handdator

Visa fullständig version : Bildproblem.


xarizma
2008-11-17, 14:39
Hallå! Jag får upp en varning på datorn då och då, där det står - For best picture quality, please change resolution to 1440x900


SELECT;Disable
EXIT:Clear


Inställningen ligger ju redan på 1440x900 , så jag förstår inte varför jag får upp denna error helatiden. Jag vet inte hur jag ska stänga den, därför behöver jag hjälp med det. Kanske kan stänga den från msconfig? Men vet inte vad programmet heter.

xarizma
2008-11-17, 14:50
Den står liksom öppen hela tiden, vad jag än gör.

Kan inte få bort den.

King Grub
2008-11-17, 14:54
Låter som om du har ett program igång som försöker köra sig med en annan upplösning.

xarizma
2008-11-17, 14:59
Låter som om du har ett program igång som försöker köra sig med en annan upplösning.Hmm okej, hur ska jag fixa detta problem då? Har ju kollat runt lite i datorn men inte hittat något, vill inte göra något fel heller, för att datorn är bara 2 dagar gammal.

Mr.Cosybear
2008-11-17, 15:00
Det ska tydligen vara monitorn som inte tycker om bildläget du valt i spelet eller vad det nu är du kör för program.

När den vill att du ska trycka select eller exit menar den på knapparna på skärmen, så jag föreslår att du trycker på selectknappen på skärmen. Problem solved då förhoppningsvis.'

Anledningen till att den är öppen är för att det är ett skärmmeddelande och inte direkt från operativsystemet

xarizma
2008-11-17, 15:03
Det ska tydligen vara monitorn som inte tycker om bildläget du valt i spelet eller vad det nu är du kör för program.

När den vill att du ska trycka select eller exit menar den på knapparna på skärmen, så jag föreslår att du trycker på selectknappen på skärmen. Problem solved då förhoppningsvis.'

Anledningen till att den är öppen är för att det är ett skärmmeddelande och inte direkt från operativsystemetTack, tack och tack igen! :)

Det funkade.