handdator

Visa fullständig version : Kreatin efter 5 månader


Fors
2003-07-06, 21:45
Är det någon idé att ge sig på en kreatinkur efter endast 5 månaders tränande på gym? Kommer det att ge några förbättrade resultat?

Pressarn
2003-07-06, 21:53
Det spelar ingen roll hur länge du har tränat på gym.

Furiren
2003-07-06, 21:53
Absolut! det kommer inte ge dig sämmre resultat för att du bara tränat på gym i 5 mån!

muskelbyggarn
2003-07-07, 06:26
>Fors

Tycker inte du skall göra det, så här i början så kommer du öka så pass bra ändå så du inte vet om det är kreatinet eller att du börjar träna som gör att du gör framsteg. Lägg pengarna på mat och protein istället så här till en början, samt lär dig så mycket som möjligt om kosten och dess betydelse för träningen!

Vänl,,,
Tobbe

Castro
2003-07-07, 10:09
Har du pengar så är det ingenting som stoppar dig, men när du bara tränat i 5 månader kommer du ju att öka smått groteskt även utan kreatinet.

King Grub
2003-07-07, 11:06
Originally posted by muskelbyggarn
>Fors

Tycker inte du skall göra det, så här i början så kommer du öka så pass bra ändå så du inte vet om det är kreatinet eller att du börjar träna som gör att du gör framsteg. Lägg pengarna på mat och protein istället så här till en början, samt lär dig så mycket som möjligt om kosten och dess betydelse för träningen!

Vänl,,,
Tobbe

Instämmer till fullo. :thumbup:

Niclaaas
2003-07-07, 11:56
håller med muskelbyggaren

EiseltUK
2003-07-07, 12:00
Man kan väl inte göra annat än att instämma. Maten är grunden och om det är något kosttillskott man ska börja med så är det antingen ett proteinpulver eller en gainer. Det senaste brukar vara lämpligt om man är väldigt small och har svårt för att gå upp i vikt. Men, kolhydraterna som finns i Gainers, kan man ju försöka få i sig ändå tillsammans med proteinpulvret och på så sätt spara lite pengar.

/ Henrik

911
2003-07-08, 01:51
Originally posted by Castro
Har du pengar så är det ingenting som stoppar dig, men när du bara tränat i 5 månader kommer du ju att öka smått groteskt även utan kreatinet.

Hmm, nja jag har tränat i 5mån nu och exakt nu stagnerar det som fan, helt stopp o jag äter o dricker som aldrig förr...

Hur mkt ger kreatinet egentligen?

Bamse
2003-07-08, 10:22
Originally posted by 911


Hmm, nja jag har tränat i 5mån nu och exakt nu stagnerar det som fan, helt stopp o jag äter o dricker som aldrig förr...



Övertränad kanske.

Doktor V
2003-07-08, 11:28
Originally posted by 911


Hmm, nja jag har tränat i 5mån nu och exakt nu stagnerar det som fan, helt stopp o jag äter o dricker som aldrig förr...

Hur mkt ger kreatinet egentligen?

Om man tränat 5 månader kan man inte veta om man stagnerat.

Om jag känner att jag stått still i 3-4 månader anser jag att det är dags att prova något nytt,har du ökat i 4-5 månader så får du ge dig till tåls minst 2-3 månader innan du kan kalla det för stagnera.

911
2003-07-08, 23:12
hmm.. okej, men jag tycker jag inte borde öka så snabbat som jag gjorde i början..
allså nu menar jag vad jag lyfter :)

kroppsmässigt tror jag att jag ökar sakta men säkert!

Prankie
2003-07-08, 23:33
Här är en lista på hur du ska spendera dina pengar och tid på din kropp.
Listan är rankad efter prioteringen.
1. Bra kunskap inom näringskunskap så du kan lägga upp bättre kost för dig själv. (Kostar dig bara lite tid)
2. Äter bra mat och följer de kunskap du har lärt dig, men inte till 100%, du måste kunna leva livet lite då och då. Följer inte GI tabeller så blindt och släpp loss med läsk och popcorn, men inte för ofta.
3. Bra protein pulver eller gainer
4. Kreatin, Glutamin och lite mer basic grejer inom kosttillskott. Kanske vitamin och mineraler om du skulle behöva det.
5. När du har kommit hit borde du ha tränat bra tag nu, här finns bara advancerade grejer som kankse inte ge så mycket effekt för kostnaden. Återkom om ett par år så berätta vi mer. ;)

EDIT: Kreatin kostar inte så mycket nutiden va? En burk 500gram räcker ju 2 laddnings faser. Täcker 4*4 16veckor.

911
2003-07-09, 00:14
Tycker mängden protein spelar större roll än vilket märke..

Prankie
2003-07-09, 00:19
Smaken spelar större roll för mig. Jag äter exell just nu och jag tycker det är bra då jag faktist gillar smaken.

911
2003-07-09, 00:44
...o då dricker man mer :cheers: