handdator

Visa fullständig version : Bygga mer muskler, men inte gå upp för alldeles för mkt i vikt..


MHassel
2008-11-05, 19:43
För tillfället tränar jag 5 dagar i veckan i 4-veckors-perioder med 3 ganska så tunga veckor följt av en konditions-vecka med lätta pass.

Under de 3 "tunga" veckorna kör jag med protein-tillskott 3 ggr/dag (morgon, eftermiddag och efter pass). I proteinet blandar jag öven i 5g glutamin. Innan (1 timme) passet intas öven kre-alkalyn och 30 min innan pass tar jag rage för att få den extra kicken. Vet att rage innenhåller samma kreatin som kre-alkalyn, men det får bli lite kaka på kaka då jag gillar effekten av rage. De 2 dagar jag inte tränar tar jag bara en protein-shake eller kanske 2.

Under konditionsveckan körs 30-40 min kondition i form av intervall-löpning/cykel/rodd och sedan ett lätt pass styrka, ca 30 min. En muskelgrupp per pass och då kör jag 25reps x 3 set per övning. Inget allför tungt för att förbränna mer och öka uttåligheten i musklerna. Under konditionsveckan använder jag nån form av förbränningstillskott (Nutra FX - Maxadrine, intas på morgonen och innan passet) och protein direkt efter passet. Även protein på morgonen.

Tycker att resultaten för tillfället är helt ok, men jag saknar lite av muskel/massa-ökningen. Går inte direkt upp i vikt för tillfället när jag kör, men vill bli lite större helt enkelt, men ändå mer fit. Borde jag köra med nån Gainer typ mass fuel med både protein och kolhydrater istället för bara proteinet eller är det någon som har nåt annat förslag på hur jag ska köra för att bygga det där extra.

Jag för tillfället = 173cm/80kg

paragon
2008-11-05, 19:52
Hur länge har du kört? Bygga muskler tar tid

MHassel
2008-11-05, 19:55
Hur länge har du kört? Bygga muskler tar tid
har väl tränat i ca 5år, men ordentligt och kontinuerligt i 2 år nu.. Dock utan något som helt tillskott fram till för ca 3 månader sen. Kanske är lite tidigt att utvärdera allt då. Vet att allt tar tid och det är jag beredd på. Hade vart kul med lite kommentarer på själva upplägget, om det kommer funka eller om man kan göra nåt annorlunda för bättre resultat.