handdator

Visa fullständig version : Istället för att äta


Ayla
2008-11-11, 20:31
Jag har lite svårt att hantera min hunger ibland. Vad gör ni när ni under deff blir sjukt hungriga eller sugna? Strategin jag kör just nu är att borsta tänderna och gå och lägga mig...lite trist:)

L-Sami
2008-11-11, 20:44
Under en diet om jag blir hungrig och kan inte äta fler kalorier drar jag ut på en promenad så att jag kan käka lite fler kalorier efter det :) 1 timmes promenad förbrukar en del, som motsvarar en del mättande mat.

Heniin
2008-11-11, 20:52
Jag har lite svårt att hantera min hunger ibland. Vad gör ni när ni under deff blir sjukt hungriga eller sugna? Strategin jag kör just nu är att borsta tänderna och gå och lägga mig...lite trist:)

Frysta jordgubbar är :thumbup: Lite kalorier och riktigt gott! sen tycker jag att det finns sallad som mättar ganska bra, som ruccolat :=) eller så gör du som L-Sami sa att gå ut och gå en sväng.

Ayla
2008-11-11, 20:56
Jag har lite svårt att ta mig ut på promenad nu när det är mörkt och hemskt redan kl 16...jag är lite mörkrädd av mig :)
Jag får väl ta och suga på några jordgubbar istället och se om det hjälper :smash:

Eesti
2008-11-11, 21:15
Jag är också på diet, och jag tror det är viktigt att äta så ofta som möjligt, alltså, 5-6 gånger om dagen så hinner man inte bli så hungrig imellan. Jag käkar ungefär 300kcal varannan/var 3:e timme. Jag tror även det är jobbigast i början av en diet när man är ovan, kommer nog över största hungerkänslorna en bit in när du blir van ;) Följ din signatur ;) Inget kmr gratis! :P

hemmos
2008-11-11, 21:19
Jag har lite svårt att hantera min hunger ibland. Vad gör ni när ni under deff blir sjukt hungriga eller sugna? Strategin jag kör just nu är att borsta tänderna och gå och lägga mig...lite trist:)


Jag brukar skära ett äpple samt apelsin i små tärningar och smaska i mig :). Väldigt gott.

Nordenator
2008-11-11, 22:44
Diverse påssoppor (torrvaror) är passande då man vill äta men egentligen inte vill få i sig något av egentlig energimängd. Även köttsoppa på glasburk av något märke (typ Finus, Felix eller något liknande) är väldigt energifattig.

Att blanda jordgubbar, hallon eller andra bär med kvarg och lite funlight är annars ypperligt för att få i sig lite protte och samtidigt vara gott. Utan funlighten är det lite surt och vidrigt, tycker jag åtminstone.

samme11
2008-11-11, 22:45
Får man inte dricka vatten eller? :D

Fearstrike
2008-11-11, 23:26
Käka precis dagens enda mål: 250g kesella lätt (1%) med c.a 6 stora jordgubbar samt kanske 100g hallon och 50g blåbär. Med funlight LIME (!!!!) va faktiskt jätte gott!!!!

Kan utan snack jämföras med sourbé glass eller dylikt som jag förövrigt avgudar.

Kör VLCD så behöver inget snack om att ja äter lite ;)

Men men, rekommenderas starkt!

Jay-Z
2008-11-11, 23:37
Jag är också på diet, och jag tror det är viktigt att äta så ofta som möjligt, alltså, 5-6 gånger om dagen så hinner man inte bli så hungrig imellan. Jag käkar ungefär 300kcal varannan/var 3:e timme. Jag tror även det är jobbigast i början av en diet när man är ovan, kommer nog över största hungerkänslorna en bit in när du blir van ;) Följ din signatur ;) Inget kmr gratis! :P


Det tror inte jag. Har enbart upplevt det som positivt på diet att äta mer sällan men då få äta mer än små mål och sedan vara hungrig en timme senare.

hemmos
2008-11-11, 23:50
Käka precis dagens enda mål: 250g kesella lätt (1%) med c.a 6 stora jordgubbar samt kanske 100g hallon och 50g blåbär. Med funlight LIME (!!!!) va faktiskt jätte gott!!!!

Kan utan snack jämföras med sourbé glass eller dylikt som jag förövrigt avgudar.

Kör VLCD så behöver inget snack om att ja äter lite ;)

Men men, rekommenderas starkt!


Vad för VLCD kör du på samt vilken smak?

Nordenator
2008-11-12, 00:01
Det tror inte jag. Har enbart upplevt det som positivt på diet att äta mer sällan men då få äta mer än små mål och sedan vara hungrig en timme senare.

Likewise. Även observerat att om jag skippar frukost blir jag sällan hungrig till lunch. Käkar jag en redig frukost är jag beredd att frossa en kalv vid lunchtid. Få mål gick bäst för mig. Däremot är det ju inte direkt apbra för kistan, och dessutom så har man skitkass nivå på blodsocker och liknande. Men, men. It's what floats my boat (:

CVN
2008-11-12, 07:39
En proteinshake tar jag, blandad med lite yoghurt det mättar riktigt bra + har typ bara 150 kcal.

martikainen
2008-11-12, 07:47
Precis som CVN så röstar jag på proteinshake, dock dricker jag med vatten, mycket vatten. Smakar bra och mättar i 1-2h för mig ialla fall.

Sen så kör jag på samma som Jay-Z och nordenator, äter ganska sällan och får äta mig mätt då istället, och käkar jag stor frukost är jag hungrigare hela dagen än om jag kör en väldigt liten frukost.

Fultjack
2008-11-12, 08:07
Coke zero och / eller Läkerol / Tuggummi :thumbup:

Kischen
2008-11-12, 09:12
Käka precis dagens enda mål: 250g kesella lätt (1%) med c.a 6 stora jordgubbar samt kanske 100g hallon och 50g blåbär. Med funlight LIME (!!!!) va faktiskt jätte gott!!!!

Kan utan snack jämföras med sourbé glass eller dylikt som jag förövrigt avgudar.

Kör VLCD så behöver inget snack om att ja äter lite ;)

Men men, rekommenderas starkt!

Du äter väl någon form av näringsersättning och inte bara det där på en hel dag?

roosm
2008-11-12, 09:31
vitkål + äppelcidervinäger + diverse ört och/eller pepparkryddor + kylskåp i två dygn = god, väldigt mättande sallad som innehåller väldigt lite kalorier. Jag brukar hälla av så mycket vinäger som möjligt när jag väl ska äta den, så slipper det bli som en soppa.

Annars: Kesella + kryddor = dipp
Gurka, selleri och morötter att dippa med.
Är oerhört svårt att äta mycket kilokalorier av detta utan att må dåligt av hur mätt man är.

I allmänhet: Ät mycket; vitkål, lök, rotfrukter, paprika, sallat, selleri, svamp osv osv. Mycket grönsaker med tuggmotstånd = mycket mättnadskänsla och lite kalorier!

Lycka till!

PS: Ang frågan i topic så brukar jag planera dygnet så att jag alltid har 1-200 kcal att äta under timmarna innan jag går och lägger mig. Är jag inte speciellt hungrig så käkar jag keso + bär eller annat gott, kanske dricker en latte... Är jag jättehungrig käkar jag dippen jag beskrev ovan. DS

zowie
2008-11-12, 10:00
jag 'häller' i mig mycket te, örtte, roibosch, whatever, och tycker att den varma vätskan mättar bra. särskild om jag drycker den efter kvällsmaten då känner jag mig proppmätt ibland.
annars kan jag bara rekommendera att rör sig mer (då kan man äta mer) eller göra nånting annat, så att man 'glömmer' bort hungern.
annars finns det sockerfria karameller som man kan suga på ganska länge om man är trött på tuggummin.

hemmos
2008-11-12, 10:06
Äpple med kanel och in i ugnen. Yummy vad gott det är.

Ayla
2008-11-12, 11:48
Många bra tips, tackar!

manekin
2008-11-12, 12:08
yoggi mini + frysta bär (osockrade) + sötningsmedel+ is i en mixer.... mixa och lägg i frysen 4h, funkar grymt som "glass"
runt 100 kcal för en stor portion