handdator

Visa fullständig version : Tips på tunga magövningar


Pungis
2008-11-15, 00:31
Jag gillar crunches i kabel med rep, men tipsa gärna om andra övningar med belastning eller helt enkelt bara varianter av denna.

Sen undrar jag hurvida det skiljer resultatsmässigt när man rullar magen resp fäller ihop kroppen.

Madame
2008-11-15, 00:38
Jag gillar crunches i kabel med rep, men tipsa gärna om andra övningar med belastning eller helt enkelt bara varianter av denna.

Sen undrar jag hurvida det skiljer resultatsmässigt när man rullar magen resp fäller ihop kroppen.

Om man fäller ihop kroppen och håller magen rak, då är det ju mest höftböjarna som får jobba. Ganska onödigt tycker jag. Tränar man magen vill man ju träffa magmusklerna mest, och då bör man böja sig som en räka :D

Jag tycker situps på boll är bra, om man sträcker ut ordentligt och sen rullar upp utan att rycka, och inte sätter sig i toppläget med bollen under rumpan utan istället bara kniper ihop magen som en räka. Kan även köras med viktplattor på bröstet. Gör man rätt kan man få denna övning riktigt jobbig, men med lite fusk så kan den bli ganska lätt också...

Pungis
2008-11-15, 00:41
Thx

Jag har lite svårt för crunches/situps med vikt bara.. Gillar det helt enkelt inte

Gillar väl inte mage helt enkelt :D

Sen crunches i kabel med rep, jag har sånt jäkla problem med greppet.. Provat lite div handtag men inte hittat nåt riktigt bra. Nån med tips?

När vi ändå är igång. Är det nödvändigt att träna sidomagmusklerna för att få en symmetrisk kropp?

Spene
2008-11-15, 00:51
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=11626

Själv gillar jag främst situps med förankrade fötter och kabelmotstånd bakifrån, hängande benlyft, marklyft och knäböj. Magen är verkligen inte bara absen, gör du bara crunchrörelser kan du få rutor men du kommer inte kunna bli lika stark och det hämmar resultaten. Träna tungt, träna mångsidigt.

von huff
2008-11-15, 10:34
benlyft med hantel

Timme
2008-11-15, 10:47
knäböj, frontböj, marklyft, frivänding, ryck, dragonflags (googla denna)

LadyInsane
2008-11-15, 11:02
Brutalbänk, om du har möjlighet

CrazyJoeDavola
2008-11-15, 11:16
Denna typ av maskin tycker ajg är grymt bra, synd att de inte har en sån på mitt gym :(

http://kbierek.powweb.com/shapefit-pics/abs-exercises-ab-crunch-machine.gif

Nimille
2008-11-15, 12:46
Jag gillar decline situps (fötterna fastankrade och vikt på bröstet).
Annars tycker jag om denna väldigt mycket, synd att den inte finns på mitt gym bara.
http://www.runnersworld.com/images/cma/captainschair100x100.jpg

Yankeee
2008-11-15, 13:17
G0ysNevIv0w

Man kan även ställa något i mitten så att man måste föra fötterna från sida till sida över vad man nu har ställt där.

Mapa
2008-11-15, 13:23
jag får galen träningsvärk i mage av zombieböj utan bälte

stevebc
2008-11-15, 13:24
Grymt! Det är inte många som kan undvika svanken (och därmed koppla ut de raka magmusklerna) i slutläget av HBL!

Pungis
2008-11-15, 13:34
Thx jag har fått ett par tips som jag ska prova!!