handdator

Visa fullständig version : Ännu ett schema i behov av hjälp!


Traenarn
2008-11-09, 21:49
Såhär ser schemat ut;


Måndag; vila

Tisdag; mage, bröst, rygg, axlar

Onsdag; spinning

Torsdag; underarmar, triceps, biceps

Fredag; ben

Lördag; vila

Söndag; Löpning

Finner detta schemat ultimat:hbang: förutom på en punkt, tisdagspasset blir för långt och funderar på om jag kan lägga mage på måndagen istället, utan att detta försämrar effekten av träningen på tisdagen då jag kör rygg..?

Alltså; Om jag kör mage dagen innan rygg, får inte magen tillräcklig återhämtning då? ( Kör oftast till fail eller näst där intill med 3 set per muskelgrupp á 10 reps)

Förstår att det är svårt att säga detta på rak arm men om ni skulle kunna komma med egna erfarenheter av magpass dagen innan ryggpass och dyl så vore detta bra.

mvh :)

Ants
2008-11-09, 22:06
Varför köra rygg OCH bröst på samma dag?

Kör Bröst/Tricep/Axlar
Rygg/Biceps
Ben

iställe.

erks
2008-11-09, 22:44
Måndag; vila

Tisdag; rygg, biceps, mage, underarmar

Onsdag; spinning

Torsdag; bröst, axlar, triceps

Fredag; ben

Lördag; vila

Söndag; Löpning

Så hade jag gjort.

Traenarn
2008-11-10, 07:38
Varför köra rygg OCH bröst på samma dag?

Kör Bröst/Tricep/Axlar
Rygg/Biceps
Ben

iställe.

Ska köra bröst och axlar samma dag. Isåfall vad har ni för uppdelning mellan axlar rygg? Vad räknas till rygg och vad räknas till axlar?


Måndag; vila

Tisdag; rygg, biceps, mage, underarmar

Onsdag; spinning

Torsdag; bröst, axlar, triceps

Fredag; ben

Lördag; vila

Söndag; Löpning

Så hade jag gjort.

Frågan kvarstår..:Virro


Finner detta schemat ultimat förutom på en punkt, tisdagspasset blir för långt och funderar på om jag kan lägga mage på måndagen istället, utan att detta försämrar effekten av träningen på tisdagen då jag kör rygg..?

Alltså; Om jag kör mage dagen innan rygg, får inte magen tillräcklig återhämtning då? ( Kör oftast till fail eller näst där intill med 3 set per muskelgrupp á 10 reps)

Peter.B
2008-11-10, 09:17
Det beror ju lite på hur länge du tränat, hur du ser ut i nu läget och så vidare. Men att ha ett pass för bara armarna och ett pass för resten av kroppen praktiskt taget tycker jag låter skitdumt! Kolla igenom förslagen på nybörjarprogram som z_bumbi har lagt ut så får du bra tips på beprövade scheman. :)

Traenarn
2008-11-10, 11:00
Det beror ju lite på hur länge du tränat, hur du ser ut i nu läget och så vidare. Men att ha ett pass för bara armarna och ett pass för resten av kroppen praktiskt taget tycker jag låter skitdumt! Kolla igenom förslagen på nybörjarprogram som z_bumbi har lagt ut så får du bra tips på beprövade scheman. :)

Jättebussit att ni engagerar er så, har tränat i ca 1.5 år nu.. ;)
Jag har lagt upp schemat efter ett antal faktorer som inte spelar någon roll i detta samanhang. Tack ändå.

Frågan kvarstår! :)

Traenarn
2008-11-10, 19:14
Vad är axlar vad är rygg?

Tex, svårt att skilja mellan baksida axlar och rygg *mini

Trapezius är rygg lr axlar?

Teres major, infraspinatus och teres minor; rygg lr axlar?

Frågar detta iom att jag skulle vilja ha hjälp med att kunna skilja bättre på axlar / rygg passen så att jag kan lägga upp schemat utefter erks schema;

Måndag; vila

Tisdag; rygg, biceps, mage, underarmar

Onsdag; spinning

Torsdag; bröst, axlar, triceps

Fredag; ben

Lördag; vila

Söndag; Löpning

Så hade jag gjort.