handdator

Visa fullständig version : Nespresso anyone !!


Pdaddy
2008-11-10, 20:19
Jaha, då har man fastnat i Nespresso världen, de e faan så man blir förbannad *grr*

Nu sitter man här hemma och plottar en elak plan om hur man skall lyckas övertala frugan till att köpa en Nespresso bryggare.
När ja nämde att ja ville ha en helatomatisk med mjölkskummare för 5300:- så sa hon bara *IDIOOOT* kommer du hem med e n sån så är det skildsmässa *slap*.
Men nu ser ja att www.nespresso.se har en deal då man får en C100 + Mjölkskumamre för 2500:- istället för den juvliga Lattissima som man sugtat efter.

Men å andra sidan är c100 simplare oh mjölkskummarn är simpel och separat.

Så... Är det någon som äger en och kan tipsa eller komma med komentarer !!

Pd

Klenis
2008-11-10, 20:38
Om du istället köper en halvautomatiskt kommer du garanterat få många roliga timmar med maskinen :)

Finns mycket att läsa på www.riktigtkaffe.se

Helautomatiska maskiner kan göra helt ok (ok, inte super :)) espresso, men mjölkskummaren är katastrof.

Pdaddy
2008-11-10, 20:48
Om du istället köper en halvautomatiskt kommer du garanterat få många roliga timmar med maskinen :)

Finns mycket att läsa på www.riktigtkaffe.se

Helautomatiska maskiner kan göra helt ok (ok, inte super :)) espresso, men mjölkskummaren är katastrof.

Asså ja har en manuell maskin :).. MEn eftersom man inte har den framm jämt + orkar köpa färskmalet kaffe så suger det. Sen att min manuella är kass är en annan femma, kaffet blir knappt varmt nog att göra en Latte.

Den skummarn som ja pratar om och som följer med det där C100 paketet skall tydligen va jäkligt bra enligt nåra på jobbet.

Pd

bear.flowertwig
2008-11-10, 20:49
Hälsa frugan att hon ska vara glad och ställa upp så länge det inte är en Jura du åker dit på. DÅ blir det dyrt.

http://www.appliancist.com/impressa-f8-jura-capresso-automatic-coffee-centers.jpg

Wain
2008-11-10, 20:53
Silvia bryggare + Rocky kvarn är annars en bra kombination i det billigare espresso segmentet.

CrazyJoeDavola
2008-11-10, 21:15
Fattar inte? Det är väl bara att köpa en om du vill ha en.

shut teh face
2008-11-10, 21:18
Fattar inte? Det är väl bara att köpa en om du vill ha en.
De kanske har delad ekonomi.. :D

Pdaddy
2008-11-10, 21:26
Fattar inte? Det är väl bara att köpa en om du vill ha en.

Det är principen för hennes del, hon tycker inte om kaffe om ja utrycker mig på ett bättre sätt. Så hela förståelsen finns inte :Virro

Delad å delad, man kan väll säga att ja betalar alla räkningar, lån amortering mm. Hon betalar Mat och barnens saker, men är du inte gift och har diktatur så förstår du inte :D, även om det är MINA pengar *haha*

Hon vill ju hellre att jag sparar dem så vi kan åka utomlands å spendera de, själv så skulle ja säkert kunna köpa en Lattissima i månaden utan att få käka nudlar tills nästa lön.
Men nu vet ja också att de på jobbet som har nespresso maskiner fått nån rabattcheck på 500 spänn för ny bryggare, så ja kanske kan smöra in mig å fixa billigare.
Det lutar iallafall mot de enkla grejorna, C100 + en skummare.
Lattissima'an är ju najs å så, men folk gnäller ju på de automatiska skummarna :D

Pd

hahavaffan
2008-11-10, 21:34
Mammsen och pappsen har köpt det där för 2100... dom är iaf efter 1½ vecka nöjda!

Pdaddy
2008-11-10, 21:39
Mammsen och pappsen har köpt det där för 2100... dom är iaf efter 1½ vecka nöjda!
Vilken ?

hahavaffan
2008-11-10, 21:41
Vilken ?2500 förlåt. Den du beskrev i första inlägget.

GLC
2008-11-10, 22:10
Hälsa frugan att hon ska vara glad och ställa upp så länge det inte är en Jura du åker dit på. DÅ blir det dyrt.

http://www.appliancist.com/impressa-f8-jura-capresso-automatic-coffee-centers.jpg

Men lol kolla skummet på den där!

Skaffa en kvarn och fortsätt med den manuella maskinen du har idag, utan kvarn blir det aldrig bra kaffe, någonstans.

bear.flowertwig
2008-11-10, 22:39
Men lol kolla skummet på den där!

Skaffa en kvarn och fortsätt med den manuella maskinen du har idag, utan kvarn blir det aldrig bra kaffe, någonstans.

Skit i skummet. Det är espresson och creman man vill åt.

shut teh face
2008-11-10, 23:51
Jag verkligen avskyr kaffe med skum... *mini

bear.flowertwig
2008-11-11, 00:37
Jag verkligen avskyr kaffe med skum... *mini

Kaffe med skum låter som en styggelse. Har dessbättre aldrig råkat ut för det.