handdator

Visa fullständig version : En boxares dröm


Haymaker
2008-11-17, 03:41
Hej jag är ny här på forumet och tänkte berätta lite om varför jag vill börja i boxning i den sena åldern av 17. Dels är det för att jag inte har fått tummen ur röven, det andra är att jag har varit rädd att ta slag men nu känner jag att rädslan har blivit ersatt med något annat och det är min dröm att vinna sm.

Jag berättar gärna mer för den som är intresserad. Mitt schema kommer se ut såhär :

måndag : boxning

tisdag : boxning

torsdag : boxning

sedan efter att jag har kört såhär i några månader så höjs antalet träningar men just nu handlar det om att börja träna regelbundet och få det som rutin för arr sucsesivt öka tränings mängden.


Mål måste man ha och mina kort siktiga mål är :

Gå en match

Få en slankare kropp

Bli välränad



Mitt stora mål är :

Att en dag vinna sveriges mästerskap i boxning.


Det är det jag har att säga just nu. Men ifall ni undrar något så är det bara att fråga på. Jag har några citat som jag lever för vilka är :


"The two most powerful warriors are patience and time."

"Pain is temporary. It may last a minute, or an hour, or a day, or a year but eventually it will subside and something else will take its place. If I quit, however, it lasts forever. That surrender, even the smallest act of giving up, stays with me. So when I feel like quitting, I ask myself, which would I rather live with?"

"Champions always find a way"

Haymaker
2008-11-17, 15:02
Föresten kan lägga lite stats om mig :)

17 år gammal
180
väger runt 85 kilo


Mål i viktklass är under 80 iaf. Det är där som jag hör hemma. Idag första dagen på ens nya liv eller vad man ska säga har jag slängt på mig nackspärr... Mycket härligt noot

Haymaker
2008-11-20, 23:48
Idag var det träning och det gick bra, sparrades för första gången. Det var kul och det gick väll ok min jab fick hans huvud att röra sig någon decimeter bakåt men jag hade problem att skydda mig. Han fick säkert en 3-6 stycken klockrena slag som svider nu men känns bättre imorgon.


Dagens + fotarbetet för mig funkade bra kändes som om jag flöt på. Men jag gick inte framåt lika mycket som jag borde för jag backade sen gick fram sen cirklade osv. Så det är det jag ska lära mig gå framåt mer och skydda mig bättre.


Dagens - var då skyddningen

adolk
2008-11-20, 23:57
Intressant med boxare har funderat på att börja i flera år men det blev aldrig av. Men hur ser upplägget på boxarträningarna ut och kör du ingen styrketräningen utöver boxningen?

Haymaker
2008-11-21, 00:42
Intressant med boxare har funderat på att börja i flera år men det blev aldrig av. Men hur ser upplägget på boxarträningarna ut och kör du ingen styrketräningen utöver boxningen?

Hejsan på dig trevligt med kommentar :)

Boxnings träningarna ser ut så här i GROVA mått. Löpning där man viftar med armarna åt olika håll för att värma upp kroppen. Har ju inte tränat mer än idag. Så berättar vad vi gjorde idag. När han sa ner så skulle vi göra 5 armhävningar, när han sa upp 5 upphopp och när han sa mage så blev det mage. Vi gör detta samtidigt som vi springer gemensamt i en grupp i 1,5km sedan så springer man 1km själv i eget tempo.

Sedan efter det så är det teknik träningen vilket är viktigt för att lära sig något. Då körde vi diagonal steg, dansning och allmän teknik.


Efter det så sprintar man 500 meter tillbaka och in igen för mer uppvärmning.
Där försöker man få igång lederna och resten av kroppen med hjälp av armhävningar, intervall spurter med högaknän. Detta varar kanske i 25-30 minuter och man måste alltid röra på sig. ALLTID det pekade dom ut ganska snabbt.

Efter det så är det friträning och mitt val var självklart sparring för att slå på säck visst det är kul men det är ju inte det jag är där för. Jag är där för att lära känna sporten utan och innan och vad ska man säga, sätta på grovhandskarna. Men självklart ifall man nu vill det finns det rep, säck vikter osv.

Efter det så är det mage träning och rygg träning. Situps, core-övningar mycket jobbigt hehe. Failade här några gånger kan man säga.


Roligt att jag läste det med styrke träningen när jag själv tänkte på det. Tänkte först att joo men det är bra kommer bli jätte bra. Men just nu känner jag att jag ska gå på alla träningarna och sedan utöver det komplettera när jag inte känner mig LIKA utmanad. Visst när jag känner att det är ett lättare tempo jag håller springer jag snabbare. Men när jag kan gå hem och inte har ont lite överallt som idag.




Okej tråkigt att höra att det inte blev av. För jag kan lova dig när man tar på sig munskyddet , hjälmen och handskarna det är då man känner att man lever kan väll säga. Du har adrenalin upp till öronen. Du känner dig så sjukt alert men det bästa är att slagen dom är hårda men man forsätter för att man vill bara för att det är kul. Men det bästa är att jag tror att det är väldigt bra att sparras för konditionen. Nu i början så blir det ju jobbigt med att få in andningen men det får jag väll bara ändra på genom att sätta ett munskydd i munnen under den andra träningen.


Annars så var första träningen bara ett enda stort plus. Det enda var väll att jag inte hade med mig riktigt med mat =/ kan vara lite små jobbigt.


Men jag menar du måste själv vilja att ta chansen. För att fundera på att börja kommer inte få dig att börja. Det är bara att göra det. Sen om du tänker kanske nee inte idag, jag är för trött. Tänk istället att egentligen har du inte några ursäkter för dom utsatta tränings tiderna. Det är väll det största problemet antar jag att folk inte är villiga att träna ifall man inte har ett stort block med fri tid.


Kul vilketfall med en kommentar såpass tidigt. Inga ensamma gråtande sidor här inte!:hbang:

regus
2008-11-21, 00:58
Hej kul med en boxare.

Underskatta inte säckträning. Ett jättebra tillfälle att nöta tekniker.

Tekniknötning, samtidigt som man tänker på att stå korrekt och tight, är det viktigaste som man kan göra första tiden.

Haymaker
2008-11-21, 01:15
Hej kul med en boxare.

Underskatta inte säckträning. Ett jättebra tillfälle att nöta tekniker.

Tekniknötning, samtidigt som man tänker på att stå korrekt och tight, är det viktigaste som man kan göra första tiden.

Kul med en till kommentar, okej. Jo nu när du säger det så låter det bra. Man kan väll se det som att dribbla med en fotboll själv och skjuta mot ett tomt mål.
Målvakten finns inte där, men man övar fortfarande skottet.


Uppskattar verkligen all kritik jag kan få av ni som kan mycket om detta. Du verkar veta en del om boxning, har du tränat/tränar du det själv?

regus
2008-11-21, 01:30
Har tränat kickboxning sen jag var 14-15år (med lite uppehåll) tävlade några gånger när jag var 16-17. Ska tävla nu igen på lördag. Tränat några pass boxning det senaste året.

Håller lite pass på kickboxningen. Hjälpte till att coacha och värma upp fighterna lite förra tävlingen, skötte mig tydligen rätt bra för ska tydligen göra samma sak på lördag

Så utan att vara allt för ödmjuk säger jag att jag kan en del. :D

Haymaker
2008-11-21, 02:12
Oj, det var mycket. Är jag dum när jag antar att du är över 20 sträcket?

Iaf oavsett ålder att tävla inom den sporten måste väll kännas underbart? Okej coacha, dra några tal då till dom som ska tävla?


haha du kan mycket då.

regus
2008-11-21, 02:31
Oj, det var mycket. Är jag dum när jag antar att du är över 20 sträcket?

Iaf oavsett ålder att tävla inom den sporten måste väll kännas underbart? Okej coacha, dra några tal då till dom som ska tävla?


haha du kan mycket då.

Jag är 88 (20 år alltså). Ja, det är kul.
Coacha handlar mest om att stå så nära ringen som möjligt och ge så bra tips som möjligt under och mellan ronderna.

Mycket är ett starkt ord. En del är ett bättre :)

Ett tips: Jag antar att din tränare är kompetent, så lita på honom. Din tränares ord väger alltid tyngst.

Det är det bästa tips man kan ge.

Haymaker
2008-11-21, 13:10
Okej det ska ja tänka på. Japp det är sant om han har lyckats träna upp flera varje år som vinner SM i alla viktklasser så vet han en hel del!

adolk
2008-11-21, 17:05
Lycka till med boxningen verkar riktigt hårt;)

Haymaker
2008-11-21, 18:23
Lycka till med boxningen verkar riktigt hårt;)

Tack så mycke adolk, joo det är rätt så hårt :)


Dagens träning :


Löpning 2km runt 10 minuter var inte alltför trött när ja kom imål

kändes bra som fan men nu blir det att vila helgen ut så att jag kan orka gå på måndag. Men måste säga att steget själva löpar steget var sjukt bra mycket lättare än vad jag trodde att det skulle vara. Fick det där flytet som man kan få ibland.

Ha det bra alla

Haymaker
2008-11-23, 08:11
All tränings verk har börjat att försvinna nu. Kommer bli svårt att hålla sig ifrån att träna idag men ska verkligen inte göra det för tänk hur sharp jag blir nästa vecka när jag är helt utvilad och äntligen fått igång sömnen! :)

Haymaker
2008-11-25, 05:35
Tränade inte igår för det var första dagen på parktiken så var för trött och somnade klockan 5, men idag blir det boxning för fulla bullar.

Haymaker
2008-11-26, 17:05
Så skriver som läget är nu, varannan vecka blir det praktik och eftersom jag inte kommer ha tid att åka till boxningen för då får jag för lite sömn så blir det detta uplägget på praktik veckorna.


Månadg : Helkropps pass / å lite flås

Tisdag : lite flås

Onsdag : Helkropps pass / lite flås

Torsdag : lite flås

Fredag : Helkropps pass / lite flås


Kom på det idag för då blir det bra med sömn och jag behöver inte stressa alltför mycket :)

Ha det bra ska upp till gymmet nu en stund rapoterar tillbaka.

Haymaker
2008-11-26, 19:34
idag kändes passet ok, marklyftet så blev det 70kg men 12:or blev det. Kände att det tog mer ifall jag lyfte och sedan inte nuddade marken igen när jag upprepade den och var 1 cm ovanför marken. Sedan körde jag axelpress, bänk, knäböj osv,

Men jag försökte hålla det till 3 set per muskelgrupp. Körde ryggen lite mer för jag tycker att den kräver lite mer också. Sedan när ja kom hem bestod flåset av

10*2 på däcket med släggan, nästa gång blir det 3 min 1 min villa istället.

Sedan 8-10 min hopprep varierande riktigt jobbigt.

Haymaker
2008-11-27, 15:42
Dagens träning :


4 ronder på säcken 3 minuter arbete * 1 mins vila

1 rond hopprep


Utvärdering :
Kändes härligt idag för jag var hyffsat fräsch efter 4 ronderna och jag hade endå körde ett väldigt bra och snabbt tempo.

Haymaker
2008-11-28, 15:19
Idag blir det att träna i boxningen från 5-7, kommer kunna skriva KANSKE inatt men antagligen blir det imorgon för ska direkt hem till en kompis efteråt.

Haymaker
2008-11-28, 20:33
wohoo, sparring i 3 ronder och det tamifanimej riktigt bra :P

Sprang sen 3km skriver mer utförligt imorgon men det är kort å gott det som hände

Haymaker
2008-11-29, 16:12
Så skriver nu hur det gick med sparringen.

Först så körde vi en rond men då var det inte så mycket så körde vi en till. Den var däremot ganska svår för jag lät han komma nära.


Sedan i tredje och fjärde ronden så var allting så jävla bra. När han kom för nära blev den uppercut och krok, när han försökte gå framåt satte jag jabbar i hans ansikte hoppade undan slag och det kändes hur bra som helst!

Haymaker
2008-12-01, 22:21
Dagens träning :


Löpning i 3km sedan massa upphopp / armhävningar / statisk 90 graders träning för benen tog cirka 20 min

Efter det är det skuggboxning och teknik träning lätta krappen

Sen vare diagonalsteg och rush tillbaka och körde armhävningar och massa grejer som gör att vi är uppvärmda å goa


Efter det är det friträning som idag blev först 10 minuters vila och sen sparring mot en rutinerad medlem. Vikt på han var cirka 90+ ungefär min viktklass och efter som det var min 3:e sparring så sa att att vi skulle bara köra jab. Men asså idag var det så jävla kul jag lärde mig mycket och efteråt sa han att jag hade en riktigt bra vänster. Sedan så tyckte han att jag var riktigt duktig för att bara sparrats 3 gånger.


Sedan var det magträning massa MASSA jobbiga grejer.





Nu ska jag käka och sen sova för jag är så sjukt trött. Go natt

Haymaker
2008-12-02, 17:32
Idag så blir det vila från träningen i boxningen för jag har börjat få ont i benhinnorna så ska cyckla hemma istället i 20 minuter. Idag på gympan så simmade vi 1k och imorgon blir det lika dant.

Nästa boxnings pass blir på torsdag och fredag.

Haymaker
2008-12-03, 22:07
dagens träning

300 meter simmning

löpning i vatten 12,5m crol i 12,5 rygg sim i 12,5 sen löpning tillbaka 3 stycken sådanna intervaller

Efter det vatten rugby kul som fan!


Benhinnorna känns lite bättre idag och jag har behandlat med is och salva. Ska bli skönt att sova och att träna imorgon för då får jag vila i 3 dagar

Haymaker
2008-12-04, 11:13
och tamejfan det blev bättre! Boxning idag

Haymaker
2008-12-04, 20:35
Kunde inte åka till boxningen för mitt tågkort hade gått ut och jag kommer få nytt imorgon.

Träning idag blev 10 minuter på säck

4km löpning på 24 min

Haymaker
2008-12-04, 21:07
QdTmh5yKdR8
blir att köra detta imorgon om det inte är bättre

Annars så ska jag börja att köra några snabba vadpass i veckan med mycket vikt. Kan vara att min vad muskel är för svag som gör att framsidan får stryk!

Marcs
2008-12-04, 21:23
Kul med en boxningsjournal! Som de tidigare nämnt så är säckträning riktigt bra, ett plus är också om du har en spegel så du kan reflektera över hur du rör dig. Jag brukar själv köra på säck och samtidigt kolla lite då och då.

Som exempelvis när jag ska öva in en nya kombination så kollar jag från olika vinklar hur det ser ut och frågar någon om de tycker det ser bra ut.

Hoppas du klarar av dina mål!:) Lycka till, ska försöka följa denna!

Haymaker
2008-12-05, 00:01
Fan va coolt med en kommentar!

Japp tänker ifall man vill bli bra på att slå så får man slå ofta. Ifall man vill bli bra på att skriva snabbt på tangentbordet får man skriva snabbt där ofta osv.


Tack för tipset inte riktigt tänkt på det, du menar isf när man skuggboxar för när jag slår på säcken så blir jag lätt ganska "inne" i det.

Jag är säker på att jag kommer att klara av mina mål, det är bara tid som krävs :D

Föresten är du en löpare :O Isf kan du ge mig lite tips om hur man ska få bort benhinne problem?

Haymaker
2008-12-06, 20:54
Sprang 4km idag igen, gick bättre idag!

Haymaker
2008-12-07, 17:30
Sprang 2km idag gick ok 10:30 var tiden

Haymaker
2008-12-08, 20:03
Eftersom det är praktik så kan jag inte åka till träningarna men jag tränar hemma på säcken. Idag blev det cirka 20 minuter säck 3 minuter skugg och 5 minuter på speedbagen.


Imorgon ska jag träna också. Jag har bestämt mig nu riktigt och jag vet att jag kommer lyckas med att gå en match innan sommaren. Ha det bra alla och försök hålla era drömmar vid liv.

regus
2008-12-08, 23:29
Eftersom det är praktik så kan jag inte åka till träningarna men jag tränar hemma på säcken. Idag blev det cirka 20 minuter säck 3 minuter skugg och 5 minuter på speedbagen.


Imorgon ska jag träna också. Jag har bestämt mig nu riktigt och jag vet att jag kommer lyckas med att gå en match innan sommaren. Ha det bra alla och försök hålla era drömmar vid liv.

Har du en speedbag och en säck hemma? *drool*

Tränar du i ronder när du tränar 20 minuters säck? Eller kör du 20 minuter rakt av?

Haymaker
2008-12-09, 12:46
Hejsan regus :) Jag kör oftast rakt av så länge jag orkar sen tar jag några andetag och kör vidare. hehe japp rätt soft är det och jag tror att det är bra att ha dom ifall man vill slå hårt.

regus
2008-12-09, 14:31
Hejsan regus :) Jag kör oftast rakt av så länge jag orkar sen tar jag några andetag och kör vidare. hehe japp rätt soft är det och jag tror att det är bra att ha dom ifall man vill slå hårt.

Det blir antagligen inte sämre av att köra rakt av. Men jag tror det blir ännu bättre om du tränar i tex treminutersronder. Det blir mer matchlikt, du orkar hålla ett högre tempo och du lär dig ungefär hur mycket man kan ta i per rond utan att bli en slagpåse i nästa.

Mitt tips är att träna 3 minuter, vila en, träna 3 minuter osv. I alla fall på alla rena boxningsövningar.

Haymaker
2008-12-09, 16:45
Okej tack så mycket för tipset. Japp antagligen så är det inte dåligt så sätt att köra rakt av men som du säger är det lättare att sätta ett arbets tempo och köra efter det.

Schysst att du tar dig tid och lägger märke till sånt här så jag kan förbättras.



Idag körde jag 20 minuter rakt av igen och sen speedbagen sedan övningar för axlarna och biceps, sen så blev det duschen allt som allt tog kanske 45 minuter.

Haymaker
2008-12-09, 19:06
eftersom nu när det är praktik så har jag helt enkelt inte tid att åka till boxningen och som jag har sagt innan så blir det bra att gymma. Men jag tyckte att så som jag gjorde idag köra på säck skuggboxas och sen köra ett gympass är perfekt. För då håller jag uppe kondisen och endå gymmar. Alltså får jag ut boxning av min träning och endå styrka. Tänkte köra lite mer seriöst då med gymmet på dom här veckorna nu ska jag lägga upp ett slags schema som förklarar allting för vecka 1 och 2.


Vecka 1 :

Måndag : Boxning från 7-9

Tisdag : Boxning från 7-9

Onsdag : Vilodag

Torsdag : Boxning från 7-9

Fredag : Boxning från 5-7

Lördag : Vila

Söndag : Vila


Praktik veckorna alltså vecka två så blir det så här

Vecka 2 :

Måndag : Kondition och Styrka- Biceps, Triceps

Tisdag : Kondition och styrka- Axlar

Onsdag : Kondition och styrka- Rygg

Torsdag : Kondition och styrka- Ben

Fredag : Kondition och styrka- Helkropps pass

Lördag : Vila

Söndag : Vila

På vecka två blir det att vila benen ifall jag har ont från förgående veckas löpning. Men ifall jag känner att jag inte har ont då går jag självklart ut och springer för att försöka anpassa kroppen till det. Styrke fokus ligger väldigt mycket på benen och ryggen och axlarna, det andra är jag nöjd med. Men som jag ser det kan detta bli riktigt bra och jag kommer få ut mycket av båda delarna.

Haymaker
2008-12-09, 19:42
Fy fan saknar boxnings träningen sjukt mycket nu! Jag ska ut och springa vilketfall måste röra mig mer känner jag. återkommer med resultat

Haymaker
2008-12-09, 20:03
Jag tänkte efter och tänkte ännu en gång. Bättre att träna en gång istället för att börja träna för mycket.

regus
2008-12-09, 22:35
Vill du träna igenom kroppen två gånger i veckan så tycker jag det är bättre att träna en tvåsplit två gånger. Att trycka ihop en fyrsplit+ett helkroppspass känns lite sådär.

Jag skulle lägga upp träningen såhär

Mån: Underkropp
Tis: Överkropp
Ons: vila
Tor: Underkropp
Fre: Överkropp
Lör: vila
Sön: vila

Sen kan du självklart träna boxning dom dagarna du vilar och styrketränar på.

Haymaker
2008-12-11, 15:27
Följde ditt råd och dagens träning blev

15 minuter rakt av har ingen timer klocka med 3 pauser imellan. Slog hårda slag allt vad jag kunde och känner att slag kondisen har blivit bättre. Woho! Nu till dagens överkropps träning


Tänkte att jag ska träna grennära för jag ska inte bygga mig till en bodybuilder utan orka i ringen. Så dels andas jag alltid genom nästan och spänner käken sedan så kör jag ett cirkel schema.


idag blev det

10 reps armhävningar med två bars så man kommer lite längre upp med.
10 reps latsdrag med runt 40kg
10 reps marklyft 60kg
20 reps situps med variation, helt racka, crunches sido situps allting från en \ bräda lite mindre lutning men you get the point.
15 reps för alla axelpartier alltså 3*15 0,5kg i varjehand

Vila i 60 sek

repetera det som jag skrev innan

Vila i 60 sek

Repetera den jag skrev innan




Kände att det var fan så mycket jobbigare att träna när man andades genom näsan. Känner mig nästan svimfärdig nu. Bra pass idag och gud vilken go pump jag hade, tackar

Haymaker
2008-12-12, 18:36
Tjeena idag så blev det säck och cirkelträning (underkropp)



Säcken var i 15 minuter med några vilor men kände mig FRÄSCH riktigt härligt inte sådär trött även om jag använde bra fotarbete och huvud rörelse. Jabben var sensuell som en pisksnärt, och högern var som att slå med en slägga på en spik!

Cirkel träning 3 set av detta med 30 seks vila

Knäböj 26kg*12
Vadlyft från trappa kv*15
Liggande lårcurl för baksidan 20kg*10
Utfall med KV runt 10 på varje ben

Tänkte först skita i ben träningen men sen så kom jag på att allting räknas och jag inte ska ge upp. Hejpa ha det bra

Haymaker
2008-12-14, 02:57
2009 ska jag sluta med att spela allting som heter spel. Tror det kan ha och göra med att jag aldrig kom till skott med träningen. Och sen så har jag spenderat ganska mkt tid på det till och från.


2009 blir det inga mer spel och det ska bli kul och se hur det blir.

Haymaker
2008-12-15, 16:27
säsongen är avslutad :( Men nu blir det hemma träning tills den har börjat igen. Idag blir det 4km löpning och säck träning.

Haymaker
2008-12-16, 06:54
Oj glömde skriva vad jag gjorde igår :P


Sprang 4km igår sen åkte ja hem och körde så här


lyssnade på ditt råd regus och körde 2 minuters ronder eftersom jag är amatör.

2 minuter på säck
1 mins vila - kände mig inte lika studsig i benen. Annars var det bra!

2 minuter på säck
1 mins vila - fortfarande inte så trött att jag inte kunde andas genom näsan.

2 minuter på säck
1 mins vila - nu började lite mjölksyra spela in med det släppte när vilan kom.


2 minuter på speedbagen
1 mins vila - gick bra bra

2 minuter på speedbagen
1 mins vila - mjölksyra e skönt!

2 minuter på speedbagen
1 mins vila - Bra bra



Sedan eftersom jag hade mest mjölksyra i armarna nu och inte så mycket i hela kroppen tänkte jag köra lite punchout drills.

1 minut slag på säcken i ett väldigt snabbt tempo så ska jag hålla det i hela minuten utan att tappa det.

1 min punch out
30 sek vila - MJÖLKSYRA

1 min punchout
30 sek vila - GAAAH

1 min punchout
30 sek vila - Sjukt härlig känsla när jag klarade igenom skiten.



Var riktigt nöjd med passet idag och nu så känner jag att kroppen är trött. Men det ska bli härligt att köra på idag igen. Idag blir det nog löpning och släggträning i ronder.

Ha det bra alla.

Haymaker
2008-12-16, 18:32
trött eller något idag, gick kasst lite latjande på säcken och med rep sammanlagt 4 ronder tihi.

adolk
2008-12-18, 23:03
hur går det med boxningen nu? vart lite inaktiv här;)

Haymaker
2008-12-20, 20:44
tjenare nu är det uppehåll men jag tränar hemma osv, jag har inte haft tid att lägga in allt jag har gjort i veckan. Men nästa vecka så blir det nog ännu värre! Julafton, släkt osv osv det blir mycket som måste hinnas. Ifall jag inte hinner skriva till er innan det har blivit nytt år eller innan tomtefar kommer och knackar,


God Jul
och
Gott nytt ÅR!

Haymaker
2008-12-21, 23:37
Nästa vecka blir det träning, så jag kommer skriva in mer då! Föresten här e några goa låtar :


Ki61e3zFPks


En till

rlHcXWHoDUM

schabo-labo
2008-12-23, 22:56
Gött att se nån som boxas.

Haymaker
2008-12-24, 00:46
hehe tack :) Denna veckan har blivit lite konstig med allting som måste göras så det har inte blivit någon boxning =/


Men direkt efter nyår så börjar jag träna igen och när jag går in i ringen så ska jag väga 75kg utan att behöva pissa ut 10 liter vatten.

Haymaker
2008-12-24, 04:01
Ska bli skönt som fan nu det nya året och träningen kickar igång så fort jag bara har tid! Så nu blir det en juldags post om hur nya året kommer se ut.


Målen för det nya året blir så här :


Mål 1 : Gå en match
del mål, väga 75kg i matchen
del mål, vinna den
del mål, vinna på knockout

Mål 2 : Bli stark
del mål, 100 i bänk, 140 i böj å 160 i mark
del mål, känna mig sådär jättestark

Mål 3 : Få en snygg kropp
del mål, få ner midjan till 80 snåret
del mål, se stor skillnad på före och efter fotorna

Mål 4 : Inget mer gejm on pokemon alltså inget mer datorspelande

Mål 5 : börja sköta skolan

Mål 6 : När jag dricker, inte dricka lika mkt bara för träningens skull

Mål 7 : Konditionen ska vara tillbaka,
del mål, kunna sparras i några ronder och kontrollera taken man slåss i
del mål, kunna känna att jag klarar att gå en hel träning utan att bli helt kladdkaka

Mål 8 : Bli skadefri

Mål 9 : Låt aldrig håret växa ut så långt som det var ett tag under 2007
delmål, gör det bara inte!



Schemat kommer se ut så här :

Vecka 1 då jag har skola :

Måndagar : Boxning 19:00 - 21:00
Tisdagar : Boxning 19:00 - 21:00

Onsdagar : VILA

Torsdagar : Boxning 19:00 - 21:00
Fredagar : Boxning 17:00 - 19:00

Lördag å söndag: VILA



Vecka 2 då jag har praktik :

Måndagar : Styrke träning, överkropp och kondition på cyckel

Tisdagar : Styrke träning, Underkropp och kondition på cyckel

Onsdagar : Vila

Torsdagar : Styrke träning, överkropp och kondition på cyckel

Fredagar : Styrke träning, Underkropp och kondition på cyckel

Lördag och söndag : VILA



Andra noteringar som ifall jag glömmer av skriver jag dom här :

Sov med halsdukar runt underbenen, eller smörj med tigerbalsam för att öka blodflödet.

Stretcha alltid

Is på benen efter träning

Ifall jag har ont en dag, leta efter alternativ träning

GE JÄRNET

jaadå
2008-12-25, 02:52
Var tränar du boxning? :) Jag tränade tidigare boxning för Hammarby boxningsklubb.

Miquey
2008-12-25, 03:37
Kul med en boxare ;) Gick själv på boxning ett par gånger i våras, var med och tittade på lite tävlingar och så mest.. Kul, men blev aldrig av att jag började träna seriöst.

Lycka till med dina mål!

schabo-labo
2008-12-25, 11:51
Klart du ska sköta skolan också och sluta dricka! Lycka till! :)

Haymaker
2008-12-25, 20:31
Var tränar du boxning? :) Jag tränade tidigare boxning för Hammarby boxningsklubb.

Tränar i RBK, ligger i göteborg vid ullevi. Okej najs gick det bra då ?

Kul med en boxare ;) Gick själv på boxning ett par gånger i våras, var med och tittade på lite tävlingar och så mest.. Kul, men blev aldrig av att jag började träna seriöst.
Lycka till med dina mål!

hehe okej, kul att du tycker det! Japp kul att du har sett det live det är en riktigt rolig sport och jag är glad att jag hittade den. Tråkigt det är roligare än vad man tror, men gymmet verkar ju funka bra för dig så. :)

Klart du ska sköta skolan också och sluta dricka! Lycka till! :)

Japp tänkte att det var lika gärna bra att skriva ner lite andra mål än bara träningen, skolan kommer prioriteras för att det känns ganska viktigt att klara den. Ska inte sluta dricka, men jag ska dricka mindre när jag dricker hehe. Innan så drack jag alltid mycket och nu känner jag att man behöver inte dricka mycket för att ha kul.


Tack så mycket för all respons

schabo-labo
2008-12-26, 10:55
RBK har riktigt bra träning. Teknikträningen där är den bästa jag känner till (i gbg).

Haymaker
2008-12-26, 22:40
Japp! Det är ju antagligen därför dom producerat flera svenska mästare, har du tränat där själv?

schabo-labo
2008-12-27, 11:10
Japp det har jag. :)

Haymaker
2008-12-30, 01:14
Fräckt, föresten alla som läser detta jag är sjuk och har nässelfeber och varit hemma i nu 1 vecka ungefär för att jag har mått dåligt. Det suger verkligen och jag har fått kortrison tabletter så ja jobbarp å att bli frisk.

schabo-labo
2008-12-30, 11:06
Krya på dig.

Haymaker
2008-12-31, 03:56
Tack så mycket, prickarna kliar mindre men dom har spridit sig, men äh skitsamma jag mår iaf bättre idag kan tänka klarare och orka följa handlingen på filmer osv. Märker att prickarna inte är längre svullna och inte ser ut som om jag har blivit stucken av 3000 bin.


Ha det bra alla och ett gott nytt

Three pigs
2008-12-31, 11:28
Drygt! Krya på dig!

Haymaker
2009-01-01, 00:18
Jao sånt e läget nytt år å nya mål tack föresten three pigs. Men jag är målmedveten och ganska glad endå för ett stillsamt nyår. Känns som om jag har hittat mig själv igen och vet vad jag vill. Måste säga tack så jätte mycket för allt stöd jag har fått av detta blir riktigt glad av det, hoppas ni får ett bra år AMEN!

Haymaker
2009-01-10, 01:47
Nästa vecka blir det träning!!!!!!

Three pigs
2009-01-10, 02:06
skönt :)

Haymaker
2009-01-14, 23:02
Såja träningen är i full gång igen, NÄSTAN! Med lite ändringar som kommer att bestå av så här :

Måndagar : Löpning

Tisdagar : Biceps å triceps

Onsdagar : Löpning

Torsdagar : Rygg å Bröst

Fredagar : Löpning

Lördagar: Ben och axlar

Söndagar : Vila


Sådär kommer jag köra i 2 månader tills första mars sen så börjar jag boxas igen. Tänker bygga upp kroppen sakta men säkert för att förebygga skador.



btw har kört löpning å biceps å triceps å löpning så ni vet inte slackat iaf

Haymaker
2009-01-16, 00:35
Idag blev det gym det gick bra! :D ska skaffa gymkort snart

Haymaker
2009-01-17, 02:02
Idag var jag ute och sprang 2km med ändrad löpstil, var dum nog att bara springa i en tuntröja å shirt å skjorts å minus grader så ja tappade känseln i benen å knäskålarna men en varm dusch löste det. Tyckte att det blev jobbigare att springa när det var så kallt ute. Men men nu har jag gjort det och lärt mig, kläder för väder. Sedan imorgon ska det bli ett ganska stort pass på gymmet hade jag tänkt, axlar och ben tänkte köra riktigt hårt.

schabo-labo
2009-01-17, 16:08
Ändrad löpstil, vad innebär det?

Jag brukar ha shorts och träningsbyxor på det. Och linne, t-shirt och en tjocktröja över samt keps när jag är ute och springer, det behövs när det är så kallt. Minus tio när jag kollade senast.

Haymaker
2009-01-21, 16:56
Så idag blir det löpning :) Med ändrad löpstil menar jag att ja springer på tårna istället för på hälen.

Haymaker
2009-01-23, 13:21
Gymmade igår gick faktist rätt bra :) Skönt att kunna göra mer och mer, har mer ork förövrigt än vad jag har haft innan. Har ju legat hemma mkt så man upskattar att vara frisk som fan!

Idag blir det löpning!

Haymaker
2009-01-25, 15:24
Såja det har inte blivit sådär mkt träning på sistone men det ska det bli ändring på. Förra veckan var min första skolvecka sen jag blev sjuk i 4 veckor vilket betyder att orken är inte den samma haha. Man orkar ju mkt mindre än vad man gjorde innan men det är skönt att komma tillbaka.

Idag körde jag detta, jag gick till gymmet ungefär 1km- gick på bandet där i 5 minuter, rodd 600 meter och sedan 3 set marklyft *60 kg 8 reps. 1km tillbaka också.
Det var skönt som fan att vara ute och gå och man känner sig lite mer frisk nu :P.

Känner mig bara riktigt jävla trött åså å det är skönt att bara sitta ner en stund och vila sig. Ha det bra alla.

Haymaker
2009-02-01, 03:34
Så hejsan efter en veckas förkylning och förvirring så känner jag att jag börjar bli på bättrings vägen. Men en grej jag har gjort idag är att jag tog bort alla mina gubbar på mitt wow acc, ett steg närmare frihet.

Haymaker
2009-02-03, 01:21
fy fan för att vara sjuk, jävla förkylning fryser om händer och fötter. Orkar fan inte skiten :P


Aja bara att vila å va glad snart blire träning igen.

Haymaker
2009-02-03, 15:10
Idag bär det av till gymmet för första gången på väldigt länge. Känns bra, är bara lite trött efter skolan men men, är fan motiverad som aldrig förr. Hoppas att denna tränings perioden kommer att ge mig några pbn och ändringar i kroppen. 2 månaders stilla sittande å chips ätande har suttit sina spår ^.^

När jag kommer hem ska jag ta några poser och sedan ska jag gemföra dom om ett halvår. Ha det bra alla!

Haymaker
2009-02-03, 18:15
Idag var det armar på schemat :


Triceps i hiss
17,5kg *10
40kg*10
50kg*6*3 trött som fan

Biceps med hantel stående
8kg*10
12kg*10
12kg*8
12kg*7

Triceps i hiss med rep
12kg*7
12kg*4
9kg*5

Biceps i hiss med rep
10kg*12
10kg*12


Sedan lite random mer för triceps / biceps hade iaf rätt go pump och är nöjd över passet!

Haymaker
2009-02-04, 19:12
Känner mig lite krasslig så får bli en promenad istället för någon seroiz cardio.