handdator

Visa fullständig version : Intag av vassle protein


Fridolf
2003-07-06, 22:57
när ska ja intaga mitt vassle protein för högsta efekt.
Självklart så ska ja ju ta en portion efter träning.
Men när ska ja ta dom andra portionerna.
tror ni det är bra att ta 1 portion på morgonen när man vaknar. 1 Portion efter träning och 1 portion innan man går och lägger sig.

Niclaaas
2003-07-06, 23:10
vassle = morgon, efter träning
kasein = mellanmål, kvällsmål

om det spelar nån roll egentligen vettefaen....blanda det i mjölk så blir det nog bra ändå. fast egentligen bättre med nåt annat. en burk tonfisk eller kessella kanske?

Fridolf
2003-07-06, 23:13
hmm har bara vassle.
ja tror ja kommer köra morgon,efterträning och innanläggdags

Niclaaas
2003-07-06, 23:15
som sagt....kör med mjölk så tror jag knappast att du kommer märka nån skillnad

King Grub
2003-07-07, 11:04
Varför slösa bort en vassleportion innan man går och lägger sig när man kan äta någon gott, mättande och proteinrik mat istället?

mangemani
2003-07-07, 13:17
hur var det nu igen,1 dl protec + är 30 gr protein va?

:thumbup: för ditt uttalande grub.....mycket godare med mat innan man lägger sej.

GhostFace
2003-07-07, 13:20
Originally posted by King Grub
Varför slösa bort en vassleportion innan man går och lägger sig när man kan äta någon gott, mättande och proteinrik mat istället?

Kanske väljer man att dricka ngt proteinrikt ist f at äta ngt proteinrikt om man är ganska mätt av all fast föda man ätit under kvällen.

mangemani
2003-07-07, 13:26
kan nån offra sej att skriva ett ja eller nej på min fråga..

Herkulez
2003-07-07, 13:26
Originally posted by GhostFace


Kanske väljer man att dricka ngt proteinrikt ist f at äta ngt proteinrikt om man är ganska mätt av all fast föda man ätit under kvällen.

eller så är man lika slö som jag är på kvällen och inte ids laga mat :D

Fartman
2003-07-07, 13:51
på morgonen är det ju iaf superbt med en vassle drink.. är jävligt bra då man alltid måste stressa som ett as bara för att man inte kan ta sig ur bingen i tid..

Fartman
2003-07-07, 13:52
Originally posted by mangemani
kan nån offra sej att skriva ett ja eller nej på min fråga..

ja, om jag inte minns fel..

Team 666
2003-07-07, 21:10
Originally posted by King Grub
Varför slösa bort en vassleportion innan man går och lägger sig när man kan äta någon gott, mättande och proteinrik mat istället?


Jo det klart, den där goda, mättande burken tonfisk vill man ju inte välja bort ;)

Fast kesella är gott. Vad har du för kvällsmatvanor grubben? Vad brukar du proppa i dig?

mvh,,

Lopezzo
2003-07-07, 21:11
Originally posted by Fridolf
hmm har bara vassle.
ja tror ja kommer köra morgon,efterträning och innanläggdags

Hmm testa att hälla i lite olivolja eller rappsolja i vassledrinken så att proteinet tas upp långsammare!

Lopezzo

Fridolf
2003-07-07, 22:48
ja är världens största slö *** så det är därfer ja tar en portion innan jag går och lägger mig men ja gör också iårning lite mat typ havregryns gröt MUMS:hbang:

911
2003-07-08, 01:56
Originally posted by mangemani
hur var det nu igen,1 dl protec + är 30 gr protein va?

:thumbup: för ditt uttalande grub.....mycket godare med mat innan man lägger sej.

Är det inte lite mer?

King Grub
2003-07-08, 05:52
Originally posted by Team 666



Jo det klart, den där goda, mättande burken tonfisk vill man ju inte välja bort ;)

Fast kesella är gott. Vad har du för kvällsmatvanor grubben? Vad brukar du proppa i dig?

mvh,,

Oftast blir det någon pastaröra på cirka 125 gram pasta (okokt), 250 gram skinka eller 2 burkar Abbas lättonfisk, 100 gram keso, 100 gram majs och en burk champinjoner. Massor av grovbröd och mjölk till. Alternativet till det är massor av havregröt med rivet äpple och mjölk+flerkornsmackor med musslor eller makrill.

Jag drar i mig massor av kolhydrater på kvällen. Tränar på morgonen och behöver dem, och det fungerar finfint utan att jag lägger på mig det minsta fett.

mangemani
2003-07-08, 10:46
Originally posted by Lopezzo


Hmm testa att hälla i lite olivolja eller rappsolja i vassledrinken så att proteinet tas upp långsammare!

Lopezzo


*bluäää*

avråder från det,du kommer nästan spy.....oljan blandar sej inte i proteindrinken och du kommer istället halsa oljan(personlig erfarenhet)

Niclaaas
2003-07-08, 12:08
rapsolja smakar inget sen om man tycker det är obehagligt att den ligger överst så rör man lite innan man dricker....problem solved

feldtarn
2003-07-08, 12:08
Originally posted by mangemani



*bluäää*

avråder från det,du kommer nästan spy.....oljan blandar sej inte i proteindrinken och du kommer istället halsa oljan(personlig erfarenhet)

Hart jag aldrig vatt med om!

det gäller ju att skaka lite efter man hällt i oljan :D

mangemani
2003-07-08, 12:24
Originally posted by feldtarn


Hart jag aldrig vatt med om!

det gäller ju att skaka lite efter man hällt i oljan :D


ja jag skaka som fan min shaker ja,men oljan ville fan inte blanda sej:/

Oskis
2003-07-08, 15:09
Brukar också hälla olivolja i vassledrinken bara man skakar den rejält så är det inga problem.

mangemani
2003-07-08, 15:14
Originally posted by Oskis
Brukar också hälla olivolja i vassledrinken bara man skakar den rejält så är det inga problem.

ok,får väl försöka med det då och hålla för näsan den här gången,vill inte spendera resten av dan framför spyhinken

Fridolf
2003-07-08, 20:07
ok tack för alla svar en annan fråga.
Ska ja ta lika mycket protein dom dar ja inte tränar.
när ja tränar=morgon,efterträning,kväll
Träningsfria dagar=morgon,kväll

mangemani
2003-07-08, 20:13
Originally posted by Fridolf
ok tack för alla svar en annan fråga.
Ska ja ta lika mycket protein dom dar ja inte tränar.
när ja tränar=morgon,efterträning,kväll
Träningsfria dagar=morgon,kväll


det jag har fått erfara är att under icke träningsdagar så ska man få i sej mer proteiner,eftersom när kroppen vilar så gynnar proteinerna musklerna i vilan,alltså dom repareras bättre,dvs att dom växer bättre...det är vad jag fått höra iaf.

Berry
2003-07-08, 20:17
du ska inte dra ner på proteinerna på vilodagen. det är då musklerna byggs upp igen. dock behöver du inte hinka vassle, förutom möjligen på morgonen. resten av dagen duger kött, fisk, fågel och andra godare/nyttigare/långsamare proteinkällor mycket bra.

King Grub
2003-07-08, 20:18
Originally posted by mangemani



det jag har fått erfara är att under icke träningsdagar så ska man få i sej mer proteiner,eftersom när kroppen vilar så gynnar proteinerna musklerna i vilan,alltså dom repareras bättre,dvs att dom växer bättre...det är vad jag fått höra iaf.

Du har hört helt rätt. Minst lika mycket på vilodagen.

Fridolf
2003-07-08, 21:56
ok.
tror ni det räcker att ta vassle bara 2 gånger per dag istället för 3 som ja tänkt. Det är ju inte direkt billigt

Berry
2003-07-08, 22:26
räcker utmärkt att bara ta det på morgonen och efter träning. i övrigt rekommenderar jag proteinrik mat (se ovan inlägg)!

mangemani
2003-07-08, 22:36
Originally posted by King Grub


Du har hört helt rätt. Minst lika mycket på vilodagen.


va?!hade jag rätt*hurrar*första gången jag har haft rätt och att grubben inte har slängt in en kommentar om det hela....detta måste firas med en proteindrink:D