handdator

Visa fullständig version : Westboro Baptist Church är i farten igen!


Dissector
2008-11-11, 00:50
Så, ännu en demonstration av fåntrattarna i amerikanska Westboro Baptist Church.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3740205.ab

AB-vägrare:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=850279

Sverige är sodomiternas och morallöshetens land!
Att vi rankas som ett av de mest demokratiska länderna i världen, har toppkvalitet på barnomsorg och så vidare, spelar visst inte särskilt stor roll så länge vi låter homsexuella gå på gatorna utan att klubba ner dom, och för att även pastorer är underställda lagen. Här härjar omoral, sodomi och andra djävulska ting!

Hur reagerar man på sådana knäppgökar? Ska man skratta eller gråta?

WHITEFOLKS
2008-11-11, 01:03
Du känner dig tvungen att reagera? De ska väl få demonstrera som alla andra.

Dissector
2008-11-11, 01:07
Du känner dig tvungen att reagera? De ska väl få demonstrera som alla andra.

Ja jag känner mig tvungen att reagera. Jag har över huvud taget ganska svårt för det där gänget, som även gillar att besöka begravningar för döda soldater och mördade homosexuella för att skrika ut sina glåpord och vifta med sina plakat. Jag förespråkar inte inskränkningar i friheten att protestera, och inte heller inskränkningar i friheten att reagera åsiktsmässigt mot vissa protester.

WHITEFOLKS
2008-11-11, 01:09
Du förespråkar bara att man inte ska demonstrera om man har "fel"?

Begravningar och liknande blir ju illa oavsett vad man förespråkar och vem man är. Att demonstrera utanför en ambassad bör ju vara helt ok dock.

Dissector
2008-11-11, 01:18
Du förespråkar bara att man inte ska demonstrera om man har "fel"?

Begravningar och liknande blir ju illa oavsett vad man förespråkar och vem man är. Att demonstrera utanför en ambassad bör ju vara helt ok dock.

Jag tar det igen då. Jag förespråkar inga inskränkningar i friheten att demonstrera.
Men precis som dom får demonstrera så kan jag reagera på vad dom demonstrerar mot. Det här är väl en helt vanlig tråd som vilken som helst, angående nån aktuell nyhet.

Exdiaq
2008-11-11, 09:12
Bryr mig inte om att de protesterar, men blir riktigt jävla förbannad när de ska dra svenska flaggan i smutsen.

Baan
2008-11-11, 09:17
Bryr mig inte om att de protesterar, men blir riktigt jävla förbannad när de ska dra svenska flaggan i smutsen.

Varför? Dom har förmodligen bekostat tyg och arbete själva, dvs köpt flaggan. Vad dom gör med den är deras ensak.

JJ
2008-11-11, 09:33
Ja, det är ju trist att de får uppmärksamhet.

Exdiaq
2008-11-11, 09:41
Varför? Dom har förmodligen bekostat tyg och arbete själva, dvs köpt flaggan. Vad dom gör med den är deras ensak.



En flagga är så mycket mer än bara lite tyg för mig. Det representerar hela landet, folket o.s.v. Det är något man bara inte gör enligt mig.

Mental
2008-11-11, 09:47
Det är smickrande för Sverige att de här fanatikerna ogillar oss. Att vara älskad av godhatefags.com folket kan bara betyda att man har misslyckats.

regus
2008-11-11, 10:53
Dom borde få, tillsammans med alla andra religösa fundamentalister i alla religösa riktningar, en rejäl pungspark.

Fred Phelps är ful så han förtjänar två.

z_bumbi
2008-11-11, 11:09
Ja, det är ju trist att de får uppmärksamhet.

Jag är kluven. Det är bra att det uppmärksammas för skulle det inte göra det skulle ingen vara medveten om vad som pågår, jämför man med Nazityskland så skulle lite mer oberoende mediabevakning kanske ha kunnat rädda en del liv. Däremot är kanske inte alltid de media som tar upp sådana här stollar de mest genomtänkta och undersökande vilket kan skapa andra problem.
Ur en annan synvinkel så lever "pastorn" troligen på att väcka uppmärksamhet och därmed få in mer bidrag.

Rahf
2008-11-11, 11:27
För övrigt så är AB- och DNs artiklar kopior av varandra (Från TT trots allt). Till och med AB hatare kan våga läsa den artikeln :D

jwzrd
2008-11-11, 11:30
En flagga är så mycket mer än bara lite tyg för mig. Det representerar hela landet, folket o.s.v. Det är något man bara inte gör enligt mig.

För dig ja. För mig representerar den oss båda och allas rätt att få tycka vad fan de vill.

Mental
2008-11-11, 11:30
För övrigt så är AB- och DNs artiklar kopior av varandra (Från TT trots allt). Till och med AB hatare kan våga läsa den artikeln :D

Att välja bort aftonbladet handlar inte bara om att inte utsätta sina ögon för deras skriverier, utan även att inte gynna dem med ett besök.
Varje unik träff är en bonus i förhandlingen med annonsörerna, och varje besök man gör på sidan exponerar deras annonser, ger dem intäkter och siffror för att skaffa sig nya intäkter.

C.E.J.
2008-11-11, 12:34
det är smickrande för sverige att de här fanatikerna ogillar oss. Att vara älskad av godhatefags.com folket kan bara betyda att man har misslyckats.

att välja bort aftonbladet handlar inte bara om att inte utsätta sina ögon för deras skriverier, utan även att inte gynna dem med ett besök.
Varje unik träff är en bonus i förhandlingen med annonsörerna, och varje besök man gör på sidan exponerar deras annonser, ger dem intäkter och siffror för att skaffa sig nya intäkter.

+1*2.

Stoltz
2008-11-11, 12:51
Det är smickrande för Sverige att de här fanatikerna ogillar oss. Att vara älskad av godhatefags.com folket kan bara betyda att man har misslyckats.

Verkligen, så ser jag det också.

Exdiaq
2008-11-11, 14:12
För dig ja. För mig representerar den oss båda och allas rätt att få tycka vad fan de vill.



OK, och i och med att de drar flaggan i marken smutskastar de allas rätt att få tycka vad fan de vill eftersom det var det flaggan representerade för dig.

Är jag ensam om att tycka att man verkligen inte smutsar ner eller bränner ner något annats land flagga?

jwzrd
2008-11-11, 14:14
OK, och i och med att de drar flaggan i marken smutskastar de allas rätt att få tycka vad fan de vill eftersom det var det flaggan representerade för dig.

Är jag ensam om att tycka att man verkligen inte smutsar ner eller bränner ner något annats land flagga?

Nej det gör de inte. De stör dig genom att uttrycka en del av hela mängden VadFanSomHelst. Flaggbrännerier rör mig inte i ryggen.

Exdiaq
2008-11-11, 14:20
Nej det gör de inte. De stör dig genom att uttrycka en del av hela mängden VadFanSomHelst. Flaggbrännerier rör mig inte i ryggen.



Går det inte bra att uttrycka sitt hat mot Sverige utan att bränna en flagga? Nog för att de är inskränkta idioter, men så pass idiotiska är de nog inte att de inte klarar av att uttrycka sig.

jwzrd
2008-11-11, 14:24
Går det inte bra att uttrycka sitt hat mot Sverige utan att bränna en flagga? Nog för att de är inskränkta idioter, men så pass idiotiska är de nog inte att de inte klarar av att uttrycka sig.

Är det rimligt att du avgör hur någon annan ska få uttrycka sina åsikter?

Exdiaq
2008-11-11, 14:27
Är det rimligt att du avgör hur någon annan ska få uttrycka sina åsikter?



Ja, stör det mig är det väl det. Man kan inte säga eller göra saker hur som helst. Frihet under ansvar.

jwzrd
2008-11-11, 14:30
Ja, stör det mig är det väl det. Man kan inte säga eller göra saker hur som helst. Frihet under ansvar.

Jag har förstått att du står för en sådan syn på samhället ja.

Exdiaq
2008-11-11, 14:35
Jag har förstått att du står för en sådan syn på samhället ja.



Ja så vad finns det att bestrida? Frihet kan inte finnas om inte ansvar finns.

jwzrd
2008-11-11, 14:36
Ja så vad finns det att bestrida? Frihet kan inte finnas om inte ansvar finns.

Det intressanta i sammanhanget är huruvida din flaggfetisch får begränsa andras frihet till åsikter och deras uttryck.

Exdiaq
2008-11-11, 14:45
Det intressanta i sammanhanget är huruvida din flaggfetisch får begränsa andras frihet till åsikter och deras uttryck.



De får gärna uttrycka sina åsikter, så länge de gör det på ett vettigt sätt. På samma sätt som du undrar varför de ska behöva "begränsa" deras uttryck bara för att jag vill det så kan du vända på det. Varför ska jag begränsa mig bara för att de ska ha friheten att göra vad fan de vill?

Slutar skriva nu eftersom detta utan problem kommer bli en evighetstråd där alla har lika fel och lika rätt.

Tricklev
2008-11-11, 14:46
På vilket sätt är du begränsad av att några främlingar på andra sidan Jorden (nåja) bränner en flagga?

Exdiaq
2008-11-11, 14:55
Ger mig och håller med ert sätt att tänka nu efter lite eftertanke. Smärtar att säga det, men ni har rätt.

Tycker dock fortfarande att det är så in i helvetes idiotiskt och respektlöst att göra så när de vet att många (?) kommer att ta illa vid sig. På samma sätt kommer jag inte bränna, smutsa ner, osv eftersom det enda syftet med det är att uppröra och inte framföra sina åsikter.

jwzrd
2008-11-11, 14:58
De får gärna uttrycka sina åsikter, så länge de gör det på ett vettigt sätt. På samma sätt som du undrar varför de ska behöva "begränsa" deras uttryck bara för att jag vill det så kan du vända på det. Varför ska jag begränsa mig bara för att de ska ha friheten att göra vad fan de vill?

Slutar skriva nu eftersom detta utan problem kommer bli en evighetstråd där alla har lika fel och lika rätt.

Det är ingen som bränner din flagga och ingen som gör dig något; det som sker är att någon gör saker du inte gillar. Skillnaden är milsvid. Du kan inte hävda att du äger alla svenska flaggor och att du därför kan bestämma vad någon annan gör med ett exemplar av alla. Alltså är det du försöker göra nu inte att vända på saken. Du provoceras av något de gör och det är den fina lilla hemligheten med frihet till åsikter. Att folk kommer att störa sig på dina alltså.

Nej, alla har inte lika rätt och lika fel. Lär dig leva med att alla inte tycker eller uttrycker sig på ett sätt som passar dig.

jwzrd
2008-11-11, 15:01
Ger mig och håller med ert sätt att tänka nu efter lite eftertanke. Smärtar att säga det, men ni har rätt.

Tycker dock fortfarande att det är så in i helvetes idiotiskt och respektlöst att göra så när de vet att många (?) kommer att ta illa vid sig. På samma sätt kommer jag inte bränna, smutsa ner, osv eftersom det enda syftet med det är att uppröra och inte framföra sina åsikter.

Jag håller inte med om att det är "så in i helvetes idiotiskt och respektlöst" men jag kan tycka att det är onödigt. Precis som farsen med Muhammed-tecknandet var onödigt tidigare eftersom det finns så många nötskallar som blir så fruktansvärt förbannade av det. Lite som du blir fruktansvärt förbannad av detta.

Exdiaq
2008-11-11, 15:08
Precis som farsen med Muhammed-tecknandet var onödigt tidigare eftersom det finns så många nötskallar som blir så fruktansvärt förbannade av det. Lite som du blir fruktansvärt förbannad av detta.


Det var just det som fick mig att ändra åsikt när jag rannsakade mig själv eftersom jag kommer ihåg vad jag tyckte där.

Nej får gå och göra något annat nu eftersom detta förändrade mig självbild rätt rejält. Hjärtat och känslorna säger en sak samtidigt som hjärnan och förnuftet säger det motsatta lika starkt.

jwzrd
2008-11-11, 15:10
Det var just det som fick mig att ändra åsikt när jag rannsakade mig själv eftersom jag kommer ihåg vad jag tyckte där.

Nej får gå och göra något annat nu eftersom detta förändrade mig självbild rätt rejält. Hjärtat och känslorna säger en sak samtidigt som hjärnan och förnuftet säger det motsatta lika starkt.

Wow =)

Exdiaq
2013-05-17, 20:15
Westboro Baptist Church Confirms They Will Picket SLAYER Guitarist Jeff Hanneman's Memorial

http://www.metalinjection.net/wp-content/uploads/2013/05/Slayer-Westboro-Baptist-Church-604x518.jpg?877da8

In a perverse way, I am sort of looking forward to the near-riot that will ensue featuring drunken Slayer fans taking out their volatile hostility on the Church. Granted the Church is within their Constitutional right to picket the funeral, but I don't think they have ever been to a Slayer show. This can end up really bad. For everybody's sake, I sure hope there is ample security.

It's highly likely I will not be posting about WBC anymore, I've given them enough publicity.

3vzCuQw7kPM

Länk (http://www.metalinjection.net/latest-news/westboro-baptist-church-confirms-they-will-picket-slayer-guitarist-jeff-hannemans-funeral)

Herr Oberst
2013-05-17, 20:23
Jag älskar WBC och allt dom tar sig för. Dom är så skönt jävla konsekventa och passionerade i det dom gör. Deras hat känner inga gränser

awesomooo
2013-05-17, 20:28
Jävla sköningar som Herr Oberst säger.

Okej
2013-05-17, 20:32
OBA6qlHW8po

Gabriel174
2013-05-17, 21:00
Det var just det som fick mig att ändra åsikt när jag rannsakade mig själv eftersom jag kommer ihåg vad jag tyckte där.

Nej får gå och göra något annat nu eftersom detta förändrade mig självbild rätt rejält. Hjärtat och känslorna säger en sak samtidigt som hjärnan och förnuftet säger det motsatta lika starkt.

Man måste bara respektera detta. :thumbup:

Sedan håller jag med dig om att det är trist att se den svenska flaggan brinna, men måste erkänna att jag skrattade ganska ordentligt när det var några pakistanier (?) som brände en grön flagga i tron att det var en svensk.

http://ykon.org/pit/wp-content/uploads/2007/09/ladonian_flag_burning.jpg

Jag älskar WBC och allt dom tar sig för. Dom är så skönt jävla konsekventa och passionerade i det dom gör. Deras hat känner inga gränser

:laugh:

filmjölk
2013-05-17, 21:01
Jag älskar WBC och allt dom tar sig för. Dom är så skönt jävla konsekventa och passionerade i det dom gör. Deras hat känner inga gränser

hahaha:D

en stor stark
2013-05-17, 21:07
Idioter. Men det är nog uppenbart för alla.

Exdiaq
2013-05-17, 21:39
Man måste bara respektera detta. :thumbup:

Ung och dum... Ung och dum...