handdator

Visa fullständig version : utbildning


energibruttan
2008-11-14, 10:44
Hej!

Jag har planer på att utbilda mig till personlig tränare. Vilken utbildning är bäst?

Hälsn e

William
2008-11-14, 10:45
Hej!

Jag har planer på att utbilda mig till personlig tränare. Vilken utbildning är bäst?

Hälsn e

Personal Training School

Lockzi
2008-11-15, 12:13
Jag gick förra helgen på PT-schools preparandkurs (16h utbildning på 2 dagar) för 1490 SEK.

Kan bara säga att det var helt underbart! Verkligen ögon vidgande (av det positiva slaget). Funderar även nu på att fortsätta med FAS1 som dock är betydligt kostsammare, men problemet är egentligen 9-dagars uppehåll i de akademiska studierna då kursen går non-stop.

z_bumbi
2008-11-15, 13:52
Någon högskoleutbildning där det ingår som en kurs i en större helhet.

energibruttan
2008-11-26, 10:25
Ok.. men jag har hört massa positivt om Trainers Academy. Vad är skillnaden mellan den och Pt-school?
Hälsn e

Lockzi
2008-11-26, 11:17
Ok.. men jag har hört massa positivt om Trainers Academy. Vad är skillnaden mellan den och Pt-school?
Hälsn e

The Academy har inte berättigheten att utfärda "Blåa kortet", vilket är den internationella standarden för Personlig Tränar-kvalifikation vill jag minnas.

z_bumbi
2008-11-26, 11:26
The Academy har inte berättigheten att utfärda "Blåa kortet", vilket är den internationella standarden för Personlig Tränar-kvalifikation vill jag minnas.

Berätta mer om den internationella standarden?

hasic
2008-11-26, 18:36
Trainers Academy läser du på distans. Du börjar med att läsa s.k. BAS-9, som innehåller tre delar anatomi, tre delar fysiologi och tre delar näringslära. Du har hur lång tid på dig du vill, och gör provet online. Vid godkänt prov, i form av kryssfrågor, kan du boka lärarledda lektioner, för att sedan utföra praktik och få din licens.

hasic
2008-11-26, 18:38
The Academy har inte berättigheten att utfärda "Blåa kortet", vilket är den internationella standarden för Personlig Tränar-kvalifikation vill jag minnas.

Han frågar efter Trainers Academy, http://www.trainersacademy.com/, inte The Academy.

energibruttan
2008-11-27, 09:41
Tack för ett bra svar!:).. Är Pt-school den som är lämpligast då eller finns det andra bra?

//e

Sparven från Minsk
2008-11-27, 09:55
Biomedicinprogrammet Halmstad.
3 års studier med bland annat anatomi, nutrition, ergonomi, rehabiliteringsträning, träningslära, idrottspsykologi, utbildning i olympiska lyft och massa annat gott. Fystränar och personlig tränarlicens via Eleiko.