handdator

Visa fullständig version : iTunes -> iTouch (blandade album)


mangs
2008-11-08, 20:57
Har nyligen införskaffat mig en iTouch som jag är nöjd med så här kångt utöver att iTunes är frutansvärt jobbigt och störigt. Jag har lyckats tagga min musik rätt, fixa album art mm och musiken är syncad med min iTouch. Det är trevligt att bläddra mellan albumen när man ser album art men utöver alla hela album jag har har jag även ett flertal halva album eller album med enbart ett fåtal låtar. jag vill egentligen inte att dessa skall listas här utan de skulle jag vilja ha i en separat folder/grupp som heter incomplete/albums eller något liknande. Har inte hittat något smidigt sätt att få till detta.

Ett alternativ vore att sätta samma artist och album på dessa och då blir det snyggt men denna mappen kommer bli oerhört rörigt. Jag har därför skapat en Group som heter blandat och låtit artist och album vara oförändrat. Finns det något smidigt sätt som man kan undvika att gruppen dyker upp i albumlistan på min Touch eller att all låtar som är taggade med blandat hamnar i ett speciellt album. Album-namnet är egentligen inte så viktigt men jag vill ha kvar info om både artist och vad låten heter.

Tack på förhand!

Exdiaq
2008-11-08, 21:37
Om du inte får svar här kan du fråga på det här forumet istället:
http://forum.macworld.se/index.php?