handdator

Visa fullständig version : Hur träna vader på hemmagym?


Steerlinho
2008-11-11, 19:43
tjenare!

Har suttit och kollat igenom övningsbanken ett tag nu och gjort upp ett schema för hur jag ska köra i hemmagymmet med övningar och så, men! jag vet inte hur jag ska träna vaderna för alla övningar jag sett i banken är det pressar etc *gah!*, sådana finns på gymmet i stan men det har jag inte hemma..

så, vet ni något sett att träna vader på hemma?

har skivstång, hantlar, träningsbänk, krökt stång massa vikter lutande situpsbräda etc, men har även en sån step up maskin men måste väl köra den i 30 min för att bli trött antar jag.. *gah!*

så har nån något tips på hur jag kan träna dem hemma, eller hur gör de andra som kör hemmagym?

Wao
2008-11-11, 19:44
Stå på något, en bok eller vadsomhelst som tillåter dig att flexa(motsatsen till kontrahera?) vaderna och håll i x kg.

Ungrim
2008-11-11, 19:44
Sätt stången över ryggen som i knäböj och kliv upp med främre delen av foten på en planka eller något dyligt och kör vader, alternativt med hantlar om du har nog tunga.

Raschmus
2008-11-11, 19:50
Ställ dig på en bok eller liknande, böj dig över ett bord och låt ett syskon, kompis eller förälder sätta sig på ryggen och "kontrahera" vaderna, eller vad det nu heter så fint.

Såg övningen på någon Arnold film.

Ungrim
2008-11-11, 19:55
Ställ dig på en bok eller liknande, böj dig över ett bord och låt ett syskon, kompis eller förälder sätta sig på ryggen och "kontrahera" vaderna, eller vad det nu heter så fint.

Såg övningen på någon Arnold film.

Donkey Raises
http://www.exrx.net/WeightExercises/Gastrocnemius/WTDonkeyCalfRaise.html

Steerlinho
2008-11-11, 19:57
tack så mycket :D låter väldigt bra

creperiet
2008-11-11, 20:00
Plyometriska.

actiwe
2008-11-11, 20:32
donkey raises! krävs en till person dock

Hemi
2008-11-11, 20:49
Jag kör med ett ben i taget i en trappa och hantel i handen. Innan eller efteråt kör jag med bara tårna som kontakt, special Hemi.

Neco
2008-11-11, 20:54
Plyometriska.

instämmer

explosivitet bygger också vader Olika sorters hopp, på ett ben/två ben/långa/höga/nedhopp/hoppa upp på något etc... Skitbra...

feyin
2008-11-11, 22:20
stå på något, en bok eller vadsomhelst som tillåter dig att flexa(motsatsen till kontrahera?) vaderna och håll i x kg.

+1

Vezzlan
2008-11-12, 00:06
Plyometriska.

instämmer

explosivitet bygger också vader Olika sorters hopp, på ett ben/två ben/långa/höga/nedhopp/hoppa upp på något etc... Skitbra...


Jag skulle också vilja lägga till intervaller i backe.

roosm
2008-11-12, 09:42
Stå på ett ben och kör en vad i taget.
Brukar jag göra även på gymmet så slipper jag få blodsprängda axlar av att så tung vikt vilar på axlarna. Står du på ett ben krävs inte så mycket extra vikt, står du på båda måste du säkert ha en bit över din kroppsvikt på axlarna för att det ska ge tillräckligt motstånd.

manekin
2008-11-12, 16:49
du kan även lägga stången på låren (nära knät) och köra "vadpress". Brukar vara lugnt om man lägger en handduk eller något emellan....

Ungrim
2008-11-12, 17:03
du kan även lägga stången på låren (nära knät) och köra "vadpress". Brukar vara lugnt om man lägger en handduk eller något emellan....

Det var ett (för mig) nytt knep, tusen tack för det

z_bumbi
2008-11-12, 17:08
du kan även lägga stången på låren (nära knät) och köra "vadpress". Brukar vara lugnt om man lägger en handduk eller något emellan....

Har man gummivikter så funkar det att lägga en sådan som mellanlägg, med järnvikter åker däremot stången all världens väg. :D