handdator

Visa fullständig version : boxning istället för cardio?


greken
2003-07-07, 00:46
håller på och små deffar nu samt försöker komma i bättre form till lumpen.... de senste tre månaderna har jag kört cardio efter varje styrkepass, oftast har det blivit prommenad på löpbandet eller lättare jogging, ca 40- 60 min.
För några dagar sen provade jag på att boxas mot en säck och hoppa lite rep mellan åt istället för cardion, då blev det ca 30-40 min boxning inkl hoppande =)

hur ser detta ut ur deffsynpunkt, dvs tappar man lika mycket fett? Jag vet att man måste ligga på kcal minus men när man kör promenaden så ligger man på ca 60 % av maxpuls vilket innebär att man bränner optimalt med fett, men vid boxningen ligger pullsen mycket högre... kanske funkar som HIIT?

lite synpunkter vore trevligt... go natt på er...
:bpump:

Lopezzo
2003-07-07, 21:18
1. Jag vet inte om det är så bra att köra lågintensiv träning direkt efter ett styrkepass! Kör istället max 20 min och intensivt...
Skall du köra lågintensivt så gör det antingen på morgonen innan frukost eller när du inte ätit på 2-3 timmar.
Boxning som HIIT ja varför inte egentligen? Bara du som sagt inte kör för längen 20 min bör räcka gott givet att du kör INTENSIVT! Spykänslor skall det vara!!:hbang:

Lopezzzo

Massivf
2003-07-08, 11:41
Det är bara att köra efter rondklockan / ringning om ni har sådan i lokalen.

3 minuter på, 1 minut av...=)