handdator

Visa fullständig version : Fettreduceringsplan...bra/dålig?


BigDwarf
2008-11-05, 15:34
Längd 1,78 Vikt 72kg.

Jag har styrketränat ca 1 månad och kört in powerwalk efter mina gympass men ändå lyckats gå upp i vikt. Jag kommer alltså ändra min plan och satsa på en fettreducering innan min muskeluppbyggnad, jaa jag vet att det är den långa vägen men jag vill verkligen inte bli "pluffsigare" så jag har inget val. Jag har även hållit en okej kost här.

Planen lyder såhär.
Powerwalk 60min 5ggr/vecka

Kosten 3ggr/dag

mål1
allbran m mjölk

mål2
bulgur m kycklingfilé, grönsaker
bulgur m kidneybönor,krossade tomater och nötkött
fullkornsris m chili con carne

mål3
keso m grillad kyckling/kycklingfilé, broccoli
kalkonomelett


Skulle gärna ta emot tips på deff/kalori-snål mat.

Hur ser upplägget ut? tar emot ALLA tips då jag inte är spec
erfaren inom träning. Nån som kan rekommendera nån bra
fettförbrännare å köpa? kikat lite på SAN Xtreme Tight?

MVH
Christopher

AlbinJansson
2008-11-05, 15:46
Havregrynsgröt är din vän! Både Fullkorn och Fiberberikade kostar 10.50/800G.
I Övrigt ser det väl bra ut med kyckling, Bönor och Sallad.
Själv skulle jag i jakt efter färre kalorier valt bort alla mjölkprodukter dock. Se till att få i dig lite Protein på morgonen också (Jag Antar och utgår från att mål 1 är Frukost), Själv skulle jag aldrig kunna bli mätt på Flingor :\. Men det är väldigt svårt att säga hurvida din kost är "Bra" Eller inte med tanke på att det inte står något om hur mycket av allt du äter, Som det står i Deffguiden är det Kalorier in, - Kalorier ut som gäller. Cardio efter gympass som du gör är att rekka dock, Kör på det!

Ironwoman
2008-11-05, 15:49
Har du läst deffguiden?
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Annars ser upplägget bra ut. Men det är lite för lite information för att säga säkert. Då tänker jag på mängden mat, maten ger ett intryck att innehålla lite fett, ev för lite.

Fortsätt med dina gympass (du nämner inte dem).

Inga fettförbrännare är värda sitt pris. Det som är mest prisvärt är koffein.

BigDwarf
2008-11-05, 15:51
kanske ska lägga in att jag tänker ta 2 proteinshakar/dag också :) mängden på portionerna kommer inte vara så stora (är inte stor i maten direkt).

Kapten A
2008-11-05, 16:10
Längd 1,78 Vikt 72kg.

Jag har styrketränat ca 1 månad och kört in powerwalk efter mina gympass men ändå lyckats gå upp i vikt. Jag kommer alltså ändra min plan och satsa på en fettreducering innan min muskeluppbyggnad, jaa jag vet att det är den långa vägen men jag vill verkligen inte bli "pluffsigare" så jag har inget val. Jag har även hållit en okej kost här.

Vad har för kroppsfett vid de nuvarande måtten som du nämner, det skulle vara intressant att veta, då vi nästan är lika långa.

Kapten A

Anders The Peak
2008-11-05, 16:12
Längd 1,78 Vikt 72kg.

Jag har styrketränat ca 1 månad och kört in powerwalk efter mina gympass men ändå lyckats gå upp i vikt. Jag kommer alltså ändra min plan och satsa på en fettreducering innan min muskeluppbyggnad, jaa jag vet att det är den långa vägen men jag vill verkligen inte bli "pluffsigare" så jag har inget val. Jag har även hållit en okej kost här.

Planen lyder såhär.
Powerwalk 60min 5ggr/vecka

Kosten 3ggr/dag

mål1
allbran m mjölk

mål2
bulgur m kycklingfilé, grönsaker
bulgur m kidneybönor,krossade tomater och nötkött
fullkornsris m chili con carne

mål3
keso m grillad kyckling/kycklingfilé, broccoli
kalkonomelett


Skulle gärna ta emot tips på deff/kalori-snål mat.

Hur ser upplägget ut? tar emot ALLA tips då jag inte är spec
erfaren inom träning. Nån som kan rekommendera nån bra
fettförbrännare å köpa? kikat lite på SAN Xtreme Tight?

MVH
Christopher

Du är rätt underviktig om man säger så... Det räcker nog med att du tränar och försöker äta sunt och tillräckligt mycket mat så att du får igång metabolismen, så kommer nog resultaten.

BigDwarf
2008-11-05, 16:24
Vad har för kroppsfett vid de nuvarande måtten som du nämner, det skulle vara intressant att veta, då vi nästan är lika långa.

Kapten A


Hur mäter man ut det? skuller vara intressant..

BigDwarf
2008-11-05, 16:25
Jo Anders jag vet att det inte är mkt för världen, har en ganska smal benstomme....det jag är trött på är fettet runt buken. Har fortf väldigt smala ben å armar :/