handdator

Visa fullständig version : Deff, -1 Månad!


AlbinJansson
2008-11-15, 18:41
Hej alla! Jag har sedan en relativt kort tid hasat runt på forumet här och läst och lärt, Mycket bra platta med många bra och lärorika trådar! :) Så nu är det min tur att skapa en tråd!

Här är lite snabbt om mig; Jag gödde mig som en slaktgris hela vägen genom mellanstadiet och slutade inte förräns jag i slutet av sjuan tröttnade på att bli nypt i slaskpattarna och bukfettet, Och fick insikt i vad jag faktiskt höll på med! Så jag spenderade åttan och nian med att gå ned från 95Kg till 75KG, Mestadels med bantning. Där jag höll mig stabilt fram tills för 30 Dagar sen.. Jag började i mitten av nian gå på gym samt spela Rugby, Och har sedan början av åttan inte ätit godis, chips, läsk, bullar Etc. Och jag har aldrig varit särskilt intresserad av hämt/Skräpmat. Hursomhelst, För 30 Dagar sedan började jag en deff för att få bort det sista på kroppen, Med siktet inställt på 8% Kroppsfett med en deadline på 84 Dagar.

Såhär startade jag min deff: Vikt: 75.2KG, Midjemått:79CM, Kroppsfett Okänd, Längd 180 CM.

Såhär har jag brukat mat och träning under min deff: 1200-2000Kcal/Dag (Ett snitt på 1672/Dag). Första två veckorna sprang jag 30Min/Dag i högt tempo på en cross-trainer vi har hemma, Innan frukosten. Sen ballade mitt vänsterknä ur, Och jag fick nöja mig med 60-75M Promenader 4-5 Dagar i veckan innan frukost i stället. Jag har även tränat Kickboxning 1H/Vecka, Gympa i skolan 60-75M/Vecka och Gym 4ggr/Vecka (Kör allt utom ben, Tunga vikter med 8-10Reps på allt).

Såhär ser det ut idag, (Dag 30): Vikt; 71.4Kg, Midjemått: 76.2CM, Kroppsfett:10.1%. (Kaliper: Bicep-3, Tricep-7, Skuldra-8, Höft-9). Fettmassa:7.2Kg.

Jag äter 5-7Ggr/Dag, Frukost, Förmiddagsmellis och Eftermiddagsmellis har sett precis lika dana ut hela tiden; Frukost; 1.5DL Fiberberikade Flingor (207 Kcal), 1 Proteinshake (117 Kcal), Vitamintillskott och 1L Vatten (Tot. 324 Kcal). Förmiddagsmellis: 1 Helt ägg (68Kcal), 1 DL Fiberberikade Flingor (138 Kcal, Tot. 206 Kcal). Eftermiddagsmellis: Samma som frukosten, Minus Vitamintillskottet.

Mitt mål är nu att nå 8% Så snabbt som möjligt, Jag har tänkt hålla kostplanen densamma för att långsamt byta ut desto mer av fiberflingorna mot ägg, Kvarg, Fisk och liknande, Och tänkt följa denna träningsplanen:
M: 60-75M Pre-Frukost promenad i rask takt, 60-75M Gympa, 60M Kickboxning
T: 60-75M Pre-Frukost promenad i rask takt, 60M Gym.
O: 60-75M Pre-Frukost promenad i rask takt
To: 60M Gym.
F: Ev. 60-75M Pre-Frukost promenad i rask takt, (annars vila)
L: 60-75M Pre-Frukost promenad i rask takt
S: 60M Gym.

Jag tar Proteintillskott, Kreatin Monohydrat och Vitamintillskott.
Äter inte pasta, Potatis, Bröd etc.

Verkar det realistiskt att jag kan nå mitt mål innan Jul? Jag vill väldigt gärna göra så, Räcker mitt schema till, Är det något jag bör ändra eller lägga till?
Och kan någon gissa på vad jag hade för Fettprocent innan jag började deffen? Mycket tacksam för svar och kommentarer, Förlåt för all texten *rolleyes*