handdator

Visa fullständig version : Fettsnåla KAKOOOOOR


Herkulez
2003-07-07, 11:44
Vad finns det för kaksorter som är fettsnåla/fettfria, har högt GI och smakar gott (gärna näringsinnehåll om ni kommer ihåg)

Vill äta kakor efter träningen :eating:

Munter
2003-07-07, 11:49
Såna havrekakor, bondkakor eller vad dom heter. Man köper dom i stora plastburkar på ICA eller Coop.. det är typ sirap, socker och havre som bas.

Lellan
2003-07-07, 12:03
Originally posted by Munter
Såna havrekakor, bondkakor eller vad dom heter. Man köper dom i stora plastburkar på ICA eller Coop.. det är typ sirap, socker och havre som bas.

Sääker på att det inte är margarin/smör som bas? :confused:

Har nåt recept där man blandar havregryn, bakpulver, socker och äggvita - kan leta efter det sen.

Annars är ju maränger toppen efter träningen! Perfekt! :eating: :hbang:

Herkulez
2003-07-07, 12:24
Originally posted by Lellan


Sääker på att det inte är margarin/smör som bas? :confused:

Har nåt recept där man blandar havregryn, bakpulver, socker och äggvita - kan leta efter det sen.

Annars är ju maränger toppen efter träningen! Perfekt! :eating: :hbang:

maränger...att jag inte tänkte på det :thumbup:

rota
2003-07-07, 13:09
Börjar dieten ta ut sin rätt? :D


/rota

Herkulez
2003-07-07, 13:18
Originally posted by rota
Börjar dieten ta ut sin rätt? :D


/rota

JAPP :D

(fast förra veckan blev det knappt nå diet)

supremo
2003-07-07, 14:21
Hittade dessa på b&ks sida för ett tag sen, med andra trevliga recept:

Sussies frukostkakor
1 portion (3 kakor)
• 2 äggvitor
• 1 dl havregryn (35 G)
• 1 tsk bakpulver
• lite Canderell
• 3/4 (cirka 8 g) av en portionspåse Ovations chokladdryck
• eventuellt russin
Blanda de torra ingredienserna och häll de två äggvitorna över. Rör om. Klicka ut smeten i tre kakor på bakplåtspapper. Gräddas direkt i ugn, 200°, ca 10 minuter. Kakorna kan du smaksätta efter behag. Variera t ex med blåbär, vanilj, jordgubb, apelsin (alla dessa smaker finns i pulverform för exempelvis fromage eller soppor). Om du är en frukost-chokladvägrare är kakorna goda med enbart lite Canderell, utan smaksättande pulver. Prova gärna med lite kanel.

187 kcal - Energifördelning:
• 50 E% kolhydrater
• 34 E% protein
• 16 E% fett

Pepparkakor
Samma recept som Sussies frukostkakor, men istället för Ovations kan du krydda med kanel, ingefära och mald nejlika. Dryg knivsudd ingefära och nejlika, aningen mer av kanelen.

Lellan
2003-07-07, 15:18
Det var Supremos kakor jag tänkte på! :) Men efter träningen är ju maränger klockrena! *mums*

supremo
2003-07-07, 21:29
Originally posted by Lellan
Men efter träningen är ju maränger klockrena! *mums*
Jag tycker dock maränger kletar på tänderna rätt fint... Men gott är det ;)

Bjorne
2005-10-01, 10:43
*bump*
Börjat käka mariekex och godis efter träningen igen, kanske inte så optimalt, dock passar det mig perfekt, för känner inget sug resten av dagen, vilka är optimalt nog för min del :)

Så nu två år senare kanske folk har mer tips?