handdator

Visa fullständig version : Proteinpulver vid deff

Jacke89
2008-11-12, 00:14
Tjenare.

Tänkte starta en deff nu, väger 87 kg och vill gå ner till 79-80 kg beräknar mig ta cirka 2-3 månader, men frågan är: efter mina gympass, tycker ni jag ska ta proteinpulver då? det är ju ca 250 kcal i en dosering, men det är 50g protein i också som är jävligt mycket av mitt dagliga intag. Och proteinet är väl jävligt viktigt under deffen för att inte förlora muskelmassa? eller ska jag skippa det helt?

Scratch89
2008-11-12, 00:35
Sluta svär.

Och ja, det är det absolut bästa tillfället att fylla på med näring. Hur ser din gainer ut? 50 gram protein ger 200 kcal ungefär, är resten kolhydrat? Förhållandet borde vara det omvända.

Stoltz
2008-11-12, 00:39
Sluta svär.

Och ja, det är det absolut bästa tillfället att fylla på med näring. Hur ser din gainer ut? 50 gram protein ger 200 kcal ungefär, är resten kolhydrat? Förhållandet borde vara det omvända.

Ge fan i hans ordval och svara på hans jävla fråga, noob.

Förlåt Scratch, du bjöd på den :D

Cerberus
2008-11-12, 01:44
svordomar e bra. Proteinpulver e bra under deff ja, snabbt o enkelt.

Anton Fräs
2008-11-12, 07:08
Upp till dig själv. Jag prioriterar mättnads känslan när jag går ner i vikt, har en apitit som en varulv och behöver lägga hela mitt dags intag på mättande mat för att inte gå hungrig. Kan du utan att brista i kosten i övrigt dricka protein pulver tycker jag du borde göra det :)

martikainen
2008-11-12, 07:31
Du bör absolut dricka ditt protein under deff då jag ialla fall tycker det är svårt att få 2g protein/kg under deffen.
En dos whey80 (20-25G) för mig ger ca 80-100kcal, dricker med vatten.

Eddie Vedder
2008-11-12, 07:55
Jag skulle fortsätta men minska mängden helt enkelt. Är det en färdigblandad gainer eller en egenblandad?

Om du blandar själv skulle jag plocka bort kolhydratpulvret helt och nöja mig med t.ex. 30g proteinpulver. Då får du i dig snabbt protein men inte lika mycket energi, sedan skyndar du dig hem och äter lite mer kolhydrater i form av mat som ger mättnad och näring istället.

-Englund
2008-11-12, 20:30
Du kan ju även tänka på att tarmarna inte kan ta upp mer än ca 15g vassleprotein per tillfälle, om det nu är vassleprotein i det(kanske endast t o m?). Rätta mig någon om jag är ute och cyklar :)

Sverker
2008-11-12, 20:47
Lita inte för mycket på studien som anger att upptaget bara är 15 g vassleprotein. Det krävs mer fakta där.

Fast 50 g vassleprotein på en gång verkar överdrivet. Jag skulle köra på 25 g och se till at få i mig snabba kolhydrater direkt efter träningen. Här är det frågan om näringstiming. Fett kan man bränna på andra tider på dygnet.

Eddie Vedder
2008-11-12, 21:55
Rätta mig någon om jag är ute och cyklar :)

Nej bara övertolkar grovt. Precis som halva Kolo verkar göra angående det där numera. Så ta det inte på som en sanning bara för att det är en tävling om vem som först hinner skriva det i trådar om proteintillskott.

Trance
2008-11-12, 22:20
Nej bara övertolkar grovt. Precis som halva Kolo verkar göra angående det där numera. Så ta det inte på som en sanning bara för att det är en tävling om vem som först hinner skriva det i trådar om proteintillskott.

Vad är det för studie(r?) det talas om?

-Englund
2008-11-14, 20:32

Förstår att du vill framföra klagomål på alla som "tävlar" å håller på så, tycker även själv att det är väldigt drygt. Eller ja, min tolkning av det som jag själv dock ansvarar för. Men skriv det inte på det där sättet är du snäll, om jag hade varit på dåligt humör hade jag nog gått i värsta polimiken om det du skrev:P But I rather seem ignorant, när det gäller tolkning av denna studie^^

Onigiri
2008-11-14, 20:48
Jag tycker du ska räkna dina kalorier till ett visst underskott(cirka) varje dag och därefter välja proteinrikt käk.

Eddie Vedder
2008-11-14, 20:56
Förstår att du vill framföra klagomål på alla som "tävlar" å håller på så, tycker även själv att det är väldigt drygt. Eller ja, min tolkning av det som jag själv dock ansvarar för. Men skriv det inte på det där sättet är du snäll, om jag hade varit på dåligt humör hade jag nog gått i värsta polimiken om det du skrev:P But I rather seem ignorant, när det gäller tolkning av denna studie^^

Det var inte menat så, får be om ursäkt om det uppfattades så. Det blir nog lätt så när man för en gång skull skippar smiley's.:)

Det här med "tävling" var alltså inte riktat mot dig utan mot själva grejen om att många numera nämner det där med 15g med lite väl stor övertygelse baserat på ganska lite.

Så jag var inte på dåligt humör alls, får se till att skriva mer smiley's framöver.;)

Lavorini
2008-11-14, 22:17
Vad är det för studie(r?) det talas om?

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=118987

Bl.a.

-Englund
2008-11-15, 12:21
Det var inte menat så, får be om ursäkt om det uppfattades så. Det blir nog lätt så när man för en gång skull skippar smiley's.:)

Det här med "tävling" var alltså inte riktat mot dig utan mot själva grejen om att många numera nämner det där med 15g med lite väl stor övertygelse baserat på ganska lite.

Så jag var inte på dåligt humör alls, får se till att skriva mer smiley's framöver.;)

Ok men dåså, det är lugnt jag förstår:) och om du mena att jag skrev att du var på "dåligt humör", så läs igen, jag skrev att om Jag hade varit det:P om de nu va så du mena. menmen strunta i det nu!