handdator

Visa fullständig version : Ert första kosttillskottköp någonsin


BigSpawn
2008-11-12, 09:05
Mamma är på besök och hon hade med sig hemmagjord lingonsylt. När jag tittade på burken så tyckte jag att jag kände igen den. Det visade vara den burk tillhörande det första kosttillskottet jag någonsin köpt för ca 17-18år sedan. Det var på den tiden man precis börjat med träningen och ett pass kunde hålla på 2timmar och bestå av 15+set bröst följt av 15+set rygg.

Det var ett bulk köpt från Hobbex av alla ställen och jag gissar att jag låg på gränsen till att äta för lite innan jag började med detta(alternativt super placebo effekt), för gick upp ca 10kg på lite drygt 2 månader*flex*

Började läsa B&K strax efter detta och som den som trodde på reklam på den tiden köpte strax efter detta Hotstuff tror jag det heter och sen Retibol(förövrigt införskaffat i nån butik i sundbyberg tror jag, nån som vet vilken kosttillskottsbutik det kan ha varit?) , vilket naturligtvis inte gav mig några resultat alls för jag skötte inte kosten direkt bra i övrigt.
Efter denna lilla nostalgitripp så undrar jag nu vilket ert första kosttillskottköp var, gissar att jag kommer få väldigt skilda svar i och med att det skiljer mycket i ålder mellan oss här:)

Vet att några av det gamla gardet på förra gymmet jag tränade på pratade om nått fiskpulver de åt förr i tiden innan proteintillskott som vi ser idag fanns*spy*

Yankeee
2008-11-12, 09:27
(förövrigt införskaffat i nån butik i sundbyberg tror jag, nån som vet vilken kosttillskottsbutik det kan ha varit?)

Annas hälsokost (heter numera Hälsa & sånt)?

Avesta
2008-11-12, 09:27
Mamma är på besök och hon hade med sig hemmagjord lingonsylt. När jag tittade på burken så tyckte jag att jag kände igen den. Det visade vara den burk tillhörande det första kosttillskottet jag någonsin köpt för ca 17-18år sedan. Det var på den tiden man precis börjat med träningen och ett pass kunde hålla på 2timmar och bestå av 15+set bröst följt av 15+set rygg.

Det var ett bulk köpt från Hobbex av alla ställen och jag gissar att jag låg på gränsen till att äta för lite innan jag började med detta(alternativt super placebo effekt), för gick upp ca 10kg på lite drygt 2 månader*flex*

Började läsa B&K strax efter detta och som den som trodde på reklam på den tiden köpte strax efter detta Hotstuff tror jag det heter och sen Retibol(förövrigt införskaffat i nån butik i sundbyberg tror jag, nån som vet vilken kosttillskottsbutik det kan ha varit?) , vilket naturligtvis inte gav mig några resultat alls för jag skötte inte kosten direkt bra i övrigt.
Efter denna lilla nostalgitripp så undrar jag nu vilket ert första kosttillskottköp var, gissar att jag kommer få väldigt skilda svar i och med att det skiljer mycket i ålder mellan oss här:)

Vet att några av det gamla gardet på förra gymmet jag tränade på pratade om nått fiskpulver de åt förr i tiden innan proteintillskott som vi ser idag fanns*spy*
2004 några månader efter att jag började träna köpte jag min första burk vassleprotein. Smakade gudomligt, jag doserade väldigt noggrant med 25 grams skopan och njöt av varje klunk.

Nu har jag mer eller mindre lagt av med all kosttillskott. Utvecklat överkänslighet mot många ingredienser.

King Grub
2008-11-12, 09:30
Skips Olympic 90 med Mats Kardell på kartongen. Smakade kloak.

Deceiver85
2008-11-12, 09:31
Min första köp av kosttillskott var via kolozzeums webbshop, 11 januari 2006.

1 x Fairing - Shaker 25% 40kr
1 x Exell Vassle - 8kg (Smak: Jordgubb)

hahavaffan
2008-11-12, 09:32
Min första köp av kosttillskott var via kolozzeums webbshop, 11 januari 2006.

1 x Fairing - Shaker 25% 40kr
1 x Exell Vassle - 8kg (Smak: Jordgubb)Låt mig gissa, du håller dig borta från jordgubbssmak på liknande produkter idag? :)

Deceiver85
2008-11-12, 09:32
Låt mig gissa, du håller dig borta från jordgubbssmak på liknande produkter idag? :)

Yup :D

JJ
2008-11-12, 09:33
Skip Bulk (eller vad det nu hette) på postorder för en evighet sen. Vet inte ens om jag tränade, jag tyckte nog mest att jag var för smal. Smakade skit och jag åt aldrig upp det.

lectris
2008-11-12, 09:34
hmm.. jaa det var nog något vassle från dalblads tror jag :)

Handcuff
2008-11-12, 09:37
En burk Supergainer + kreatin. Året var 1994-1995 nåt sånt och burkarna gömdes mycket noga i ett förråd i det källargym jag smygtränade i :D

sleep is the enemy
2008-11-12, 09:38
Gainer från Twinlab. Kommer ihåg hur man disskuterade med kompisar om man skulle ta det på träningsfria dagar eller inte...

-"Jo, det ska man, annars får man ingen effekt!"
-"Men då tränar man ju inte... varför ska man behöva det då?"

Mental
2008-11-12, 09:43
Sanna Sol. aka Solisan, för att det var ju så gott! Var nog inte gammal, köpt för egen veckopeng! Sedan köpte jag nog brustablett med C-vitamin och någon dekokt på röd solhatt på hälsokosten i mina tidiga tonår, när jag var rädd att bli förkyld.

Börje H
2008-11-12, 10:11
Gainers Fuel 1000, från Twinlab. Tror det var 1992 eller 93.

dared
2008-11-12, 10:28
Twinlabs vassle med vaniljsmak. Ringde support och fråga om man kunde ta en gainer samtidigt som man tog vassle.

tp_88
2008-11-12, 10:32
Creatine Citrus (vill jag minnas det hette) från GG, kommer ihåg att jag spydde första kvällen jag tog det.

Eddie Vedder
2008-11-12, 10:32
Dextrosol.

Jag var nog bara 8-9 år skulle jag tro. Knaprade som godis.:D

Dreas
2008-11-12, 10:33
Protec från Eiselt var mitt första köp. Chockladen är fortfarande underbar!

edit: Ifall man nu kan räkna Dextro dit så var man väl 10 år, åt det väl mest som godis :)

Tabbe
2008-11-12, 10:35
Nåt sjukt äckligt tranbärs protein som smakade väldigt skummt.
när kan det varit hmm 2003-2004 nåt.

Jazzman
2008-11-12, 10:35
Mitt första inköp, för ca 15 år sedan, var också från Hobbex och jag tror det hette rätt och slätt "Bulk". Riktigt vidrig smak som skulle vara hasselnöt, men som inte gick att äta hur man än blandade det. Kommer speciellt ihåg rekommendationen att man skulle strö det på morgonfilen, vilket gjorde det om möjligt än mer oätligt.
/Jazz

Danny Devito
2008-11-12, 10:36
Det första jag köpte var nån form av multivitamin-piller med fiskolja. Jag kommer ihåg att jag ville köpa en gainer men tanten i kassan sa att hon inte tyckte jag skulle styrketräna eftersom jag kunde stanna i växten. :D

Det första "riktiga" kosttillskottet jag köpte var dock kreatin som köptes på Budo & Fitness i Sthlm. Hade ju läst att det ökade explosiviteten, så jag köpte det för att vinna skolmästerskapet i kulstötning (vilket jag gjorde :hbang:).

jaaaaag
2008-11-12, 10:38
Det första jag köpte var whey 80. Blandade det med jättelite vatten och åt med sked och tyckte att det var det godaste någonsin pga att jag var på ständig diet under nått år där. Det måste ha varit.. 2006.

BigSpawn
2008-11-12, 10:52
Mitt första inköp, för ca 15 år sedan, var också från Hobbex och jag tror det hette rätt och slätt "Bulk". Riktigt vidrig smak som skulle vara hasselnöt, men som inte gick att äta hur man än blandade det. Kommer speciellt ihåg rekommendationen att man skulle strö det på morgonfilen, vilket gjorde det om möjligt än mer oätligt.
/Jazz
Det var säkert samma som jag köpte, etiketten satt inte kvar på burken, men har nått svagt minne om nått med Bulk, dock minns jag inte att smaken var så hemsk som du beskriver:)

mystic[-_-]
2008-11-12, 10:56
1 burk kreatin från skip och Weiders MEGA MASS 2000 vaniljsmak *flex*

King Grub
2008-11-12, 10:58
;3314975']Weiders MEGA MASS 2000 vaniljsmak *flex*

Var det före 2004 så var det slaktavfall du köpte. :D

Mental
2008-11-12, 11:06
Var det före 2004 så var det slaktavfall du köpte. :D

Var de dessa filurer som körde med kollagen som proteintillskott?

Petf
2008-11-12, 11:06
Whey Fuel eller nåt i den stilen , 2 kg jordgubb . va väl ingen höjdare direkt.

mystic[-_-]
2008-11-12, 11:11
Var det före 2004 så var det slaktavfall du köpte. :D

2004 köptes det :P De hade precis fått någon ny design på burken

Skjaves
2008-11-12, 11:17
Eiselt Protec jordgubb. *flex*
Det var det man skulle ha om man ville ha "deffade" muskler enligt försäljaren. :D

Poxeman
2008-11-12, 11:27
Första var nog 2004 eller 2005 när jag extraknäckte i fabriken där det tillverkades energikakor, smakade spånskiva!
Under senare år har jag jobbat där när dom hade startat med Dahlblads SWEBAR, sjukt mkt godare!

mangs
2008-11-12, 11:42
Var det före 2004 så var det slaktavfall du köpte. :D

Been there, done that, smaken var dock väldigt god (Choklad) och jag gainade massa vikt. På den triden då kosttillskott var något magiskt fick men mycket bättre resultat :confused:

Mitt första var Skips Promax 90%. En 350grams burk med naturell smak. Ingen höjdare varken smakmässigt eller lättblandat men det gav mig ändå bra resultat ihop med Oboy. Längtar tillbaka till känslan man hade då. Efter varje pass och man tryckte i sig denna underbar driknk kände man hur musklerna växte. he he

MasterChief
2008-11-12, 11:50
Var det före 2004 så var det slaktavfall du köpte. :D

The memories...

Kom ihåg att jag som ung pojkvasker slog upp ordet "glandulars" eftersom det stod på innehållsförpackningen på burken.


Men innan dess var det något mjölkprotein. Inga smaktillsatser. Inga sötningsmedel. Inget förutom mjölkprotein. Det var ingen höjdare trots att man blandade i allt som kylskåpet kunde bjuda på.

Whistler
2008-11-12, 11:52
Någon Twinlab-gainer runt 2003, tror den hette Super Mass Fuel eller nåt. Köpte deras RX Fuel och något dylikt också. Burkarna var på typ 4kg och kostade 700kr. Fick med en burk kreatin i samband med det också, såg sedan att det var pga kort datum. Hälsokostbutik som inte alls kunde svara på mina frågor och inte hade en aning om produkter, utan bara sade "läs på burken".

På burkarna stod det massa roligt som jag gick på. Gainer för muskler och viktökning, vassle för muskelökning och viktminskning... Är väl iofs inte bättre på dagens förpackningar, men nu vet man ju i alla fall grunderna vad som gäller med energiöverskott etc.

Hobbes
2008-11-12, 11:58
Köpte mitt första kosttillskott 1995 - Twinlabs Kreatin, i kapslar dyrt var det vill jag minnas!

Det intogs med apelsinjuice - för det stod det och överallt läste man om att det var så det intogs!

krakowww
2008-11-12, 12:26
Jag tror att det var 2002 när jag köpte Whey 80. Kommer ihåg att jag tänkte att om Magnus Samuelsson käkar det så måste det vara bra:)

Frantic
2008-11-12, 12:26
Super Mass Fuel från Twinlab. Jag minns att i samband med reklamen för den produkten så fanns det en bild på Plexus och för Twinlabs Super Gainers Fuel så fanns det en bild på Atlas. Jag vill inte bli riktigt lika stor som Atlas så jag valde den med Johan på. Dessutom så sa försäljaren att man blev större om man käkade den senare.

spoonchest
2008-11-12, 12:30
Super gainer. Inköpt på en hälsokostbutik i leksand. vidrigt.
Kan det ha varit 2005?

LoTiX
2008-11-12, 12:36
;3314975']1 burk kreatin från skip och Weiders MEGA MASS 2000 vaniljsmak *flex*

MEGA MASS 2000 Choklad inköpt på ICA Maxi blev det för mig. Missuppfattade doseringen och fick nog inte i mig många gram protein. =)

Köpt på rätt sida 2004-linjen som tur är.

Svedberg
2008-11-12, 12:45
Räknar man allt så är det väl c-vitamin brus i väldigt unga år, sen nån energikaka farsan hade köpt på nån fjälltur som han prisade hårt men den smakade satan tyckte jag och morsan.
Första "tränings" tillskott beställde jag och en kompis, det var 10 lr 20kg Exell vassle.

raQblad
2008-11-12, 12:52
En sen kväll 2003 åkte jag och min träningskompis till ett villaområde en bit ifrån där jag bodde. Under färden dit pratades det om hur stora vi skulle bli.
Vi fick skjuts av hans pappa, och klev nyfiket ut ur bilen som stannat framför ett helt vanligt hus och vi gick fram till dörren och knackade på som helt vanliga människor.
En gammal man öppnar dörren och vi förklarar att vi ska börja träna och vill ha bulk, ett pulver min vän hade kört med sen ett tag tillbaka. Den gamla mannen leder oss in till hans garage där han har hyllvis med stora, svarta hinkar med texten "Nellas Gainer" på. Jag köpte en hink och fick med en shaker.

Spillde givetvis ut den första drinken, men den andra smakade gudomlig chokladmint...sweet memories.

L-Sami
2008-11-12, 12:58
Weiders Pure Creatine var väl det första kosttillskottet som jag köpte själv, då var jag 16år (2002). Innan det använde jag Twinlabs Super Mass Fuel som en annan familjemedlem hade köpt.

Scratch89
2008-11-12, 12:59
En sen kväll 2003 åkte jag och min träningskompis till ett villaområde en bit ifrån där jag bodde. Under färden dit pratades det om hur stora vi skulle bli.
Vi fick skjuts av hans pappa, och klev nyfiket ut ur bilen som stannat framför ett helt vanligt hus och vi gick fram till dörren och knackade på som helt vanliga människor.
En gammal man öppnar dörren och vi förklarar att vi ska börja träna och vill ha bulk, ett pulver min vän hade kört med sen ett tag tillbaka. Den gamla mannen leder oss in till hans garage där han har hyllvis med stora, svarta hinkar med texten "Nellas Gainer" på. Jag köpte en hink och fick med en shaker.

Spillde givetvis ut den första drinken, men den andra smakade gudomlig chokladmint...sweet memories.

Oh my god! Tur att det inte var någon skum gubbe!
http://i107.photobucket.com/albums/m282/nkelly729/herbert-dance1280x1024.gif

Börje H
2008-11-12, 12:59
En sen kväll 2003 åkte jag och min träningskompis till ett villaområde en bit ifrån där jag bodde. Under färden dit pratades det om hur stora vi skulle bli.
Vi fick skjuts av hans pappa, och klev nyfiket ut ur bilen som stannat framför ett helt vanligt hus och vi gick fram till dörren och knackade på som helt vanliga människor.
En gammal man öppnar dörren och vi förklarar att vi ska börja träna och vill ha bulk, ett pulver min vän hade kört med sen ett tag tillbaka. Den gamla mannen leder oss in till hans garage där han har hyllvis med stora, svarta hinkar med texten "Nellas Gainer" på. Jag köpte en hink och fick med en shaker.


Nellas :hbang:
En riktig pionjär och en av de butiker som sålt mest kosttillskott i hela norrland. Utbudet var enormt. Sista åren salufördes hans egna märke. Förr om åren sålde han ordentligt mycket Twinlabprodukter. Alltid sjukt bra service och det gick alltid att förhandla om priserna :)

Du skall veta om att den mannen varit tookigt stark i bänkpress och tävlat en del i handikappklassen.

Mapa
2008-11-12, 13:00
Twinlab, Proteinfuel tror jag de hette då, ~300kr för 750g protein... ja, ung och dum.. detta va väl när jag va 14-15

jaosef
2008-11-12, 13:06
Gainer med vanilj-smak följt av mer gainer med vanilj-smak :)

JockeKillen
2008-11-12, 13:45
Kolozzeum pure whey :D

C.E.J.
2008-11-12, 13:55
Antingen var det en sån där stor burk Super Gainers Fuel från Twinlab, eller så var det 16kg Whey-80 (jordgubb) :D

Flickan
2008-11-12, 14:02
Dextrosoltabletter var definitivt det första, lågstadieålder.

En flaska Mivitotal köpte jag i slutet av nian då jag skulle bli nyttig, den dracks ca 4 gånger.

Men räknar vi burkar så blir det väl mitt protein från ON, Cookis&Cream,
en hink med Vitargo, vitamintabletter och barer från SWEBAR.
Det är gött att mogna...

occt
2008-11-12, 14:03
SportGainer (Strength) (choklad)

Var hur god som hällst :D

Ska köpa den igen kanske :)

Klein
2008-11-12, 14:10
Det var pepti power jordgubb och året var 98. Minns att mina föräldrar blev helt tokiga när jag kom hem med säcken och skulle förbjuda mig att äta pulvret. Men det var jag som bestämde. Hade ju störst muskler så...

Floddan
2008-11-12, 14:13
Multivitamin brustablett

Langster
2008-11-12, 14:16
En liten burk med grusliknande kreatin.

Sebbe_H
2008-11-12, 14:32
Twinlab Mass Fuel
Eiselt Protec
Dalblads Kreatin

Wiken
2008-11-12, 14:39
Köpte en påse Star Nutrition Gainer Pro från en lokal dealer. Fick även med en burk kreatin på köpet minns jag också.

Tror detta var kring 2004 eller 2005.

ARMSTARK
2008-11-12, 14:39
"Ehrling Wahlgrens super protein" *flex*

Tricklev
2008-11-12, 14:41
Hur kan ni minnas detta, och tom minnas smak/märke med mera?

Någon vassle var min första, mer än så minns jag inte.

Pejij
2008-11-12, 14:43
Minns inte märket, men det var vassleprotein iallafall. Smaklöst.

Kwon
2008-11-12, 14:49
Gainers (från Twinlab!) någon gång på 90-talet.

Wintermute
2008-11-12, 14:51
Hur kan ni minnas detta, och tom minnas smak/märke med mera?

Någon vassle var min första, mer än så minns jag inte.
Det var ju ett stort steg i livet, när man gick från vanlig föda till sådan i pulverform...

4 kg protec+ troligen chokladsmak.

strong-man
2008-11-12, 14:53
Köpte från hobbex jag med första gången Bulk90 tror jag det hete va typ ett 1kg o man skulle gå upp typ 5-10kg har jag för mig det stod på burken va väll en 15 år skulle jag tro o funka väll inge vidare men det kan ju iof bero på att man åt som en katt unge o söp som ett svin varje helg:D tur att men har blivit klokare:)

BigSpawn
2008-11-12, 15:00
Köpte från hobbex jag med första gången Bulk90 tror jag det hete va typ ett 1kg o man skulle gå upp typ 5-10kg har jag för mig det stod på burken va väll en 15 år skulle jag tro o funka väll inge vidare men det kan ju iof bero på att man åt som en katt unge o söp som ett svin varje helg:D tur att men har blivit klokare:)

hehe, vi verkar vara några som började med bulk90 från Hobbex*flex* för det kan nog stämma att det hette bulk90:) detta måste vart runt 92 jag det fanns hos Hobbex.

Fairing
2008-11-12, 15:08
Mamma är på besök och hon hade med sig hemmagjord lingonsylt. När jag tittade på burken så tyckte jag att jag kände igen den. Det visade vara den burk tillhörande det första kosttillskottet jag någonsin köpt för ca 17-18år sedan. Det var på den tiden man precis börjat med träningen och ett pass kunde hålla på 2timmar och bestå av 15+set bröst följt av 15+set rygg.

Det var ett bulk köpt från Hobbex av alla ställen och jag gissar att jag låg på gränsen till att äta för lite innan jag började med detta(alternativt super placebo effekt), för gick upp ca 10kg på lite drygt 2 månader*flex*

Började läsa B&K strax efter detta och som den som trodde på reklam på den tiden köpte strax efter detta Hotstuff tror jag det heter och sen Retibol(förövrigt införskaffat i nån butik i sundbyberg tror jag, nån som vet vilken kosttillskottsbutik det kan ha varit?) , vilket naturligtvis inte gav mig några resultat alls för jag skötte inte kosten direkt bra i övrigt.
Efter denna lilla nostalgitripp så undrar jag nu vilket ert första kosttillskottköp var, gissar att jag kommer få väldigt skilda svar i och med att det skiljer mycket i ålder mellan oss här:)

Vet att några av det gamla gardet på förra gymmet jag tränade på pratade om nått fiskpulver de åt förr i tiden innan proteintillskott som vi ser idag fanns*spy*

Hobbex levererade även mitt första kosttillskott. Hot Stuff har även jag köpt i Sundbyberg på Annas Hälsokost för många , många år sedan

Kul grej:

Killen som jobbade i butiken och sålde hot stuff till mig var realtivt otränad men sälj argumentet var att han åt produkten och då måste den väl vara bra
Familjen som ägde/äger Annas Hälsokost heter Eiselt/Larsson:D

Den otränade killen som jobbade i sin Mammas butik och lurade på mig Hot stuff heter Henrik Eiselt (lite nostalgi här)

kalllee
2008-11-12, 15:09
Något konstigt märke av kreatin

LoTiX
2008-11-12, 15:09
Multivitamin brustablett

Fy fan, ingenting för nybörjare!

Tricce
2008-11-12, 15:12
Big Boss kreatin har jag för mig.

BigSpawn
2008-11-12, 15:15
Hobbex levererade även mitt första kosttillskott. Hot Stuff har även jag köpt i Sundbyberg på Annas Hälsokost för många , många år sedan

Kul grej:

Killen som jobbade i butiken och sålde hot stuff till mig var realtivt otränad men sälj argumentet var att han åt produkten och då måste den väl vara bra
Familjen som ägde/äger Annas Hälsokost heter Eiselt/Larsson:D

Den otränade killen som jobbade i sin Mammas butik och lurade på mig Hot stuff heter Henrik Eiselt (lite nostalgi här)
hehe:) där ser man, och i ärlighetens namn hade jag för mig att Eiselt kändes bekant ihop med den butiken, men trodde att jag mindes fel:)

Kross
2008-11-12, 15:18
Var nog Twinlab SuperGainers Fuel vanilj. Smakade mums ju.

kalle_banan
2008-11-12, 15:59
EAA i våras, smakar helt okej.

Madame
2008-11-12, 17:30
Det var nog år 2000, och jag ville hitta det bästa pulvret som kunde uppfylla alla mina kroppsliga önskningar på en gång. Valet föll på.... taramtamtaaaaa Optifuel :laugh:från twinlab.


Var det före 2004 så var det slaktavfall du köpte. :D

Oj oj, jag köpte ju 7 kg weiderpulver 2002, det var i en källarbutik i moskva så jag tog det som verkade mest internationellt, ryssepulvrena vågade jag inte prova ... Härligt :D

Larsson
2008-11-12, 17:35
Har ätit vitamintabaletter länge. Fast när man bodde hemma köpte alltid mamma det. Det första jag köpte själv var Whey-80 och Kreatin Monohydrat. Fick bra ökningar med kreatinet, synd bara att magen inte uppskattade det.

Handcuff
2008-11-12, 17:38
Underbar tråd!

Sjukt kul att se att vi alla varit barn(lättlurade) i början :D

Hudiksvall_Bänkpress
2008-11-12, 17:43
Tränade en period innan och under gymnasiet 92-93,första kosttillskottet köptes från Skip/Big Boss.

Sportprotein,naturell...smaken minns man än!
RX-Optimizer,pre-workout tillskott i tablettform,kliade som fan och stack i hela kroppen så att man trodde fan var lös...

z_bumbi
2008-11-12, 18:05
AD-droppar, jag kan ha varit några månader gammal och kommer inte riktigt ihåg vad det smakade. Sen hade vi några tuggtabletter med någon vitaminvariant som jag åt som godis när jag var 6-7 år gammal (tips till föräldrar, göm inte nyckeln till medicinskåpet så att barn får tag på den)

Det första jag köpte själv var druvsocker när jag gick i femman.

Proteintillskott tror jag var sojaprotein men vilket år det var vet jag inte.

BigSpawn: Fiskproteinet hade sponsoravtal med tyngdlyftningsförbundet och det finns annonser med om det i tidningar från mitten av 80-talet. Jag hade som tur var inte börjat träna på den tiden så jag har ingen aning om hur det smakar/luktar.

stargate
2008-11-12, 18:12
Twinlabs kreatin. Det var MYCKET effekt, gick upp massa i vikt + att jag fick massa kramper i musklerna för att jag antagligen drack för lite. Nuförtiden får jag inte samma effekt av kreatin.

Jax
2008-11-12, 18:21
Druvsocker på ICA. Smakade gott.

Pepz
2008-11-12, 18:23
AST Vp2 (snoräcklig)
och creatine HSC

trodde på allt deras reklam sa ;)

Körv
2008-11-12, 18:52
VP2 Whey Isolate från AST - Sport science. för circa 1 år sen
908g vanilj smak, kostade mig 450kr (frakt inräknat)
Den 156% bättre styrkeökningen märkte jag inte av tyvärr.
Men vem skulle inte falla för sån markandsföring va? :smash:
(fick inte en shaker med på köpet, så fick gå till "Life" å köpa en sån också - bittert eller vad?)

joriice
2008-11-12, 19:04
En påse whey 80 tror jag.

Flygplan
2008-11-12, 19:20
Twinlab Gainer med jordgubbssmak. Var kanske någon gång runt milleniumskiftet. Den kostade säkert 500-600... Troligen det sämsta köpet jag någonsin gjort!

bear.flowertwig
2008-11-12, 19:26
För +10 år sen...

http://www.megasupplements.net/images/productuploads/HotStuff.jpg

emmzan
2008-11-12, 21:39
Sojaprotein från hälsokosten typ 2002 :)

Mantus
2008-11-12, 21:55
Twinlab- Super Mass Fuel med chokladsmak någon gång runt 2003.
Kommer ihåg att mina föräldrar tyckte att det var väldigt onödigt då det räckte med mat. Det stämmer väl per se, men när jag tittar tillbaka på vilka hemska måltider vi tidvis hade så förstår jag varför jag köpte gainer. Spaghetti och köttfärssås varvat med Scans köttbullar några gånger i veckan kan få den mest uthärdige att tappa aptiten.

Troll
2008-11-12, 22:02
Vassle med jordgubbssmak. Smakade konstlat!

regus
2008-11-12, 22:28
Dextrosol.

Jag var nog bara 8-9 år skulle jag tro. Knaprade som godis.:D

Samma för mig. Dextrosol är lite som ungdomsidrottens heroin.