handdator

Visa fullständig version : Sex skönast för kvinnor eller män?


Torwald
2008-11-16, 22:20
Vad tror ni?

frambogir
2008-11-16, 22:23
Jag kan omöjligt veta hur det är för en kvinna. :)

Torwald
2008-11-16, 22:24
Det är därför det är så intressant! Hade en diskussion om detta idag. Tänk om det är hemskt orättvist!?

rQx
2008-11-16, 22:26
Det är därför det är så intressant! Hade en diskussion om detta idag. Tänk om det är hemskt orättvist!?

Kvinnan har väl fler sånna här känselkroppar och shiet så kan ju vara dom. Gäller bara att hitta en man som kan sin shit kanske.. Skiljer sig säkert mycket mellan samlag och samlag också.

Archos
2008-11-16, 22:28
Om det kliar i ditt öra och du tar fingret och kliar, var känns det skönast, i örat eller fingret?

rQx
2008-11-16, 22:29
Om det kliar i ditt öra och du tar fingret och kliar, var känns det skönast, i örat eller fingret?
Jag som trodde män var kåtare än tjejer

ceejay
2008-11-16, 22:29
Om det kliar i ditt öra och du tar fingret och kliar, var känns det skönast, i örat eller fingret?


Nu var det ju så att det kliade i örat, och inte i fingret.
Tror mycket väl att det skulle vara skönare för fingret om det var det som kliade. :smash:

Torwald
2008-11-16, 22:30
Om det kliar i ditt öra och du tar fingret och kliar, var känns det skönast, i örat eller fingret?

Nyanserad input, men jag tror rQx är mer on to something :)

Nej men allvarligt talat hörni, det måste ju finnas någon mer vetenskaplig twist?

rQx
2008-11-16, 22:35
Nyanserad input, men jag tror rQx är mer on to something :)

Nej men allvarligt talat hörni, det måste ju finnas någon mer vetenskaplig twist?

Det vetenskapliga måste ju vara att om kvinnan har fler känselkroppar än mannen så borde hon njuta mer? D.v.s. om alla stimuleras samtidigt .. Lyckas man inte stimulera någon känselkropp på kvinan så njuter väl hon inte så mycket. Så det beros på mannens skill vem som njuter mest ;)

mela
2008-11-16, 22:41
Jag som trodde män var kåtare än tjejer

:confused: Did I miss something?

Archos
2008-11-16, 22:44
:confused: Did I miss something?

Mela har precis bekräftat att det oftare kliar i örat än på fingret! :)

mini
2008-11-16, 22:44
Jag som trodde män var kåtare än tjejer
Nu tror jag inte att det nödvändigtvis måste vara så, men även om det skulle vara så så behöver det inte betyda att män har skönare sex, bara oftare.

Det vetenskapliga måste ju vara att om kvinnan har fler känselkroppar än mannen så borde hon njuta mer? D.v.s. om alla stimuleras samtidigt .. Lyckas man inte stimulera någon känselkropp på kvinan så njuter väl hon inte så mycket. Så det beros på mannens skill vem som njuter mest ;)
Njutning tror jag mäts ganska lite i känselkroppar och mer i... vete fan. Situation, stämning, person, frekvens, känslor, kemi, tid i månaden, whatever? Begreppet njutning är rätt subjektivt, och ända sättet att jämföra män och kvinnors njutning tror jag är att göra en kvantitativ studie där ett större antal personer skulle få gradera sin njutning. Det skulle ändå bli en studie som lämnar mycket att önska.

Trance
2008-11-16, 22:45
http://www.wetherobots.com/2008/01/07/youve-been-misinformed/?sexyrobottime

mela
2008-11-16, 22:45
Mela har precis bekräftat att det oftare kliar i örat än på fingret! :)

Det är väl ändå helt individuellt. Det finns förhållanden där mannen vill oftare och det finns förhållanden då kvinnor vill oftare. Men jag har aldrig varit man så jag vet inte hur ofta en man är kåt och hur kåt han kan bli.

Archos
2008-11-16, 22:47
Det är väl ändå helt individuellt. Det finns förhållanden där mannen vill oftare och det finns förhållanden då kvinnor vill oftare. Men jag har aldrig varit man så jag vet inte hur ofta en man är kåt och hur kåt han kan bli.

Jodå, jag vet, men jag ville ju bara rädda mitt dåliga skämt där kliandet även skulle omfattat fingret! ;)

jwzrd
2008-11-16, 22:50
Jodå, jag vet, men jag ville ju bara rädda mitt dåliga skämt där kliandet även skulle omfattat fingret! ;)

Nu ska du inte skratta bort så pass viktiga saker som mäns och kvinnors välbefinnande min gode Archos! Vissa saker är heliga och bör så förbli; detta är verkligen inte roligt.

mela
2008-11-16, 22:51
Jodå, jag vet, men jag ville ju bara rädda mitt dåliga skämt där kliandet även skulle omfattat fingret! ;)

Funka dåligt döh ;D

Det vore ju kul att veta, är sex alltid skönt för män? Isf vinner nog männen denna tävlingen.

Sebbe_H
2008-11-16, 22:52
Funka dåligt döh ;D

Det vore ju kul att veta, är sex alltid skönt för män? Isf vinner nog männen denna tävlingen.

Nej det är det inte alltid.

Archos
2008-11-16, 22:52
Nu ska du inte skratta bort så pass viktiga saker som mäns och kvinnors välbefinnande min gode Archos! Vissa saker är heliga och bör så förbli; detta är verkligen inte roligt.

Det där var kul jwzrd! :)

jwzrd
2008-11-16, 22:53
Det där var kul jwzrd! :)

Ja det var det Archos! =)

mela
2008-11-16, 22:54
Nej det är det inte alltid.

Damnit. HUr ska vi då lösa denna kluriga fråga?

regus
2008-11-16, 22:55
Tjejers orgasmer är kraftigare. Killar i allmänhet verkar vara mer lättstimulerade.

Båda är ungefär lika kåta.

Edit: Jag skulle tippa på att jwzrds orgasmer är av dom kraftigare

mela
2008-11-16, 22:57
Tjejers orgasmer är kraftigare. Killar i allmänhet verkar vara mer lättstimulerade.

Båda är ungefär lika kåta.


Har du haft en kvinnlig orgasm? Hur vet du att den är kraftigare?

jwzrd
2008-11-16, 22:57
Tjejers orgasmer är kraftigare. Killar i allmänhet verkar vara mer lättstimulerade.

Båda är ungefär lika kåta.

Edit: Jag skulle tippa på att jwzrds orgasmer är av dom kraftigare

Wtf :Virro

Lägg undan tennisbollen!

regus
2008-11-16, 23:02
Har du haft en kvinnlig orgasm? Hur vet du att den är kraftigare?

Nej det har jag inte. Upplevt andra kvinnors orgasmer, dom ser ut att har roligare än när jag får mina.

Med andra kvinnor så menar jag två :)
Wtf :Virro

Lägg undan tennisbollen!

Har jag fel?

LadyInsane
2008-11-16, 23:22
Av någon anledning tror jag att det är skönare för oss tjejer.:D

jwzrd
2008-11-16, 23:26
Av någon anledning tror jag att det är skönare för oss tjejer.:D

För att män är bättre på kvinnor än tvärtom!

The_RobRoy
2008-11-16, 23:51
För att män är bättre på kvinnor än tvärtom!

It's on! :)

Mantus
2008-11-17, 00:23
För att män är bättre på kvinnor än tvärtom!

Det sorgliga är att det till viss del är sant, killar är vana att kämpa mer för att göra det skönt för tjejer, tjejer förväntar sig att de inte behöver göra så mycket (killar kommer ju ändå). Självklart är det här enbart empiriska iakttagelser och kan inte styrkas på något sätt statistiskt samt varierar starkt beroende på person men jag tycker ändå det finns en viss trend hos en del tjejer att inte bry sig särdeles mycket om att lära sig vad som är skönt för killar.

MrBoris
2008-11-17, 00:38
jag tycker ändå det finns en viss trend hos en del tjejer att inte bry sig särdeles mycket om att lära sig vad som är skönt för killar.

+1

dared
2008-11-17, 01:32
hah, fanns det inte någon websida som först visa en killes orgasm och skärmen skakar i typ 3 sek och sedan visas tjejens och skärmen tokskakas =)

Jag har iaf för mig detta =P

Floddan
2008-11-17, 02:04
Orgasm är nog skönast för tjejer. Sex i allmänhet för killar.

Slartibartfast
2008-11-17, 08:15
Rent generellt är det skönast för kvinnor som är med Slarti.

ja, det är måndag...

Wille005
2008-11-17, 09:37
Kvinnan

mela
2008-11-17, 09:39
Det sorgliga är att det till viss del är sant, killar är vana att kämpa mer för att göra det skönt för tjejer, tjejer förväntar sig att de inte behöver göra så mycket (killar kommer ju ändå). Självklart är det här enbart empiriska iakttagelser och kan inte styrkas på något sätt statistiskt samt varierar starkt beroende på person men jag tycker ändå det finns en viss trend hos en del tjejer att inte bry sig särdeles mycket om att lära sig vad som är skönt för killar.

Jag tror att det kan förändras i ett förhållande iofs. Dock är det upp till killen att förklara vad han tycker är skönt precis som vi tjejer måste förklara hur vi vill ha det. Det är satans svårt att gissa sig till och ingen kille är den andra lik när det gäller hur ni vill ha det.

Fatalist
2008-11-17, 09:44
Jag tror det är ungefär lika skönt för båda bara vissa kriterier är uppfyllda.

För honom:
*Är hon yngre, oskyldig?
*Har hon pojkvän, är det förbjudet?
*Hatar hennes farsa dig?

För henne:
*Borde hon inte ligga med dig, men är sjukt sugen för tillfället?
*Får hon inte träffa dig för farsan?
*Vet hon att du kommer att såra henne men är snäll just nu?

Ja då har vi fint sex.

Slartibartfast
2008-11-17, 09:51
Tangerar ämnet:

lS0fsMuRB-w

Nitrometan
2008-11-17, 10:03
Rent generellt är det skönast för kvinnor som är med Slarti.
:thumbup:

Jag tror det är ungefär lika skönt för båda bara vissa kriterier är uppfyllda.

För honom:
*Är hon yngre, oskyldig?
*Har hon pojkvän, är det förbjudet?
*Hatar hennes farsa dig?

För henne:
*Borde hon inte ligga med dig, men är sjukt sugen för tillfället?
*Får hon inte träffa dig för farsan?
*Vet hon att du kommer att såra henne men är snäll just nu?

Ja då har vi fint sex.
Du ligger med din lillasyster?

J.V
2008-11-17, 10:35
Samlag eller sex rent generellt?

Pepz
2008-11-17, 10:50
Z_u7VGiMO0U

Dreas
2008-11-17, 13:34
Orgasm är nog skönast för tjejer. Sex i allmänhet för killar.+1 på den. Det är ju bara vad jag tror, fan, man skulle vara tjej för en dag.

Ironbabe
2008-11-17, 13:56
Det sorgliga är att det till viss del är sant, killar är vana att kämpa mer för att göra det skönt för tjejer, tjejer förväntar sig att de inte behöver göra så mycket (killar kommer ju ändå).
Kommunikation är såklart A och O om man vill göra det skönt för sin partner. Det finns såväl killar som tjejer som inte bryr sig om den andras njutning utan bara sin egen. Byt partner eller säg till vad du gillar!

Annars är ett hett tips att testa sig fram lite försiktigt, smeka/trycka/pussa lite här o där och se vilken reaktion man får :)
Självklart är det här enbart empiriska iakttagelser och kan inte styrkas på något sätt statistiskt samt varierar starkt beroende på person men jag tycker ändå det finns en viss trend hos en del tjejer att inte bry sig särdeles mycket om att lära sig vad som är skönt för killar.
Låter som tråkiga och egoistiska tjejer! Att ge sin partner njutning genom action är halva grejen med sex tycker jag

chidde
2008-11-17, 14:14
Om det kliar i ditt öra och du tar fingret och kliar, var känns det skönast, i örat eller fingret?

Nu var det ju så att det kliade i örat, och inte i fingret.
Tror mycket väl att det skulle vara skönare för fingret om det var det som kliade. :smash:


herregud... :laugh::laugh:

saken var klar när jag läste archos inlägg, men så kom ceejay med den instickaren och nu är man förvirrad

men om vi spinner vidare på det här, jag personligen kan ju tycka att det kan vara jobbigt att få stånd vid opassande tillfällen, vad säger tjejerna om att bli blöt i trosan?

jag tänkte framförallt på gymmet, nog kul att gå runt med nånting som sticker ut hela tiden... fast sen kom jag på att det inte kan vara kul för tjejer heller att gå runt med en fläck mellan benen

jwzrd
2008-11-17, 14:15
Är du berusad chidde?

Nina L
2008-11-17, 14:17
Tangerar ämnet:

lS0fsMuRB-wJag håller med mannen i filmen. (Massor av undantag finns givetvis, men här måste vi generalisera.) Det är för övrigt en starkt bidragande faktor till att jag aldrig varit på ett lesbiskt kalas. Enligt Sara "Brudens blogg om brudar" Kipara (http://sara.kipara.se/) är nyutkomna flator kända för att vara dåliga älskarinnor. Kul...? Nä, lika bra att hålla sig till det man kan.

Whistler
2008-11-17, 14:27
Hmm, och här har jag gått och funderat på att kliva ur garderoben för att jag som kille antagligen skulle vara en sjukt bra älskare till andra killar. Men, nehepp. Nina förstörde det för mig. Jag får hålla mig till tjejer.

bigtraps
2008-11-17, 15:11
En kvinna kan onekligen få flera orgasmer än en man under ett samlag.
Djävligt orättvist i mina ögon. Alltså måste det vara skönare att vara kvinna.

sundvall
2008-11-17, 15:20
Men vafan, vem under erat senaste sex vare som gapade "WOAO OWAOA ÅÅH ÅÅH ÅÅH MER MER!" och vem var det som var mer "ehm... coolt". Mannen eller kvinnan?

Jag är övertygad om att det är skönare för tjejen.

Raschmus
2008-11-17, 15:26
En kvinna som får orgasm verkar ofta njuta radikalt mer än vad en man gör.

En kvinna skall också tydligen vara sugen en gång i månaden biologiskt sett (eller hur man nu säger), dock kan de tillägna sig "vanor" och på så vis bli mer och oftare sugen än en gång i månaden. Män å andra sidan skall vara sugen varje dag oavsett vanor!

Det sistnämnda sa min konfirmationspräst och kan inte styrka det mer än så!

Edit: Är hursom smått avundsjuk för kvinnor i det läget :( De behöver inte aktivera sig lika mycket som en man, vilket självklart beror på, och de får lättare fler orgasmz! *cry*

Torwald
2008-11-17, 15:39
En kvinna som får orgasm verkar ofta njuta radikalt mer än vad en man gör.

En kvinna skall också tydligen vara sugen en gång i månaden biologiskt sett (eller hur man nu säger), dock kan de tillägna sig "vanor" och på så vis bli mer och oftare sugen än en gång i månaden. Män å andra sidan skall vara sugen varje dag oavsett vanor!

Det sistnämnda sa min konfirmationspräst och kan inte styrka det mer än så!

Edit: Är hursom smått avundsjuk för kvinnor i det läget :( De behöver inte aktivera sig lika mycket som en man, vilket självklart beror på, och de får lättare fler orgasmz! *cry*
Ja, alla älskar ju sex med potatissäckar :D

Raschmus
2008-11-17, 15:51
Ja, alla älskar ju sex med potatissäckar :D

En kvinna som får orgasm verkar ofta njuta radikalt mer än vad en man gör.

En kvinna skall också tydligen vara sugen en gång i månaden biologiskt sett (eller hur man nu säger), dock kan de tillägna sig "vanor" och på så vis bli mer och oftare sugen än en gång i månaden. Män å andra sidan skall vara sugen varje dag oavsett vanor!

Det sistnämnda sa min konfirmationspräst och kan inte styrka det mer än så!

Edit: Är hursom smått avundsjuk för kvinnor i det läget :( De behöver inte aktivera sig lika mycket som en man, vilket självklart beror på, och de får lättare fler orgasmz! *cry*


*slap*

Raschmus
2008-11-17, 15:52
Förresten, vad menas med Albatross i pollen? :rolleyes:

Tricklev
2008-11-17, 15:53
Förresten, vad menas med Albatross i pollen? :rolleyes:

Z_u7VGiMO0U

wintersnowdrift
2008-11-17, 16:30
Men vafan, vem under erat senaste sex vare som gapade "WOAO OWAOA ÅÅH ÅÅH ÅÅH MER MER!" och vem var det som var mer "ehm... coolt". Mannen eller kvinnan?

Jag är övertygad om att det är skönare för tjejen.

En kvinna som får orgasm verkar ofta njuta radikalt mer än vad en man gör.

*rolleyes*

Att använda verbala kraftuttryck som bas för skattningen av respektive köns sexuella njutning känns som en tämligen kass variabel imho.

Mini sammanfattar f.ö. det mesta om möjligheten att få klarhet i frågan.

//Kristin

Black Star Abyss
2008-11-17, 16:32
Helt övertygad om att det är skönast för kvinnor.

Kappman
2008-11-17, 16:42
Jag håller med mannen i filmen. (Massor av undantag finns givetvis, men här måste vi generalisera.) Det är för övrigt en starkt bidragande faktor till att jag aldrig varit på ett lesbiskt kalas. Enligt Sara "Brudens blogg om brudar" Kipara (http://sara.kipara.se/) är nyutkomna flator kända för att vara dåliga älskarinnor. Kul...? Nä, lika bra att hålla sig till det man kan.

Men du går regelbundet på heterosexpartyn, eller vad menar du?:devil:

Tricklev
2008-11-17, 17:00
Kvinnor njuter mest, därför har jag kastat mig ut att göra något åt denna orättvisa, där biologin inte är rättvis, kliver jag in och gör något åt det. Det är därför jag är totalt värdelös i sängen.

Hades
2008-11-17, 17:52
Rent evolutionärt skulle man ju kunna tänka sig att det är nödvändigt att det är jävligt skönt för kvinnor bara för att de överhuvudtaget ska kunna tänka sig att ha sex med män som ju i regel är rätt äckliga, otrevliga och fula. Män å andra sidan behöver inte njuta lika mycket av själva sexet eftersom nakna kvinnor i sig är oftast är väldigt najs.

Trance
2008-11-17, 18:30
Om man går efter mina erfarenheter så njuter inte kvinnor alls av sex.

hahavaffan
2008-11-17, 18:43
Om man går efter mina erfarenheter så njuter inte kvinnor alls av sex.Hehe :D

jaaaaag
2008-11-17, 19:16
Om man går efter mina erfarenheter så njuter inte kvinnor alls av sex.

:laugh:

jaaaaag
2008-11-17, 19:24
herregud... :laugh::laugh:

saken var klar när jag läste archos inlägg, men så kom ceejay med den instickaren och nu är man förvirrad

men om vi spinner vidare på det här, jag personligen kan ju tycka att det kan vara jobbigt att få stånd vid opassande tillfällen, vad säger tjejerna om att bli blöt i trosan?

jag tänkte framförallt på gymmet, nog kul att gå runt med nånting som sticker ut hela tiden... fast sen kom jag på att det inte kan vara kul för tjejer heller att gå runt med en fläck mellan benen

Är du seriös? hahah

Torwald
2008-11-17, 19:26
Chidde, du måste väl driva? Jag har inte fått spontana erektioner sedan jag slutade högstadiet.

ManuelIT
2008-11-17, 19:28
Chidde, du måste väl driva? Jag har inte fått spontana erektioner sedan jag slutade högstadiet.

+1 :laugh:

Nitrometan
2008-11-17, 20:01
Chidde, du måste väl driva? Jag har inte fått spontana erektioner sedan jag slutade högstadiet.
Inte?

Det händer hela tiden tycker jag. :confused:

stridis
2008-11-17, 20:20
Inte?

Det händer hela tiden tycker jag. :confused:

Det var som fan. Byt brallor, kanske?

Archos
2008-11-17, 20:39
Inte?

Det händer hela tiden tycker jag. :confused:

Du missar då sannerligen inget tillfälle att beskriva hur viril och potent du är Nitrometan! :)

Cilia
2008-11-17, 21:50
Jag förstår inte direkt frågan. Hur ska man någonsin kunna mäta det och varför? Kan man för vem glass smakar bäst om 2 personer som älskar glass äter samma glass?

Det viktigaste måste väl ändå vara att försöka maximera njutningen hos båda två. Det går nog bara genom kommunikation och erfarenhet.

vissa mäns inlägg här förstår jag inte alls. Låter som om ni har haft otur med era val av tjejer eller att ni måste öva lite mer. Svårt att säga vad som skulle ge bäst utdelning.

miss_incorrigible
2008-11-17, 22:41
Jag är delvis inne på samma spår som vissa tjejer här i tråden. Hur och varför mäta något sådant? Är det en sak till som männen ska känna sig snopna alternativt förtrycka kvinnor för (som de gör på vissa håll i världen)? Kan inte vi bara säga att ni vinner så får vi alla lika mycket i lön?

En del av mig är nyfiken på hur det hade varit att ha sex som kille i och med att jag aldrig provade när jag hade den, låt oss kalla det, unika möjligheten att göra så. En annan del av mig ångrar att jag inte hade sex innan operation. Ni vet, det är en av de där sakerna. Då tedde sig det mesta som hade med sex att göra som något ganska vidrigt faktiskt. Smutsigt... Det gör det än idag, ibland.

Oavsett hur mycket människor försöker göra konst och vetenskap av det så är sex bland de enklaste sakerna i världen (om man inte har ett fysiskt hinder som man måste få medicinsk behandling för).

Tolkia
2008-11-17, 22:50
Jag förstår inte direkt frågan. Hur ska man någonsin kunna mäta det och varför? Kan man säga för vem glass smakar bäst om 2 personer som älskar glass äter samma glass?

Det viktigaste måste väl ändå vara att försöka maximera njutningen hos båda två.
Instämmer till fullo. Orka ens försöka mäta vem som har den "bästa" upplevelsen av något (bara problemet med att försöka säkerställa att alla inblandade menar samma sak med "bra" ...).

ManuelIT
2008-11-17, 23:06
Tror ni tar tråden lite för seriöst. Tanken är nog inte att nivån ska stiga högre än argument som "tjejer låter ju mer", "men killar vill ju oftare", "men tjejer har ju fler känselnerver" etc. Vilket är helt okej för mig, då det är roligt att diskutera, precis som allt annat manligt&kvinnligt som man kan prata om i evigheter utan ngn slutsats.

Pingu
2008-11-17, 23:23
Skiter i vem det är skönast för, jag njuter av sex och det verkar min partner göra också. Det räcker för mig

Archos
2008-11-17, 23:31
vissa mäns inlägg här förstår jag inte alls.

Skönt att se att du skriver män! Förstår inte att vuxna människor nuförtiden kallar varandra "kille" och "tjej"!

Skiter i vem det är skönast för, jag njuter av sex och det verkar min partner göra också. Det räcker för mig

Äntligen en vettig åsikt!