handdator

Visa fullständig version : Magen


Andyh
2003-07-07, 01:29
Jag undrar hur knäböjen påverkar magens styrka samt midjemåttet. Får magen någon betydelsefull träning av att köra knäböj? är det skillnad om man kör med eller utan bälte?

Sen har jag hört att många discobyggare samt många som ska tävla i AF inte kör knäböj eftersom magen blir stor av det. stämmer detta eller är det ännu en mag-myt? om det stämmer är det någon skillnad om man kör med eller utan bälte?

Jag vet att sexpacket är en enda muskel men det ser ju ut som det är många små. vad är det som gör att musklen går ner och "avskiljs" från nästa sektion.

För det sneda bukmusklen har jag tidigare kört torsorotationer i nån maskin men det känns inte som den tar i magen. finns det andra övningar man kan köra istället?

Slartibartfast
2003-07-07, 06:57
Originally posted by Andyh
är det skillnad om man kör med eller utan bälte?
Man kör utan bälte om man är en riktig karl. Om du kör med bälte får inte de små stabiliserande musklerna tillräcklig träning och du går av på mitten ifall du nångång tar i med benen utan bälte.

Originally posted by Andyh
För det sneda bukmusklen har jag tidigare kört torsorotationer i nån maskin men det känns inte som den tar i magen. finns det andra övningar man kan köra istället?
Sidebends.

Pressarn
2003-07-07, 11:24
Du vill inte bli stor om magen men vill träna sidomusklerna? Vad tror du händer när dom växer? Bredare midja.

Herkulez
2003-07-07, 11:33
Originally posted by Slartibartfast

Man kör utan bälte om man är en riktig karl. Om du kör med bälte får inte de små stabiliserande musklerna tillräcklig träning och du går av på mitten ifall du nångång tar i med benen utan bälte.



man kör utan bälte om man inte kan köra tungt, jag skulle då inte köra utan när jag är och reppar på 220 i böjjen:nono:

Bamse
2003-07-07, 11:39
Originally posted by Pressarn
Du vill inte bli stor om magen men vill träna sidomusklerna? Vad tror du händer när dom växer? Bredare midja.

Ah, dom behövs väl för stabiliteten om jag inte är helt ute och cyklar.

Det rör ju sig heller knappast om många centimeter muskler heller? Varför skulle dom musklerna växa så mkt snabbare än andra?

Då är det väl bättre att se till att ha hela kroppen genomtränad och i stället (om man är missnöjd med sitt midjemått) rikta in sig på att göra någonting åt bukfetman ;)