handdator

Visa fullständig version : Avokado


Martin Löwgren
2008-11-07, 19:54
Enligt Livsmedelsverket innehåller 100gram Avokado detta 2gram protein. 4gram kolhydrat och 15gram fett.

Min fråga är kort och enkel. Kolhydraterna i Avokado. Är det endart kostfibrer eller är det möjligtvis någon mono eller disackarid inbakad?

Mvh

Martin Löwgren
2008-11-07, 19:58
Kan passa på att fråga om sallad också.

200gram blandsallad (isberg, paprika, gurka) ska enligt Livsmedelsverket tillsammans innehålla 10gram kolhydrat. Är dessa kolhydrater som kommer digisteras eller som bara består av kostfibrer alt cellulosa och passerar obemärkt och inte påverkar min kcal - budget?

Skulle gärna vilja veta om jag kan utöka min sallad till 400gram nämligen för att det skulle mätta mig mera *popcorn*

Guddi
2008-11-07, 20:01
Båda sakerna står i livsmedelverkets databas, gå ner till scrollrutan inställningar och välj sockerarter/kolhydrater.

Martin Löwgren
2008-11-07, 20:15
Båda sakerna står i livsmedelverkets databas, gå ner till scrollrutan inställningar och välj sockerarter/kolhydrater.
Tack!

Sidan hänger sig dock och jag får inte till det till 100% men får försöka igen :thumbup:

Eddie Vedder
2008-11-07, 20:17
Kolla finelis databas, där framgår vilka kolhydratformer som livsmedel innehåller samt vilka som är digererbara och inte.:)

Jag käkade precis en avokado jag också, avokado och dijonsenap på knäckebröd närmare bestämt.*drool*drool*

Martin Löwgren
2008-11-07, 20:18
Fan har alldeles för lågt blodsocker nu. Lust att tala om vad den sägr Jakob? Jag försöker fylla i rätt men sidan hänger sig och jag är så jävla när att kasta min Vaio i golvet :furious:

Martin Löwgren
2008-11-07, 20:18
Kolla finelis databas, där framgår vilka kolhydratformer som livsmedel innehåller samt vilka som är digererbara och inte.:)

Jag käkade precis en avokado jag också, avokado och dijonsenap på knäckebröd närmare bestämt.*drool*drool*

Via google eller? Den hitta inget med de namnet.

Edit: Nu så....finsk sida ;)

King Grub
2008-11-07, 20:19
http://www.fineli.fi/index.php?lang=sv

Martin Löwgren
2008-11-07, 20:20
Grym sida. Helt överlägsen slv.se

tack eddie