handdator

Visa fullständig version : Linköping, Cross-fit-nytt gym med potential


henke_76
2008-11-17, 10:00
Hej, jag har börjat köra lite cross-fit inspirerad träning då jag tröttnat på "vanlig" gymträning som jag pysslat med MÅNGA år nu, kände att det behövdes några nya utmaningar för att motivera mig till gymmandet.

Jag har nu börjat på Fyskliniken på racketcenter i Linköping (vid cloetta center). http://www.fyskliniken.se/Default.aspx?pageID=14

Jag är nöjd, de har hyfsade priser, gym inriktat på funktionell träning. Jag har fått dom intresserade av att komplettera med utrustning riktad mot cross-fit vilket är kul. Kettlebells från 4 kg upp till 40 kg!!! Sen kollar de på möjligheten att sätta in ringar mm, Kettlebellkurs kommer snart att annordnas mm.

Bara att testa på att provträna och se vad ni tycker.


mvh Henrik

Jay-Z
2008-11-17, 10:27
Intressant!



Du råkar inte träna på Nautilus nu?

henke_76
2008-11-17, 10:46
Intressant!



Du råkar inte träna på Nautilus nu?

Nope, tränade senast i sporthallen (deras nyinvestering by the way, suger, enligt mig) innan jag började på Fyskliniken.

Nautilus är en av de få ställen jag inte testat att träna på faktiskt, vad jag hört från andra så har jag enligt mina krav inte missat något direkt.

Bara att provträna o se vad du tycker.

Förresten är det någon i Linköping som kör mer eller mindre seriös cross-fit träning??

hoikka poika
2008-11-17, 13:26
Nope, tränade senast i sporthallen (deras nyinvestering by the way, suger, enligt mig) innan jag började på Fyskliniken.

Nautilus är en av de få ställen jag inte testat att träna på faktiskt, vad jag hört från andra så har jag enligt mina krav inte missat något direkt.

Bara att provträna o se vad du tycker.

Förresten är det någon i Linköping som kör mer eller mindre seriös cross-fit träning??

Du kan ju rekommendera fyskliniken att ta kontakt med stans kampsportsklubbar och kanske ge lite rabatt för att ragga kunder. Crossfit är ju rätt bra fysträning för en kampsportare.

henke_76
2008-11-19, 09:15
Du kan ju rekommendera fyskliniken att ta kontakt med stans kampsportsklubbar och kanske ge lite rabatt för att ragga kunder. Crossfit är ju rätt bra fysträning för en kampsportare.

Tack för tipset, ska vidarbefodra det så får man hoppas de får in lite nya kunder så att de kan investera lite till.