handdator

Visa fullständig version : Slemm satsar på Mr Olympia 2014


slemm
2008-11-12, 17:07
Hej o välkomna!

Här kan ni få följa min väg till Mr. Olympia titeln 2014!

Ålder: 26
Längd: 186 cm
Vikt: 83 kg

Jag har tränat skapligt tidigare i mitt liv men senaste två-tre åren har det blivit lite slappt och för mycket festande, alkohol och tobak. Mindre snus och bärs från och med nu!

Målsättning med träningen? Mr Olympia, njae kanske inte. Men ett par kilo muskler kan jag gott lägga på mig tycker jag. :bpump:

Nu har jag redan tjuvstartat på gymmet sen två månader tillbaka, jag har också gymmat en del tidigare också men hittils mest på känn och inte haft nån koll på vikter o övningar utan bara delar upp passen i muskelgrupper. Jag tänkte att man kanske skulle ta och dokumentera det lite noggrannare här.


Nåväl nu blir det chili con carne och ris och sedan ner till gymmet! Har inte köpt nåt snus sen i förrgår heller - börjat bli jobbigt (milt uttryckt).

*** To be continued***

Bilder före: (dagsfärska)

slemm
2008-11-12, 21:09
Oki veckans träning så här långt:

Måndag: bröst, triceps.
dips - egen kroppsvikt går ganska fint
bänkpress - 75 bra arbetsvikt, 80 kg gick ett par ggr.. tungt!

Tisdag: Ben, mage
knäböj - 70 kilo kändes ganska lagom med bra kontroll, provade 80 också - tungt!

Idag: Axlar, biceps
militärpress hantlar- 15 kg bra vikt
bicepscurl hantlar - 17,5 kg tungt! en del failure
bicepscurl skivstång 30 kg bra pump!

Imorgon: rygg

Jag satsar på 3x8 i de flesta övningar och 1-2 uppvärmningsset med lägre vikt.

4:e veckar med kreatin nu, tycker inte det märks direkt. Jag kanske är immun. Däremot svettas jag som en gris. Mest på mitt gym skulle jag tro - samband??

Ska börja notera övningar mer noggrant, lite lurigt å veta vad allting heter, nåja

nu blir det proteinshake, spagetti och fiskpinnar. Cheers!