handdator

Visa fullständig version : Ni kunniga & deffade medmänniskor..Snälla hjälp mig!


LaaBwe
2008-11-16, 12:39
Har på ca 3 månader gått ner från 75kg till 65kg men minskat socker intag & mkt konditionsträning...Men nu har jag fastnat på ngt vänster...
Jag rör mig mkt, tränar allt möjligt & håller fortfarande rätt bra kost, men står tyvärr stilla på vågen!!

Tyvärr är det inte så mkt aktivitet på jobbet då jag har nattarbete som pers. assistent...så att sträcka sig efter fjärrkontrollen & ge henne ett glas vatten är typ det jobbigaste man måste göra på 12h pass !!!

Men iaf...jag är en tjej på 23 år, 168cm ..
Jag har lite slöare ämnesomsättning & äter lewaxin för det..har kollat upp så jag fortfarande ska äta samma dos så det kan ju inte vara det som är felet heller!!

Nu vill jag iaf komma i kontakt med en KUNNIG
(..alltså...ingen som sitter & gissar vad som e bra utan en kille/tjej som verkligen vet...) person som kan hjälpa mig att nå mitt mål, att komma under 60kg till jul=)
Hellst ngn som deffat själv...eller har kost som yrke!!

Har läst deffguiden & vet ungefär vad man ska äta & alltsånt..
Men det är ändå knepigt!!!

Skulle vilja ha hjälp med ett schema med frulle, lunch, middag & vad man kan äta till mellis...& hur ofta man kan äta & ur mkt ....
fram till jul, eller ngn vecka iaf...

Hur mkt jag ska träna per dag skulle oxå vara bra...för nu har jag fått ngn idé om att jag kan träna flera timmar& varje dag..men känner att knäna börjar ta stryk...!!

Så om ngn e intresserad av att hjälpa mig med dom sista kilona så skulle det va jättesnällt =)
Kan adda dig på MSN iaf kan man prata där!!!

MVH/ snart - 60 =)

Handcuff
2008-11-16, 12:42
Börja med att läsa tråden högst upp i denna forumdel :)

Klicka här! (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881)<-- Länk dit!

LaaBwe
2008-11-16, 12:52
Men jag har läst det...alltså det är ändå problem för mig att kunna äta rätt mkt & rätt tider....har funkat förut med ett schema jag hade ...då kan jag hålla mig till det utan större problem !!!

Så ngn som vill hjälpa en dam i nöd ????

Handcuff
2008-11-16, 12:54
Vilka tider du äter spelar ingen roll. Det är hur mycket energi du proppar i dig vs den energi du förbrukar :)

Alltså antingen äter du mindre (=mindre energi in) eller så förbrukar du mer energi!

Scratch89
2008-11-16, 12:57
Hej!

Frågan är vad vi ska kunna hjälpa dig med. Har du läst Deffguiden, som Handcuff länkade till? Om du har lyckats gå ner tio kilo på tre månader har du absolut inte gjort något fel, utan du har hittat en metod som fungerar för dig.

Om nu viktnedgången har stannat av, medan du fortfarande har samma upplägg för maten och träningen, beror det helt enkelt på att du väger mindre och har en längre ämnesomsättning än när du började (en tung kropp kostar mer energi). Du får antingen minska på maten eller öka träningsdosen, eller en kombination.

Du ger oss inte så mycket detaljer om hur du äter och tränar, så det är svårt att ge något konkret tips. Det bästa är väl att äta mat som mättar bra i förhållande till hur mycket energi det innehåller, samt att utöva träningsformer som du tycker är roligt.

Tabbe
2008-11-16, 13:00
Har på ca 3 månader gått ner från 75kg till 65kg men minskat socker intag & mkt konditionsträning...Men nu har jag fastnat på ngt vänster...
Jag rör mig mkt, tränar allt möjligt & håller fortfarande rätt bra kost, men står tyvärr stilla på vågen!!

Tyvärr är det inte så mkt aktivitet på jobbet då jag har nattarbete som pers. assistent...så att sträcka sig efter fjärrkontrollen & ge henne ett glas vatten är typ det jobbigaste man måste göra på 12h pass !!!

Men iaf...jag är en tjej på 23 år, 168cm ..
Jag har lite slöare ämnesomsättning & äter lewaxin för det..har kollat upp så jag fortfarande ska äta samma dos så det kan ju inte vara det som är felet heller!!

Nu vill jag iaf komma i kontakt med en KUNNIG
(..alltså...ingen som sitter & gissar vad som e bra utan en kille/tjej som verkligen vet...) person som kan hjälpa mig att nå mitt mål, att komma under 60kg till jul=)
Hellst ngn som deffat själv...eller har kost som yrke!!

Har läst deffguiden & vet ungefär vad man ska äta & alltsånt..
Men det är ändå knepigt!!!

Skulle vilja ha hjälp med ett schema med frulle, lunch, middag & vad man kan äta till mellis...& hur ofta man kan äta & ur mkt ....
fram till jul, eller ngn vecka iaf...

Hur mkt jag ska träna per dag skulle oxå vara bra...för nu har jag fått ngn idé om att jag kan träna flera timmar& varje dag..men känner att knäna börjar ta stryk...!!

Så om ngn e intresserad av att hjälpa mig med dom sista kilona så skulle det va jättesnällt =)
Kan adda dig på MSN iaf kan man prata där!!!

MVH/ snart - 60 =)


Det är sådant man betalar en dietist/personlig tränare för att göra åt dig.
Men går du inte ner kan du minska lite på portionerna och gå några extra promenader eller lägga in styrkepass som hjälper dig behålla muskler och ökar ämnesomsättningen.

Tänk på att inte äta för mycket på natten utan försök hålla en normal dygnsrytm när det gäller mat.