Jag hatar gröt och är trött på fun light, vad gör man då? :)

vet faktiskt inte :(;)

Muaytudd
2003-08-21, 20:17
Idag var det rygg etc.


Och som alla vet (antagligen ingen men iaf) så var det dags för min favvoövning!!


Chiiiiiiiins :D yes iom att man är så svag i denna övning så att till och med små flickorna fnissar åt en så måste detta bara förbättras.


Idag var fortsättningen på detta.


Stega in på gymmet fedekickad. Laddat hela eftemiddagen.

Går fram till chinsställingen och vad börjar de spela?

jo Barry white!! okey stavningen kanske inte är hlet okey, men jag pallar inte kolla upp vad han heter.

Hela gymmet förvandlas till ngt en hop rosenröda inte vet jag.

Här kan inte jag frusta med mina trerep chins!!

sprang ner till receptionen och sa: NI KAN JU INTE SPELA LÖÖVE SONGS NÄR JAG SKA KÖRA CHINS!!!


Musiken ändrades snabbt.

Jag gick upp och körde mina töntset. Var så svag så jag klarade 5 år gången. Och iom att jag vägrar göra mindre än 50 sammanlagt så blir det en lång pina. Efteråt var jag stolt.

Körde latsdrag på 60kg. 5set
Efteråt så blev det 4set drag med smalt handtag

Sen marklyft på 70kg 4set

Efter det biceps med kudde gick svinbra hade bra pump och var riktigt slut.

Avlutade med lite hantelcurl

Iom att ryggen mest liknar ett snöre avslutade jag med latsdrag fast med mini vikt och körde supertekniskt. Fick faktiskt till en bra mjölksyra under armarna. Nöjd.


Nu ska jag bara köra lite skugga och hopprep fram till måndag. Då är det mitt första thaiboxningspass på mer än ett halvår.

Ska bli så kul!! men jag kommer att få så mycket pryl... Men jag ska förbereda mig så gott jag kan :D


Ha det!

spas
2003-08-21, 20:34
Bra att orka igenom chins pinan, den blir lättare för var vecka.

no1fitness
2003-08-23, 04:25
:em: Nu var det längesedan jag skrev i din träningsdagbok...:em:
Men du kör på alldeles utmärkt utan mig ser jag...:hbang:

BRA CHINSPASS !!! Du har all rätt att vara stolt över dig själv.

Fortsätt med alla :thumbup: pass !

Muaytudd
2003-08-23, 09:59
Tack för erat stöd :love:


Igår var det en timmes hopprep. Fotarbetet var kvar.


Idag på morgonen så körde jag en timmes skugga.

Mycket skönt och köra igen. Är sjukt stel och det såg nog inte för bra ut. Men det komer tillbaka sagta men säkert. Mina grannar hatar mig nog. Den nya Subbasen fungerar utmärkt :devil:

Tur att man flyttar nästa helg...


Måste bara nämna en sak till :D och det gör mig så glad att kunna säga detta....

EN SÅN SJUK TRÄNINGSVERK JAG HAR I LATSEN!!!! :devil:


Nu ska jag till köpenhamn och shoppa loss i lite nya höstkläder :D



Ha det alla!

spas
2003-08-23, 11:20
Göttmed värk. :thumbup: .

shoppa i köpenhamn är super nice och super dyrt.

Muaytudd
2003-08-24, 00:10
Originally posted by spas
Göttmed värk. :thumbup: .

shoppa i köpenhamn är super nice och super dyrt.


japp, blev båda delarna :D

no1fitness
2003-08-24, 04:02
Originally posted by Muaytudd



Igår var det en timmes hopprep. Fotarbetet var kvar.


:eek: Herregud människa !! Jag har hoppat lite när jag inte var så gammal...och en halvtimme blev jag helt snorsliten av ( som spas skulle säga...:D )
:thumbup: till 1 timme !!!

Muaytudd
2003-08-24, 08:05
Originally posted by no1fitness


:eek: Herregud människa !! Jag har hoppat lite när jag inte var så gammal...och en halvtimme blev jag helt snorsliten av ( som spas skulle säga...:D )
:thumbup: till 1 timme !!!


:)



När man blivit piskad attt hoppa hopprep på uppvärmningen 4 gånger i veckan i några år så lär man sig snart tekniken.

no1fitness
2003-08-25, 03:58
Originally posted by Muaytudd



:)



När man blivit piskad attt hoppa hopprep på uppvärmningen 4 gånger i veckan i några år så lär man sig snart tekniken.

Det är superbra träning för hela kroppen tycker jag...speciellt för vaderna ! :thumbup:

spas
2003-08-25, 20:27
60 minuters hopprep. Jag har gjort 60 hopp som bäst i livet. jisses.

Muaytudd
2003-08-25, 20:35
Hej allihopa, idag är jag glad. Så blodet pumpar och endorfinerna studsar i mina vener..



Har tränat thai hehe :devil:


Besökte en ny klubb som några av mina polare tränar på.


När jag började gå ner för trappan möttes jag av den ljuvaste lukten å denna jord (i detta sammanhanget då), redigt thaiboxningsliniment.


Pulsen ökade.


Kom dit medan nybörjarna körde.


jag tog meig igenom den fuktigt varma luften.

De körde mitsträning, och här var det ingen lek.


mmmm rysningar längsa armarna..


Sen började vårat pass. Det visade sig att det var flera som skulle gå match den 20 så träningen vart stenhård. Körde med en polare som just ska gå match. Tung mitsträning varvat med enkla tekniker. Efter en och en halv timme var jag beredd att spy (notera inte ge upp)

Så satans kul att köra igen!!!!!

Vi avslutede med en halvtimmes clinsh, svinkul och träna med de som ska gå tävling. Feteös!!! Mohohohhhohahahahahaa.


Nu sitter jag hemma med darrande armar och försöker få i mig en protteshake, och enorfinerna de bara pumpar :hbang:



Märks att man inte kört sen i julas, men det kommer att bli mer framöver.


Ha det, från en salig Christian

LunaSpice
2003-08-25, 20:37
fett...jag vill också kunna kicka ass! Jag kan bara svinga rallarsvingar...borde kanske fundera på att använda lite bondkata ute för att impa på brudarna. :)

Anyway, jag förstår precis hur du känner dig! Underbart! :D

spas
2003-08-25, 20:38
Fan asså skulle vilja testa det där nån gång. Borde kanske testa till våren när tävlingen har varit så man har ltie mer tid.

no1fitness
2003-08-25, 23:28
Kul att du kommit igång igen !!!:hbang:

Det låter jättebra !

Vi kan skratta åt Spas som bara hoppat 60 hopp...:booty: :angel:

Känslan efter ett utmärkt pass, vad det nu måtte vara, är helt speciell !!!:thumbup:

spas
2003-08-26, 10:13
:insane:

Muaytudd
2003-08-26, 11:11
Originally posted by spas
:insane:

Inte kinkig nu.. ;)


Du är välkommen att följa med efter tävlingen. :D

spas
2003-08-26, 12:39
ballt. Slipper jag hopprepet då :D

Har varit rätt sugen på att testa grappling oxo, det ser svin ballt ut.

Pinglan
2003-10-12, 12:24
Hallå där! Var har egentligen du tagit vägen? Det var alldeles för länge sedan du skrev någonting här! Kom igen och uppdatera nu vetja :whipped: :thumbup:

LunaSpice
2003-10-12, 16:14
Jag undrar också. Ingen ICQ heller! Saknar dig...:love:

Jet
2003-10-12, 18:04
Han har inte fått bredband där han bor nu, samt har blivit befordrad på jobbet.....

Jet - Detektiven....

Muaytudd
2003-10-24, 18:53
Hej allihop. Nu är jag tillbax, tro nu inte att jag har legat på latsidad och inte vågat visa mig här. Nejnej, min kära internetleverantör tyckte att det var svinkul och fippla med mig. Men nu är jag online igen =)


Träningen då.


Den går för fullt.


Tränar thaiboxning 4-5 gånger i veckan. två dagar kör jag styrka och lite oregelbunden löpning har det blivit.


Vikten liger på ca 88-90kg så jag har lyckats hålla kvar vikten.




Menmen, svinkul att kunna titta runt och lära sig lite nytt och skriva lite dagbok.


Förresten om ngn har vägarna förbi malmö imorgon:


www.frontiergym.org


en bra gala och jag står för musiken =)


Ha det allihop! nu bär det ut i mörkret.


/C

Pinglan
2003-10-24, 19:08
HEJ Muaytudd :love: Äntligen är du här igen, välkommen tillbaka! Kul att träningen funkar bra för dig!

LunaSpice
2003-10-24, 22:31
Jag är också glad...:love: Hoppas träningen går bra. Puss!

spas
2003-10-25, 08:22
Back on track, kul. Jag hade dött utan internet så länge.

Muaytudd
2003-11-23, 09:56
Igår hoppade jag hopprep en halvtimme och skuggboxades lika lång tid.



Idag har jag träningsvärk.




Shit vad "Fit" man är för tillfället då.





Får nog sticka ner o boxas lite på klubben idag oxo..


Ha det

spas
2003-11-23, 11:19
Det är inte tätt mellan inläggen nu :( . Hoppas du kommer igång igen

Muaytudd
2004-02-21, 10:42
Tjenis, har inte skrivit här på länge, men tänkte börja igen. Kör stenhårt för tillfället och nu har jag problem med att hålla koll på mina vikter så jag tänkte det skulle hjälpa att skriva ner träningen. Lite mer struktur mao.



Veckorna ser ut så här för tillfället:



Måndag: thaiboxning

Tis: Bröst tri
Bänk
snebänk
Flyes (kör den mest för att jag förnedrar min träningspolare i den :angel: )
skallkross
Dips

Ons: Biceps, axlar och vader
Stående curl med stång
sittande hantecurl
sittande hantelpress
hantellyft åt sidan
stående vadpress
donkeyraises

Tors: Rygg & Ben
Böj
Marklyft
Stående rodd med stång
chins

Fre: Simning, rodd eller ngt annat aerobiskt och sen bastu oftast :D

Lör: fri

Sön: Boxning

Ligger på 97kg 1,89.5 lång.

Fettprocenten ligger på 4 rutor på ett ungefär :D

I December så låg jag på 90 så jag ökar även om jag tränar många dagar i veckan.

Ska börja med mellanmål igen nästa vecka. Börjar känna att kalorierna inte räcker till riktigt nu.

/C

Pinglan
2004-02-21, 13:30
Jäklars vad mycket du tränar! Se till och ät utav helvete bara så du inte går sönder :eating: :bpump: :thumbup:

Muaytudd
2004-02-23, 19:57
blev matförgiftad i lös så det har inte blivit så mycket träning.

Idag har Febern lagt sig så jag släpa mig till jobb (man har ju en budget att se till..).

Ska nog sticka till gymmet på ons. Får ge det kroppen nån dag till och återhämta sig.


E så rastlös så jag har börjat skriva en bok.

Får se vad det projektet slutar..

Muaytudd
2004-03-08, 21:33
Till att börja med, boken gick åt helvete.


Körde boxning igår. Blev mest säck och lite sparring som avslutning.


Idag Bröst/triceps



Bänk

60x6
100x6
120x6
100x6


Dips

12x4 (funderar att börja med bälte, men har ingen aning hur det fungerar så det blir en manjana projekt)


Flyes (i maskin)


65x6
75x6
85x0,5 hahaha jag dog.
75x6

Sen slängde vi in en övning vi inte brukar köra.

man sitter på en stol och pressar neråt. Typ som dips i maskin. Den är bra för om du håller stilla axlarna så tar den bra på triceps.

Glömde tyvärr vad vi körde på...


Sen var alla stänger upptagna så det blev ingen skallkross.
istället körde vi hantel bakom huvudet.

13kgx 6
körde det i 4 set.

Den övningen blev för lätt. Blä störigt att behöva byta i passet när man förberett sig på ngt annat.

Snipp snapp slut.

Snapphanen
2004-03-08, 21:36
*läser* *läser* *läser*

Hur fan kunde du öka så mycket sen i dec och köra så mycket kondis? Lite orättvist!! :cryout:

Muaytudd
2004-03-08, 21:38
:eating: :eating: :eating: Och sen gör jag konstiga saker som att blanda mina prottedrinkar med olja :D

Muaytudd
2004-03-23, 22:20
Lite uppdatering.

Hinner inte med Boxningen.

Ligger på 3-4 dagars styrketräning i veckan och en vildsam dag i rodden.


Har gått upp en massa på sistonde. När jag ser tillbaka så det enda jag egentligen ändrat på är jag jag skött min kost bättre. Äter konstant, ooch är konstant hungrig. Blöä detta konstanta jagande efter kolisar. Fattar inte hur de riktiga byggarna pallar och äta så mycket som de antagligen äter med tanke på hur mycket jag äter.

Yeppyepp måste bli bättre på at skriva mina siffror på vikterna här. Känner att jag inte rktigt har koll på vikter/ökningar. Så som man borde ha. Får se om man pallar ta med sig en bok och skriva på tors.


yeye Peace

Muaytudd
2004-03-23, 22:27
Körde axlar, bi och vader igår.

lite på bandet som uppvärmning


Sittande hantelpress


körde med de som har 3 plattor på vardera sida. Är det typ 31?

4:6 plus uppvärmning på lägre.


sen i en pressmaskin för axlar. Tror inte den har ngn utväxling

85kg 6or 4 set och lite uppvärmning före


Bicepscurl i ngn maskin
6or 4 set 45 stod det på vikten har ingen aning.. Men var helt slut sen i biceps.

Körde curl med stång sen.


50 kg 6or 4 set


Vader:

4 set vader i en vadpressmaskin stående.


Full mag 8or 4 set.


Stälde mig sen på ett band och höjde max på lutningen gick i lungt tempo och drog ut på varje steg. Efter ngn minut hade jag en så sjuk mjölksyra i vaderna så jag var tvungen att sluta.

Sen gick jag hem :D

no1fitness
2004-03-25, 04:45
Nu hoppas jag du skärper dig med uppdaterandet här !!:smash: :D
Ja, det låter som 31 kg hantlar...:)

:bpump:

Muaytudd
2004-03-25, 20:45
Jepp ska skriva mer regelbundet. Det hjälper faktiskt till i träningen.


Idag.


Haft skitdag på jobbet.

Kom hem och kände mig frusen och stel. Halsade en havredrink och glodde lite på datorn före jag gick till träningen.


Körde ben och rygg idag.


Började med böj.

Det gick katastrofalt.

uppvärmning på 60.

körde 4or på 90kg. 4 set

Trodde jag skulle gå sönder överallt.



Men blev jag lite varmare i och det kändes bättre



Körde sen mark.

Körde 8or på 130kg. 4 set.


Sen blev det stångrodd.


8or på 80kg. 5 set

Det kändes lätt faktiskt. Ska nog höjja nästa gång.


Avslutade med 5 set chins. Max i alla set.



Har kommit fram till att jag har en ofrivillig discokropp. Måste bli starkare i bena :(

Imorgon är det Bröst och axlar och då ska jag bannemig vara bättre laddad
:hbang: :bpump:

Muaytudd
2004-04-09, 22:23
Idag var mitt gym stängt och nere på boxningsgymmet så var det bara ngn tekniksparkträning.


Så jag tog min älskade rullor och tog oskulden på detta året!!!

O så skööönt det var.. :smokin:


Solen sken för fullt och det var nästintill vinstilla.

Det blev ca en timmes tur längs med standen.

Flickorna flörtade och körningen gick finfint.

Sen stack man hem och tog en snabbdusch för att senare möta upp lite polare och se sitt kära lag göra 5-1!!


Mao en superdag!


Godnatthälsningar från söder

Snapphanen
2004-04-09, 22:35
låter underbart... jävlar vad du ökar... fan jag har ju inte en chans att försvara mig... :cryout:

Muaytudd
2004-04-11, 21:48
Tack det var snällt sagt.

Jag har min träningspolare som alltid peppar mig och sen har jag fått en regelbundenhet i min kost.

Det har gjort en jättestor skillnad.


Snygg Avatar förresten.

Muaytudd
2004-04-12, 12:24
Idag kände jag mig svinstark!!


Har bara ätit och tagit det superlungt i flera dagar nu.


Men när jag var på väg till gymmet så kände jag mig väldigt stel så jag gick en kvart på bandet och körde rodd en kvart. Sen var det dags :devil:


Bänk,


40kg * 6

80kg * 6

100kg * 6

130kg * 6 :hbang: Yeah baby! Fan va gött det kändes!

120kg * 6


Butterfly i maskin.


65kg * 6

85kg * 6 :devil: Hehe nu finns det inga fler vikter i den maskinen :D (så nu måste man väll köra det med fria vikter :em: )

75kg * 6


Dips!!! De kändes svinbra idag. Flög upp och det kändes stabilt som bara den.


4 set till max.



Men jag måste vekligen börja med bälte. Är det ngt spec bälte man ska köpa eller?




Sen var jag helt slut i triccarna.


Körde hante bakom huvudet.


10kg *8 i tre set.


Skallkross med en sån stång där vikten är fast.

Tror det var typ 35 kanske?

Körde skallkross och mellan marje nedgång sas så körde jag en press med smal fattning (ngn som förstår?). Fick en fedepump iaf.



Svinskönt pass.


Ha de.

Edit: stavfel

Pinglan
2004-04-12, 12:58
Härligt, brutalt pass! Fina bänkpressar :hbang:
Angående bälte: du menar ett bälte att hänga vikt i eller? (antar att du menar det med tanke på att du pratar om det i samband med dipsen) Brukar ju finnas sådana sk viktbälten med kedjor att hänga vikter i på gymmen men finns det inte så går det lika bra med ett vanligt styrkelyftsbälte som man sätter fast ett rep eller dylikt i som man kan hänga viktplattor i.

Jense
2004-04-12, 13:36
fan vad stark du har blivit!

ser gott ut my malmoe man

Muaytudd
2004-04-12, 16:23
Pinglan Härligt, brutalt pass! Fina bänkpressar
Angående bälte: du menar ett bälte att hänga vikt i eller? (antar att du menar det med tanke på att du pratar om det i samband med dipsen) Brukar ju finnas sådana sk viktbälten med kedjor att hänga vikter i på gymmen men finns det inte så går det lika bra med ett vanligt styrkelyftsbälte som man sätter fast ett rep eller dylikt i som man kan hänga viktplattor i.



Tack, Jo jag var själv v'ldigt nöjd med änken. :D Ska se om inte mitt fjollgym har ngt sådand bälde liggandes i ngn garderob.

Jense fan vad stark du har blivit!

ser gott ut my malmoe man

TACK :D Jo dat har gått bra på sistonde så jag ska inte klaga.

Malmö?? Haur due sitt Malmöe haur due sitt varden!! :hbang: :D

Muaytudd
2004-04-13, 18:26
Det var så många saker som gjorde mig sne idag. Hade myror i hela kroppen efter jobbet.


Då finns det bara en sak att göra, TRÄNA :bpump:



Styrkepasset är imorgon så jag ville inte sabba genom att köra mer styrka idag. Så det blev 30min på bandet och 30min i rodden.

Såg en ganska snygg tjej. Sen gick jag hem.


Ha de

En nu mycket lugnare Muaytudd

Muaytudd
2004-04-14, 19:30
Hehe idag blev en lite skum dag på gymmet :D


I morse när jag skulle klä på mig så small det till i ljumsken när jag skulle sätta på mig en strumpa!!

Och ja det har suttit i hela dagen.


Skulle egentligen köra ben idag, men det vågade jag inte då.

Så vi bestämde oss för att köra rygg. I första övningen så small det till i ryggen hos min polare hehe. Så där stod vi, med träningsvärk i bröst och triccarna.


Så det blev ett pass med biceps och vader :hbang:

Vanliga curl

27.5kg 6 rep i fyra sett


hammer

22.5? 15reps 4set (de tyngre hantlarna var upptagna)

Curl i maskin.

vet ej vikt, men det tog. 6rep 4 set


Sen 4 set för vader med fullt magge.


Avslutningsvis så blev det lite gång på bandet.


Jaja alla gånger kan inte vara grymma :D


Ha de!

Muaytudd
2004-04-15, 19:22
Gick till gymmet idag och visste inte riktigt vad jag skulle köra efter gårdagens flopp.


Träffade en tjej som jag hade växlat några ord med innan och bestämde mig mycket snabbt för att köra ben med henne :D


Har ingen aning vad det var för vikter, men det blev en mycket trevlig konversation :D


Ha de!


VårChriss

Snapphanen
2004-04-15, 19:38
Haha :) så tokigt det kan bli....

Ljumsken bättre nu eller? Annars är du som mig fast mycket bättre i allt... pumpa på! Några mål?


:thumbup:

no1fitness
2004-04-16, 01:42
Jaså du flörtar på gymet och inte tränar...:D Håll fast vid den tjejen som tränar ben ! Verkar vara en bra brud !!
Kul att träningen kommit igång ordentligt även om inte jag övervakar varje dag...:naughty:

Ta det lugnt så du tillfrisknar !!

Muaytudd
2004-04-16, 06:54
Originally posted by Snapphanen
Haha så tokigt det kan bli....

Ljumsken bättre nu eller? Annars är du som mig fast mycket bättre i allt... pumpa på! Några mål?





Tack, naj jag har inga spec mål i dagsläget. Vill gå upp lite mer kanske till 110 eftersom jag är så lång. Du är ju själv 187. Så du vet att man måste upp i kilo för att det ska börja synas ordentligt
:hbang:

Ljumsken känns bara pyttelite nu. Som sagt det var en strumpolycka hehe, men det är ju dumt att stressa den förmycket om det känns lite konstigt. Det är nog borta efter helgen om jag inte gör ngt dumt på inlines till helgen :hbang:




Jaså du flörtar på gymet och inte tränar... Håll fast vid den tjejen som tränar ben ! Verkar vara en bra brud !!

Tjejer som tränar ben ordentligt, mmmmm :love:


Kul att träningen kommit igång ordentligt även om inte jag övervakar varje dag...

Jo det rullar på bra nu. Jättekul!!

Ta det lugnt så du tillfrisknar !!

Ska försöka, men det är ju helg nu och då har man två hela dagar till Inlines :devil:


Det enda som kan stoppa mig är regn och för hård vind :D

Muaytudd
2004-04-18, 18:26
Jepp idga var det träning.


Två timmars boxning.


Konditionen har börjat komma tillbaka lite smått.

Fast man sög som en sten på att göra en massa armhävningar..


Tacka vet jag stabila 6:or :D

Muaytudd
2004-04-19, 19:44
Idag hade jag en så sjuk träningsvärk efter boxningen igår.


Inget ryggpass, då menar jag INGET ryggpass kan ge en så grov och total träningsvärk i ryggen som ett ordentligt boboxningspass ger mig.


Men jag var ju tvungen och gå till gymmet idag iaf :D


Det blev 30min på bandet och 10set biceps i maskin hehe. Se ngick jag hem med en påse bilar :smokin:

Snapphanen
2004-04-19, 19:46
Hehe stabilt :smokin:

Vad tävlar du för kampsport? Träningssyfte/tävlingssyfte?

Muaytudd
2004-04-19, 19:49
tävlar ingenting. Gillar bara att hålla mig iform.

Boxningen är ett komplement till Thaiboxningen (där boxningen är patetisk). Fast jag har nästan slutat och träna thaiboxning. Slinker bara ner sporadiskt några gånger i månaden till klubben när det börjar rycka i knäna :devil:

Snapphanen
2004-04-19, 19:55
Hehe okej.. lär ju va ett schysst och roligt sätt att få bra kondis.. hade fan inte skadat ;)

no1fitness
2004-04-20, 05:53
Du kan inte låta bli att träna biceps när du ä rp ågymet va ..??:naughty:
Du måste ha en grym kondition av alla olika sporter du utöver !! :hbang:

Muaytudd
2004-04-20, 19:34
Originally posted by no1fitness
Du kan inte låta bli att träna biceps när du ä rp ågymet va

Klart juuuu, man e väll en discoman?? :D



Du måste ha en grym kondition av alla olika sporter du utöver !! :hbang:


:( Hade en grym kondis när jag bara höll opå med sådana saker. Nu är man grymmast den första kvarten!! :hbang: :em:




Nu till dagens pass.


Denna vecka har blivit ngt av en skummevecka när det gäller träningsupplägget. Jaja så här blev det iaf idag:

Träningsvärken från boxningen sitter fortfarande i så allt kändes lite skakigt. Men psyket var på topp så även om vikterna inte vatr så grymma så tog jag i till max.



Triceps, framsida lår och vader hehe.


Dips. 5 set


Tricepsdrag. 3 set 35-40kg


Hantel bakom huvudet 3 set 9kg


Legext Här fick min polare ngn handbollspsykos och sskulle slänga på hur mycket som helst. Jag som inte är lika stark i bena höll på att dö.

4set 65kg till 85kg


Sen vader. 3 set full magge.

Visst ja. vi började passet med 16min på bandet.


Jeppjepp det var denna dagen


Ha det

Muaytudd
2004-04-21, 19:50
Idag;

Började med 20min på bandet.


Körde sen bänk.

Var le i kroppen.


4set blev det. max en 6:a på 110kg.


Sen körde vi flyes. 3set på 65kg.

Avslutade med en skön promenad vid havet. mmm, en lisa för själen.


Ska nog ta och vila några dagar. Känner mig gansak fedesliten i kroppen.



ower 'n out.



/MT

Snapphanen
2004-04-21, 20:16
:thumbup: vila är ao...

men benen? 1 övning för framsida lår är inte det lite lite eller de får träning genom kampsporten?

FÖ nice!

Muaytudd
2004-04-22, 19:34
Jo,

benpasset var inget att hänga i jugranen precis.


Men hela denna vecka har varit skum från en träningssynvinkel.


Idag gick jag bara 30min på bandet för blodcirkulationen.

Muaytudd
2004-04-25, 17:54
har vilat några dagar från träningen. Förra vecka var ett fiasko, så det kändes bra att ta en paus.


Idag var det två timmas boxning. Sen gick vi direkt från gymmet till en maxikansk restaurang och beställde hem en jättelåda med nachos ,kyckling och ost.


Nu kan jag knappt röra mig :D

Snapphanen
2004-04-26, 14:24
Låter inte helt fel de :D

Upp med fler pass biffen!

Muaytudd
2004-04-26, 19:38
Hej Svejs,

idag hade jag en satans träningsverk i magen och axlarna (:confused:). Axlarna är det banne mig inte ofta jag får träningsverk i, så det var lite kul.


Vi bestämde oss för att köra BB pass hehe. Diskopasset nummer ett!! :hbang:

Bröst och biceps.

Men vi körde hårt faktiskt. Den här veckan ska inte slösas bort på skit.

15min på bandet


Vanliga curls

21kg 6:or 4 set

curl i maskin. 60kg 6:or 4 set.


Flyes. Maxade maskindjäveln.

85kg 8:or 4 set

bänk.

en 6:a på 110kg

en 6:a på 130kg

en 6:a på 120kg

20 min på bandet.



Imorgon ska vi se hur det känns i bena. Om de känns bra så blir det BÖÖÖÖÖÖÖJ :D

no1fitness
2004-05-02, 04:41
Fedesliten...??:D Skånsk slang för trött eller ?
Det låter som ett helt annat språk än svenska i alla fall...:MrT:

Jag får också träningsvärk i axlarna när jag minst anar det och absolut inte tränat dem...

Hoppas det kommer kännas bra med böjen !! Man måste verkligen vara psykad till max när man ska böja !!:bpump:
Då kommer du gå knepigt ett par dagar framöver räknar jag med...:D

Snapphanen
2004-05-02, 10:38
ja hur blev det med böjen? :)

no1fitness
2004-05-02, 23:30
Precis...:nono:
Du bangade väl inte...??:MrT:

Muaytudd
2004-05-03, 10:04
Argh, jag ligger hemma insvept i en filt och hostar slem.

Har blivit dunderförkyld. Den var nog en kombination av stress och lite för mycket party.


Fedesliten...?? haha. Ett mycket bra ord som med största sannolikhet kommer in i SAOL till nästa år enligt pålitliga kontakter. Sen att de kom från Eslöv.. ;)


Böj blir det av! Jag e ingen bangare. Jag böjer mig fram varenda gång jag ska snyta mig :D

Snapphanen
2004-05-03, 12:22
:D hehe.. inte hört fedesliten? säger jag på daglig basis...

aja blire ngn träningen denna veckan eller ska du vila? krya på dig biffen

no1fitness
2004-05-03, 23:56
Tråkigt med förkylningen...:(
Många verkar vara sjuka nuförtiden. Håller mig undan alla sjuklingar på jobbet och eftersom jag jobbar natten ser jag knappt en själ som tur är.
Kan nog tänka mig att jag får en stor förkylning när jag slutar deffa. Precis då man ska köra igång med de tunga vikterna...:bpump:

Krya på dig !!

fedesliten...:thefinger

Muaytudd
2004-05-04, 10:07
Snapp: Naj, blir ingen träning denna vecka. Iom att det sitter till stor del i lungorna är man inte vidare sugen på att ta i. Blääee vad tråkigt det är att ligga hemma.


Jag vill iaf tacka Gud (i detta fall HSB) för min lina så att man kan fördriva tiden iaf.



N1F: Stämmer precis som du säger. Förkylningar och liknande brukar komma som ett brev på posten efter en krävande tidsperiod.

På det sättet är kroppen stencool. Att den håller bort allt när det väl gäller för att sen kollapsa när det inte är kritiskt längre. Go evolutionen!! :D

För min del så var det kvartalsslut på jobbet förra veckan. Då är det helt galet en tid :D


Hmm, jag ska nog försöka göra lite stretchningsövningar här hemma! Det är så tråkigt att bara ligga still :(

Får se om man kommer ihåg programmen från fridykartiden.:hbang:

Muaytudd
2004-05-11, 20:15
Jepjepp, så har man haft uppehål itvå veckor pga av en tråkig förkylning.


MEN nu är man tillbaka! :hbang:


Under tiden så har jag reviderat mitt schema. Eller ok, nästan kopierat Puddes schema :em:


Så idag blev det bröst, triccar och biccar.


Och det blev en ganska stor omställning får man säga!!!

Har kört bröst i maskin ett tag. Nu skulle jag köra bänk.. Har inte kört det på flera år, och då var det på flugvikter.

Så mao en ny upplevelse...


värmde upp med 15min på bandet.

Började med bänk.

30kg x 6

60kg x 6

90kg x 6

90kg x 6

90kg x 6



Sen skulle vi köra snea pressar, men det var upptaget så vi körde dips. Jag la in det i schemat därför djag tycker att det är en så grym övning.


Det blev 4 set med 10 reps i varje.


Sen kom vi till pressarna.

Lutande bänk.

4 set på 31kg, 6 reppare.


Sen blev det biccar i maskin.

5 set på 50kg, 6 reps.


Efter detta skulle vi köra ngt på triccarna, men vi pallade inte... hade ju kört en massa pressar och sen var det ju ett tag sen man körde.. :D eller ngt..


Jaha hur kändes detta då?

Tråkigt med lägre vikter.

De snea pressarna kändes svinskumt. Hade inte kontakt med ngt kändes det som. Sen kunde ju det kännas bättre i axeln när man körde denna övning....

Menmen!! mot de tyngre vikterna!!!!

Muaytudd
2004-05-13, 21:54
Idag var det Bendag!!


Har set fram emot denna dag så länge nu.

OCh det gick ganska bra. Mesvikter, men teknikmäsigt rikigt bra.


Började att värma upp i steppmaskin. När min träningspolare anlände så höll han på at flabba ihjäl sig. Men vafatsiken, jag fick för mig att det skulle vara bra uppvärming för böjjen så jag gav mig inte. Så eftet en kvart på steppen så gic kvi till böjjen. Jag ska säga att det var svinjobbigt att gå i steppen herregud, RESPECT för tjejer med bunsofstell som de fixat i steppen.

Jaja till passet då..


Jag koncentrerade mig på två saker som jag snappat upp förra veckan. Jag stod mycet bredare än vanligrt, sen vinkalde jag fötter med knän så att det kände naturligt. Sen höll jag greppet väldigt nära kroppen. Det ska hjälpa en att spänna buken. Läste det i ngn oltidning som jag fick länkat av Martjn.

Det blev:

8x 40kg
8x 40kg
8x 60kg
8x 80kg
8x 80kg
8x 80kg


Mesvikter MEN!! ryggen flög inte framåt som den gjort innan. Kändes riktigt stabilt. Rörelsen i benen kändes också mer naturlig och stabilare. OCh banne mig. det var Ass tot the grass i varje böj!! Om ngn lagt toapapper på golvet så skulle jag kunna torka röven utan att använda händerna!! :D

Naj, men det kändes svinbra faktiskt. Nu får man bara tredubbla vikten oxo.. :em:


Sen blev det benpress i maskin. Vetifan vikter. Har kommit fram att maskiner e skumma. I vissa pressar så kan man trycka 300kg och i andra 50kg.

det blev iaf 5 set 8or som jag precis klarade av innan allt krampade och jag fick ont i huvudet.

Sen blev det leg ext

4 set 6or

omvänd för hammen 4 set 6or. Tro jag är ganska stark i bakre låren. Eller jag vet inte.

Sen blev det vadpress. Måste sluta och köra i den maskinen för nu finns det inga fler vikter och mina vader i fortfarande spinkiga. Får börja köra i smithen, men den e kass på mitt gym med nfn skum kedja. Kanske e bra, men förstår mig inte på den så den e inte min kompis för tillfället :D

jeppjepp, det var ett skönt benpass.

Benpass e så sköna för det pirrar i hela kroppen resterande tid av dagen. Kommer nog sova som en sten snart. Go natt!

/C

Snapphanen
2004-05-13, 22:09
Förstår dig helt och hållet med böjjen.. ett jävla helvete att få i ordning på men det är smart av dig att sänka vikterna och lära dig det från grunden! Kommer att löna sig i längden :thumbup: borde jag med göra ;)

nu måste jag sova.. god natt.. :sleep:

Muaytudd
2004-05-16, 12:30
Blir kort, för jag måste ut i sooooolen :D

Körde rygg och axlar idag.

Kommentar: Blev svintrött av passet. Vet ej varför och pallar inte bry mig faktiskt.


10min på bandet

Mark


50kg x6

50kg x 6

80kg x 6

100kg x 6

120kg x 2


Stående rodd

50kg x 6

70kg x6

70 kg x 6

70kg x 6


Efter det var jag sviiintrött.

Chins

6 rep i 4 set

Efter det kunde jag knappt röra mig...


Hantelpressför axlar.

21kg x 6

26.5kg x 4

26.5 x 4


Lyft åt sidan

9 kg x 6rep x 3 set


Nu ska jag ääääääta och skita i hälsovaktens kaloriförslag. Igår låg jag på 130% av rek, me njag var ändå hungrig.....


Sen har jag fått ett konstigt blåmärke på låret efter benträningen för några dagar sen. Vad kan det vara? Jag har inte stött till ngt så jag tror att det är ngt som spruckit lite. Kan ju förklara den sjuka träningsvärken som jag har i benen :hbang:





Hmm ja det är ett litet blåmärke där iaf. :em:

Yankeee
2004-05-16, 12:33
Är dina lår überstora eller är det dina vader som är små? :D Kanske en blandning?

Muaytudd
2004-05-16, 12:49
Originally posted by Yankeee
Är dina lår überstora eller är det dina vader som är små? :D Kanske en blandning?

snarare omvänt grodperspektiv :D

Snapphanen
2004-05-16, 12:51
Du fick väl en spark från kampsportsträningen på låret :D eller ngt...

Mart|n
2004-05-16, 12:52
Kul att råden funkar! Dessutom är det en styrkelyftar tidning

Muaytudd
2004-05-16, 22:56
Naj ingen spark. Kör bara boxning lite sporadikt nuför tiden.



Jo Det går tekniskt framåt, och det är kul.


Tack för alla råd.


Idag har jag ätit 4900kalorier enligt hälsovakten. Mohahaha, det blir ingen deff till sommaren, bulken börjar tidigt istället :D

Muaytudd
2004-05-19, 19:43
Hejhej, då var det bröst bi & tri igen :)



Började med 10min gång.

Sen var det bänk


40kg x 6

70kg x 6

80kg x 6

80kg x 6

80kg x 6

Det bölev mindre än förra gången. Vet faktiskt inte varför, men så blev det iaf.

Sne bänk.


50kg x 6

70kg x 6

70kg x 6

70kg x 6


upptäckte en ganska vettig sak. Om man la stången lite längre ner på bröstet så aktiverade man inte axeln lika mycket och man klarade mer (ganska logiskt egentligen... :smash: )


Dips


Fetdjupa 8:or. 4 set. Mååååste börja köra med vikt...


Triceps, hantel bakom nacke. körde 8:or med 10kg i 4 set. Denna övningen sög pung. Måste hitta ngt som tar bättre. Känns bra som man cphailar bakom huvet.


Sen rörde vi 5 set biccar i bicepsmaskin. Körde på 50kg rakt igenom.


Sen var det slut.


Har fortfarande sjuk träningsverk i bakre låren efter benpasset förra veckan.... undrar när de ska släppa :hbang: :smokin:

Muaytudd
2004-05-21, 17:48
Ben idag,


Haft en sån skön dag idag.

Gick upp duscha, skrev lite här gick ner till ett café i kvarteret. Fika med en tjej. Gick hem och sov. Vakna. Drog på DMX på högsta volym. Slängde i mig en halvliter cola för lite koffein. Sen var det dags för BEEEEEEn :D:hbang: :bpump:


10min på bandet.

Sen blev det böj.

50kg x 6

70kg x 6

90kg x6 menmenmen. Denna vikt har jag kört innan på, men aldrig så här djupt :D Det var svinkul att köra ordentligt (djup etc).

90kg x 6 hade en lite känning i vänstra knäet i sista reppet, men det gick över till nästa övning

90kg x 2 Pga ovanstående


Böjen kändes svinbra. Kändes skumt i ena knät som sagt, men ärligt; jag tror inte det är ett ngt över huvud taget.


Sen blev det benpress.


Nu vill jag påpeka att detta är inte ngn vanlig benpress där man kan slänga på ett kvarts ton utan att det börjar bli tungt..


50kg x 6

70kg x 6

80kg x 6

80kg x 6


Jag höll på att svimma efter detta. Hade blodsmak och allt snurrade. Mao kändes det svinbra!

Bakre lår

kommer inte ihåg vikt men jag körde 6:or. Tungt var det iaf.

Legext

30kg x 6

60kg x 6

60kg x 6

60kg x 6


Stående vader i maskin

100kg x 6

ja 4 gånger..





Sittande vader

50kg x 6

70kg x 6

70kg x 6

70kg x 6


Tada!! Ett skönt benpass.

Men jag kände mig inte riktigt slut (mjölksyra etc) i främre lårem som jag breukar göra. Men det är väll som allt annat att det tar även om man inte känner det.

Jag tyckte faktiskt att det kändes mer i låren när jag körde böj med fötterna mer tillsammans. Men då ble det ju fällkniv av allt ihopa. Nu känns det mest i höftböjaren faktiskt när man väl kör. Men det är väll omöjligt att inte använda främre låren i den övningen så det är nog inget att oroa sig över.



Ha de!

Mart|n
2004-05-21, 18:04
Kanske inte känns så mycket men du kommer nog växa ändå :) Speciellt när det börjar bli lite vikt! Hur kändes det i knät då?

Muaytudd
2004-05-21, 18:06
Originally posted by Mart|n
Kanske inte känns så mycket men du kommer nog växa ändå :) Speciellt när det börjar bli lite vikt! Hur kändes det i knät då?

Jag har inga prob med knäna, så jag tror bara att jag kom lite fel och då sa kroppen till. Så jag ororar mig inte spec.

Mart|n
2004-05-21, 18:11
Okej... Men alltså om något känns fel i t.ex. knät så träna vääädligt försiktigt eller inte alls! Jag var ju så jävla dum förra året och tränade signalknäböj fastän det inte kändes ok i knät. Och vad fick jag för det? Jo en jävla oönskad spricka i menisken...

Muaytudd
2004-05-21, 18:13
Ok, jag tar det till mig och jag ska tänka på det nästa gång i böjen. Tack för tipset.

mvh

Mart|n
2004-05-21, 18:22
ok :thumbup: Man ångrar sig ganska mycket nu... Kunde inte träna ben på 1½ månad (hade en jäkla tur att det läkte så snabbt) Men smärtan/obehagskänslan gick inte över förräns i mitten av mars i år... Ganska surt att vara hämmad i över ett halvt år bara för att man inte lyssnat på sin kropp...

no1fitness
2004-05-28, 04:41
Kul att tekniken sitter i böjen !! :hbang:
Det är många man ser som är alldeles för viktkåta och som inte klarar av 1 ordentlig reps ens...Kör knappa 1 dm böj på knät...:nono:

Värken är stygg efter ett lyckat benpass !! :devil:

Muaytudd
2004-12-29, 20:07
Hejhej,

Har inte skrivit här på länge för jag fick litta problem. Fick vila och börja om på nytt. Tog även hjälp av en pt för att fixa lite saker.

Det var min axel som inte mådde bra. Den har varit kass till och från även när jag höll på med simning och senare thaiboxning.

Min pt upptäckte också att jag var svag i midjan. Så vi har även pillat med det.

Så de senaste månaderna har jag kört så här:

Blir litta engelska för min pt är då engelsk.

Shoulder rehab program


Pendulum exercise 15xclokwise 15x anti-clockwise x2 each arm

Full warm up of shoulder joint 8-10 (row) (very light)

Stability ball press ups (proprioception) 2x15

Forward flexion using cable 2x15 each arm

Extension using cable 2x15 each arm

Internal rotation standing with cable 2x15

External rotation standing with cable 2x15

Shoulder abdution with dumb bell (thumb down) 2x15 with 3 secs holds each side.



Detta höll jag på med exantal veckor. Sen la vi till en dag i veckan.

Leg/core strength program

Warm up 6-8 mins

Fixed leg dead lifts 3x8-12

Front (Andersson) squats 3x8-12

Suitcase squats 2x8-12 each side.

Supine (Russian) twists on sb 2x15

Hip extensions on sb 2x10

Back extension on sb 2x10

Plank from floor 2x1min

cool down 6-8 mins

Sen efter ytterligare ex antal veckor så bytte vi ut det första programmet till detta:

Upper B program

Warm up 6-8 mins

Standing shoulder press 4x8-12

DB press on sb 4x8-12

Standing cable press each side 2x8-12

Standing cable pull each side 2x8-12

DB lateral raises 3x8-12

Straihgt arm cable pull downs 3x8-12

Cool down 6-8 mins.


Allt har pågått sen sommaren tills nu.

Nu känns axeln bra. Har blivit stabilare i böjen och mark. Lyfter inte så mycket mer, men jag lyfter på ett helt annorlunda sätt. Varit väldigt många ahaupplevelser på vägen.

Tänkte ändra om nu igen inom snar framtid och då kommer jag att börja skriva här som innan.


/Christian

muddler
2004-12-29, 22:31
kör du fortfarande på diet pro???

Muaytudd
2004-12-29, 22:37
Naj, blev så satans trött på smakerna.


Vi har en ganska stort utbud av kall mat på jobbet där jag tar med räkor, ägg, crabsticks eller ngt annat med lite frukt.

Muaytudd
2004-12-30, 11:06
Är ganska dött på jobbet så jag satt och plitade ihop mitt nya "efter rehabschema"


Dag 1

Ben/rygg

Gång 10min Rodd 5min

Ben
Benpress
4 set + uppvärmning

Knäböj 4 set + uppvärmning

Rygg
Marklyft 4 set + uppvärmning
Chins 4 set + uppvärmning
Stående rodd 4 set + uppvärmning



Dag 2

Bröst/triceps

Rodd 10min

Bröst
Bänkpress 4 set + uppvärmning
Lutande bänk 4 set + uppvärmning
Hantelpress 4 set + uppvärmning

Triceps
Dips 4 set + uppvärmning
Liggande tricepspress bakom huvudet 4 set + uppvärmning
Tricepspress i hiss 4 set + uppvärmning

Dag 3

Bröst/Biceps/Underarmar/vader

Rodd 10min

Vader
Stående vader 5 set + uppvärmning
Sittande vader 5 set + uppvärmning

Armar
Curl på kudde (för att inte belasta axlarna lika mycket) 4 set + uppmärmning
Curl i maskin med v-handtag 4 set + uppmärmning
Rulle för underarmar 5 set + uppvärmning

Bröst
Bänkpress 4 set + uppmärmning
Dips för "bröst" 4 set + uppmärmning



Tror att det ska fungera. Valde bicepsövningar med stöd för axlarnas skull. Har egentligen ingen direkt info att det ska vara bättre. Kändes bara rätt.

Börjar med detta i ikväll.

Kom gärna med info om det är ngt som skulle kunna vara bättre.


Mvh

stahlberg
2004-12-30, 16:01
Nog kan du behöva rehabilitering, alltid. Först benpress, sedan knäböjning och till sist marklyft. Ska du åka rullstol hem efter passet?

Muaytudd
2004-12-30, 21:29
Nog kan du behöva rehabilitering, alltid. Först benpress, sedan knäböjning och till sist marklyft. Ska du åka rullstol hem efter passet?


Ståhlberg, hur tänkte du?

Tips är självfallet välkommet.

Ok, nu till dagens pass.

Hade till och med mig ett skrynkligt A4 så att jag kunde skriva ner allt och inte behöva sitta i evigheter och försöka komma ihåg.


Uppvärmning. 5min gång 5 min rodd. Cyklade även till gymmet.


Mark
40x12
70x12
70x12
110x12
110x12
120x12
110x12

Böj
40x10
70x10
70x10
80x10
70x10

Benpress
100x10
190x9
190x8
190x8

Stångrodd
60x8
60x8
60x8
60x8

Chins
8 med 50 i hjälp
7 med 35..
7 med 35..
5 med 35..


Kommentar.
Ja mark har jag inget o säga om. Böj. Ja jag lyfter inga supervikter. Men jag har tränat jättemycket på tekniken nu. Fått mycket hjälp. Så jag är väldigt glad över mina böj just nu. De känns satans stabila. Så får man sakta men säkert bli starkare helt enkelt. När det gäller benpressen så är det en sån maskin som man kan slänga på mycket mer jämfört med andra utan att det blir lika tungt. Stångrodden kändes bra. Ländryggen var ganska trött i slutet där. Chins. Ja i chinsen var jag ganska trött. Efter dom kändes det verkligen att ryggen hade använts under passet. Ska även tillägga att jag körde chinsen i en maskin där man kan få hjälp, därav siffrorna efter repsen.

Sen cyklade jag hem!

Mvh

Christian

stahlberg
2005-01-01, 03:05
Hur jag tänkte? Det kan man fråga sig. Svaret är att jag inte tänkte alls. Jag borde ha hållit käften. För jag vill INTE blanda mig i ett program vars huvudsakliga mål är att bygga massa.

Därför håller jag käften nu istället.

Har dock läst igenom din journal ganska noga innan jag skrev detta. Ett par av träningspassen är verkligen intressanta : dips före bänk t.ex, först benpress, sedan knäböj, sedan mark.

Jag vill alltså inte blanda mig i ett "bodybuilding"-program. Jag säger inte att något är fel. Uatn jag säger att somliga av träningspassen är INTRESSANTA, och det är en helt annan sak.

Ett gott 2005!!

Muaytudd
2005-01-01, 10:34
Hur jag tänkte? Det kan man fråga sig. Svaret är att jag inte tänkte alls. Jag borde ha hållit käften. För jag vill INTE blanda mig i ett program vars huvudsakliga mål är att bygga massa.

Därför håller jag käften nu istället.

Har dock läst igenom din journal ganska noga innan jag skrev detta. Ett par av träningspassen är verkligen intressanta : dips före bänk t.ex, först benpress, sedan knäböj, sedan mark.

Jag vill alltså inte blanda mig i ett "bodybuilding"-program. Jag säger inte att något är fel. Uatn jag säger att somliga av träningspassen är INTRESSANTA, och det är en helt annan sak.

Ett gott 2005!!

Hej Ståhlberg!

Håll inte käften. Det är alltid intressant med input som kommer från olika synvinklar.

Jag ska villigt erkänna att jag inte har så stor kunskap när det gäller att lägga upp ordningen av övningar i ett pass. Oftast så ändrar jag ordning bara för att jag har fått för mig att det är bättre att köra övningar lite olika beroende på om mdu är mer eller mindre fräsch i kroppen.

Ibland så lägger jag en övning först om den är ngt jag just vill träna på.

Mvh

Christian

stahlberg
2005-01-01, 21:21
Jag ska visst hålla käften.

Jag ska uttala mig om STYRKE- och STYRKELYFTSTRÄNING. Det finns tillräckligt många här som skriver om sådant de inte vet något redan nu. Jag ska inte börja 2005 genom att blanda mig i saker jag vet väldigt lite om.

Muaytudd
2005-01-02, 12:44
Idag

Bänk

40x10
60x10
70x7
70x6
60x6

Hantellpress

18.5x10
22.5x8
31.5x4
26.5x7
26.6x5

Flyesmaskin
40x8
55x8
55x6
55x8

Dips

8 med 45hjälp
8 med 25..
6 med 25..
4

Tricepspress

20x13
35x10
45x8
45x8



Kommentar: Jag stack och tränade efter frukosten. Tror jag måste ha ett mål mat till före jag drar och tränar. Var inte på topp. Den sneda bänken bytte jag ut mot flyes i maskin. Eftersom det var ett tag jag tränaade bröst ordentligt och jag har aldrig varit en hejare på bänk så kändes det rätt.
Bangade ut på triceps bakom pannan. jag skulle köra det sist och på en nanosekund hade hela gymmet fyllts av människor. Allt var plötsligt upptaget. Så jag gick hem.
Men passet kändes bra. Nu ska jag göra lite god kycklinggryta.

Mvh

Scratch89
2005-01-02, 13:27
Ser bra ut det här, tråkigt att du har gått ner så mycket i vikter! :(

Muaytudd
2005-01-02, 19:25
Ser bra ut det här, tråkigt att du har gått ner så mycket i vikter! :(


Sånt händer. Inget att hänga läpp för. Man får göra så gott man kan med det man har för tillfället.

Mvh

Muaytudd
2005-01-05, 15:12
Sittande vader

25x10
50x10
75x10
75x10
75x10

Stående vader

60x9
105x8
105x8
105x8
105x8

Curl på kudde med scotstång (har ingen aning om det heter så). Vikter är utan stång.

10x12
20x9
20x8
20x7
20x7

Curl i maskin

35x8
35x8
35x6
35x6

Dips

8 med 25 hjälp
8 med 15..
7 med 5..
7 med o..


Bänkmaskin

60x8
80x4
100x5


Sen körde jag underarmar på en "rulle"

neråt

25kg x 10 x 4

uppått

5 x 12 x 4


Kommentar: Körde biceps i två övningar där jag tror att man har lite bättre kontroll på axlarna eftersom jag är lite rädd om dom.

Ja det var allt.

Mvh

no1fitness
2005-01-06, 00:23
Oj oj, du är stark i sittande vader !! :thumbup:

Kör på nu ! :hbang:

Muaytudd
2005-01-09, 16:44
Ja du Anna, tänk om det vore motsatsen; Stark i allt förutom vaderna! :MrT:

Idag:

Mark

50x10
50x10
90x8
110x8
120x8
130x8


Böj

50x8
50x8
70x8
80x8
90x6
90x5


Benpress

140x8
190x8
210x3

Chins

6 med 25 i hjälp
6 m 25..
6 m 20..
6 m 5..



Stående rodd

50x6
70x6
70x6



Kommentar:

Ichinsen så använde jag dragremmar. Ville testa. Upptäckte att det var mycket enklare att komma åt ryggen. Ska nog fortsätta med remmarna där. Dne stående rodden såg ut som skit. Var trött i ländryggen så det gick inte tekniskt bra. Ska lägga den tidigare i passet nästa gång för att testa.
Benpressen. På 210 så "tappade" jag vikten och fick inte upp skiten sen. Blev sur, lasta av vikterna och gick vidare.

autowah
2005-01-09, 20:03
Bra pass! Har du tränat med australiensaren(?) på Kockums? Är han bra?

Muaytudd
2005-01-09, 20:16
Bra pass! Har du tränat med australiensaren(?) på Kockums? Är han bra?


Tack!

Ja det har jag. Hela hösten faktiskt. Han kan väldigt mycket. Helt ok kille.

Muaytudd
2005-01-12, 01:05
Idag:

Bänk

40x12
60x10
70x8
75x6
75x6
70x6

Hantelpress
26.6x6
31x4
26x8
31x4

Dips
6m 15
7m 15
6m10
6m10

Ext för triceps
35x12
50x8
55x8
55x7

Bänkmaskin
60x8
80x3
80x3

Tricepsmaskin (som dips typ)

60x5
60x8
60x6


Kommentar: För trött för det. God natt.

no1fitness
2005-01-12, 01:33
Jag börjar närma mig dig i bänken och hantlarna... :naughty: :D
Vad menas med 6m och 7m som du skrivit vid dipsen... :confused:

Man ska vara så trött efter ett pass att man inte orkar kommentera ! :thumbup:

Muaytudd
2005-01-15, 14:30
Anna, Om jag är lika stark som Sveriges bästa Fitnesstjej. Då är jag supernöjd!! :cool:


Dagens pass:

Sittande vader.

40x10
60x10
80x10
80x10
80x9

Stående

65x10
100x8
100x8
100x8
100x6

Curl på kudde vikt utan stång

10kgx12
20x10
25x7
25x7
25x6

Curl i maskin
25x10
30x8
35x6
35x4

Dips
10 m 40 i hjälp
10 m 15 i hjälp
10
10
18

Bänk i maskin
60x8
80x6
90x6

Pinsnurr neråt
22x5 x 10
27x5 x 10
27.5 x 10

Upp

12.5 x 10
17.5 x 10
17.5 x 10


Kommentar:

Så stor skilnad det gör i dipsen om man lägger de före eööer efter ngt som involverar tri. Kändes superstabilt i dipsen iaf. Axlarna var långt nedanför armbågen.

Muaytudd
2005-01-17, 22:20
Idag:

Mark

50x10
60x10
90x10
120x8
140x8
145x6

Böj
50x8
90x7
90x7
100x6
100x6

Benpress

150x1.5

Leg ext
30x8
40x8
50x8
60x8

Chins
8 med 25 i hjälp
6 m 15..
5

Stående rodd

50x6
60x6
60x6
60x6


Kommentar:

Haha vilken gelen laddning jag hade idag. Printade ut mina resultat på jobbet. Lät de ligga vid sidan om hela dagen på bordet på kontoret. När jag kom hem så blandae jag ihop en stor sats pannkakssmet och lagade till en hög pannkakor. Tryckte i mig dom med jordgubbsylt och mjölk. Slängde i mig en skur kreatin. La mig på soffan och somna som en sten. Vakna vid åttatiden till sumobrottning på Eurosport. Drog på tchaikovsky på hög voly och klädde på mig. Burnade iväg med minifjorden till gymmet *grr27*

Benpressen gick åt helvete kändes skumt i vänstra knäet så jag la ner på direkten. Skumt att det inte känns i några andra övningar eller annars i livet. Skiter nog i pressen framöver.

Chinsen Fick dille på att jag skulle göra några utan hjälp. Var helt död efteråt. Kanske inte det smartaste. Rodden blir alltid lidande. Helt slut när jag ska sätta igång med den. Ska nog ändra på upplägget i feb kanske. Får se.

Visst ja böjen kändes svinbra. Var helt slut i magen efteråt. Sista repet i sista setet såg för djävligt ut. Då var jag trött i midjan.

God natt

Muaytudd
2005-01-19, 21:45
Bänk

40x10
70x9
80x6
80x5

Hantelpress
18,5x 8
28,5x 6
33.5x 4
28.5x 6
33.5x 4

Flyes i maskin typ
45x 8
60x7
65x6
65x5

Dips
7 med 20kg i hjälp
5
5
4

Skallkross (fast förbi skallen :)) Vikterna utan z-stång

20x8
25x8 + 4 press med smal fattning
25x8 + 4 press med smal fattning

Tricepspress
45x9
55x6
55x6
55x6


Kommentar:
Ja bull ochvara svag i dipsen när man kör dom efter en massa bröst.
Känns som om brösten är det som det går svagast med av alla muskelgrupper. Och då kör jag just bröst två gånger i veckan. Det kanske blir för mycket helt enkelt. Ska kanske testa annorlunda i februari. Ökar ju fortfarand iaf. Känns öven som om jag inte får ut allt ur brösten under passet. Jaja.

no1fitness
2005-01-19, 23:41
Anna, Om jag är lika stark som Sveriges bästa Fitnesstjej. Då är jag supernöjd!! :cool:




:bow: :em:
Tusen tack !!

Du tränar på bra tycker jag. :thumbup:
Min sambo kör ibland som du att han pressar några efter skallkrossaren. Jag kanske ska testa det. :)
Skojar du ! Jag klarar inte många dips efter bröstpasset heller, men om ett par veckor ska jag börja prioritera dips igen inför tävlingarna.

Chinsen är ju en kanon ryggövning och jag blir i alla fall alltid helt slut efter dem ! Den andra ryggträningen blir lite lidande, men chinsen bygger grym vidd !!

Muaytudd
2005-01-22, 15:29
Idag:

Sittande vader

35x10
55x10
85x10
95x10
95x10


Stående vader

60x10
110x9
110x9
110x8

Curl på kudde. Vikt utan stång

10x10
20x8
27,5x8
30x8
25x8

Curl i maskin

25x8
35x7
40x4
40x5

Pinsnurr ner

20x10
30x10
30x10

Pinsnurr upp

20x10
25x10
25x10

Bänk i maskin

70x8
90x8
110x8
120x4

Flyes i maskin

45x10
60x8
70x8
75x6


Kommentar:
Kände mig stark som ett djur idag. Gick svinbra. Dock så exkluderade jag dipsen. Triceps är fortfarande helt söndriga sen i onsdags.
Får se om jag ska köra ben imorgon eller vila.

Muaytudd
2005-01-25, 08:27
Min uppkoppling har dött hemma sen jag började pilla med iptelefoni. Så paset var igår men jag skriver från jobbet idag.


Mark

50x10
60x10
70x10
110x10
140x8
150x8
160x4

Böj
50x10
90x8
110x6
110x6
110x6

Leg ext
50x8
70x8
70x8
70x8

Chins
8 med 25 i hjälp
8 med 15 i hjälp
5 med 15 i hjälp
5 med 25 i hjälp

Stående rodd
60x8
70x6
70x6
70x6

Kommentar:

Marken gick sjukt bra. Skulle kunnat göra fler reps på 160 men det kom en massa idioter ch ställde sig 3decimeter bakom mig och började köra hantellyft. Blev fett distraherad och slutade. I böjen kändes bena starka. Men jag hade problem att hålla rycket i buken så ryggen kändes slö. Ska stanna på den här vikten ett tag tror jag tills jag känner mig stabilare. Okey kanske dåligt resonemang eftersom det antagligen beror på att jag bara höjer i marken precis före. Det gör en inte precis lemonfresh. Men det är väll bara att bli starkare så att man klarar av båda helt enkelt.

Chinsen var fett jobbiga. Kände mig inte stark men däremot kändes det som att jag drog ordentligt med ryggen istället för med armarna. Lindor må vara töntigt i denna övningen enligt vissa men det hjälper mig avsevärt. Jag ändrade lite på rodden. Innan brukade jag stå på en steppbräda. Sket idet idag och körde även med vanligt grepp. Gick jättebra. Ingen finlirövning precis men det kändes super efteråt.

Jepp, back to work.

Pinglan
2005-01-25, 08:36
Härliga marklyft :hbang: Typiskt att gymmen ska vara fulla med puckon som inte har vett att hålla sig undan *grr27* :D

Muaytudd
2005-02-05, 08:06
De senaste två veckorna har det varit fullt på jobbet. Fått arbeta från 8 till 22 nästan varje dag. Men igår sket jag i kickoff-festen. Åkte hem, åt som en häst, gick och la mig. Vaknade idag 14 timmar senare. O fyfan vad jag är peppad för rett pass nu!!!!! 0900 öppnar gymmet. Då står jag där! Redo..

Muaytudd
2005-02-05, 10:46
10min i rodden

Bänk

40x10
70x8
80x6
80x6

Hantelpress
18,5kgx 8
28.5x 6
31.5x6
33.5x5
33.5x5

Flyes i maskin

45x9
65x6
75x5
75x5

Dips
8 med 20 i hjälp
7 utan h
7 utan h


Skallkross (vikter utan stång)

20x8
30x5+4 press m smal fattning
30x3+3 press m smal fattning

Tricepspress
20x8
30x6
30x6
30x6

Kommentar:
Har inte tränat på två veckor pga av jobbet. Ätit ganska dåligt också (och stressat som en idiot). Så jag var svinglad att jag inte tappat ngt i vikter utan till och med ökade lite i vikt och reps i vissa övningar. Hantelpressen kändes grym. Tricepspressen; där har jag bytat maskin så att man lyfter hela vikten utan hjälp med ngt lintrissesystem.

Muaytudd
2005-02-13, 11:29
10min cykling


sittande vader
35x10
50x10
75x10
100x10
100x10

Stående vader
60x10
110x8
110x6
110x7

Curl i maskin

25x10
35x8
40x6
40x4

Curl på kudde, vikt utan stång

10x10
20x10
30x4
30x6

Pinnsnurr ner

20x10
30x10
30x10

Upp

30x10
30x10
30x10

rodd 15min


Kommentar:

Det blev lite lättare idag. Istället lite mer aerobiskt arbete. Scottkudden var upptagenn först så jag vände på övningarna. När jag var klar med maskinen så var den fortfarande inte ledig. Körde lite curl med hantlar imellan. Men jag skrev inte ner det.

Muaytudd
2005-03-16, 21:04
Lyckades få bältros för några veckor sen. Efter det kom flunsan.

Sammanfattning: Träningen gick åt helvete.

Ska satsa på att bli fet istället.