handdator

Visa fullständig version : Skillnad på att träna muskelgruppen 1 gång eller 2 gånger i veckan?


Jacke89
2008-11-07, 18:17
tjena
(fan skrev väldigt långt så råkade jag trycka ctrl+a och ta bort allt -.-, så blir lite kortare nu)..

Jag undrar vad det är för skillnad att träna en muskelgrupp 1 gång i veckan eller om man tränar den 2 gånger i veckan.

innan när jag körde 1 gång per vecka per muskel så körde jag t.ex. 3 övningar på bröst, nu kör jag varje 2 gånger i veckan och då kör jag 2 övningar på bröst per pass.

Jag undrar lite vad det är för skillnad, är det bättre att bygga massa med 2 pass i veckan per grupp? Så känner jag det som, känns mest som jag "underhåller" för att behålla muskeln om jag kör den 1 gång i veckan, och att jag får mer massa när jag kör den 2 gånger i veckan.

Så, vad är skillnaden egentligen, får man större t.ex. armar om man kör biceps och triceps 2 gånger i veckan än 1 gång, isåfall varför eller varför inte?

Lavorini
2008-11-07, 18:21
Det finns en aktuell tråd som borde ge dig en del förklaringar iaf: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=121442

Kortsagt så: det finns enbart fördelar att träna den oftare.