handdator

Visa fullständig version : en rolig ? deff fråga :D


Hakuna matata
2008-11-10, 18:56
Hej!

Jag vill inte bli bodybuilder. Jag strävar efter stor bröstkorg samt en vanlig platt mage och deffade armar (ådror samt ganska biffig arm, inte liten) .

Men jag har lite överskott på magen . är 17 år , 74 kg men i dåligt fett.

Nu äter jag 100% rätt m.m .

Låter detta som en bra idé?

Jag hade tänkt att jogga bort ca 8 kg då jag slösar ca 2000 kcal per dag (och intar bara 1000 men mår bra endå) och gå ner ca 5-7 kg.
Då hamnar jag på runt 10 % i kroppsfett. eftersom jag inte har riktigt har bra muskler synes nu , så kan jag väl lika gärna jogga ner alla muskler + fett och sedan börja deff guiden? Gymma fria vikter intensivt, en muskelgrupp per dag + ligga minus 500 kalorier per dag och endå behålla muskelmassa samt utveckla? så frågan är väl ! kan jag utveckla muskler lättare om jag hamnar på 10 % kroppsfett än nu? och nej ja vill inte bulka eller froda sönder för bli tjock i 1 år och sedan deffa i 2 år =D

Mvh :)

King Grub
2008-11-10, 18:59
Hur äter du, om du äter 100% rätt? Vad är 100% rätt?

Går du ner i fettvikt, är det mest fettvikt du kommer att öka vid en överätning.

Att medvetet förlora muskelmassa låter väldigt dumt.

Scratch89
2008-11-10, 19:00
Först säger du att du ska jogga bort alla muskler, sen undrar du om du kommer behålla muskelmassan. Hur ska du ha det?

Hakuna matata
2008-11-10, 19:18
Jag syfta mer allmänt på att jag kommer skaffa muskler efter jag kommit in i 10% kroppsfett hos kroppen. Då slutar jag överträna me joggingen och syftar på att gymma intensivt och bilda massa muskler som blir hyfsat stora men gör endå inte att jag kommer upp i massa extra kroppsfett eftersom jag kommer hålla kalori intaget på - 500 kalorier när jag börjar gymma.

Det gör att musklerna jag kommer få , bibehålls + utvecklas. dvs jag äter tillräckligt men inte mer för göra dem jättestora.

100% rätt är att hela kylen , princip allting hos mig är fullkorn, massa fiber, Hälso mjölk , lite fett men goda bakterier på allting. t.ex fil 4% fett , goda bakterier. Verum hälsofil.

200 gram portion räkor med bönor, hårdkokta ägg m.m.

ca 2-3 liter vatten om dan, aldrig godis eller annat .
Inte bröd under jogging perioden. bara senare när ja börjar gymma.

Osv osv . Hållt denna rutinen ett bra tag men sammanfattning är det väl om jag borde gå ner till 10% kroppsfett och sedan utveckla mellanstora muskler.

Min ideala kroppsform är som jag beskriver den. Frågan är: kan jag bygga muskler på 10% kroppsfett? DVS BYGGA från grunden .
Mvh :)

Eddie Vedder
2008-11-10, 19:40
Frågan är: kan jag bygga muskler på 10% kroppsfett? DVS BYGGA från grunden .
Mvh :)

Ja men inte om du ligger på en kaloribalans som motsvarar -500kcal om dagen.

Och nej din kost är inte "100% rätt". Den ser bra ut helt klart men någon 100%-igt "rätt" kost existerar inte.

Hakuna matata
2008-11-10, 19:55
Ja men inte om du ligger på en kaloribalans som motsvarar -500kcal om dagen.

Och nej din kost är inte "100% rätt". Den ser bra ut helt klart men någon 100%-igt "rätt" kost existerar inte.

Gött men då börjar jag jogga mig ner dit då till ca 10% kroppsfett.

Och efter det bygger på gymmet. Men jag kunde inte ligga -500 sa du .

Men då måste ja ju bulka för skaffa muskler va? men funkar de me en liten bulk? t.ex + 500 kalorier per dag?

och sedan när man e klar o ganska biffig (tar lång tid jag vet,) kan man ligga balanserat på typ +100 per dag? jag hörde att under deffperioden , om man ligger på -500 per dag så är det perfekt för bibehålla muskelmassan.

Så + 100 är väl perfekt ist. sammanlagt +600 ju om vi räknar med -500.



Mvh :)

Eddie Vedder
2008-11-10, 20:00
Men då måste ja ju bulka för skaffa muskler va? men funkar de me en liten bulk? t.ex + 500 kalorier per dag?

+500kcal per dag är inget jag skulle kalla en liten bulk, det är ganska mycket i mina ögon.

Sträva efter att kontinuerligt öka i vikt och öka på gymmet. Om du har någon bra koll på ditt ungefärliga energibehov så ligg där och lägg till en ostmacka och en proteindrink per dag utöver den mängden t.ex.:)

Hakuna matata
2008-11-10, 21:52
+500kcal per dag är inget jag skulle kalla en liten bulk, det är ganska mycket i mina ögon.

Sträva efter att kontinuerligt öka i vikt och öka på gymmet. Om du har någon bra koll på ditt ungefärliga energibehov så ligg där och lägg till en ostmacka och en proteindrink per dag utöver den mängden t.ex.:)

Will do my friend :D

Pirko
2008-11-12, 15:05
Du har schysst inställning iaf, och det väger mycket!
Det kommer gå skitbra!

Pejij
2008-11-12, 17:12
Så + 100 är väl perfekt ist. sammanlagt +600 ju om vi räknar med -500.

eh.. va?

Aerials
2008-11-12, 18:35
Min ideala kroppsform är som jag beskriver den. Frågan är: kan jag bygga muskler på 10% kroppsfett? DVS BYGGA från grunden .
Mvh :)

Ja, det är klart att du kan bygga muskler oavsett fettmängd. Jag tycker att du ska göra det du känner dig mest bekväm med, är det så att du stör dig på hullet och känner att du kan vara katabol ett tag för att kunna gå ner i vikt så gör det, och sen satsa på att bygga muskler väl vid idealvikt-tillståndet. Själv vill jag gå ner i vikt men är så rädd att jag ska få spinkiga armar när jag väl förlorar det oönskade hullet :)

Sen går det ju givetvis att bygga muskler efter en deff, och fortfarande ligga kvar på samma fettprocent Det är bara som grub säger, att ett högt kaloriintag kontra kaloriuttag efter deff lätt blir fett igen-

Tom Jr
2008-11-12, 18:55
Oroa dig inte över att bli bodybuilder ;)

Förövrigt följ Deff-Guiden's råd.