handdator

Visa fullständig version : Empire: Total War! Feb 2009!!!


Troll
2008-11-08, 23:01
*popcorn*

Trailer:
HqF8Y2FMVDo&feature=related

Land Battle:
FRvDvFTq8a0

Naval Battle:
6___S7b2E4w&feature=related


Blir nog att köpa ny dator!!! :D

bompa
2008-11-08, 23:18
Kommer bli grymt!

Flygplan
2008-11-08, 23:18
Sverige kommer tydligen bli en spelbar faktion.*drool*

http://www.sega.com/empire/gameinfo/factions.php?id=16

Dav0d
2008-11-09, 02:50
Sverige kommer tydligen bli en spelbar faktion.*drool*

http://www.sega.com/empire/gameinfo/factions.php?id=16

Äntligen!
och äntligen ett nytt TW spel, de är så underbara. Helt ny dator också, ska bli mums.

Dav0d
2008-11-09, 02:55
Ett tips bara, jag spelar aldrig ett TW spel utan att vänta på första patchen. Sure, det är att vänta kanske 2-3 månader, men det är värt det. För spelet är alltid en patch för dålig i början, annars kan jag inte njuta fullt. Ta bara RTW och MTW2 som exempel.

Bahir
2008-11-09, 03:02
Förutom att jag inte gillar krutvapen, så verkar spelet häftigt. Jag älskar de föregående spelen.

Miquey
2008-11-09, 03:13
Verkar super! Har både Rome Total war och Medieval total war 2 :D Helt fantastiska spel!

Troll
2008-11-09, 03:52
Ja man har ju inte blivit besviken på dom tidigare spelen!!

Kul att det händer lite nytt, dom har ju kört på samma linje ett tag nu.
Ett extra + om sverige blir spelbara också!! På tiden!!! :thumbup:

Ska även bli spännande att kunna styra slagen till havs! *drool*

Shajjn
2008-11-09, 10:54
Under "Factions" står det bara att läsa om France och Sweden. :thumbup:

Troll
2008-11-12, 23:02
Under "Factions" står det bara att läsa om France och Sweden. :thumbup:


Sidan är inte komplett än, såg precis att Ottoman Empire lagts till under Factions. Kommer nog byggas på tills releasen!! *popcorn*

Hittade en till: Campaign
Rjqhvi_4aQg&feature=related

Deceiver85
2008-11-12, 23:09
Det kommer bli så äg, speciellt med Sverige som spelbar faktion. För en gammal inbiten Cossacks (http://en.wikipedia.org/wiki/Cossacks:_European_Wars)-spelare ska det bli kul att än en gång axla Svea Rikes krigsmakt i ett RTS-spel och krossa allt motstånd!

Troll
2008-12-19, 23:34
Det kommer bli så äg, speciellt med Sverige som spelbar faktion. För en gammal inbiten Cossacks (http://en.wikipedia.org/wiki/Cossacks:_European_Wars)-spelare ska det bli kul att än en gång axla Svea Rikes krigsmakt i ett RTS-spel och krossa allt motstånd!

Cossacks var ett spel jag missade.
Höll det i handen några gånger men valde annat istället!.


Har kommit en trailer till!! *popcorn*

Chapter 4/5: Road To Independence

r5qPSmV0f0s

Troll
2009-01-15, 22:24
Chapter 5/5: Multiplayer
NuyIXKNarvE

Gustaven
2009-01-16, 00:08
Ahh äntligen ett spel som man verkligen känner att dethär vill jag ha! Älskar TW spelen! Jag blev dock faktiskt besviken på Medieval II. Jag hade ganska höga förväntningar men tyckte det blev väldigt enformligt rätt kvickt. Nästan alla faktioner pumpade på med dismounted feudal knights och gick emot en när man blivit för mäktig, så man försvarade sig på en front (men lite soldater i borgarna är det ingen större svårighet) och anföll på den andra och blev sur på påven när han bannlyste en... Så hoppas på att det blir lika mycket spelglädje i detta som i medieval och rome även om inte jag heller riktigt gillar krutvapen.

Det ska bli väldigt spännande att se hur de löst sjöslagen... De flesta verkar hålla sig borta från sjöstrider då det är svårt att få det realistiskt och roligt men det känns som att TW-gänget om några borde kunna få till det :).

palme
2009-01-16, 08:46
Lär bli en ny dator som sagt...annars inget ETW :(

Troll
2009-01-21, 02:15
Ahh äntligen ett spel som man verkligen känner att dethär vill jag ha! Älskar TW spelen! Jag blev dock faktiskt besviken på Medieval II. Jag hade ganska höga förväntningar men tyckte det blev väldigt enformligt rätt kvickt. Nästan alla faktioner pumpade på med dismounted feudal knights och gick emot en när man blivit för mäktig, så man försvarade sig på en front (men lite soldater i borgarna är det ingen större svårighet) och anföll på den andra och blev sur på påven när han bannlyste en... Så hoppas på att det blir lika mycket spelglädje i detta som i medieval och rome även om inte jag heller riktigt gillar krutvapen.

Det ska bli väldigt spännande att se hur de löst sjöslagen... De flesta verkar hålla sig borta från sjöstrider då det är svårt att få det realistiskt och roligt men det känns som att TW-gänget om några borde kunna få till det :).

Rome är även min favorit, än så länge! *popcorn*


Lär bli en ny dator som sagt...annars inget ETW :(

Samma här!!! *cry*

Troll
2009-03-13, 22:48
Så har det äntligen släppts!!!!!!! :laugh:

rO8HGDZ534s

Nu återstår bara att hitta en ny dator att spela det på!! :D



Ni som redan spelat får gärna skriva lite recensioner!! *popcorn*

ceejay
2009-03-13, 22:50
testade demot, var ganska kul iaf

Jorpa
2009-03-13, 23:00
Rome är min favorit aswell... väldigt simpelt, skön simpel grafik, inget krut som någon sa :)

Däremot för lätt då AIn inte kan besegra en stad.

HOWEVER, ni som har kört rome... om ni vill ha det sjukt svårt, tycker jag iaf, ta GAUL på very hard.

Galet svårt :)

RandomC
2009-03-14, 00:03
Dom har kommit med mycket nytt som är riktigt bra men känslan som fanns i de tidigare spelen har försvunnit på något sätt. Har bara spelat några timmar totalt och då köpte jag det ändå på releasedagen (vilket säger en hel del om mina förväntningar).

Hela spänningen med landstriderna är borta, kör på autoresolve så ofta jag kan.
Sjöstriderna däremot, wow...

Deceiver85
2009-03-14, 03:11
Spelet är knöligt, och något av en besvikelse...jag hoppas på ett schysst mod pack nästan.

Matte_Maiden
2009-03-14, 05:20
Känslan av att som Sverige krossa Danmark, Ryssland och Polen är obeskrivlig.

Klarade "Grand Campaign" för några dagar sedan och tycker verkligen att spelet är bra.

Troll
2009-03-14, 21:51
Dom har kommit med mycket nytt som är riktigt bra men känslan som fanns i de tidigare spelen har försvunnit på något sätt. Har bara spelat några timmar totalt och då köpte jag det ändå på releasedagen (vilket säger en hel del om mina förväntningar).

Hela spänningen med landstriderna är borta, kör på autoresolve så ofta jag kan.
Sjöstriderna däremot, wow...

Spelet är knöligt, och något av en besvikelse...jag hoppas på ett schysst mod pack nästan.

Tråkigt att ni blev missnöjda med spelet!!

På vilket sätt var det knöligt Decever?


testade demot, var ganska kul iaf

Känslan av att som Sverige krossa Danmark, Ryssland och Polen är obeskrivlig.

Klarade "Grand Campaign" för några dagar sedan och tycker verkligen att spelet är bra.

Själv längtar jag som fän tills jag får spela det!! Ska bli grymt kul att äntligen kunna välja Sverige!!! Och sjöslagen verkar vara en kul nyhet! :hbang:

Gustaven
2009-03-14, 22:05
Bara mig det buggar ur frammåt år 1750? kan inte gå vidare till nästa runda för spelet krashar... tog lite suget ur ett annars väldigt roligt spel... lite lite variation på trupperna bara (men det är ju realistiskt iaf) om man jämför med rome eller medieval 1

Någon mer som planerar att spela lite på internet senare?

henk4n
2009-03-14, 22:06
Samma för mig!! det crashar varje gång

aelgen
2009-03-15, 12:37
Besviken :(
Minns Shogun Total war, fy fan vad man spelade det spelet. Underhållning på hög nivå och riktigt avancerat då det släpptes, håller fortfarande måttet tycker jag.

Empire total war har försökt lägga in för mycket nytt. Desutom gillar jag inte den nya vyen, var goare förr när man bara såg en karta med lite pjäser på. Min dator orkar precis med spelet, laggar lite under vissa krig och ibland i själva strategi delen av spelet. Hade det varit en karta som tidigare så hade det flytit på bättre för många.

Tanken är god men det behövs jobbas på.
Och vad fan är upp med det som händer när man flyttar ett flertal trupper på samma gång? De skickas ju över hela jävla kartan och det tar år innan man får dem iordning igen. Då har Rome: Grand ages lyckats bättre måste jag säga.

Bärs
2009-03-15, 16:54
Rome är min favorit aswell... väldigt simpelt, skön simpel grafik, inget krut som någon sa :)

Däremot för lätt då AIn inte kan besegra en stad.

HOWEVER, ni som har kört rome... om ni vill ha det sjukt svårt, tycker jag iaf, ta GAUL på very hard.

Galet svårt :)

Alla som spelar Rome borde verkligen överväga modden Europa Barbarorum:

http://www.europabarbarorum.com/

Den för spelet till en helt annan nivå.

Dav0d
2009-03-15, 21:42
Repeterar, kom ihåg att alltid vänta 1 till 2 patchar innan ni kör ett TW spel. Gärna vänta tills någon släpper en bra mod. Då är spelen gudomliga. Att spela orginal release är sällan super kul.

RandomC
2009-03-15, 23:02
Repeterar, kom ihåg att alltid vänta 1 till 2 patchar innan ni kör ett TW spel. Gärna vänta tills någon släpper en bra mod. Då är spelen gudomliga. Att spela orginal release är sällan super kul.

Fast jag har inte upplevt spelet som särskilt buggigt. Orsaken till min besvikelse är landstriderna. Få unika units, få units överhuvudtaget, liten variation, värdelösa sieges och livlösa sammandrabbningar på slagfältet. Resten av spelet är gudomligt bra.

Troll
2009-03-24, 23:46
Ni som upplever att det buggar och kraschar, vad har ni för dator?


Och på tal om dator!!!

Vad tror ni om denna:

Acer Aspire 6930G-644G32MN

Tillverkarens art. nr.: LX.AGA0X.423
Operativsystem: Windows Vista Home Premium 32-bit
Processor: Intel Core 2 Duo T6400, 2MB L2-cache
Chipset: Mobile Intel® PM45 Express Chipset
Processorhastighet: 2,0 GHz
Minnestyp: SODIMM - 667MHz - PC2-5300
Minne som ingår: 4 GB (2x 2GB) (Vid 4 GB kan det hända att en del av minnet som överskrider 3 GB inte är tillgängligt för operativsystemet.)
Maximalt minne: 4 GB
Minnesplatser: 2
Hårddiskstorlek: 320 GB 5400 rpm
Hårddisktyp: SATA
Skärmstorlek: 16-tums WXGA Crystal Brite
Maximal skärmupplösning: 1366 x 768 pixel
Skärmtyp: Högblank
Grafikkort: NVIDIA GeForce 9600M GT
Dedikerat grafikminne: 1024MB DDR2
Delat grafikminne: Information saknas
Optisk enhet: DVD-brännare Super Multi med stöd för dubbla lager
Antal eSata-portar: 0
Antal USB portar: 4
Antal Firewire portar: 0
Skärmanslutningar: 1x VGA
1x HDMI
Expansionskort: 1x Expresscard/54mm
Minneskortläsare: Ja, 5-i-1
Webbkamera: Ja
Mikrofon: Ja
TV-kort: Nej
Fjärrkontroll: Nej
Ljudkort/krets: Dolby Home Theater
Ljudportar: Stereo ut- mikrofon in, Line in
Modem: Ja
Infraröd: Nej
Bluetooth: Nej
Nätverk: 10 / 100 / 1000 Mbps
Trådlöst nätverk 802.11a/b/g/n 300Mbps
Dockningsmöjlighet: Nej
Drifttid batteri: 6-cells Li-Ion, ca 2,5 tim drifttid
Tangentbord: Svensk
Pekdon: Pekplatta
Fingeravtrycksläsare: Nej
Stöd för Kensingtonlås: Ja
Kontorsprogram: Microsoft Office Hem & Student Trial (60 dagars prova-på-version)
Virusskydd: Norton Internet Security Trial (60 dagars prova-på-version)
Brännarprogram: NTI Media Maker
Övriga programvaror: Acer GridVista, Corel WinDVD, Adobe Reader
Dimensioner (BxDxH): 385 x 275 x 39,3-43,6 mm
Vikt: 3,4kg


Är dock en miss att dom har Windos Vista med 32-bit istället för 64 då den inte klarar 4gig i ram!!

Deceiver85
2009-03-24, 23:52
På vilket sätt var det knöligt Decever?

Mest min dator som inte riktigt gillar systemkraven, vilket gör att spelupplevelsen inte är tillfredsställande. Jag kan tänka mig att spelet är roligare på en bättre dator.

Alla som spelar Rome borde verkligen överväga modden Europa Barbarorum:

http://www.europabarbarorum.com/

Den för spelet till en helt annan nivå.

Har spelat Europa Barbarorum sedan v.1.0 släpptes, helt underbar mod!

Troll
2009-04-20, 05:00
Köpte ny dator och har haft spelet nu ett tag.. :hbang:

Ett grymt bra spel!!

Riktigt snyggt och många nya saker jag gillar!!! :thumbup:


Sjöslagen är riktigt kul!
Tyckte dock först inte om dem, det var rent omöjligt första gångerna (blev utklassad) tills jag hittade knappen för att hissa segel!! :D

Även tummen upp för landstriderna!!
Mina trupper bestod till 40-60% av archers, crossbow och artillery i dom tidigare spelen så striderna i Empire passar mig utmärkt!! *flex*


Något jag däremot tycker är lite dåligt/jobbigt är att man med de flesta länder redan från start har ganska stora områden...

Började med Sverige men avslutade efter bara någon timma, man hade ju redan både Finland och delar av Polen, för att inte tala om Norge som föll bara man visade sig!!!
Så kör nu som Nederländerna istället!

Sen var rösterna till Sverige nog det mesigaste jag hört!!! Var har dom hittat den rösten!!!!


Men men, Ett toppenspel!!!! *cupid*

Karvig
2009-04-20, 09:42
Jag var sjukt taggad inför spelet och köpte det direkt när det släpptes. Spelade mycket i 2-3 dagar men har inte spelat det sedan dess. Helt glömt bort att jag hade det tills jag såg den här tråden. Det var snyggt och bra och flöt på finfint trots att jag inte har världens bästa dator.

Tröttnade direkt dock. Jag kan inte peka ut någon direkt anledning mer än att det inte fanns så mycket att göra. Man skaffade sig sina trade routes och sedan var det bara att håva in pengar och mörsa järnet. Det har varit mycket klagomål på AI:n men den funkade helt okej tycker jag. Vet inte vad de skulle gjort annorlunda egentligen men känslan fanns inte där bara. Medieval I och II samt Rome kunde man spela i timtal utan att tröttna.