handdator

Visa fullständig version : Återvändsgränd


Chaan
2008-11-10, 13:27
När jag blev vuxen flyttade jag från landet till staden och har bott i lägenheter i olika städer i 17-18 år nu men har aldrig vant mig vid det. Bor i en liten lya (1a hand) med jättefin utsikt över en skogsdunge och samtidigt nära till t-bana, massor av butiker inkl de ovanligare, och även lite industriella tillgångar såsom mackar och däckverkstad. Parkområde - inte alls klaustrofobiskt. Perfekt avvägning alltså. Dessutom har jag ett garage som inte kostar skjortan och det brukar vara svårt att hitta sådana lösningar i Stockholm. Otroligt bra läge med andra ord.

Men jag får inte låta som jag vill. Jag spelar hårdrock och får inte koppla in elgitarren i förstärkaren. Såhär har det väl varit hela tiden men måttet är rågat. Hyra en studio skulle givetvis gå men problemet är djupare. Jag kan helt enkelt inte bo i en lägenhet eller ett hus där det inte går att spela musik. Det är dags att flytta.

:banned

Jag har en svensk medelinkomst och får därför inga vettiga lån - det går inte att köpa en liten stuga med ett garage utanför stan direkt. Inte ens en vettig tomt. Har inga drivor med pengar över. Och hyra färdiga trivsamma men o-lyhörda ställen med tillgång till mekbart garage finns helt enkelt inte. Alltför stor efterfrågan på sådant.

Jag är både inskriven på läkarlinjen och har jobb i Stockholm. Det tar emot att flytta till långtbortistan. Men skulle vara väldigt lockande att skita i allt och hyra ett hus i norrland. Därför att det går. Om det inte innebar en massa trångsynta grannar såklart. Sedan blir jag lappsjuk så fort jag kommer utanför Storstockholm. Så pendelläge inom 08-området vore lämpligt.

Jag har 7 år kötid på bostadsförmedlingen och har tittat på både bostadsrätter och hyreslägenheter i olika delar av stan i alla år men märker att det krävs ett mirakel för att hitta någonstans där jag vill bo.

Hur gör andra musikintresserade? Har jag missat något? Urk..

Yankeee
2008-11-10, 20:20
Kolla med Nina L.

tjabon
2008-11-10, 20:54
Jamen förfasen, du bor i Stockholmsområdet:
Det måste väl finnas nånstans i närheten där du kan få spela !!???
Källare, garage, studio, gammal affär, skolan ???