handdator

Visa fullständig version : Funkar detta? :/


MangeByggarn
2008-11-06, 18:15
Tjenare, där jag tränar brukar det ofta vara rätt fullt, så det kan hända att jag inte får tag på de utrustning jag behöver för övningar.. Så jag undrar om detta fungerar, t. ex på onsdagar då jag kör rygg/biceps/bakre axlar att jag t. tex börjar med latsdrag till rygg, sen vill jag typ köra sittande rodd men ej hittar ledig maskin, att jag då hoppar över till biceps så länge och kör på där?

mattilainen
2008-11-06, 18:17
det skulle helt klart gå men se till att värma upp med låga vikter ca 20-25 ggr innan du börjar köra för att få blod till musklerna, tycker det känns som mer kontakt då. Min pt sa något om att när du pumpar blod in i musklerna det är då dom bygger som bäst, så se till att vara uppvärmd till den muskelgruppen du kör

Ants
2008-11-06, 18:18
Vad tror du ska hända? :s

MangeByggarn
2008-11-06, 18:20
Jo jag vet med uppvärmningen men, vad jag menar är alltså, blir det fortfarande samma kontakt med musklerna och bra pump när jag går tillbaka till rygg?

Ants
2008-11-06, 18:22
Beror på hur du kör.. Hur tungt/intensivt etc.

Men istället för att köra Rodd så kan du ju köra Smala latsdrag?

mattilainen
2008-11-06, 18:23
det jag menar är att du borde pumpa tillbaka ryggen om du går och kör biceps emellan. Då får du tillbaka pumpet och kontakten med muskeln igen.

z_bumbi
2008-11-06, 18:58
Tjenare, där jag tränar brukar det ofta vara rätt fullt, så det kan hända att jag inte får tag på de utrustning jag behöver för övningar.. Så jag undrar om detta fungerar, t. ex på onsdagar då jag kör rygg/biceps/bakre axlar att jag t. tex börjar med latsdrag till rygg, sen vill jag typ köra sittande rodd men ej hittar ledig maskin, att jag då hoppar över till biceps så länge och kör på där?

Det funkar men om du är trött i biceps så kommer du troligen att orka mindre i ryggövningarna som du kör efteråt. Kommer du åt en skivstång eller hantlar så går det å andra sidan att köra en roddövning med de redskapen istället för sittande rodd.

pellepedal
2008-11-07, 11:14
Tjenare, där jag tränar brukar det ofta vara rätt fullt, så det kan hända att jag inte får tag på de utrustning jag behöver för övningar.. Så jag undrar om detta fungerar, t. ex på onsdagar då jag kör rygg/biceps/bakre axlar att jag t. tex börjar med latsdrag till rygg, sen vill jag typ köra sittande rodd men ej hittar ledig maskin, att jag då hoppar över till biceps så länge och kör på där?

Det går utmärkt.
Beroende på vilka muskelgrupper du kör, kan det nästan finnas fördelar med det.
Du kan t.ex. komma tillbaka till övning nr 2 för bröst och orka ta lite tyngre vikter än om du hade kört alla övningar för bröst direkt efter varann,.