handdator

Visa fullständig version : 3månaders fettförbränning/3mån muskelbyggning? behöver hjälp!


epicalex
2008-11-09, 16:56
Jag är 16år väger ca 80kilo och är 183cm.

Har alltid, alltid, alltid! varit lite småtjock*gah!*. Aldrig haft magrutor eller någon speciellt fin kropp. Börjar bli dags att ta tag i det nu, jag har tränat på gym nu i ca 7 månader och lagt på mig ganska mycket muskler, har inte tänkt på sömn eller diet vilket bara straffat mig. Men som sagt det är inget jag kan göra åt det nu. Jag har synliga konturer kring armar vader och lår, men det är brösten magen och höfterna jag har samlat på mig fett som jag gärna vill få bort. Började igår med ett joggingpass på 1 timme ute i skogen och tyckte det var riktigt skönt :), Det är fettet jag vill få bort nu. Jag undrar alltså hur ett 3 månaders intensivt fettförbrännigs program och efter det ett 3 månaders muskelbyggnings program skulle se ut? Jätte gärna tips på dieter för fettförbränning och muskelbyggning, Gärna tips på hur jag ska förbränna på bästa sätt :D. Är det en bra idé eller kommer man få massa svar från amatör hatande träningsnarkomaner nu?;)

CiCoro
2008-11-09, 16:59
Jag kan inte svara på hur ett program ska se ut frågan, men tycker allmänt att 80 kg på 183 inte e så mycket så jag hade blandat lyfta vikter och jogging direkt..

under
2008-11-09, 17:00
Jag är 16år väger ca 80kilo och är 183cm.

Har alltid, alltid, alltid! varit lite småtjock*gah!*. Aldrig haft magrutor eller någon speciellt fin kropp. Börjar bli dags att ta tag i det nu, jag har tränat på gym nu i ca 7 månader och lagt på mig ganska mycket muskler, har inte tänkt på sömn eller diet vilket bara straffat mig. Men som sagt det är inget jag kan göra åt det nu. Jag har synliga konturer kring armar vader och lår, men det är brösten magen och höfterna jag har samlat på mig fett som jag gärna vill få bort. Började igår med ett joggingpass på 1 timme ute i skogen och tyckte det var riktigt skönt :), Det är fettet jag vill få bort nu. Jag undrar alltså hur ett 3 månaders intensivt fettförbrännigs program och efter det ett 3 månaders muskelbyggnings program skulle se ut? Jätte gärna tips på dieter för fettförbränning och muskelbyggning, Gärna tips på hur jag ska förbränna på bästa sätt :D. Är det en bra idé eller kommer man få massa svar från amatör hatande träningsnarkomaner nu?;)

Alltså nu har jag ju ingen aning om vad ditt mål är, men om du vill se bra ut i sommar så skulel jag lätt ha kört 2 månaders styrketräning till och sen deffat ner för att få en fin kropp till sommaren! Verkar ju dumt att börja gå ner i vikt för att sen bulka upp dig igen?

martikainen
2008-11-09, 17:54
80kg på 183cm låter som om att du faktiskt kan fortsätta styrketräna nu i vinter men tänka lite mer på vad du stoppar i dig. Försök minska intaget av onödig mat, ät dig inte proppmätt varje portion, drick inte massa kalorier(cola osv) så kommer du se att du sakta men säkert tappar vikt.
Det är många månader kvar till sommaren så du hinner nog tappa en hel del tills dess :)

Scratch89
2008-11-09, 18:07
Men för sjutton gubbar, om han säger att han tycker att fettet runt magen irriterar honom, behöver han inte tips om att bulka.

Det bästa du, trådskaparen, kan göra är att läsa igenom King Grubs deffguide:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

epicalex
2008-11-09, 19:45
Tack tack ska tänka på det, vet du hur det är med saft? måltidsdrycker och sådant? vatten som gäller? :)

Eddie Vedder
2008-11-09, 19:48
Tack tack ska tänka på det, vet du hur det är med saft? måltidsdrycker och sådant? vatten som gäller? :)

Saft innehåller socker i olika mängder. Finns mer eller mindre sockrade och ju mer desto mer energi. Just energi från dryck har i studier visat sig ge mycket sämre mättnadssignaler än när det intas via mat, så det kan vara värt att hålla koll på om du nu vill ha.

Sedan finns ju lightdryck också, FUN Light och dylikt smakar ju som saft men får inte kallas saft eftersom det inte innehåller någon frukt/bär.