handdator

Visa fullständig version : Kalorieunderskott och koncentration.


Kapten A
2008-11-11, 08:27
Hur blir det med koncentrationen då man ligger på ett kaloriunderskott, är det en marginell skillnad jämfört mot ett kaloriöverskott.

Med kaloriunderskott förutsätter jag ett minskat intag på 500kcal.

Kapten A

martikainen
2008-11-11, 08:29
jag ligger på ca 1000kcal underskott dagligen nu och det enda jag märkt är att jag har lite lättare för att få huvudvärk under dieten och kanske inte riktigt är lika pigg i skallen som vanligt, men koncentrationen är det inget fel på.
Sen så ska jag väl tillägga att jag jobbar, är ju stor skillnad på koncentration på jobbet, mot att studera.

Mental
2008-11-11, 09:45
Som med allt annat, man vänjer sig. Kaffe är din vän.
Jag låg på kcalunderskott i ca ett år, och mitt liv rullade på mer eller mindre som vanligt under den tiden.

Onigiri
2008-11-11, 10:40
Som jag upplever det blir jag tröttare tidigare på kvällen ibland, kan känna mig sliten och trött ibland utan att ha tränat osv. Men efter en viss tid blir man van sånt och märker inte av det på samma sätt, åtminstonde gör inte jag det. Mår man inte bra när man deffar lär man göra något grovt fel med kosten och träningen.

Nordenator
2008-11-11, 20:15
För min del under grov kalorirestriktion flöt allting på rätt normalt. Ibland kunde jag bli småyr under några sekunder och ibland lite småtrött innan middagen. Men egentligen mådde jag nog nästan bättre då än jag gör normalt sett. Då kunde jag ibland ligga okring min basalförbrukning i negativ mängd per dag, men det var länge sedan.

Kapten A
2008-11-11, 21:29
Tackar för svaren.

Det tycks som majoriteten, eller de flesta som har svarat, anser att det flyter på helt Ok under ett kaloriunderskott.

Kapten A

Scratch89
2008-11-11, 22:21
Det jag har märkt är att man blir trött på kvällen. Vid vanligt ätande så är det inga problem att sitta uppe hela natten, nu däckar jag alltid innan midnatt, oftast runt 23.